[latajacy support ?]

Data: 2010-08-10 23:27:18
Autor: Karol_tom
[latajacy support ?]
Witam,

proszę o radę
od dłuższego czasu rusza mi się "na boki" cala przednia przerzutka (oczywiście łącznie z ramieniem
pedała).
Nie wiem co z tym zrobić (ramię pedała dokręcałem kluczem nasadowym), ale wiem, że
denerwujące jest ciągłe zmienianie przerzutki.
Czy może problemem będzie oś supportu ?
Jakimi narzędziami można ją wymienić ?

Data: 2010-08-10 15:35:36
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
[latajacy support ?]
On 10 Sie, 23:27, "Karol_tom" <Karol_...@wp.pl> wrote:
od dłuższego czasu rusza mi się "na boki" cala przednia przerzutka
(oczywiście łącznie z ramieniem
pedała).
Przerzutka lata, czy może korba?

Czy może problemem będzie oś supportu ?
Jakimi narzędziami można ją wymienić ?
Może masz zwykły suport rozbieralny, a te są upierdliwe -> opłacałoby
się wymienić na pakiet, przydałby się ściągacz do korb i klucze do
suportu/pakietu.
Suport rozbieralny można zazwyczaj samemu dokręcić zwykłymi
narzędziami jak młotek + śrubokręt/przecinak, jeżeli nic ze środka nie
jest wyrobione i nie wypadło:)
Podeślij foto samego suportu, albo napisz co to za rower.

denerwujące jest ciągłe zmienianie przerzutki.
??

Data: 2010-08-11 07:18:10
Autor: Tomek
[latajacy support ?]
Karol_tom pisze:
[...]

Rozumiem, że rusza się korba i tarcze a nie przerzutka - ale czy ramię korby ma luz względem osi czy razem z osią rusza się w łożyskach suportu? Jeśli dokręcałeś ramię to możliwe że przypadek pierwszy - nie wystarczy dokręcić, trzeba wcześniej nabić korbę na kwadrat ośki. Jeśli będzie słabo wbita, to nawet jak dokręcisz śrubę, to się zluzuje. Jeśli przypadek drugi - kup wkład suportu (ważna jest długość ośki). Jeżeli miałeś wkład "jednoczęściowy" to tylko wymiana, jeśli miałeś "klasyczny" to zazwyczaj można się bawić w naprawy, ale lepiej wymienić na współczesny pakiet.

Data: 2010-08-10 23:15:41
Autor: Kuba Rozpruwacz
[latajacy support ?]
On 11 Sie, 07:18, Tomek <x...@y.z> wrote:
> [...]

wystarczy dokręcić, trzeba wcześniej nabić korbę na kwadrat ośki.
Jeśli będzie słabo wbita, to nawet jak dokręcisz śrubę, to się

Nie spotkalem sie jeszcze nigdy z taka metoda zakladania korby na
kwadrat jak wbijanie.

Wystarczy dokrecic, jesli kwadraty sa w dobrym stanie to nie bedzie
zadnego problemu.

pzdr
Kuba

[latajacy support ?]