Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »  

Data: 2018-03-19 18:38:56
Autor: ToMasz

snowboardowej, to jednak cross 15 kg jest nieporozumieniem.
Myślę, że jeszcze ten sezon nim pojeżdżę, ale na następny chciałbym już coś co najmniej < 10 kg, a może i < 9 kg.

aby rower był lżejszy, wszystkie jego komponenty muszą być lekkie. najwięcej ważą takie komponenty, bez których rower dalej jedzie...
Wracajac do tematu. zwykła rama to około 2kg. jeśli jest masywna to waży 1.2kg, jeśli jest delikatna, z opisem max 80kg, waży 1.7kg. I wcale nie znaczy ze ktoś kto ma większą wagę nie pojedzie. mam kumpla który waży ponad 100kg i jeździł. Tyle że rekreacyjnie, nie sportowo.
Taka rama kosztuje 200-500zł. a teraz spróbuj przejść na włókna węglowe. bagażnik - specjalny, błotniki - specjalne, podpórka... specjalna a waga? waga jest najczęściej tajemnicą. chcesz "karbon" to masz. będziesz się lepiej czuł, ostrożniej jeździł, korzystał z wyspecjalizowanych serwisów... a waga? Jeśłi klient pyta ile na setkę pali roys royce to znaczy że go na ten samochód nie stać. Więc znajdź sobie wagę ramy karbonowej i zdecyduj sie czy warto tyle dopłacić za "urwanie" 500 gramów.
Jeśłi Twój rower może jeździć na aluminiowym sztywnym widelcu, do masz szansę (golas) zejść w okolice 11kg przy cenie 1500zł albo 10kg przy cenie 2000zł. Co ciekawe jeśli waga jest istotna to stare komponenty shimano, bywały lżejsze od nowych!
Czy da sie lżej? Tak, ale nie w normalnym rowerze. znacznie niżej niż 10kg, to juz będzie kolarzówka. co to znaczy? Cieniuteńkie rurki, brak vbraków, cieniuteńkie leciuchne oponki, siodło z deski kółeczka delikatniutkie. Z powyższych przyczyn rezygnuje z takiego hardkorowego odchudzania.
Pozdrawiam
ToMasz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona