Data: 2009-10-29 18:35:10 | |
Autor: stewardesa | |
Witam! Paweł ma rację. Przy podejściu do lądowania pilot nie musi dużo robić.
Przy zaprogramowanym FMC na całą trasę, samolot w modzie LNAV i VNAW prawie sam wyląduje. Zostaje wypuszczenie klap i podwozia, ale to można połączyć z GPWS. Przy braku nawigacji GPS trzeba skorzystać z ILSa, czyli wybrać jego częstotliwość i wybrać mod APR na autopilocie. Speedbrake i autobrake można uzbroić po starcie, a nie na podejściu do lądowania, jak jest teraz. Powodem jest brak zapotrzebowania linii lotniczych takim rozwiązaniem. Wojsko dysponuje gotowymi rozwiązaniami. Dlatego nawet stewardesa może bezpiecznie wylądować, sterowana przez radio, wykorzystując autopilota. Pozdrawiam!! -- |
|
Data: 2009-10-29 19:16:21 | |
Autor: saturn5 | |
w modzie LNAV i VNAW prawie Nie tylko, pominelas najwazniejszy punkt - wykonie FLARE a tego samolot nie zrobi w modzie LNAV/VNAV. Automatyczne ladowanie (jesli samolot wogole ma taka mozliwosc) jest tylko dzisiaj mozliwe z ILS. -- |
|
Data: 2009-10-29 22:12:42 | |
Autor: stewardesa | |
saturn5 <saturn5.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
> w modzie LNAV i VNAW prawieMasz 100% racji. Wybiegłam trochę w przyszłość. Na czym latasz? -- |
|
Data: 2009-10-30 09:40:33 | |
Autor: LoboV | |
stewardesa pisze:
Speedbrake i autobrake można Tylko skąd uzbrajający autobrake po starcie będzie miał aktualne warunki na pasie w miejscu lądowania? pzdr LoboV |
|
Data: 2009-10-30 09:39:46 | |
Autor: stewardesa | |
Tylko skąd uzbrajający autobrake po starcie będzie miał aktualne warunki na pasie w miejscu lądowania?Nie szukaj problemu. Ustawi na 3 lub Automax. Warunki na pasie nie mają wpływu na ustawienie, bo Autobrake właśnie uwzględnia warunki na pasie regulując intensywność hamowania, że utrzymać stałe opóźnienie ruchu samolotu. Pozdrawiam!! -- |
|
Data: 2009-10-30 10:31:57 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Użytkownik LoboV napisał:
stewardesa pisze: Jak już mamy to wszystko automatyzować to można takiego uzbrojenia dokonać też droga radiową - tylko czemu wole żeby nie latały mi nad głową samoloty które przeprogramować może byle bekacz? Każdy system zabezpieczeń który człowiek stworzył przez człowieka w końcu przełamany zostać może. -- Darek |