* * *

Data: 2015-03-06 18:06:04
Autor: andal
* * *
 10 lutego 1940 r. w艂adze sowieckie przeprowadzi艂y pierwsz膮 z czterech masowych deportacji obywateli polskich, w czasie kt贸rej wed艂ug danych NKWD do p贸艂nocnych obwod贸w Rosji i na zachodni膮 Syberi臋 wywieziono oko艂o 140 tys. ludzi.

 W czasie transportu ludzie umierali z zimna, g艂odu i wyczerpania.

Decyzj臋 o deportacji wyda艂a 5 grudnia 1939 r. Rada Komisarzy Ludowych. Przez nast臋pne dwa miesi膮ce trwa艂y przygotowania do jej przeprowadzenia, w czasie kt贸rych sporz膮dzano listy i prowadzono "rozeznanie terenu".

Wyw贸zka obj臋艂a ch艂op贸w, mieszka艅c贸w ma艂ych miasteczek, rodziny osadnik贸w wojskowych oraz pracownik贸w s艂u偶by le艣nej. Jej przebieg nadzorowa艂 osobi艣cie Wsiewo艂od Mierku艂ow - zast臋pca szefa NKWD 艁awrientija Berii.

Deportacja przeprowadzona przez NKWD 10 lutego 1940 r. odby艂a si臋 w straszliwych warunkach, kt贸re dla wielu by艂y wyrokiem 艣mierci. W czasie jej realizacji temperatura dochodzi艂a nawet do minus 40 st. C. Na spakowanie si臋 wywo偶onym dawano od kilkunastu do kilkudziesi臋ciu minut. Bywa艂o i tak, 偶e nie pozwalano zabra膰 ze sob膮 niczego.

Wtargni臋cie sowieckich funkcjonariuszy tak opisywa艂 kilkunastoletni ch艂opiec z powiatu dubie艅skiego na Wo艂yniu: "N.K.W.D. wpadli jak wilki z naganami i sztyletami do naszego domu, zacz臋li niszczy膰 obrazy 艣wi臋te, 艂amali meble, wyzywa膰 nas od polskich bur偶uji. Ojca z oka nie spuszczali wci膮sz pytali si臋 o bro艅, kt贸rej tatu艣 nie mia艂, wi臋c pocz臋li wyrywa膰 deski z pod艂ogi, wy偶uca膰 ubranie z szaf, 艂ama膰 艂贸偶ka. Po godzinnym zniszczeniu naszego domu kazano nam zbiera膰 si臋 przyczym wolno nam by艂o zabra膰 troch臋 odzierzy i tylko 5 kg m膮ki, cho膰 wywieziono nas 5 cioro. Jak wi臋藕ni pod naganem wprowadzono nas na sanie i powieziono przez miasto jako po艣miewisko do stacji". ("W czterdziestym nas Matko na Sibir zes艂ali". Polska a Rosja 1939-1942"; zachowano oryginaln膮 pisowni臋 tekstu).

Deportowanych przewo偶ono w wagonach towarowych z zakratowanymi oknami. Do wagonu 艂adowano po 50 os贸b, a czasami wi臋cej. Podr贸偶 na miejsce zsy艂ki trwa艂a nawet kilka tygodni. Warunki panuj膮ce w czasie transportu by艂y przera偶aj膮ce, ludzie umierali z zimna, z g艂odu i wyczerpania.

Mieszkanka Grodna, 偶ona podoficera WP wspomina艂a: "Droga by艂a wprost nie do opisania, gdy偶 niedo艣膰, 偶e podczas snu przymarza艂y w艂osy, ubrania i ko艂dry do 艣cian, to jeszcze podczas jazdy trz臋艣li wagonami tak, 偶e ludzie spadali na pal膮ce si臋 piecyki i na ziemi臋, ulegaj膮c powa偶nym uszkodzeniom cia艂a, po trzy dni nie dawali wody, a gdy 艂apali艣my przez okienka 艣nieg, to gdy milicjant zauwa偶y艂 to bi艂 kolb膮 po r臋ku i po naczyniu. Na koniec 4 marca przyjechali艣my na posio艂ek
Kwitesa, Irkuckiej ob艂asti, rejonu Tajszet. W barakach, w kt贸rych nas umieszczono og艂aszano nam, 偶e o zgni艂ej Polsce mamy zapomnie膰 na zawsze, a tu mamy doko艅czy膰 偶ycia naszego, nie zapominaj膮c o tem,
 偶e wszyscy musimy pracowa膰 ..." - ("W czterdziestym nas Matko na Sibir zes艂ali". Polska a Rosja 1939-1942" - Maria Sz.)

Wed艂ug danych NKWD w czasie deportacji z lutego 1940 r. do p贸艂nocnych obwod贸w Rosji i na zachodni膮 Syberi臋 deportowano oko艂o 140 tys. ludzi. W艣r贸d nich Polacy stanowili mniej wi臋cej 82 proc. Wywo偶ono r贸wnie偶 Ukrai艅c贸w i Bia艂orusin贸w - pracownik贸w le艣nych. Po dotarciu na miejsce zsy艂ki zes艂a艅c贸w czeka艂a niewolnicza praca, n臋dza, choroby i g艂贸d.

Kolejne deportacje obywateli polskich przeprowadzono w kwietniu i czerwcu 1940 r. Ostatni膮 rozpocz臋to w przededniu wojny niemiecko-
sowieckiej pod koniec maja 1941 r.

W sumie wed艂ug danych NKWD w czterech deportacjach zes艂ano oko艂o 330-340 tys. os贸b. Ich celem by艂a eksterminacja elit oraz og贸艂u 艣wiadomej narodowo polskiej ludno艣ci, mia艂y one rozbi膰 spo艂eczn膮 struktur臋, dostarczaj膮c jednocze艣nie totalitarnemu sowieckiemu imperium si艂臋 robocz膮.

Liczba wszystkich ofiar w艣r贸d obywateli polskich, kt贸rzy w latach 1939-1941 znale藕li si臋 pod sowieck膮 okupacj膮, do dzi艣 nie jest w pe艂ni znana. Prof. Andrzej Paczkowski odnosz膮c si臋 do tej kwestii pisa艂: "Uwa偶a si臋, 偶e w ci膮gu niespe艂na dw贸ch lat w艂adzy sowieckiej na ziemiach zabranych Polsce represjonowano w r贸偶nych formach - od rozstrzelania, poprzez wi臋zienia, obozy i zsy艂ki, po prac臋 wp贸艂 przymusow膮 - ponad 1 milion os贸b, a wi臋c co dziesi膮tego obywatela Rzeczypospolitej, kt贸ry mieszka艂 lub znalaz艂 si臋 na tym terytorium. Nie mniej ni偶 30 tys. os贸b zosta艂o rozstrzelanych, a 艣miertelno艣膰 w艣r贸d 艂agiernik贸w i deportowanych szacuje si臋 na 8-10 proc., czyli zmar艂o zapewne 90-100 tysi臋cy os贸b". ("Czarna ksi臋ga komunizmu" - A. Paczkowski "Polacy pod obc膮 i w艂asn膮 przemoc膮").

Zwi膮zek Sybirak贸w przyjmuje, 偶e 鈥 wraz z deportacjami w latach 1944鈥1956 - wywieziono w sumie 1 mln 350 tys. os贸b.

Uczestnicz膮c wsp贸lnie z III Rzesz膮 w rozbiorze Polski Zwi膮zek Sowiecki zaj膮艂 w 1939 r. obszar o powierzchni ponad 190 tys. km kw. z ludno艣ci膮 licz膮c膮 ok. 13 mln os贸b. W艣r贸d nich by艂o oko艂o 5 milion贸w Polak贸w, pozostali to Ukrai艅cy, Bia艂orusini i 呕ydzi.

Data: 2015-03-06 21:55:38
Autor: boukun
* * *
"andal" <andal@andal.com> schrieb im Newsbeitrag news:mdcqac$vhm$1speranza.aioe.org...
[...]

Stara historia, nikomu do niczego nie potrzebna...

[...]

Normalne taktyczne posuni臋cie wobec wroga, jakim dla Rosji sowieckiej by艂a przed wojn膮 sanacyjna Polska. Przyj臋li stref臋 buforow膮, by lepiej si臋 broni膰 przed Niemcami i pomog艂o to Stalinowi potem poustawia膰 wszystkich po k膮tach na swoje miejsce i zaprowadzi膰 porz膮dek... Po wojnie Polacy dzi臋ki Rosji znale偶li si臋 w ko艅cu po raz pierwszy na swoim miejscu... i stali艣my si臋 w ko艅cy w miar臋 jednoliym narodem, niestety, dzisiaj z pod偶egackim narodem dobranym u w艂adzy...

http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/Spiskowa-teoria-dziejow-nowe,t,137113,8.html

boukun

Data: 2015-03-06 13:18:18
Autor: Marek
* * *
W dniu pi眛ek, 6 marca 2015 21:55:42 UTC+1 u縴tkownik boukun napisa:
"andal" <andal@andal.com> schrieb im Newsbeitrag news:mdcqac$vhm$1speranza.aioe.org...
> 10 lutego 1940 r. w砤dze sowieckie przeprowadzi硑 pierwsz z czterech
> masowych deportacji obywateli polskich, w czasie kt髍ej wed硊g danych
> NKWD do p蟪nocnych obwod體 Rosji i na zachodni Syberi wywieziono
> oko硂 140 tys. ludzi.

Stara historia, nikomu do niczego nie potrzebna...

> Uczestnicz眂 wsp髄nie z III Rzesz w rozbiorze Polski Zwi眤ek
> Sowiecki zaj背 w 1939 r. obszar o powierzchni ponad
> 190 tys. km kw. z ludno禼i licz眂 ok. 13 mln os骲.
> W秗骴 nich by硂 oko硂 5 milion體 Polak體, pozostali
> [...]

Normalne taktyczne posuni阠ie wobec wroga, jakim dla Rosji sowieckiej by砤 przed wojn sanacyjna Polska. Przyj阬i stref buforow, by lepiej si broni przed Niemcami i pomog硂 to Stalinowi potem poustawia wszystkich po k眛ach na swoje miejsce i zaprowadzi porz眃ek... Po wojnie Polacy dzi阫i Rosji znale縧i si w ko馽u po raz pierwszy na swoim miejscu... i stali秏y si w ko馽y w miar jednoliym narodem, niestety, dzisiaj z pod縠gackim narodem dobranym u w砤dzy...

http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/Spiskowa-teoria-dziejow-nowe,t,137113,8.html

boukun

Jestes posrancem

Data: 2015-03-06 22:24:13
Autor: boukun
* * *
"Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:a3f7587a-109c-4d7c-8092-4b513c58f5f2googlegroups.com...
> [...]

znale縧i si w ko馽u po raz pierwszy na swoim miejscu... i stali秏y si w
ko馽y w miar jednoliym narodem, niestety, dzisiaj z pod縠gackim narodem

Ja twierdz to o tobie...

boukun

Data: 2015-03-06 21:51:05
Autor: andal
* * *
On Fri, 06 Mar 2015 22:24:13 +0100, boukun wrote:

"Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag
W dniu pi膮tek, 6 marca 2015 21:55:42 UTC+1 u偶ytkownik boukun napisa艂:
> [...]

swoim miejscu... i stali艣my si臋 w ko艅cy w miar臋 jednoliym narodem,
niestety, dzisiaj z pod偶egackim narodem dobranym u w艂adzy...

Ja twierdz臋 to o tobie...

boukun

"nar贸d polski czeka na wkroczenie wojsk rosyjskich jak na zbawienie..."
                              Jaroslaw Niedzwiecki

"Wi臋c jak ju偶 do tej wojny dojdzie, to ja wiem, po czyjej stronie stan臋...
"
                              Jaroslaw Niedzwiecki

Data: 2015-03-06 22:56:06
Autor: boukun
* * *
"andal" <andal@andal.com> schrieb im Newsbeitrag news:mdd7g9$u09$6speranza.aioe.org...
> [...]

                             Jaroslaw Niedzwiecki

"Wi臋c jak ju偶 do tej wojny dojdzie, to ja wiem, po czyjej stronie stan臋...

Wyci臋te z kontekstu analu, i wszystko prawda...

boukun

Data: 2015-03-06 21:08:21
Autor: andal
* * *
On Fri, 06 Mar 2015 21:55:38 +0100, boukun wrote:

[...]

przyglup cytuje samego siebie

twoje mamele i tatele zaprowadzali porzadek?

nie wstydz sie opowiadaj ile ludzi

wsadziliscie do wiezienia

tfu, moskiewskie kurewstwo

Data: 2015-03-06 22:15:30
Autor: boukun
* * *
"andal" <andal@andal.com> schrieb im Newsbeitrag news:mdd505$ojs$3speranza.aioe.org...
[...]

Tfu, 偶ydowskie kurestwo, kt贸re wsadza艂o Polak贸w do wi臋zienia i prowadzi nas jak zwykle do wojny...

boukun