Data: 2020-02-16 09:35:32
Autor: Cavallino
Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.

Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?

Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej - a nikt tak nie robi przecież.
Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania wciśniętego pedału).

Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?

Data: 2020-02-16 13:39:13
Autor: cef
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
W dniu 2020-02-16 o 09:35, Cavallino pisze:
[...]

Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.
Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim jak opisałeś?

Data: 2020-02-16 14:22:10
Autor: Cavallino
W dniu 16-02-2020 o 13:39, cef pisze:
[...]

Tyle, że chciałbym tej nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.

Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim jak opisałeś?

To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.

Data: 2020-02-16 15:07:28
Autor: ąćęłńóśźż
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
No to akurat wada aut z automatem
Nie raz wjechałem w zderzak poprzednika (oczywiście powolutku jak ślimak) gdy w korku coś zacząłem z tyłu poprawiać czy szukać i noga bezwiednie zmniejszyła nacisk na hamulec.
Z drugiej strony to zaleta, bo są graje gdzie jak pie....niesz poprzednika bo Ci z tyłu TIR w kufer wjechał to i tak Twoja wina.
Jeździłem z takimi obcokrajowcami, co z tej przyczyny jako kierowcy na każdych światłach ręczny zaciągali (no teraz w wielu autach są automatyczne "ręczne").

-- -- -
nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.

Data: 2020-02-16 23:18:17
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 16.02.2020 o 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
No to akurat wada aut z automatem
Nie raz wjechałem w zderzak poprzednika (oczywiście powolutku jak ślimak) gdy w korku coś zacząłem z tyłu poprawiać czy szukać i noga bezwiednie zmniejszyła nacisk na hamulec.

Wada, jak dla kogo. Nie wiem, jak w DSG, ale właśnie w klasycznych automatach ręczny przy postoju na światłach się przydaje.
Trzyma dostatecznie mocno, by samochód nie pełzł, za to prawa noga odpoczywa, a ręka się nie nudzi. :]

Grzegorz Tomczyk

Data: 2020-02-17 01:53:19
Autor: Przemek Jedrzejczak
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
-- Wada, jak dla kogo. Nie wiem, jak w DSG, ale właśnie w klasycznych automatach ręczny przy postoju na światłach się przydaje.

nigdy w zadnym aucie (3x) z ASB nie wpadlem na pomysl aby uzywac do tego celu recznego

-- Trzyma dostatecznie mocno, by samochód nie pełzł, za to prawa noga odpoczywa, a ręka się nie nudzi. :]

tu rozpatrujemy przypadek bieda wersji bez auto holda (-> bez elektrycznego recznego) i o ile jazda w korku jeszcze ujdzie to DSG nie trzyma (jak stare skrzynie) pod gore i auto sie stacza ...

Data: 2020-02-16 16:11:55
Autor: cef
W dniu 2020-02-16 o 14:22, Cavallino pisze:
[...]

Kwestia przyzwyczajenia,
D jest "najzdrowszy" dla skrzyni.
Czasem jak wiem, że będzie znacznie więcej minut
i chcialbym wykorzystać ten postój do innych celów,
to przerzucam na P albo korzystam z przycisku Hold - coś tam.

Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim jak opisałeś?

To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.

Instrukcje tego nie polecają.

Data: 2020-02-16 16:30:31
Autor: ąćęłńóśźż
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
No weź nie pitol.
Może dla skrzyni jest lepiej, ja po prostu na hamulcu w tył Ci wjedzie amerykański krążownik szos.

-- -- -
Instrukcje tego nie polecają.

Data: 2020-02-16 16:49:28
Autor: cef
W dniu 2020-02-16 o 16:30, ąćęłńóśźż pisze:

Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
No weź nie pitol.

Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem instrukcje,
nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.
Jak Ci wygodniej i uważasz, że to obojętne dla użytkowania,
to sobie wybierz co włączyć czy nacisnąć.

Data: 2020-02-16 16:59:51
Autor: Cavallino
W dniu 16-02-2020 o 16:49, cef pisze:
[...]

Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.

Data: 2020-02-16 18:22:59
Autor: cef
W dniu 2020-02-16 o 16:59, Cavallino pisze:
[...]

Jak pokazała się samochodach elektronika, to w zasadzie
przestałem analizować tak dogłębnie działanie podzespołów, bo byle przekaźnik
jest dla mnie "czarną skrzynką". Nawet nie wiem co się może kryć
pod tą mechatroniką. Na hydraulikę sterującą skrzynią
ma wpływ olej, więc tu staram się trzymać terminów wymiany i to tyle
mojej wiedzy.

Data: 2020-02-16 10:35:56
Autor: Przemek Jedrzejczak
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
Tu nie ma co analizować. Auto hold jest łączony z elektrycznym hamulcem ale bieda wersje np skody tego nie mają i trzeba deptać hamulec.

http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iii-5e/serwisowanie-i-eksploatacja-ab/2559395-octavia-dsg-brak-auto-hold

Data: 2020-02-16 22:03:00
Autor: J.F.
Dnia Sun, 16 Feb 2020 16:59:51 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

A w jakim samochodzie tak napisali ?

troche dziwaczne.

J.

Data: 2020-02-17 13:24:22
Autor: ąćęłńóśźż
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
OIDP w instrukcji mojej też tak było, podobnie jak o niewyłączanie silnika gdy wrzucony "D".
I weź to pogódź z modą na wyłączanie motoru na byle światłach (w Szwajcarii modne od lat 90-tych).
W starych skrzyniach na pewno ciśnienia się zmieniały pomiędzy D a P, nie wiem jak z N, to po prostu czułeś.
Na D była blokada kluczyka/rozrusznika (nie pamiętam, czy na N też).
Quiz:
Co zrobić przed przejazdem kolejowym z opuszczonym szlabanem?
No jednak bym włączył P zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu, ostatecznie można N plus ręczny (nie praktykowałem, nie wierzyłem ręcznemu aż tak).

-- -- -

Data: 2020-02-17 23:44:27
Autor: Przemek Jedrzejczak
[...]

P tylko w starych skrzyniach, DSG *ma auto hold * bieda wersja nie ma :-)

Data: 2020-02-18 03:16:06
Autor: Przemek Jedrzejczak
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
-- Do tej pory nie rozumiem ludzi (jest ich zdecydowana większość), którzy namiętnie depczą hamulec stojąc na czerwonym świetle.

nic nie depcza to auto hold swieci :-) w golfie 7 ah swieci w tiguanie 1 nie swieci, w passeratti swieci itd

-- Podkreślam, że nie wiem, czy w DSG rodzaj użytego hamulca ma znaczenie.

zeby wcisnac guzik od recznego musisz miec P, to odsiewa tych co chca byc madrzejsi od producenta :-)

Data: 2020-02-18 11:32:17
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 17.02.2020 o 13:24, ąćęłńóśźż pisze:
> No jednak bym włączył P

P wrzucam po zgaszeniu silnika (na N) i zaciągnięciu ręcznego, ale dopiero po puszczeniu nożnego, żeby zębatki nie nadwyrężać.

zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu,

U mnie (hydrokinetyk), jeżeli postój ma trwać jakąś chwilę to ręczny idzie w ruch, wybierak pozostaje na D.

Data: 2020-02-18 06:41:34
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 18 lutego 2020 04:32:20 UTC-6 użytkownik Grzegorz Tomczyk napisał:
Do tej pory nie rozumiem ludzi (jest ich zdecydowana większość), którzy namiętnie depczą hamulec stojąc na czerwonym świetle.

Moze jednak warto ich zrozumiec?
Deptanie hamulca jest pozyteczne bo zwykly jest skuteczniejszy od recznego (w wiekszosci przypadkow), swieci swiatla stopu, jest szybsze od zrzucania recznego przy ruszaniu, nie zapomina sie o nim w tej samej sytuacji. Do kompletu warto dodac ze widac dosyc daleko kto tam z przodu wlasnie hamulec puscil i rusza, pomaga przy plynnym ruszeniu calej kolumny.

Jedyna wada to to ze kogos po oczach swieci. Mysle ze pora sie doksztalcic i na sytuacje spojrzec na nowo.

Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy z tylu wypadaja...

Data: 2020-02-18 16:21:19
Autor: Tom N
sczygiel@gmail.com w <news:be3efa55-128f-4325-bd7c-8ad252600315googlegroups.com>:

[...]

Ja próbuję, ale...

Deptanie hamulca jest pozyteczne

Tak samo jak pożyteczne jest deptanie przy jeździe z górki...  Ogarnij się.

bo zwykly jest skuteczniejszy od recznego

LOL

(w wiekszosci przypadkow)

w większości szrotów...  Tak, nie zaciągam ręcznego, bo mi sie potem tłucze
przez 1/2 km z tyłu w tarczobebnie...

swieci swiatla stopu,

w celu?

jest szybsze od zrzucania recznego przy ruszaniu

"deptanie jest szybsze od zrzucania"... Jestes IDIOTĄ?

nie zapomina sie o nim w tej samej sytuacji.

ROTFL. Jesteś IDIOTĄ!

Do kompletu warto dodac ze widac dosyc daleko kto tam z przodu wlasnie hamulec puscil i rusza, pomaga przy plynnym ruszeniu calej kolumny.

Zjawisko niespotykane w ruchu drogowym właśnie opisałeś, że kolumna rusza
płynnie...

Jedyna wada to to ze kogos po oczach swieci.

No masz, wczoraj na DK19 w Trojaczkowicach, dopiero gdy długie włączyłem, to
sie młodziak stojacy przed obudził, i noge z hamulca zdjął...

Mysle ze pora sie doksztalcic i na sytuacje spojrzec na nowo.

Brawo jasiu, zaczynasz myśleć...

Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy z tylu wypadaja...

.... ale wnioski niestety nie takie z tego myślenia wyciągasz...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-18 08:42:17
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 18 lutego 2020 09:21:20 UTC-6 użytkownik Tom  N napisał:
sczygiel@gmail.com w <news:be3efa55-128f-4325-bd7c-8ad252600315googlegroups.com>:

> Moze jednak warto ich zrozumiec?

Ja próbuję, ale...

Nie nie probujesz. Ocene twoich mozliwosci intelektualnych i kultury pozostawie reszcie czytajacych grupe.

PLONK.

Data: 2020-02-18 20:03:51
Autor: 254
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
sczygiel@gmail.com w <news:ed55302f-664f-4f1c-b827-de525dc8e394googlegroups.com>:

Ocene moich mozliwosci intelektualnych i kultury pozostawie reszcie czytajacych grupe.

Bardzo dobrze, bo tego normalny i kulturalny by nie napisał, ale ty
napisałeś:

"Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy
z tylu wypadaja..."

PLONK.

LOL dzieciaku...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-18 11:39:20
Autor: sczygiel

napisałeś:

"Tak czy siak, ja bede hamulec deptal i srednio mnie obchodzi czy komus oczy
z tylu wypadaja..."

> PLONK.

LOL dzieciaku...

-- 'Tom N'

LOL. Zapomniales sie przelogowac.

Tutejsza gimbaza jest kumatsza.

Data: 2020-02-18 22:01:52
Autor: 926

napisałeś:
[...]

Nie zapomniałem dzieciaku. Pokazałem, że nie dość, iż jesteś IDIOTĄ, to
jeszcze masz, razem z gógielem i zielonym kmiotem, słabiutką świadomośc o
plonkownicy.

Tutejsza gimbaza jest kumatsza.

ROTFL^2

--
'Tom N'

Data: 2020-02-18 21:50:40
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 18 lutego 2020 15:01:53 UTC-6 użytkownik 9261 napisał:
> [...]

Nie zapomniałem dzieciaku. Pokazałem, że nie dość, iż jesteś IDIOTĄ, to
jeszcze masz, razem z gógielem i zielonym kmiotem, słabiutką świadomośc o

Nie dosc ze musisz sie dowartosciowywac edytujac cudze cytaty to jeszcze potrzebujesz sie wywyzszac w najbardziej buraczany sposob w jaki sie da.

Zenujacy jestes.

Data: 2020-02-19 15:45:02
Autor: Tom N
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
sczygiel@gmail.com w <news:6ec9c7ad-247e-4659-98c3-e5c0381cb8c6googlegroups.com>:

[...]
[...]

Udowodnij IDIOTO, że to nie jest literka w literkę cytat z ciebie:

Data: 2020-02-18 19:24:48
Autor: Cavallino
W dniu 18-02-2020 o 11:32, Grzegorz Tomczyk pisze:
> [...]

zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu,

U mnie (hydrokinetyk),

To trochę inna bajka.

[...]

Gdzieś czytałem że po zaciągnięciu ręcznego na D, skrzynia dwusprzęgłowa próbuje (na półsprzęgle) jechać do przodu.
Więc jeśli tak jest, to raczej na dobre jej to nie wyjdzie.

Data: 2020-02-18 22:29:04
Autor: Adam
W dniu 2020-02-18 o 19:24, Cavallino pisze:
> [...]

Więc jeśli tak jest, to raczej na dobre jej to nie wyjdzie.

Rozebranych skrzyń hydrokinetycznych widziałem tylko kilka rodzajów, głównie BMW z uszkodzonym koszyczkiem. Nie naprawiałem.

Ale w niektórych samochodach widziałem połączenie pedału hamulca ze skrzynią. Wnoszę stąd, że skrzynia wie, kiedy hamulec (zasadniczy) jest wciśnięty, i jest odpowiednio do tego przygotowana.
Natomiast nie wie, że jest zaciągnięty ręczny.
Coś mi też w łepetynie świta, że dawno temu ktoś mi mówił, aby ręcznego nie zaciągać na D. Ten ktoś na stałe mieszkał w USA, był mechanikiem samochodowym.

Osobiście stoję na światłach z wciśniętym hamulcem zasadniczym.
Natomiast przy nieco dłuższym postoju przelatuję powoli ścieżkę R/D/D2/D1/H czy jak tam jest oznaczone wróżnych autach, aby rozbełtać rzadko używane kanały olejowe. Jeśli jeszcze dłuższy postój (nie widać pociągu przed przejazdem), to wyłączam silnik, a w nocy stoję na pozycyjnych.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-02-18 23:27:36
Autor: Cavallino
W dniu 18-02-2020 o 22:29, Adam pisze:

Gdzieś czytałem że po zaciągnięciu ręcznego na D, skrzynia dwusprzęgłowa próbuje (na półsprzęgle) jechać do przodu.
Więc jeśli tak jest, to raczej na dobre jej to nie wyjdzie.

Rozebranych skrzyń hydrokinetycznych

Skrzynia dwusprzęgłowa to zupełnie coś innego niż hydrokinetyczna.

Data: 2020-02-19 09:34:13
Autor: T.
[...]

Mnie się wydaje, że moja auto reaguje na różny nacisk hamulca - gdy go lekko popuścić po mocnym ciśnięciu czuć, jakby "zasprzęglał". Auto - Ford Mondeo ze skrzynią Aisin 5-biegową hydrokinetyczną.
T.

Ps. W materiałach propagandowych tego forda była wzmianka, że skrzynia "uczy się" stylu jazdy użytkownika, a kombinacji działania po tym "uczeniu się" jest ponoć 16. Ale to marketing...

Data: 2020-02-19 10:12:02
Autor: Cavallino
W dniu 19-02-2020 o 09:34, T. pisze:

[...]

Wątek jest o skrzyniach dwusprzęgłowych, więc nie wprowadzajcie zamieszania pisząc o skrzyniach hydrokinetycznych.

To zupełnie inna bajka, a jedyne co je technicznie łączy, to sposób obsługi dźwigni zmiany biegów.

Data: 2020-02-19 10:20:05
Autor: T.
W dniu 2020-02-19 o 10:12, Cavallino pisze:
[...]

Tak a propos off topica pamiętam - to jeszcze było na początku Usenetu - jak ktoś na tej grupie zadał pytanie, jakie gumki warto użyć do wycieraczek. Ktoś odpisał, że "z gumką bezpieczniej" i już dalej wątek poszedł w tym kierunku :-)
Uśmiałem się jak norka... :-)
T.

Data: 2020-02-19 03:15:23
Autor: Przemek Jedrzejczak
[...]

Tak. Dlatego w instrukcji pisze żeby tego nie robić.
*Dotyczy tylko bieda edition, elektryczny ręczny nie wejdzie na D.

Data: 2020-02-19 15:25:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:61f57bc0-7ccd-4d04-9c9c-0847ba8fe6be@googlegroups.com...
[...]

Mogliby miec przelacznik wykrywajacy  ... ale widac w noznym i recznym to za drogo :-)

Ale moment - mowicie, ze skrzynia DSG na postoju bez gazu bedzie chciala pełzać ?
To chyba nie powinno tak byc ... i co ma kierowca zrobic na swiatlach - wrzucic N czy wcisnac hamulec ?

Musze sie kiedys przejechac ... bo mnie bardzo interesuja male predkosci, gdzie normalnie musze "na polsprzegle".
DSG jakos wykrywa, ze ja chce bardzo powolutku do przodu lub do tylu i sama sprzeglo polowicznie dawkuje ?

A w druga strone - jade normalnie, puszczam gaz ... i co bedzie dalej ?
Zwolni do predkosci adekwatnej do 1 biegu i jalowych obrotow, czy w pewnym momencie rozsprzegli calkowicie ?

J.

Data: 2020-02-19 07:14:53
Autor: Przemek Jedrzejczak
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
To chyba nie powinno tak byc ... i co ma kierowca zrobic na
swiatlach - wrzucic N czy wcisnac hamulec

Wrzucasz D i jedziesz chyba że auto hold działa to wtedy po każdym zatrzymaniu musisz deptać gaz żeby ruszyć. Hamulec. Instrukcja jest jednoznaczna zresztą N nie blokuje skrzyni czyli pod/na górce i tak musiałbyś deptać hamulec.

Data: 2020-02-19 15:39:01
Autor: Cavallino
W dniu 19-02-2020 o 15:25, J.F. pisze:
[...]

Ręczny ręczny nie oznacza, bida edition.
Zależy od marki.

U mnie ewidentnie brakuje funkcji hold, choćby rozumianej jako info dla skrzyni, że ma wysprzęglić.
Zwłaszcza że start and stop też działa wyłącznie gdy trzymasz hamulcem na D, w trybach N i P już nie działa w ogóle.

Ale moment - mowicie, ze skrzynia DSG na postoju bez gazu bedzie chciala pełzać ?
To chyba nie powinno tak byc ... i co ma kierowca zrobic na swiatlach - wrzucic N czy wcisnac hamulec ?

Jakbyś nie zauważył - to tego właśnie pytania dotyczy ten wątek. ;-)

[...]

No tak - symuluje pełzanie znane z normalnego automatu.
Przynajmniej w DCT, nie wiem jak w DSG. ;-)

A w druga strone - jade normalnie, puszczam gaz ... i co bedzie dalej ?
Zwolni do predkosci adekwatnej do 1 biegu i jalowych obrotow, czy w pewnym momencie rozsprzegli calkowicie ?

Będzie pełzał.
Raczej wolniej niż na pierwszym biegu bez sprzęgła - więc będzie sobie nim pomagał.

Data: 2020-02-19 16:22:29
Autor: cef
W dniu 2020-02-19 o 15:39, Cavallino pisze:
W dniu 19-02-2020 o 15:25, J.F. pisze:

Jakbyś nie zauważył - to tego właśnie pytania dotyczy ten wątek. ;-)

On o to pyta średnio trzy razy w roku ale
pewnie nie czyta potem nawet odpowiedzi :-)
Kilka miesięcy temu na potrzeby podobnego wątku
przeprowadzałem nawet test co się stanie
jak puszczę hamulec i nie będę dodawał gazu.

Data: 2020-02-19 18:01:13
Autor: Cavallino
W dniu 19-02-2020 o 16:22, cef pisze:
[...]

Patrz - to tak jak moja żona w słuchaniu...

Kilka miesięcy temu na potrzeby podobnego wątku
przeprowadzałem nawet test co się stanie
jak puszczę hamulec i nie będę dodawał gazu.

I jaki był efekt?

Data: 2020-02-19 18:02:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r2jpkn$j6l$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Widzisz - jestes taki sam jak zona w sluchaniu :-P

Zachodzi pytanie - cef przeprowadzil test, ale nie opisal,
czy jakos nie przeczytalismy, czy tylko nie zapamietalismy.

J.

Data: 2020-02-19 18:18:55
Autor: Cavallino
W dniu 19-02-2020 o 18:02, J.F. pisze:

[...]

Wtedy nie interesowała mnie zbytnio sprawa ASB, więc nie czytałem wątków o niej....
Ale że rząd popsuł moje (i kilku tysięcy innych ludzi też) plany związane z elektrykami, a zdążyłem się już do automatu przyzwyczaić, to trzeba się teraz dowiedzieć.

Data: 2020-02-19 22:33:25
Autor: cef
W dniu 2020-02-19 o 18:02, J.F. pisze:
[...]

Test był opisany, nawet ktoś się interesował osiąganą prędkością
i uzupełniałem informację. Chciałem to odszukać, ale nie mogłem znaleźć.
Może to było ponad rok temu?

Otóż wybierak na D, auto po zdjęciu nogi z hamulca (mówimy o DSG) i bez dodawania gazu rusza i po chwili pełzania przerzuca sobie na bieg 2 i jedzie
tak do przodu z prędkością ok 10-15km/h.
I na tym test się zakończył.

Data: 2020-02-19 23:03:18
Autor: cef
W dniu 2020-02-19 o 22:33, cef pisze:

[...]

Odkopałem.
Wątek pod tytułem: Kto ma rację?
Mój post z 23.08.2019 godz 21.03

Akurat Cavallino pytał o szczegóły testu :-)

Data: 2020-02-19 22:50:23
Autor: Przemek Jedrzejczak
[...]

czyli zachowanie typowe dla starych skrzyn, dsg z auto hold (i elektrykiem) stoi spokojnie dopoki nie dodamy gazu

Data: 2020-02-20 10:02:39
Autor: cef
W dniu 2020-02-20 o 07:50, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Jak włączę auto holda to też nie rusza
(hamulca elektrycznego prawie w ogóle nie używam)

Data: 2020-02-20 03:42:40
Autor: Przemek Jedrzejczak
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
-- Jak włączę auto holda to też nie rusza (hamulca elektrycznego prawie w ogóle nie używam)

alez oczywiscie ze uzywasz tylko za posrednictwem auto holda :-) bez tego duetu dsg jest kaleczna i wystepuje tylko w bieda edition :-)

ps wszystkie vw jakimi jezdzilem b7,b8 na nawet polo mialy ah a jedyne znane mi auto bez ah to octavia wlasnie w wersji silnik i nic wiecej :-)

Data: 2020-02-20 15:40:57
Autor: cef
W dniu 2020-02-20 o 12:42, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Ale auto holda też specjalnie nie używam, bo nie mam takiej potrzeby,
więc elektryczny jest nieużywany.
Zresztą producent chyba nawet założył, że jest to dodatek,
bo żeby auto hold zadziałał trzeba go włączyć i świeci się kontrolka
tak jak przy ogrzewaniu szyby czy klimatyzacji.

Data: 2020-02-20 16:25:48
Autor: Cavallino
W dniu 20-02-2020 o 10:02, cef pisze:
[...]

To jest kwestia odpowiedniej funkcji hamulca, a nie rodzaju, czy "starości" skrzyni.

Data: 2020-02-19 23:09:45
Autor: Cavallino
W dniu 19-02-2020 o 23:03, cef pisze:
[...]

Pamiętam, chodziło o prędkość pełzania.

Tylko teraz jakoś wydawało mi się, że mówimy o wysprzęglaniu gdy trzymasz hamulec, dlatego nie zajarzyłem tamtej sytuacji.
To że po puszczeniu sprzęgła pełza to wiem, testuję to codziennie.

Data: 2020-02-20 18:33:17
Autor: Cavallino
[...]

Hamulec główny (nożny) jakiś wykrywacz ma - bo dopóki skrzynia jest na D i hamulec wciśnięty to działa Auto Stop silnika.
Ale jak się puści to już go odpala i jedzie.
Na skrzyni w pozycji N w ogóle się nie wyłącza.

Albo ja nie umiem tego obsługiwać, albo Hyundai miał głupie założenia, bo teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak to działało, zresztą w instrukcji napisali, że powinno......

Data: 2020-02-16 16:59:05
Autor: Cavallino
W dniu 16-02-2020 o 16:11, cef pisze:
[...]

Niestety nie mam tego przycisku.

Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim jak opisałeś?

To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.

Instrukcje tego nie polecają.

Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.

Data: 2020-02-17 12:26:46
Autor: Mirek Ptak
On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.

No ale zaraz - niemiecki? :-O

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-02-17 17:58:07
Autor: Cavallino
On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.

No ale zaraz - niemiecki? :-O

Dlaczego mnie posądzasz o podobne bezeceństwa?

Data: 2020-02-18 07:58:16
Autor: Mirek Ptak
On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
[...]

No bo pytasz o DSG - chyba, że chodzi o "adidasy" ;)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-02-18 19:22:29
Autor: Cavallino
On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
[...]

No bo pytasz o DSG

A w którym miejscu?
Konkretnie pytam o 7DCT....
Czyżbym się gdzieś przejęzyczył?

Data: 2020-02-19 09:26:17
Autor: Mirek Ptak
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

A w którym miejscu?
Konkretnie pytam o 7DCT....
Czyżbym się gdzieś przejęzyczył?

Nie :) - moja nadinterpretacja jednak

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-02-19 10:10:21
Autor: Cavallino
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

A w którym miejscu?
Konkretnie pytam o 7DCT....
Czyżbym się gdzieś przejęzyczył?

Nie :) - moja nadinterpretacja jednak

Tak myślałem, że dsg to tak jak elektrolux, albo adidasy, synonimy odkurzacza czy butów sportowych. ;-)

Ale wiele nie brakowało żebyś miał rację - byłem blisko zakupu Arony z DSG. Nie kupiłem praktycznie dlatego że była nówka sztuka i więcej straciłaby na wartości niż auto lekko używane - a liczę się z możliwością szybkiej zmiany auta na elektryka, jak tylko dotacje wreszcie uruchomią (choć już powoli przestaję na to liczyć).

Data: 2020-02-19 10:25:21
Autor: T.
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

[...]

Powinni zacząć dawać dopłaty od rowerów elektrycznych - kupa ludzi w miastach by z tego skorzystała. No i dopłaty objęłyby znacznie więcej ludzi.
T.

Data: 2020-02-19 10:27:40
Autor: J.F.
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

[...]

Inaczej. DSG to skrot jak DCT ... tylko po niemiecku.

Wiec blizsze to np TDI czy Common Rail.

Aczkolwiek TDI bylo chyba zastrzezone i uzywal tylko VAG.

J.

Data: 2020-02-26 08:05:02
Autor: Cavallino
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

A w którym miejscu?
Konkretnie pytam o 7DCT....
Czyżbym się gdzieś przejęzyczył?

Nie :) - moja nadinterpretacja jednak

Tak mi się przypomniało, bo przy okazji mam teraz mapy i traffica od TomTom (we wbudowanej nawigacji).
Traffic działa bardzo ok, aż jestem zaskoczony, bo rezultaty są na poziomie dobrych nawigacji online.

Ale ostrzeżenia o radarach to jeszcze nie widziałem.

Zdarza się to w ogóle TT w Polsce?

Data: 2020-02-26 14:44:37
Autor: Mirek Ptak
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

[...]

Zawsze to mówiłem :)

Ale ostrzeżenia o radarach to jeszcze nie widziałem.

Zdarza się to w ogóle TT w Polsce?

Stacjonarne powinieneś mieć, choć w starszych urządzeniach jest to opcja (płatna oczywiście). Pokazuje je w 100% - jeszcze nie trafiłem na brak.
Fotoradary i patrole suszarkowe można zgłaszać przyciskiem na dole i czasami ostrzega w PL, CZ i SK, gdzie jestem najczęściej. Niestety poziom pewności jest zdecydowanie poniżej Yanosika - warto go mieć włączonego w tle :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-02-26 23:54:50
Autor: Cavallino
On 2020-02-18 19:22, Cavallino wrote:
No bo pytasz o DSG

[...]

Niestety - aktualność map jest kiepska.
Dobre pół roku opóźnienia, a ponoć nawet więcej.

[...]

Tak - dzisiaj jeden fotoradar mi pokazał.
Ale co yanosika pewnie masz rację (niestety).
A na zachodzie jest z tym lepiej?

Data: 2020-02-27 07:49:26
Autor: Mirek Ptak
On 2020-02-26 23:54, Cavallino wrote:

[...]

Może się zdarzyć z bardzo nowymi uliczkami osiedlowymi.
Drogi główne są zwykle na bieżąco - no na pewno nie tak szybko jak online, ale np. A1 od Pyrzowic do Częstochowy była jeszcze przed otwarciem (zablokowana oczywiście). Podobnie stosunkowo nowe kawałki autostrad i ekspresówek na Węgrzech w kierunku Rumuni.

[...]

Lepiej, ale tez nie perfekt - na poziomie (nieomal) Waze bym powiedział. Rozstawione foto na niemieckich autostradach pokazał mi zawsze. Gorzej z patrolami w mieście.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-02-27 16:24:20
Autor: Cavallino
W dniu 27-02-2020 o 07:49, Mirek Ptak pisze:
On 2020-02-26 23:54, Cavallino wrote:

[...]

Nie - mówię o ekspresówkach.
Np. o S5 otwartej w grudniu.
Widać dystrybucja map via Hyundai szwankuje, a przez net się nie aktualizują.

Drogi główne są zwykle na bieżąco - no na pewno nie tak szybko jak online, ale np. A1 od Pyrzowic do Częstochowy była jeszcze przed otwarciem (zablokowana oczywiście).

No zablokowana S5 to też jest, ale każe ją omijać.

Lepiej, ale tez nie perfekt - na poziomie (nieomal) Waze bym powiedział. Rozstawione foto na niemieckich autostradach pokazał mi zawsze. Gorzej z patrolami w mieście.

Jak na poziomie Waze to w miarę ok, tam nic lepszego (czyt. yanosika) i tak nie mają.

Data: 2020-02-16 20:57:04
Autor: J.F.
Dnia Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

W skrzyniach DSG jesli sie nie myle jest odwrotnie - normalnie
sprzeglo jest rozsprzeglone, odpowiedni silownik zasprzegla.

Biorac pod uwage, ze w czasie jazdy jedno sprzeglo jest polaczone, a
drugie nie - postoj na swiatlach im chyba nie szkodzi duzo.
A rozlaczone na postoju musza byc oba sprzegla - niezaleznie czy drive
czy park.

P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?

J.

Data: 2020-02-23 15:00:11
Autor: jerzu.xyz
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
On Sun, 16 Feb 2020 20:57:04 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?

Nie wiem jak inne, ale A3 ze skrzynią S-Tronic (czyli też DSG) nie
chce ruszyć, dopóki nie dodasz gazu. Trochę mnie to zdziwiło. Z tego
co czytałem jest to wa jakiś sposób regulowane. Nie wiem jak, za
krótko tym autem jeździłem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-02-18 06:44:15
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 16 lutego 2020 02:35:35 UTC-6 użytkownik Cavallino napisał:
[...]

Mysle ze to pytanie jest bez sensu.

Jak masz jednosprzeglowa to ona ma luzny bieg. Czy sie wlacza nie wiem ale mozna sprawdzic.

Jak masz dsg to powinienes sie martwic tym ze to jedno sprzeglo caly czas jest rozsprzeglone wiec sie zuzywa. No nie?

Nie. Bo to inne konstrukcje sa i jak sa rozsprzeglone to sie nie zuzywaja.

A jak jest w konkretnym przypadku to trza sprawdzic.

Data: 2020-02-23 15:02:55
Autor: jerzu.xyz
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
On Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?

Znalezione w necie:
"Zatrzymując samochód pod światłami czy zjeżdżając z długich wzniesień
nie należy próbować wysprzęglać, włączając tryb N. Dwusprzęgłówki,
podobnie jak automatyczne skrzynie, powinny pozostawać w trakcie jazdy
w trybie D (lub S) - niepotrzebne mieszanie selektorem powoduje tylko
powstawanie niepotrzebnych sił w układzie napędowym."

Data: 2020-02-23 09:12:24
Autor: Przemek Jedrzejczak
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
To dwie różne sytuacje. Na światłach używamy hamulca (nie ręcznego czy innych kombinacji)
Do zjazdów jeśli ktoś często jeździ w takim terenie możemy w kompie włączyć *bieg jałowy wtedy DSG wysprzegli minus że auto będzie się szybciej rozpędzać i trzeba będzie hamować ;-)

* w VW dostępne tylko w wersji blue motion

Data: 2020-02-23 21:28:35
Autor: Cavallino
W dniu 23-02-2020 o 15:02, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Trudno, wygoda mojej nogi jest ważniejsza.