[piątkowo]

Data: 2009-05-08 11:50:06
Autor: Paweł W.
[piątkowo]
Funkcjonariusz drogówki przychodzi do szefa:
-Szefie, syn mi się urodził!
-To gratuluje!
-Szefie, Syn mi się urodził!
-OK, dostaniesz podwyżkę.
-Szefie, pan nie rozumie, syn mi się urodził!
-OK, masz tu znak ograniczenie prędkości do 40 i stawiaj gdzie chcesz...

;-)

p.

Data: 2009-05-08 12:20:51
Autor: Lukasz
[piątkowo]

[...]

Moja rozmowa dzisiaj z policjantką, która wlepiała mandaty za parkowanie na miejscach dla niepełnosprawnych. Chodziło mi o złe oznakowanie.. Z jednej strony stoi znak że to miejsca dla niepełnosprawnych, z drugiej już nie.. brak też oznaczeń poziomych. (oprócz 3 miejsc faktycznie szerszych, reszta 15 miejsc normalnych.
(J) Dzień dobry.. chciałem się dowiedzieć czy jadąc od ul. Kaliskiej mogę tutaj zaparkować? (brak znaku jadąc od tamtej strony)
(P) A nie ma znaku?
(J) No właśnie nie ma..
(P) No ale widzi pan że są szersze miejsca..
(J) Pierwsze 3 może i są.. tutaj sa normalne..
(P) A pan jest tutejszy?
(J) Tak
(P) To niech pan nie zadaje głupich pytań, skoro wie Pan że z drugiej strony stoi znak..
(J) A co mnie obchodzi znak z drugiej strony.. no ale ok..  dziękuje, do widzenia

Data: 2009-05-08 12:25:43
Autor: Darek Mroz
[piątkowo]
(J) A co mnie obchodzi znak z drugiej strony.. no ale ok..  dziękuje, do widzenia

W przypadku miejsc parkingowych PORD jasno mówi, ze osnaczenie może być jedno od prawj strony.

DM

Data: 2009-05-08 12:37:10
Autor: Usrobo
[piątkowo]
Darek Mroz pisze:
(J) A co mnie obchodzi znak z drugiej strony.. no ale ok..  dziękuje, do widzenia

W przypadku miejsc parkingowych PORD jasno mówi, ze osnaczenie może być jedno od prawj strony.

DM
mam nadzieje ze dostałeś ten mandat ;)

michal

Data: 2009-05-08 12:50:36
Autor: Lukasz
[piątkowo]

mam nadzieje ze dostałeś ten mandat ;)

Przykro mi.. tylko się pytałem. Nie parkuje na miejscach dla niepełnosprawnych, chodziło mi tylko o moim zdaniem zdaniem złe oznakowanie. No co odpowiedz usłyszałem że zadaje głupie pytania skora ja akurat wiem że tu nie wolno

Data: 2009-05-08 12:51:16
Autor: J.F.
[piątkowo]
Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:gu120m$5vf$1news.onet.pl...
Darek Mroz pisze:
W przypadku miejsc parkingowych PORD jasno mówi, ze osnaczenie może być jedno od prawj strony.

mam nadzieje ze dostałeś ten mandat ;)

A oby ci cale miasto przerobili dla niepelnosprawnych.
Co to - spoldzielnia inwalidow jakas czy co ?

J.

Data: 2009-05-08 13:24:23
Autor: Usrobo
[piątkowo]
Darek Mroz pisze:
[...]

fajnie
na parkingu jest 1 miejesce dla niepelnosprawnych zazwyczaj najbliżej wejścia i jakoś zawsze matoły sie tam pchają

mam akurat znajomego co na wózku jeździ i wiem ze jest to dla niego duży problem. on nie moze mieć normalnego miejsca bo musi drzwi na maxa otworzyć zeby wózek wyciągnąć.
w związaku z tym albo staje najbliżej na miejscu dla niepelnosprawnych
albo na samym koncu parkingu gdzie moze stanac na 2 miejscach.
i zapierdziela 200m na wózku a buraki sie smieja.

czaisz w czym problem ?

Data: 2009-05-08 13:40:11
Autor: krzysiek82
[piątkowo]
Usrobo pisze:
[...]

Miały się zmienić przepisy w tym temacie, żeby policja mogła karać debili nawet na parkingach pod marketem. Wprowadzili to w życie czy pomysł umarł?

--
krzysiek82

Data: 2009-05-08 13:55:06
Autor: Lukasz
[piątkowo]

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:gu168o$hqk$2nemesis.news.neostrada.pl...
Usrobo pisze:
[...]

Wczoraj coś słyszałem że od maja 2010.

Data: 2009-05-08 20:33:32
Autor: zkruk [Lodz]
[piątkowo]
Lukasz wrote:

Miały się zmienić przepisy w tym temacie, żeby policja mogła karać
debili nawet na parkingach pod marketem. Wprowadzili to w życie czy
pomysł umarł?
Wczoraj coś słyszałem że od maja 2010.

chyba musieliby ograniczyć prawo właśności ;]

no chyba, że market odda w dzierzawę za 1 gr miastu swój parking

Data: 2009-05-08 19:15:43
Autor: J.F.
[piątkowo]
Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:gu14p7$ei6$1news.onet.pl...
J.F. pisze:
[...]

Ale nie rozmawiamy o jednym tylko o ile rozumiem ktos tu sugeruje ze miejsc jest 15 i wszystkie dla inwalidow.
Uzasadniona taka ilosc ? Pod siedziba PFRON czy jak ?

J.

Data: 2009-09-05 18:46:53
Autor: rudy
[piątkowo]
Usrobo pisze:

[...]

problem w tym ze miejsca dla inv robia przy wejsciu, wystarczy je zrobic w drugim koncu, np. przy windzie dla wózkow i bylo by po problemie...

--
Wojciech Rudziński
www.pralkoporadnik.pol.pl - wszystko o pralce AMICA

Data: 2009-05-08 13:38:53
Autor: krzysiek82
[piątkowo]
J.F. pisze:
A oby ci cale miasto przerobili dla niepelnosprawnych.
Co to - spoldzielnia inwalidow jakas czy co ?

J.

Typowo kretyńska wypowiedz nie wnosząca nic do tematu :/

--
krzysiek82

Data: 2009-05-09 08:50:44
Autor: Przembo
[piątkowo]
*krzysiek82* napisal(a) w news:gu166a$hqk$1nemesis.news.neostrada.pl:
J.F. pisze:
A oby ci cale miasto przerobili dla niepelnosprawnych.
Co to - spoldzielnia inwalidow jakas czy co ?
J.
Typowo kretyńska wypowiedz nie wnosząca nic do tematu :/

Kretynskie to jest tworzenie mnostwa miejsc dla niepelnosprawnych bez potrzeby.
Znam parking pod urzedem gdzie 3/4 miejsc jest dla niepelnosprawnych... a do drzwi ladny kawalek i o ile nie ma windy od tylu budynku to owi niepelnosprawni musza kawalek przjsc/przejechac by zobaczyc wysokie schody - a pelnosprawni parkuja w uliczce obok urzedu TUZ przy wejsciu, na zakazie co prawda ale zawsze to blizej i wygodniej.

Drugi kretynizm to 2 miejsca dla niepelnosprawnych pod pewnym szpitalem na malutkim parkingu tuz przy wejsciu, jestem tam prawie codziennie i jeszcze nigdy niewidzialem tam auta osoby niepelnosprawnej, moze dlatgo ze ludzie tam parkuja, a moze dlatego ze nawet w maluchu na wydzilonym miejscu nie daloby sie drzwi otworzyc na cala szerokosc? A wystarczyloby polaczyc 2 stanowiska w jedno... ale robi sie w na sztuki.

Dlatego uwazam komentarz JF za sensowny, miejsca dla niepelnosprawnych czesto sa robione kompletnie bez glowy.

Pozdr

Data: 2009-05-09 09:46:27
Autor: J.F.
[pištkowo]
J.F. pisze:
[...]

Mnie nawet mniej chodzi o te potrzeby, tylko bardziej o podejscie co
niektorych. Dobrze ci tak, powinno byc 5000zl, samochod skonfiskowac
.... i jak sie do tego doda ten nadmiar miejsc dla inwalidow, to
problem sie robi powazny - do niektorych argumenty nie docieraja,
pewnie dlatego ze szczesliwie maja swoj garaz :-)

J.

Data: 2009-05-08 12:48:37
Autor: Lukasz
[piątkowo]

W przypadku miejsc parkingowych PORD jasno mówi, ze osnaczenie może być jedno od prawj strony.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a5e652baa7f6ac2.html
A skąd ja mam wiedzieć jak jadę od drugiej strony? Brak oznaczeń poziomych itd.

Data: 2009-05-08 13:16:33
Autor: Regand
[piątkowo]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a5e652baa7f6ac2.html
A skąd ja mam wiedzieć jak jadę od drugiej strony? >Brak oznaczeń poziomych

Lol, jaja sobie chyba robisz ;)

Data: 2009-05-08 13:38:42
Autor: Lukasz
[piątkowo]

Użytkownik "Regand" <regand@wp.pl> napisał w wiadomości news:gu14s5$fst$1nemesis.news.neostrada.pl...
>http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a5e652baa7f6ac2.html
A skąd ja mam wiedzieć jak jadę od drugiej strony? >Brak oznaczeń poziomych

Lol, jaja sobie chyba robisz ;)

Ulica ma ok 600m długości, po jednej stronie na całej ulicy są jednakowo oznaczone miejsca parkingowe, z przerwą na wjazdy i przystanek itp. Znak informujący jest ustawiony dla jadących z lewej strony. Nie jak na parkingach że stoi jak wół naprzeciwko miejsca. Jadąc z prawej (zielona strzałka) nie widzę żadnego znaku że się zaczynają miejsca dla niepełnosprawnych.

Data: 2009-05-08 15:44:54
Autor: szerszen
[piątkowo]

Użytkownik "Lukasz" <lukaszmk@op.pl> napisał w wiadomości news:gu12ma$8g4$1news.onet.pl...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a5e652baa7f6ac2.html
A skąd ja mam wiedzieć jak jadę od drugiej strony? Brak oznaczeń poziomych itd.

a teraz wez gleboki oddech i zrob eksperyment, miejsca parkingowe zamien na szeroki chodnik, znak informujacy o miejscach dla inwalidow, zamien na zakaz zatrzymywania sie

i tez sie bedziesz tlumaczyl policjantowi, ze jadac od twojej strony nie widziales znaku?

Data: 2009-05-08 14:55:31
Autor: kamil
[piątkowo]

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:gu1d0k$utg$1news.task.gda.pl...

[...]

Prawo jest wobec tego idiotyczne i koniec, nie mozna wymagac od kierowcy objechania wszystkich ulic w promieniu kilometra, bo moze gdzies stoi jakis znak.

A wystarczylo by jak w niektorych krajach - namalowac linie na jezdni. W UK chocby. Zolta - zakaz postoju w ciagu dnia. Podwojna zolta - zakaz postoju w ogole. Czerwona - analogicznie zakaz zatrzymywania sie. Na miejscach dla niepelnosprawnych ladny rysunek wozka inwalidzkiego. I nikt nigdy nie ma problemu, ani nie musi pamietac tryliona znakow ktore mijal przed chwila.

Ale po co, skoro mozna wprowadzic niejasne przepisy, wymagac od obywatela wiedzy o znaku, ktorego nie ma zadnej mozliwosci zobaczyc, a na deser dolozyc mandat.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-08 16:00:32
Autor: szerszen
[piątkowo]

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gu1dkm$rpn$1inews.gazeta.pl...

Ale po co, skoro mozna wprowadzic niejasne przepisy, wymagac od obywatela wiedzy o znaku, ktorego nie ma zadnej mozliwosci zobaczyc, a na deser dolozyc mandat.

przepisy sa jasne i proste, w polsce obowiazuje ruch prawo stronny i w wiekszosci wypadkow obowiazuja cie znaki po prawej stronie drogi, jak chcesz parkowc po lewej stronie ulicy dwukierunkowej, to musisz sprawdzic jakie znaki cie tam obowiazuja i tyle

Data: 2009-05-08 20:49:13
Autor: Alex81
[piątkowo]
In article <gu1dtu$hu$1@news.task.gda.pl>, szerszen@tlen.pl says...
[...]
Tym niemniej wprowadzenie takiego znakowania jak wspomniane przez Kamila bardzo ułatwiłoby sprawę. Chyba, że widzisz jakiś sens w komplikowaniu prawa? Myślę natomiast, że powód dla którego nikt u nas o tym długo nie pomyśli jest prozaiczny - pasy trzeba odmalowywać co roku, a dobry znak postoi kilkadziesiąt lat bez specjalnego uszczerbku.

Tzn. jeżeli nikt go przez te lata nie trafi :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-08 21:01:46
Autor: Lukasz
[piątkowo]

Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał w wiadomości news:MPG.246e9d11f59acc0998975dnews.onet.pl...
[...]

Skoro dozwolone jest parkowanie po lewej stronie ulicy, znaki dotyczące tego też powinny być po lewej stronie, lub chociaż poziome, lub znak naprzeciwko miejsca. Jakoś stawiają znak "zakaz zatrzymywania się" po lewej..

Data: 2009-05-09 19:57:01
Autor: LEPEK
[piątkowo]
Lukasz pisze:

Skoro dozwolone jest parkowanie po lewej stronie ulicy, znaki dotyczące tego też powinny być po lewej stronie, lub chociaż poziome, lub znak naprzeciwko miejsca.

Ułatwiłoby to interpretacje w tym konkretnym przypadku, ale nie ma obowiązku takiego oznakowania. Analogicznie do zakazów zatrzymywania sie i postoju - jeśli zamierzasz zaparkować po lewej stronie, to masz obowiązek sprawdzić, "jaki jest stan prawny" tego odcinka, czyli sprawdzić znaki dla przeciwnego kierunku.

Jakoś stawiają znak "zakaz zatrzymywania się" po lewej..
Na ulicach jednokierunkowych.
Może czasem i na dwukierunkowych, jeśli notorycznie łamany jest zakaz, ale takiego obowiązku nie ma.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-05-11 10:14:32
Autor: szerszen
[piątkowo]

Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości news:4a05c3ec$1news.home.net.pl...

Może czasem i na dwukierunkowych, jeśli notorycznie łamany jest zakaz, ale takiego obowiązku nie ma.

do tej pory spotkalem sie tylko ze stawianiem znakow zakazu po lewej stronie ulicy dwukierunkowej, tylko w jednym przypadku, jesli jest slepa, ale tez i nie widzialem wszystkich ulic ;)

[piątkowo]