[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]

Data: 2009-05-11 08:31:42
Autor:
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
Jak się miło okazało nawet OWD w PADI umieją kontrolować oddech.
Ponieważ wiedzą to wszyscy to podsumuję.

Siadamy z zegarkiem z sekundnikiem, robimy 15 sekundowy ciągły spokojny wdech
na pełnym wdechu wytrzymujemy 5-10s, potem robimy spokojny ciągły wydech w 15
s. Na pełnym wydechu wytrzymujemy 5 s (ten element kontroli uratował mi
skórę). W takiej zabawie pozostajemy przez 15-30 min. Na efekty nie trzeba
długo czekać. Łatwo dochodzimy do spokojnego wdechu w 60s. Oddychając wolno
jesteśmy bezpieczniejsi, pod lodem. Wolny wdech daje mniejsze chwilowe
zapotrzebowanie na ciepło. W obiegu zamkniętym wolny wydech daje lepsze
warunki pracy pochłaniacza CO2. W nurkowaniu w toni i konieczności utrzymania
głębokości bez liny, synchroniczne oddychanie 2 osób zapewnia stałą pływalność
zespołu.
Oczywiście nadrzędną zasadą jest wydech przy wynurzaniu, ale to odruch
bezwarunkowy. Oddychanie ma jeszcze wiele odmian, np w sprzęcie nadciśnieniowym wdech robi
się sam, wydech musimy zrobić sami. Jak wysokie wartości są stosowane, można
było się dowiedzieć w CS od lekarza specjalisty medycyny hipo i hiperbarycznej.

Uzyskujemy również zmniejszenie wentylacji płuc, większą świadomość działania
organizmu i opanowanie.

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-11 11:00:38
Autor: Darek Mroz
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
Ponieważ wiedzą to wszyscy to podsumuję.

Ojezu, takie brednie z rana. Co brałeś biedaku?

DM

Data: 2009-05-11 10:16:08
Autor:
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
Darek Mroz <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał(a):
Ojezu, takie brednie z rana. Co brałeś biedaku?

"Ojezu" zwykle piszemy oddzielnie, Jak podajesz linka do książki czy
trzeszczysz w takim temacie, to osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń.

Co się dzieje że w obiegu zamkniętym korzystniejszy jest wolny wydech ?
Z równaniami podasz ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-11 13:23:26
Autor: jacekplacek
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Darek Mroz <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał(a):  > Ojezu, takie brednie z rana. Co brałeś biedaku?

[...]

Z dużej litery piszemy po kropce. Przed "że" stawiamy przecinek. Znaki interpunkcyjne wstawiamy bez spacji.
Nie szukaj drzazgi u innych.

Data: 2009-05-11 08:29:02
Autor: pabloescobar
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
On 11 Maj, 15:23, " jacekplacek" <jaceki...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
  <demol...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

Z dużej litery piszemy po kropce.
Jeśli zaczynamy wątek, wcześniej, nie ma kropki a mimo to piszemy,
niestety nie dużą literą bo takiego sformuowania nie ma w języku
polskim, a wielką literą.

Przed "że" stawiamy przecinek.

Tak to prawda, podobnie jak fakt, że w języku polskim nie ma znaku,
którego używasz i uważasz za cudzysłów.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cudzys%C5%82%C3%B3w

Znaki interpunkcyjne wstawiamy bez spacji.

Celem interpunkcji jest uczynienie tekstu przystępniejszym,
łatwiejszym w odbiorze. Z tego powodu piszący ma prawo do dość
znacznej swobody w przestankowaniu.

Proponuję wyluzować ortografię. Jeśli masz ochotę o tym pisać :

Pozdrawiam i życzę dystansu, także do Smoka. Owy użytkownik upaja się
takimi dyskusjami. Wystarczy zabrać pożywkę a zniknie.

Andrzej

Data: 2009-05-11 15:52:29
Autor:
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
pabloescobar@poczta.fm napisał(a):
Pozdrawiam i =BFycz=EA dystansu, tak=BFe do Smoka. Owy u=BFytkownik upaja s=
i=EA
takimi dyskusjami. Wystarczy zabra=E6 po=BFywk=EA a zniknie.

Ortografię "ważę sobie lekce" cytat.

Dobrze że wyszedłeś z krzaków, kiedyś na FN powiedziałeś że wyślesz uszkodzony
skafander. Widząc skrajną opieszałość zaproponowałem oficjalne przyznanie że
nie zrobisz tego. Zapewniałeś że zrobisz, wyślesz już już.

Rozwiązuję tamto zobowiązanie, z nawiązką spełniłeś moje oceny "nurofena".

Teleskopów elektronowych nie ma, sprawdź zanim będziesz takie idiotyzmy
wciskał innym. Podsumowanie globalnego ignorowania "Wojtek Potoczak"
powiedział że żaden ... jemu w profilu grzebał nie będzie a tym bardziej
włączał globalnego ignorowania. Ty byłeś zachwycony takim traktowaniem, tu
nawet nie można mówić o współczuciu, to przepaść. Przykład popisu kultury z domu rodzinnego "Mina napisał/a:

Sluchaj mnie $$-mancu vel Ryszardzie Cz. nie rozumiem zwiazku wieku z
kolezenstwem chyba ze jest sie zadufanym w sobie staruchem myslacym ze caly
swiat sie zdobylo. Co mozesz powiedziec o zasobie wiedzy Crowley'a?? a znasz
go ?? gadales z nim??

A mozesz wyjasni na cholere Ci 4 pianki ?? moze dla tego ze sa po zeta. :20:
:22:"
 Mam P-377789 i P386700. Powiedziałeś coś nowego w stanie techniki?

pozdrawiam rc --

Data: 2009-05-11 09:21:50
Autor: pabloescobar
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]

"Mina napisał/a:

[...]

Sprawa skafandra jest otwatra. Nie będę sie rozpisywał jaką przebył
drogę aby w końcu nie dotrzeć do Ciebie.
Resztę małoznaczącej dyskusji o skafandrze proponuję przenieść na
priv.
Co do  Twoich Gorzkich Żali mam o Ciebie prośbę: jeśli chcesz
dyskutować ze mną o innych użytkownikach FN, D&W pomyliłeś się. Ja
wyrażam swoje opinie w swoim imieniu.
Mylisz sie jest teleskop elektronowy. Oto część tekstu:
O  pierwszej w nocy liczniki rejestrowały już dane, rejestry
akumulacyjne zapisywały liczby elektronów wyemitowanych w  różnych
kierunkach. Dzięki pomysłowi Garwina nie mierzyliśmy tych kątów
bezpośrednio. Elektronowy teleskop pozostawał w  miejscu, a  w  polu
magnetycznym obracały się miony, czy raczej wektory osi ich spinów.
Toteż w  tym układzie czas przybycia elektronu do detektora świadczył
o  kierunku, z  którego pochodził. Mierząc czas, rejestrowaliśmy
kierunek. Oczywiście, mieliśmy mnóstwo problemów. Poprosiliśmy
operatorów akceleratora, by dali nam jak najwięcej protonów
uderzających w  tarczę. Musieliśmy wyregulować wszystkie liczniki
wychwytujące przybycie i  zatrzymanie mionów. Musieliśmy sprawdzić,
czy we właściwy sposób kontrolujemy niewielkie pole magnetyczne
działające na miony.
Całość:
http://www.wiw.pl/Fizyka/BoskaCzastka/Esej.asp?base=r&cp=1&ce=113

Niezły ten wątek gdzie robisz z siebie mądralę znającego maski z 2
wycieraczkami. Jakto jest znasz taką maskę Panorama Nova Dreagera
przeznaczoną, do nurkowania, która ma dwie wycieraczki na szybie???

Dla mnie EOT.
Andrzej

Data: 2009-05-11 17:55:24
Autor:
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
pabloescobar@poczta.fm napisał(a):
Co do  Twoich Gorzkich =AFali mam o Ciebie pro=B6b=EA: je=B6li chcesz
dyskutowa=E6 ze mn=B1 o innych u=BFytkownikach FN, D&W pomyli=B3e=B6 si=EA.=
 Ja
wyra=BFam swoje opinie w swoim imieniu.

To było o Twoim postępowaniu, nie mieszałem w tą wypowiedź DiW forum.

Niez=B3y ten w=B1tek gdzie robisz z siebie m=B1dral=EA znaj=B1cego maski z =
2
wycieraczkami. Jakto jest znasz tak=B1 mask=EA Panorama Nova Dreagera
przeznaczon=B1, do nurkowania, kt=F3ra ma dwie wycieraczki na szybie???

Oczywiście znasz całą produkcję Draeger na bazie gumy Panorama Nova.
Przy okazji zobaczyłem że w wewnętrznej masce mogło nie być wcale zaworków
(typowo), mogły być 2 (typowo), ale mogą być też 4. pozdrawiam rc

Data: 2009-05-13 00:46:36
Autor: Haw
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
[..]
Oczywiście nadrzędną zasadą jest wydech przy wynurzaniu, ale to odruch
bezwarunkowy.
[..]
pozdrawiam rc

Czy aby na pewno bezwarunkowy?

Pozdrawiam,
Haw.

Data: 2009-05-13 04:04:10
Autor:
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
Haw <hawgroup@gmail.com> napisał(a):
Czy aby na pewno bezwarunkowy?

Zdanie jednego z istotnych instruktorów których poznałem Komacki (uczestnik 1
Polskiej wyprawy saturowanej na Gustlofa koniec lat 70) "Nurek który nie robi
automatycznie wydechu przy wypływaniu, to dupa a nie nurek".
Jeżeli wolisz nazwę warunkowy utrwalony, to z przyjemnością ją zastosuję.

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-13 19:50:53
Autor: Haw
[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]
demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

> Zdanie jednego z istotnych instruktorów których poznałem Komacki (uczestnik 1
> Polskiej wyprawy saturowanej na Gustlofa koniec lat 70) "Nurek który nie robi
> automatycznie wydechu przy wypływaniu, to dupa a nie nurek".
Z tym się zgodzę. Ale daleko stąd do odruchów bezwarunkowych.
> Jeżeli wolisz nazwę warunkowy utrwalony, to z przyjemnością ją zastosuję.
Jest zdecydowanie odpowiedniejsza w tej sytuacji.

> pozdrawiam rc

Pozdrawiam,
Haw.

[ Dezinformacja ANTYMARKET ?? ]