Data: 2018-12-03 16:00:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-12-03 o 15:15, radekp@konto.pl pisze:
Drogi Kliencie,

Chcieliśmy Cię poinformować, że Rebtel zdecydował się na zakończenie
świadczenia usług w Polsce z dniem 3 stycznia 2019 r. W związku z tym Twoja
umowa z Rebtel (Rebtel Poland sp. z o.o. i Rebtel Services S.a rl) zostanie
rozwiązana i przestanie obowiązywać z dniem 3 stycznia 2019 roku, zgodnie z
punktem 13 Regulaminu Korzystania z Usług Rebtel.

Jeśli chcesz zachować swój numer telefonu komórkowego, będziesz musiał go
przenieść do innego operatora przed 3 stycznia 2019 roku.

Nachapali się numerów kart kredytowych wystarczająco dużo :)

--
Liwiusz

Data: 2018-12-04 04:05:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Rebtel kończy działalność - hehe, ł<›’Šhł79ój6
Liwiusz:
Nachapali się numerów kart kredytowych wystarczająco dużo :)

Poznali wszystkie cyfry!!! ;)

Wisienkobiorcy podali nry kart z limitem 200 kpln. ;)

-=-

Ja akurat nie żałuję.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-12-04 08:35:43
Autor: ToMasz
W dniu 03.12.2018 o 16:00, Liwiusz pisze:
[...]

ale czy te numery kont są im do czegoś potrzebne, przydatne?
Czy mam się czego obawiać? (podałem im numer konta na którym mam 1zł)

ToMasz

Data: 2018-12-04 11:18:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-12-04 o 08:35, ToMasz pisze:
[...]

Co do zasady pewnie nie, jeśli są uczciwi. Ale jeśli nie są - to w końcu numery ważnych kart mają swoją cenę w tak zwanym czarnym internecie.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-04 12:28:44
Autor: Marcin Debowski
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Szybko by wylazło szydło nt. źródła, a i banki mają w tej chwili kupę zabezpieczeń. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem przy nowej płatności bez dodatkowej autoryzacji. Przez 20parę lat jak używam kart miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie wyszło.

--
Marcin

Data: 2018-12-04 04:36:25
Autor: przemek.jedrzejczak
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko pos zło :)
-- Przez 20parę lat jak używam kart miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie wyszło.

czy myslimy o tym samym czyli platnoscia kk online ? ja uzywam revoluta ktory jest odblokowywany *tylko* w momencie dokonywania platnosci, po wyplynieciu danych czy upadlosci lepiej wymienic karte

Data: 2018-12-04 15:19:33
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0248cd4d-14e0-4036-b106-d3310ca872f5@googlegroups.com...
[...]

Ale miliardy ludzi uzywaja zwyklych kart, bez zabezpieczen, a fraudy sie trafiaja tylko milionom :-)

Za to tak sie zastanawiam - taki numer sie moze przydac np do autoryzacji roznej - drobna kwota, moze nawet zerowa, wlasciciel moze nawet zwroci uwagi, a potem sie okaze, ze z jego konta googla zamowiono wieksze zakupy, albo nawet obrazono Prezydenta, Prezesa czy caly Narod :-)

J.

Data: 2018-12-04 23:03:24
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-04, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Online. Uzywam normalnych kart bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń. Wszystkie banki za tymi kartami wysyłają smsy przy próbie obciążenia. Oczywiście staram się nie kupować w jakiś dziwnych miejscach. Ta jedna sytuacja, o której wspomniałem była bodajze z Amexem gdzie bank do mnie dryndnął, że wykryli jakieś podejrzane płatności z lokalizacji, gdzie normalnie nie płacę. To było z jakieś 6-8 lat temu i wyglądało dość dziwnie bo dotyczyło zarówno karty głównej jak i dodatkowej, a ta nie była ani razu użyta.

--
Marcin

Data: 2018-12-04 23:15:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko pos zło :)
-- Online. Uzywam normalnych kart bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń.

normalna kk nie ma autoryzacji przez sms

-- Wszystkie banki za tymi kartami wysyłają smsy przy próbie obciążenia. i juz wyjasnila sie zagadka

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-karta-w-internecie-trzeba-bedzie-potwierdzic-SMS-em-7375222.html

Data: 2018-12-05 09:23:34
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-05, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Nie nie. Tzn to też, ale powiadomienia są o blokadzie/obciązeniu, autentykacja sms'em też (OTP), ale to jest co innego. Różnice mogą być, bo nie używam polskich kart.

--
Marcin

Data: 2018-12-05 01:27:17
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

jesli idzie tylko powiadomiemie sms to jest juz po frytkach
roznic nie ma bo uzywam visy i master card (nie polskich) i zadna nie posiada 2-stopniowej autoryzacji

Data: 2018-12-05 09:35:07
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-05, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Nie po frytkach, bo wykonujesz telefon do banku i blokują kartę, zamiast dalej pozwalać na obciązenia. Przecież tranzakcję można reklamować. Wolisz reklamować 1 czy 15?

Nie wiem też czy nie ma różnic bo 2FA mam na wszystkich kartach od chyba 3-4 lat. Visa, MC, Amex. To jest zdecydowanie kwestia banku.

--
Marcin

Data: 2018-12-05 02:31:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko pos zło :)
-- Nie po frytkach, bo wykonujesz telefon do banku i blokują kartę, zamiast dalej pozwalać na obciązenia.

to jest ograniczanie szkod ale nie zapobieganie

-- Przecież tranzakcję można reklamować. Wolisz reklamować 1 czy 15?

ja nic nie musze reklamowac bo karta jest zablokowana czyli transakcja jest odrzucana :-)

Data: 2018-12-05 16:49:46
Autor: radekp@konto.pl
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)
Tue, 4 Dec 2018 23:15:21 -0800 (PST), w
<4cba900d-d2ac-440f-94f4-2f47201be1f7@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

-- Online. Uzywam normalnych kart bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń.

normalna kk nie ma autoryzacji przez sms

Ma, ma.

-- Wszystkie banki za tymi kartami wysyłają smsy przy próbie obciążenia. i juz wyjasnila sie zagadka

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Platnosc-karta-w-internecie-trzeba-bedzie-potwierdzic-SMS-em-7375222.html

Aliexpress i tak olewa :)

Data: 2018-12-04 13:31:26
Autor: Liwiusz
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No to by wyszło, że to Rebtel, dwuosobowa firma telekomunikacyjna, szukaj wiatru w polu :)

a i banki mają w tej chwili kupę
zabezpieczeń. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem przy nowej
płatności bez dodatkowej autoryzacji.

Dodatkowa autoryzacja zależy od sklepu, a nie od banku.

Przez 20parę lat jak używam kart
miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie
wyszło.

Większość z nas nie miała żadnej takiej sytuacji, co niczego nie dowodzi.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-04 15:22:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pu5s2v$8dn$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-12-04 o 13:28, Marcin Debowski pisze:
a i banki mają w tej chwili kupę
zabezpieczeń. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem przy nowej
płatności bez dodatkowej autoryzacji.

Dodatkowa autoryzacja zależy od sklepu, a nie od banku.

A jak bank sie chwali "wlaczylismy Ci zabezpieczenie na karcie" ?

Przez 20parę lat jak używam kart
miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie
wyszło.
Większość z nas nie miała żadnej takiej sytuacji, co niczego nie dowodzi.

dowodzi, ze ci hackerzy jakos slabo wykorzystuja te listy kart.

J.

Data: 2018-12-04 15:25:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-12-04 o 15:22, J.F. pisze:
[...]

A który się tak chwali? Mój citibank ma tak, że przychodzi smsem kod autoryzacyjny przy płatności kartą, ale... nie przy wszystkich płatnościach. Dogooglałem się, że to, czy jest kod, zależy od techniki płatności stosowanej przez sklep.

Dla przykładu płatności w allegro przechodzą bez żadnych kodów.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-04 16:29:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup W dniu 2018-12-04 o 13:28, Marcin Debowski pisze:
[...]

A który się tak chwali?

Chocby mbank sie chwalil. Druga edycja
https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,8180,potwierdz-platnosc-3-d-secure-za-pomoca-mobilnej-autoryzacji.html

Mój citibank ma tak, że przychodzi smsem kod autoryzacyjny przy płatności kartą, ale... nie przy wszystkich płatnościach. Dogooglałem się, że to, czy jest kod, zależy od techniki płatności stosowanej przez sklep.

Byc moze.

W sumie jak pomyslec ... wdrozenie 3D-Secure chyba wymaga zaangazowania ze strony sklepu.
A jak spojrzec na te nowosc ... nagle sklep przestaje czekac na wpisanie kodu z SMS ?

Czy wystarczylo sie dogadac z paroma akceptantami i to oni zmienili ?

Dla przykładu płatności w allegro przechodzą bez żadnych kodów.

Wlasnie usiluje sobie przypomniec. Bo cos mi chodzi po glowie, ze bylo jakies zamieszanie ze strony bankow, moze nawet wlasnie to powyzej ... i czy na Allegro nie mialo to wplywu, czy raz dodatkowa autoryzacja byla potrzebna ... no nie pamietam.

J.

Data: 2018-12-04 16:36:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-12-04 o 16:29, J.F. pisze:

W sumie jak pomyslec ... wdrozenie 3D-Secure chyba wymaga zaangazowania ze strony sklepu.
A jak spojrzec na te nowosc ... nagle sklep przestaje czekac na wpisanie kodu z SMS ?

Przecież to nie sklep czeka, tylko jakieś centrum autoryzacyjne, które potem przekazuje kasę sklepowi.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-04 23:20:38
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Kolejne tak, a pierwsza? --
Marcin

Data: 2018-12-05 08:34:18
Autor: ToMasz
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Kolejne tak, a pierwsza?

Poczytajcie niebezpiecznika. machacie kartą płatniczą w sklepach, w obiektywach kamer. albo co gorsza, dajecie ją do ręki kasjerowi. na karcie jest numer karty i cvv. odsłonięte? wiec to wystarczy do zrobienia płatności. tyle towar musi być wirtualny, bo inaczej znajdą złodzieja po adresie dostawy. Ale dostęp do telewizji internetowej da (dało) się kupić na 100%. innych rzeczy nie sprawdzałem, ale prawdopodobnie wirtualne towary w grach też. jak osoba która widziała Waszą kartę zrobi to po pół roku, to jak dojdziecie do tego kto to zrobił? zaklejcie cvv na karcie, zamiast przejmować się rebtelem.

ToMasz

Data: 2018-12-05 09:28:32
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-05, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Czytamy Niebezpiecznika regularnie, ale nie popadamy w paranoje. Trzeba po prostu uważać co gdzie i komu i szacować ryzyko, a nie że w ogóle. Inaczej żadnej karty nie uzyjesz. Nie ma 100% bezpiecznych kanałów ani miejsc.

--
Marcin

Data: 2018-12-05 14:49:21
Autor: pueblo
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)
Witaj ToMasz, 05 gru 2018 w news:pu7v1r$85c$1dont-email.me
napisałeś/aś:

[...]

Jest jeszcze 3D Secure - czy nie jest tak że już większość kart to ma?

Data: 2018-12-05 15:56:53
Autor: Liwiusz
napisałeś/aś:

[...]

Nawet jak ma, to nie zawsze działa.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-05 11:47:40
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-04, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No więc właśnie zapłaciłem na Allegro nową (dla Allegro) kartą citi i musiałem dodatkowo autoryzować na stronie banku. Przy wczesniej użytej karcie, nie chce drugiej autoryzacji.

--
Marcin

Data: 2018-12-04 22:53:14
Autor: Marcin Debowski
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
On 2018-12-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

To juz nie mój problem a policji :)

a i banki mają w tej chwili kupę
zabezpieczeń. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem przy nowej
płatności bez dodatkowej autoryzacji.

Dodatkowa autoryzacja zależy od sklepu, a nie od banku.

Nie wiem, ale jest tu spora unifikacja procedur co sugeruje, że banki mają coś z tym wspólnego. Dla jasności, wklepuję nr karty, wklepuję cvv, zatwierdzam, a potem jeszcze jestem przenoszony na str. banku gdzie używam np. tokena, albo kodu przesłanego na telefon.

Przez 20parę lat jak używam kart
miałem tylko jedną sytuację gdzie ktoś próbował coś i mu zresztą nie
wyszło.

Większość z nas nie miała żadnej takiej sytuacji, co niczego nie dowodzi.

Wskazuje, że albo nie jest to takie trywialne albo proceder skutecznie zwalczany.

--
Marcin

Data: 2018-12-04 14:21:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko poszło :)

"ToMasz" pu5aof$91h$1@dont-email.me

Nachapali się numerów kart kredytowych wystarczająco dużo :)

ale czy te numery kont

Nry kart, nie kont.

są im do czegoś potrzebne, przydatne?

Po co podawać nry ważnych kart?!

Czy mam się czego obawiać? (podałem im numer konta na którym mam 1zł)

Ważniejsze są Pesele, nazwiska itd...

Data: 2018-12-04 10:17:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pu3ge2$d21$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A co potem ? Przepada, wraca do operatora pierwotnego, znika ?

Nachapali się numerów kart kredytowych wystarczająco dużo :)

Myslisz ? Chyba by sie nie odwazyli ...

J.

Data: 2018-12-04 01:41:22
Autor: przemek.jedrzejczak
Rebtel kończy działalność - hehe, szybko pos zło :)
-- Myslisz ? Chyba by sie nie odwazyli ...

nie ma powodow do niepokoju :-) zwazywszy na bardzo ograniczony zasieg raczej testowali jakies rozwiazanie techniczne moze takie:

https://www.youtube.com/watch?v=t1WWDBTda2Y

Data: 2018-12-04 11:20:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-12-04 o 10:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Myslisz ? Chyba by sie nie odwazyli ...

nie ma powodow do niepokoju :-) zwazywszy na bardzo ograniczony zasieg raczej testowali jakies rozwiazanie techniczne moze takie:

https://www.youtube.com/watch?v=t1WWDBTda2Y

Ilostrzałowy ten pistolet jest?

--
Liwiusz

Data: 2018-12-04 02:28:55
Autor: przemek.jedrzejczak

http://www.imfdb.org/wiki/Kingsman:_The_Secret_Service

Data: 2018-12-04 11:27:57
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-12-04 o 11:20, Liwiusz pisze:
[...]

Chyba zmieniał raz magazynek i pożyczał broń od innych. :-)

Robert

Data: 2018-12-04 11:35:15
Autor: KOMTUR
W dniu 04.12.2018 o 11:20, Liwiusz pisze:
[...]

8 lub 9 po zmianie magazynku :)