Data: 2012-03-14 15:54:29
Autor: piecia aka dracorp
Witam
Jak na dzieƄ dzisiejszy jest ze wspóƂpracą ƂaƄcucha shimano 8rzędowego do spinek np. srama? Kiedyƛ pamiętam ĆŒe nie chciaƂo mi pasować i ostateczenie kupowaƂem ƂaƄcuch srama 8rz.
Bo oryginalna spinka shimano mi nie podchodzi(czy tam jakiƛ sworzeƄ dają), tak jak tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=_vpE1QQWc5o
Spinka sram jest o wiele bardziej funkcjonalna.
Z drugiej strony po co kombinować i moĆŒe dalej kupować srama ƂaƄcuchy?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 20:07:52
Autor: mbut
ƁaƄcuch Shimano 8rz a spinki innych producentów
W dniu 12-03-14 16:54, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Jak pamiętam uĆŒywaƂem Srama i ich spinka pasowaƂa, ale spinka  Shimano juĆŒ nie.

Data: 2012-03-15 07:11:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 14 Mar 2012 20:07:52 +0100, mbut napisaƂ(a):

Jak pamiętam uĆŒywaƂem Srama i ich spinka pasowaƂa, ale spinka  Shimano
juĆŒ nie.
Dzisiaj sprawdzę w sklepie. Wezmę spinkę ze sobą i zobaczę czy pasuje do shimanowskiego ƂaƄcucha.
Jakieƛ mam takie dziwne przeczucie ĆŒe poprzednio to nie byƂ odosobniony przypadek. I dziwne mam przeczucie ĆŒe w sklepie nie będzie ƂaƄcuchĂłw Sram.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-15 01:40:07
Autor: Damian
Łańcuch Shimano 8rz a spinki innych producentów

Zapinka sramowska jest nieco wezsza i nie mozna zapiac na lancuchu shimano.
Ale... wystarczy troche podszlifowac laczone ogniwa lancucha shimano (np pilnikiem) i juz wszystko gra!
Sprawdzone - dziala i jezdzi.

Data: 2012-03-15 09:52:07
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 15 Mar 2012 01:40:07 -0700, Damian napisaƂ(a):

[...]
JuĆŒ to przechodziƂem do czasu gdy musiaƂem rozkuć ƂaƄcuch, ktĂłry się zablokowaƂ między korbą a ramą i skuć go ponownie bo niestety spinka nie pasowaƂo. Akurat to byƂo juĆŒ wieczorem, duĆŒo piachu i chƂodno.
PĂłĆșniej zamĂłwiƂem ƂaƄcuch Srama i pozbyƂem się starego. MiaƂem taką nadzieję ĆŒe moĆŒe coƛ się w tej kwestii zmieniƂo.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-15 13:10:06
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 15 Mar 2012 01:40:07 -0700 (PDT), Damian napisał(a):

Zapinka sramowska jest nieco wezsza i nie mozna zapiac na lancuchu shimano.

oczywi¶cie ze można i nie trzeba niczego szlifowaæ. Robiłem to nie raz i
jakkolwiek faktycznie może sie to wydawaæ trudne to jest to piku¶ w
porównaniu ze zdejmowaniem :) Ale też sie da. Oczywi¶cie jak już sie łańuch i spinka nieco wyrobi± to wówczas nie ma już
wiêkszych problemów zarówno z zakładaniem jak i zdejmowaniem.   p.s. spinke mozna zakładaæ sposobem:
- na górnej cze¶ci łańcucha założyæ spinkê tak by sie trzymała - nie
zapinaæ jej rêcznie bo faktycznie jest to do¶æ trudne - ale poprostu gdy
jest mniej wiecej założona i sie trzyma na słowo honoru, energicznie
uderzyæ w pedał tak by napi±æ górn± cze¶æ łańcucha. Po takim zabiegu spinka winna już byæ zapiêta.

Data: 2012-03-15 05:29:01
Autor: Damian
[...]

Tylko po co tak sie meczyc: szlifnac lancuch (pare razy pilnikiem) i mozna spinac i rozpinac w palcach.
pozdr.

Data: 2012-03-15 13:59:47
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 15 Mar 2012 05:29:01 -0700 (PDT), Damian napisał(a):

[...]

IMO w ogóle nie ma wiêkszego sensu sie mêczyæ ze spinkami. W warunkach
domowych lepiej użyæ pinu/pina (nie wiem jak to odmieniæ :)
Spinkê to można woziæ ze sob± na wypadek zerwania łańcucha na trasie.

Data: 2012-03-15 13:04:23
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:59:47 +0100, ...::QRT::... napisaƂ(a):

IMO w ogóle nie ma większego sensu sie męczyć ze spinkami. W warunkach
domowych lepiej uĆŒyć pinu/pina (nie wiem jak to odmienić :)
Spinkę to moĆŒna wozić ze sobą na wypadek zerwania ƂaƄcucha na trasie.
Jak się ma jeden ƂaƄcuch to tak, zazwyczaj uĆŒywam dwĂłch. Ale ostatnio się zastanawiaƂem na ile to na prawdę wydƂuĆŒa ĆŒycie napędu. MoĆŒe lepiej dodatkową gotĂłwkę przeznaczyć na lepszy ƂaƄcuch i kasetę? Korba i tak najdƂuĆŒej wytrzymuje.

Po za tym ostatnio jakoƛ nie chce mi się babrać z czyszczeniem ƂaƄcucha.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-15 14:13:29
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:04:23 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Dnia Thu, 15 Mar 2012 13:59:47 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

IMO w ogóle nie ma wiêkszego sensu sie mêczyæ ze spinkami. W warunkach
domowych lepiej użyæ pinu/pina (nie wiem jak to odmieniæ :)
Spinkê to można woziæ ze sob± na wypadek zerwania łańcucha na trasie.
Jak siê ma jeden łańcuch to tak, zazwyczaj używam dwóch. Ale ostatnio siê zastanawiałem na ile to na prawdê wydłuża życie napêdu. Może lepiej dodatkow± gotówkê przeznaczyæ na lepszy łańcuch i kasetê? Korba i tak najdłużej wytrzymuje.

kupuj tanie łańuchy, kontroluj ich długo¶æ i zmieniaj tak by nie zniszczyæ
kasety/korby. To zasadniczo mocno minimalizuje ilo¶æ zabiegów przy rowerze.

Poza tym ni jak mi nigdy nie wyszło iż 2x droższy łańcuch jest 2x bardziej
trwały :)

Po za tym ostatnio jako¶ nie chce mi siê babraæ z czyszczeniem łańcucha.

otóż to.

Data: 2012-03-15 14:38:19
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 15 Mar 2012 14:13:29 +0100, ...::QRT::... napisaƂ(a):

kupuj tanie ƂaƄuchy, kontroluj ich dƂugoƛć i zmieniaj tak by nie
zniszczyć kasety/korby. To zasadniczo mocno minimalizuje iloƛć zabiegów
przy rowerze.

Poza tym ni jak mi nigdy nie wyszƂo iĆŒ 2x droĆŒszy ƂaƄcuch jest 2x
bardziej trwaƂy :)
PrzydaƂby się wykres cena do jakoƛci/trwaƂoƛci.
Kiedyƛ kupowaƂem tanie wolnobiegi. Na jednym przejechaƂem 500km i byƂ do wyrzucenia. Od tamtego czasu wolę trochę więcej zainwestować. Tylko gdzieƛ jest gĂłrna granica powyĆŒej ktĂłrej pƂaci się juĆŒ tylko za kultowoƛć.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-15 18:02:15
Autor: Ignac
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a): Dnia Thu, 15 Mar 2012 14:13:29 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

      Dokładnie!

Przydałby siê wykres cena do jako¶ci/trwało¶ci.

     Nie bêdzie nigdy takiego bo na dezinformacji bazuje producent/sklep
     który wychodzi z słusznego założenia że znajd± siê tacy klienci      którzy wol± zapłaciæ wiêcej (czêsto kilka razy wiêcej) żeby kupiæ      tzw. lepszy łańcuch a tak jak QRT zauważył łańcuch za 20 pln
     przejeżdza u mnie powiedzmy 10 kkm to u kogo¶ za 100 pln przejedzie
     50 kkm?...nigdy w życiu...i kupujê łańcuchy wył±cznie z pełnymi pinami,
     nie zdarzyło mi siê żeby taki łancuch mi siê zerwał.

Kiedy¶ kupowałem tanie wolnobiegi. Na jednym przejechałem 500km i był do wyrzucenia. Od tamtego czasu wolê trochê wiêcej zainwestowaæ. Tylko gdzie¶ jest górna granica powyżej której płaci siê już tylko za kultowo¶æ.

     potrzebne jest własne do¶wiadczenie poparte niejednokrotnie poradami
     kolegów z precla którzy udzielaj± ich bezinteresownie.

     Ignac

Data: 2012-03-15 13:26:50
Autor: Tomek
W dniu 2012-03-15 13:10, ...::QRT::... pisze:
[...]

A czy nie lepiej pój¶æ do sklepu i poprosiæ o spinkê do łańcucha shimano takiej konstrukcji jak sramowska?

Data: 2012-03-15 22:36:14
Autor: Publius
W dniu 2012-03-14 16:54, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Jest z tym problem, Sram kiedyƛ mi się zapiąƂ na shimanowskim ƂaƄcuchu, ale ƂaƄcuch w tym miejscu nie chciaƂ się zginać... PomogƂo lekkie rozepchanie spinki skuwaczem, ale to juĆŒ ryzykowny manewr, więc pozbyƂem się jej. Spinki KMC pasują bez problemu.

Data: 2012-03-16 04:51:09
Autor: ciapecki
On Mar 15, 10:36 pm, Publius <"publius-enigma[usunto]"@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-03-14 16:54, piecia aka dracorp pisze:

> Witam
> Jak na dzień dzisiejszy jest ze współprac± łańcucha shimano 8rzêdowego do
> spinek np. srama? Kiedy¶ pamiêtam że nie chciało mi pasowaæ i ostateczenie
> kupowałem łańcuch srama 8rz.
> Bo oryginalna spinka shimano mi nie podchodzi(czy tam jaki¶ sworzeń
> daj±), tak jak tutaj:
>http://www.youtube.com/watch?v=_vpE1QQWc5o
> Spinka sram jest o wiele bardziej funkcjonalna.
> Z drugiej strony po co kombinowaæ i może dalej kupowaæ srama łańcuchy?

Jest z tym problem, Sram kiedy¶ mi siê zapi±ł na shimanowskim łańcuchu,
ale łańcuch w tym miejscu nie chciał siê zginaæ... Pomogło lekkie
rozepchanie spinki skuwaczem, ale to już ryzykowny manewr, wiêc pozbyłem
siê jej. Spinki KMC pasuj± bez problemu.

spinka Accent (8) tez pasuje.

Data: 2012-03-16 06:55:01
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 15 Mar 2012 22:36:14 +0100, Publius napisaƂ(a):

[...]

PrzydaƂo by się takie rzeczy wpisać do FAQ,

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-16 19:24:10
Autor: artek
[...]

do hg bezpoƛrednio nie pasuje, ale pasuje do ig. dlatego zamiast hgx0, uĆŒywaƂem ƂaƄcuchĂłw sram albo ig70/91, co akurat miaƂem pod ręką. ig51 odpadƂo w przedbiegach, strasznie sƂaby, rwaƂ się w trasie ...

--
artek