Data: 2018-03-19 14:46:29 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Oglądałem program na Discovery o produkcji karbonowych framesetów. Fabryka Giant w Chinach. Nie wyglądało to na technologię rakietową, a fabryka nie przypominała sterylnego laboratorium. Jedna wielka masówka. Testy wytrzymałościowe na maszynie ma przechodzić 1 na 1000 sztuk.
Znanym jest mi też fakt, że Giant to podwykonawca ram dla mnóstwa marek. Nigdy nie byłem aptekarzem, ale że jeżdżę po górach, robię trochę przewyższeń, kolana swoje dostały podczas ponad 10-letniej 'kariery' snowboardowej, to jednak cross 15 kg jest nieporozumieniem. Myślę, że jeszcze ten sezon nim pojeżdżę, ale na następny chciałbym już coś co najmniej < 10 kg, a może i < 9 kg. Pytanie: dlaczego w roku 2019 prawdopodobnie wciąż będzie miało mnie to kosztować co najmniej 6000 zł, a prawdopodobnie 10000 zł - dlaczego, o tym może w nowym temacie. |
|
Data: 2018-03-19 12:20:49 | |
Autor: Rowerex | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standardem? | |
W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 14:46:38 UTC+1 użytkownik Łukasz Kroczka napisał:
Testy wytrzymałościowe na maszynie ma przechodzić 1 na 1000 sztuk. A co robili z pozostałymi 999? Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-03-23 12:21:58 | |
Autor: dracorp | |
Kiedy włókno węglowe będzie standardem? | |
Rowerex<rowerex@op.pl> wrote:
A co robili z pozostałymi 999?No sprzedawali. Przecież nie wszystkie sprawdzają. -- Usenet Reader for Android http://android.newsgroupstats.hk |
|
Data: 2018-03-24 14:58:24 | |
Autor: Rowerex | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standardem? | |
W dniu piątek, 23 marca 2018 12:22:03 UTC+1 użytkownik dracorp napisał:
Rowerex<rowerex@op.pl> wrote: > A co robili z pozostałymi 999? Zdanie że testy przechodzi 1 na 1000 zabrzmiało tak, jakby 1 przechodziła pozytywnie, a 999 negatywnie, stąd moje zdziwienie - lepiej było napisać, że testowana jest tylko 1 na 1000 :) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-03-25 20:14:29 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Kiedy włókno węglowe będzie standardem? | |
W dniu Sat, 24 Mar 2018 14:58:24 -0700, użytkownik Rowerex napisał:
Zdanie że testy przechodzi 1 na 1000 zabrzmiało tak, jakby 1Fakt, masz rację. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2018-03-19 14:53:14 | |
Autor: qrt | |
Dnia Mon, 19 Mar 2018 14:46:29 +0100, Łukasz Kroczka napisał(a):
Oglądałem program na Discovery o produkcji karbonowych framesetów. Fabryka Giant w Chinach. Nie wyglądało to na technologię rakietową, a fabryka nie przypominała sterylnego laboratorium. Jedna wielka masówka. Testy wytrzymałościowe na maszynie ma przechodzić 1 na 1000 sztuk. hmm zejście z 15 do 9 to znacznie więcej niż nowy karbonowy framset. |
|
Data: 2018-03-19 15:09:28 | |
Autor: Prot Ogenes | |
On 2018-03-19 14:53, qrt wrote:
Dnia Mon, 19 Mar 2018 14:46:29 +0100, Łukasz Kroczka napisał(a): He he, właśnie miałem mu to napisać. W moim przypadku przejście z z 19' aluminium o wadze 1750g na jedną najlżejszych na rynku ram Corratec'a to zysk nie przekraczający 700g. W większości pozostałych ram nawet mniej, rzędu 550-600g. pozdr Prot |
|
Data: 2018-03-19 16:13:33 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
W dniu 19.03.2018 o 14:53, qrt pisze:
hmm zejście z 15 do 9 to znacznie więcej niż nowy karbonowy framset. Nowy rower. Dla gravela okolice 10 kg byłyby ok. Można zejść dużo niżej poprzez połączenie karbonu z tytanem, ale to są już takie kwoty, że choćbym był w stanie zarobić, to raczej bym nie kupił. |
|
Data: 2018-03-19 16:38:02 | |
Autor: qrt | |
Kiedy włókno węglowe będzie standardem? | |
Dnia Mon, 19 Mar 2018 16:13:33 +0100, Łukasz Kroczka napisał(a):
W dniu 19.03.2018 o 14:53, qrt pisze: to troche tego jest choć te lżejsze to jest 1x11. |
|
Data: 2018-03-19 17:35:08 | |
Autor: 2late | |
On 19/03/2018 01:46 PM, Łukasz Kroczka wrote:
Myślę, że jeszcze ten sezon nim pojeżdżę, ale na następny chciałbym już coś co najmniej < 10 kg, a może i < 9 kg. Ambitnie. Moja (tania) szosowka wazy 9.6kg ale ja nie mam amortyzatorow i hamulcow tarczowych. Karbonowy ma tylko przedni widelec. Pozdrawiam -- 2late(TM) Outspace Communication Inc.(R) 1999*2018(C) Stupidity, like virtue, is its own reward https://www.youtube.com/watch?v=IwflqSZ-xks |
|
Data: 2018-03-20 11:11:11 | |
Autor: cytawa | |
2late pisze:
Myślę, że jeszcze ten sezon nim pojeżdżę, ale na następny chciałbym A moj jaguar specjal na campie z lat 70tych (dokladnie taki jaki uzywali Polacy w Wyscigu Pokoju roku 1972 i tylko zamienilem pedaly na kliki) nie przekracza 10 kg. Jan Cytawa |
|
Data: 2018-03-20 12:47:24 | |
Autor: abn140 | |
stal? | |
stal zapewne. co tam dali? a taki sam na columbusie czy tym najnowszym reynolds oidp, nie zrobi sie tej samej wagi? tylko zapewne te najnowsze stale beda zaciekle drogie... |
|
Data: 2018-03-20 16:14:56 | |
Autor: PeJot | |
stal? | |
W dniu 2018-03-20 o 11:47, abn140 pisze:
stal zapewne. co tam dali? Jaguar był na rurkach Reynoldsa. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2018-03-20 19:45:12 | |
Autor: qrt | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standa×ŚÝ | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
2late pisze: Hmm w sumie ciężko powiedzieć czy to dużo czy mało w świetle tego że współczesny budżetowy Romet huragan co kosztuje 2,4k waży 9,6 kg. Nikt nim w wyścigach nie jeździ... A jeszcze trzeba pamiętać że ma klamkomanetki co ważą ponad pół kilo, więcej trybow w kasetcie oraz opony zamiast szytek. No i owijke miast tasmy izolacyjnej ;) |
|
Data: 2018-03-21 09:05:47 | |
Autor: cytawa | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standa �׌ | |
qrt pisze:
nie przekracza 10 kg. Przeciez dobrze wiesz, ze jak na obecne standardy wyscigowe to duzo, ale zeby szybko jezdzic z przyjemnoscia to wystarczajaco malo. Na takich rowerach Polacy w druzynowce na 100 km osiagali czasy, ktorych by sie nie powstydzili obecni kolarze na karbonach. Jan Cytawa |
|
Data: 2018-03-21 09:35:27 | |
Autor: qrt | |
Kiedy włókno węglowe będzie standa?? | |
Dnia Wed, 21 Mar 2018 09:05:47 +0100, cytawa napisał(a):
qrt pisze: może nie skupiłem sie na sednie zagadnienia ale nie do końca mi o to chodziło. Bardziej o współczesne szosowe rowery na ramach stalowych (takich z wysokiej półki czyli pewnie robionych na zamówienie). Ciekawe ile to waży? Jak seryjny stalowy gravel ma 11 kilo to jest dobrze. Nawet bardzo :) Ale tu trzeba jeszcze wziąść pod uwagę tarczówki. |
|
Data: 2018-03-21 13:53:48 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standa �׌ | |
W dniu 21.03.2018 o 09:35, qrt pisze:
Ale tu trzeba jeszcze wziąść pod uwagę tarczówki. *wziąć Plus cięższe koła, cięższe opony, frameset też nie może być tak odchudzony jak w szosach, np. karbonowo-tytanowych, gdzie standardem jest chyba waga całości w okolicach 5 kg... |
|
Data: 2018-03-21 14:22:02 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standa �׌ | |
On 2018-03-21 13:53, Łukasz Kroczka wrote:
W dniu 21.03.2018 o 09:35, qrt pisze: Podczas gdy UCI dopuszcza wagę nie mniejszą niż 6.8 kg Prot |
|
Data: 2018-03-21 15:42:22 | |
Autor: qrt | |
Kiedy włókno węglowe będzie standa?? | |
Dnia Wed, 21 Mar 2018 13:53:48 +0100, Łukasz Kroczka napisał(a):
W dniu 21.03.2018 o 09:35, qrt pisze: Ja to rozumiem. Dodałbym do tego to iż starsze ramy są większe. Po prostu jestem ciekaw różnicy wagi współczesnych ram stalowych a takich rzekłbym historycznych. |
|
Data: 2018-03-21 19:51:15 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standa �׌ | |
W dniu 21.03.2018 o 15:42, qrt pisze:
Po prostu jestem ciekaw różnicy wagi współczesnych ram stalowych a takich No to wystarczy pogooglać, wrzucić odpowiednie zapytanie na YT. Jak kiedyś usłyszałem jak cienkie ścianki potrafią mieć dzisiejsze rurki stalowe, to byłem w szoku. |
|
Data: 2018-04-23 09:44:37 | |
Autor: ń | |
Kiedy włókno węglowe będzie standa?? | |
No ale jak już się rozpędzisz, to jaki wpływ na płaskim ma waga roweru?
-- -- - Na takich rowerach Polacy w druzynowce na 100 km osiagali czasy, ktorych by sie nie powstydzili obecni kolarze na karbonach. |
|
Data: 2018-04-23 12:20:15 | |
Autor: cytawa | |
Kiedy wĹĂłkno wÄglowe bÄdzie standa ?? | |
ń pisze:
No ale jak już się rozpędzisz, to jaki wpływ na płaskim ma waga roweru? zadnego
|
|
Data: 2018-04-23 09:39:03 | |
Autor: Ĺ | |
Kiedy włókno węglowe będzie standardem? | |
Tam prawie niczego nie było podczepionego do tej ramy, a dzisiaj pełno duperszwanców wieszasz ;-)
Przykładowo ile zębatek miał z tyłu? -- -- - A moj jaguar specjal na campie z lat 70tych nie przekracza 10 kg. |
|
Data: 2018-03-19 18:38:56 | |
Autor: ToMasz | |
snowboardowej, to jednak cross 15 kg jest nieporozumieniem. aby rower był lżejszy, wszystkie jego komponenty muszą być lekkie. najwięcej ważą takie komponenty, bez których rower dalej jedzie... Wracajac do tematu. zwykła rama to około 2kg. jeśli jest masywna to waży 1.2kg, jeśli jest delikatna, z opisem max 80kg, waży 1.7kg. I wcale nie znaczy ze ktoś kto ma większą wagę nie pojedzie. mam kumpla który waży ponad 100kg i jeździł. Tyle że rekreacyjnie, nie sportowo. Taka rama kosztuje 200-500zł. a teraz spróbuj przejść na włókna węglowe. bagażnik - specjalny, błotniki - specjalne, podpórka... specjalna a waga? waga jest najczęściej tajemnicą. chcesz "karbon" to masz. będziesz się lepiej czuł, ostrożniej jeździł, korzystał z wyspecjalizowanych serwisów... a waga? Jeśłi klient pyta ile na setkę pali roys royce to znaczy że go na ten samochód nie stać. Więc znajdź sobie wagę ramy karbonowej i zdecyduj sie czy warto tyle dopłacić za "urwanie" 500 gramów. Jeśłi Twój rower może jeździć na aluminiowym sztywnym widelcu, do masz szansę (golas) zejść w okolice 11kg przy cenie 1500zł albo 10kg przy cenie 2000zł. Co ciekawe jeśli waga jest istotna to stare komponenty shimano, bywały lżejsze od nowych! Czy da sie lżej? Tak, ale nie w normalnym rowerze. znacznie niżej niż 10kg, to juz będzie kolarzówka. co to znaczy? Cieniuteńkie rurki, brak vbraków, cieniuteńkie leciuchne oponki, siodło z deski kółeczka delikatniutkie. Z powyższych przyczyn rezygnuje z takiego hardkorowego odchudzania. Pozdrawiam ToMasz |
|
Data: 2018-03-19 19:53:13 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
W dniu 19.03.2018 o 18:38, ToMasz pisze:
aby rower był lżejszy, wszystkie jego komponenty muszą być lekkie. najwięcej ważą takie komponenty, bez których rower dalej jedzie... Przeczytaj jeszcze, jak ci się chce, mój drugi wątek. Ja to wszystko wiem. Wiem, że na samych oponach różnica może być 400 g, bo na zimę wymieniłem Schwalbe Smart Sam 28x1.6 (540 g) na Michelin Protek Cross (840 g!). Na dniach będę zamawiał Schwalbe Silento 28x1.6 (620 g). Crossa odchudzać nie będę z prostej przyczyny: chcę baranek, bo bardzo często jeżdżę nim na 'łokciach'. Gdy wieje lub chcę pojechać efektywniej. Daje radę, bo założyłem sobie małe rogi do jazdy 'aero' https://i.imgur.com/2rS3yjS.jpg i też używam ich częściej, niż się spodziewałem (kwestia przyzwyczajenia). Dziś już wiem na pewno, że gravel jest dla mnie rowerem pierwszego wyboru. Fajnie byłoby kiedyś dokupić typową szosę i typowy MTB, ale trzy komplety sensownie dobranych opon (na co dzień, na jakiś maraton, na zimę) i dałoby się chyba żyć. :) |
|
Data: 2018-03-19 19:45:18 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Kiedy włókno węglowe będzie standardem? | |
W dniu Mon, 19 Mar 2018 19:53:13 +0100, użytkownik Łukasz Kroczka napisał:
https://i.imgur.com/2rS3yjS.jpg i też używam ich częściej, niż sięJak się jeździ z rogami w środku? W sumie coś jak lemondka ale bez podpórki. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2018-03-20 00:06:15 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
W dniu 19.03.2018 o 20:45, Piotr Rogoza pisze:
Jak się jeździ z rogami w środku? Zadziwiająco dobrze. Przy czym w dużej mierze jest to kwestia ogólnego opanowania roweru - w pierwszym sezonie na platformach nie podjechałbym pewnego pagórka bez trzymanki, a dziś w pedałach zatrzaskowych robię to bez problemu. Chwyty zmieniam często podświadomie. Na pewno jest to jakiś substytut lemondki, bo miękkie chwyty robią za podpórkę łokci, a końcówki rogów daje się chwycić, choć częściej tylko opieram o nie ręce. W wyprostowanej pozycji jest jak z dolnym chwytem baranka - długo nie pojedziesz, ale wystarczająco, by mieć z tego korzyść. |
|
Data: 2018-03-20 19:28:38 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Kiedy włókno węglowe będzie standardem? | |
W dniu Tue, 20 Mar 2018 00:06:15 +0100, użytkownik Łukasz Kroczka napisał:
Zadziwiająco dobrze. Przy czym w dużej mierze jest to kwestia ogólnegoW sumie jak kilka razy się ścigałem na góralu, to na prostych odcinkach zawsze łapałem przy mostku. Coś w tym jest. Pamiętam jak na maratonie szosowym w Kołobrzegu, śmignął mnie gościu na góralu. A dłonie trzymał na teleskopie :) Aerodynamika. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|