Data: 2009-10-29 18:35:10
Autor: stewardesa
Witam! Paweł ma rację. Przy podejściu do lądowania pilot nie musi dużo robić.
Przy zaprogramowanym FMC na całą trasę, samolot w modzie LNAV i VNAW prawie
sam wyląduje. Zostaje wypuszczenie klap i podwozia, ale to można połączyć z
GPWS. Przy braku nawigacji GPS trzeba skorzystać z ILSa, czyli wybrać jego
częstotliwość i wybrać mod APR na autopilocie. Speedbrake i autobrake można
uzbroić po starcie, a nie na podejściu do lądowania, jak jest teraz. Powodem
jest brak zapotrzebowania linii lotniczych takim rozwiązaniem. Wojsko
dysponuje gotowymi rozwiązaniami. Dlatego nawet stewardesa może bezpiecznie
wylądować, sterowana przez radio, wykorzystując autopilota. Pozdrawiam!!

Data: 2009-10-29 19:16:21
Autor: saturn5
w modzie LNAV i VNAW prawie
sam wyląduje. Zostaje wypuszczenie klap i podwozia,

Nie tylko, pominelas najwazniejszy punkt - wykonie FLARE a tego samolot nie
zrobi w modzie LNAV/VNAV. Automatyczne ladowanie (jesli samolot wogole ma taka
mozliwosc) jest tylko dzisiaj mozliwe z ILS.

Data: 2009-10-29 22:12:42
Autor: stewardesa
saturn5  <saturn5.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
> w modzie LNAV i VNAW prawie
> sam wyląduje. Zostaje wypuszczenie klap i podwozia, Nie tylko, pominelas najwazniejszy punkt - wykonie FLARE a tego samolot nie
zrobi w modzie LNAV/VNAV. Automatyczne ladowanie (jesli samolot wogole ma taka
mozliwosc) jest tylko dzisiaj mozliwe z ILS.

Masz 100% racji. Wybiegłam trochę w przyszłość. Na czym latasz?

Data: 2009-10-30 09:40:33
Autor: LoboV
  stewardesa pisze:
Speedbrake i autobrake można
uzbroić po starcie, a nie na podejściu do lądowania

Tylko skąd uzbrajający autobrake po starcie będzie miał aktualne warunki na pasie w miejscu lądowania?

pzdr
LoboV

Data: 2009-10-30 09:39:46
Autor: stewardesa

Tylko skąd uzbrajający autobrake po starcie będzie miał aktualne warunki na pasie w miejscu lądowania?

pzdr
LoboV
Nie szukaj problemu. Ustawi na 3 lub Automax. Warunki na pasie nie mają wpływu
na ustawienie, bo Autobrake właśnie uwzględnia warunki na pasie regulując
intensywność hamowania, że utrzymać stałe opóźnienie ruchu samolotu. Pozdrawiam!!

Data: 2009-10-30 10:31:57
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik LoboV napisał:
 stewardesa pisze:
Speedbrake i autobrake można
uzbroić po starcie, a nie na podejściu do lądowania

Tylko skąd uzbrajający autobrake po starcie będzie miał aktualne warunki na pasie w miejscu lądowania?

Jak już mamy to wszystko automatyzować to można takiego uzbrojenia dokonać też droga radiową - tylko czemu wole żeby nie latały mi nad głową samoloty które przeprogramować może byle bekacz? Każdy system zabezpieczeń który człowiek stworzył przez człowieka w końcu przełamany zostać może.

--
Darek