Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »  

Data: 2020-02-16 20:57:04
Autor: J.F.
Dnia Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino napisał(a):
Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.

Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?

Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej - a nikt tak nie robi przecież.
Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania wciśniętego pedału).

W skrzyniach DSG jesli sie nie myle jest odwrotnie - normalnie
sprzeglo jest rozsprzeglone, odpowiedni silownik zasprzegla.

Biorac pod uwage, ze w czasie jazdy jedno sprzeglo jest polaczone, a
drugie nie - postoj na swiatlach im chyba nie szkodzi duzo.
A rozlaczone na postoju musza byc oba sprzegla - niezaleznie czy drive
czy park.

P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?


J.

Data: 2020-02-23 15:00:11
Autor: jerzu.xyz
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
On Sun, 16 Feb 2020 20:57:04 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?

Nie wiem jak inne, ale A3 ze skrzynią S-Tronic (czyli też DSG) nie
chce ruszyć, dopóki nie dodasz gazu. Trochę mnie to zdziwiło. Z tego
co czytałem jest to wa jakiś sposób regulowane. Nie wiem jak, za
krótko tym autem jeździłem.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona