Data: 2017-03-27 11:05:42
Autor: u2
http://niewygodne.info.pl/artykul8/03674-Kiedy-rzadzil-Balcerowicz-gospodarka-hamowala.htm

  W czasie gdy krajem współrządziła partia Balcerowicza bezrobocie urosło z 10 do 18 proc., a wzrost PKB obniżył się z 6,6 do zaledwie 0,5 proc.
wpis z dnia 27/03/2017

foto: 401K2013 (Flickr.com / CC 2.0) / Slawek's (Flickr.com / CC by SA 2.0)

Kiedy czołowy autorytet ekonomiczny salonu, KOD-u i Wyborczej, krytykuje obecną sytuację "bo ludzie dostali 500+", warto przypomnieć jego największe dokonania. I wcale nie mam tutaj na myśli "terapii szokowej" z początku lat 90-tych. Chodzi o okres lat 1997-2001, kiedy Balcerowicz był wicepremierem i ministrem finansów, a jego partia (Unia Wolności) współrządziła krajem. Kiedy zaczynali rządzić bezrobocie wynosiło 10 proc., a wzrost PKB osiągał 6,6 proc. Kiedy kończyli (2001) bezrobocie wynosiło 18,2 proc., a wzrost PKB obniżył się do zaledwie 0,5 proc.

r e k l a m y

Unia Wolności, której szefem był Leszek Balcerowicz, rozpoczęła współrządzenie krajem po wyborach parlamentarnych w 1997 roku (wspólnie w koalicji z Akcją Wyborczą Solidarność [AWS] Mariana Krzaklewskiego). Sam Balcerowicz został wicepremierem i ministrem finansów. Zgodnie z oficjalnymi statystykami Polska gospodarka rozwijała się wówczas w tempie +6,6 proc. PKB r/r., a bezrobocie wynosiło zaledwie 10,3 proc.

W ciągu czterech kolejnych lat, w wyniku procesu "chłodzenia gospodarki" (to jest planowanego działania organów państwowych, których celem było ograniczenie tempa wzrostu gospodarczego), polska gospodarka znacząco wyhamowała. W momencie oddawania władzy przez AWS-UW wzrost naszego PKB obniżył się do poziomu zaledwie +0,5 proc. r/r, a stopa bezrobocia wzrosła do 18,2 proc.

r e k l a m y

Myślę, że warto znać powyższe dane w kontekście szerszego oglądu na opinie wyrażane obecnie przez Leszka Balcerowicza. Tym bardziej, że w środowisku KOD-u, salonu i Gazety Wyborczej nadal uchodzi on za niekwestionowany autorytet w dziedzinie gospodarki.

Źródło: Stopa bezrobocia (Bankier.pl)
Źródło: Produkt Krajowy Brutto r/r (Bankier.pl)
Inspiracja: @de_Talleyrand_ (Twitter.com)

wpis z dnia 27/03/2017

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-03-27 18:52:46
Autor: Tomasz Chmielewski
On 03/27/2017 06:05 PM, u2 wrote:
[...]

No już nie kop tak pisiorków bo nie wstaną!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rz%C4%85d_Jerzego_Buzka

Wiceprezes Rady Ministrów, minister finansów
Leszek Balcerowicz, Unia Wolności

Minister ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa
Jan Szyszko, Porozumienie Centrum

Minister sprawiedliwości, prokurator generalny
Lech Kaczyński, Prawo i Sprawiedliwość

Minister Łączności
Tomasz Szyszko, Przymierze Prawicy

Minister kultury i dziedzictwa narodowego
Kazimierz Ujazdowski, Przymierze Prawicy

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

Data: 2017-03-27 12:00:59
Autor: A. Filip
W czasie gdy krajem współrządziła)jťbhĽqęčÂ'3iˇłŽ†čr'Žľ˙şş, Ÿ6 z 10 do 18 proc., a wzrost PKB obniĹźył się z 6,6 do zaledwie 0,5 proc.
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.example.com> pisze:
On 03/27/2017 06:05 PM, u2 wrote:
[...]

Ale z PO nikogo tym przebrzydłym rządzie/AWSie nie było?! :-)

Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
przeciw reszcie świata.  (Przysłowie afgańskie)

Data: 2017-03-27 15:15:26
Autor: prezydent San Escobar
"A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał(-a):

Ale z PO nikogo tym przebrzydłym rządzie/AWSie nie było?! :-)

A kto był? Wal po nazwiskach! :DDD

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Data: 2017-03-27 19:13:11
Autor: Tomasz Chmielewski
On 03/27/2017 06:05 PM, u2 wrote:
[...]

Co złego to peło, co dobrego to Lech/Jarosław Kaczyński?

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

Data: 2017-03-27 12:52:17
Autor: A. Filip
On 03/27/2017 06:05 PM, u2 wrote:
[...]

Według TWOJEJ logiki zastosowanej w drugą stronę - jak najbardziej :-)

POPiS to pogrobowcy AWS.  Tylko PO jest objęte cudem niepokalanego
politycznego poczęcia?  PiS się od "Gospodarczego Wicepremiera (UW)"
w koalicji AWS+UW odciął.  PO nie AFAIK.  UW już politycznie zdechło.

Profesorek Leszek B. _powtarzalnością_ sukcesu "nie zachwyca".
Udaną terapię (bardzo) szokową można wybaczyć.  Spierdolonej się nie wybacza.

"Balcerowicz musi odejść"
  -- Andrzej Lepper (poszkodowany przez Leszka B.)

Data: 2017-03-27 20:03:26
Autor: Tomasz Chmielewski
On 03/27/2017 07:52 PM, A. Filip wrote:

[...]

No tak, w stylu "co złego to peło, co dobrego to Lech/Jarosław Kaczyński".

PO nie AFAIK.  UW już politycznie zdechło.

Profesorek Leszek B. _powtarzalnością_ sukcesu "nie zachwyca".
Udaną terapię (bardzo) szokową można wybaczyć.  Spierdolonej się nie wybacza.

No widzisz, a teraz poszukaj swoje posty, jak chwaliłeś, jak fajnie jest na Białorusi, gdzie nie mieli Balcerowicza. A potem poczytaj, jak teraz pałują demonstrantów, a dochody ludzi spadły o 30% w jeden rok.

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

Data: 2017-03-27 13:11:30
Autor: A. Filip
[...]

Ty wyszukaj posty mające niby poprzeć *twoje* "konfabulacje" a w
najlepszym wypadku "BARDZO radosne nadinterpretacje".

Over & Out

Data: 2017-03-27 15:14:47
Autor: prezydent San Escobar
> [...]

Ty wyszukaj posty mające niby poprzeć *twoje* "konfabulacje" a w
najlepszym wypadku "BARDZO radosne nadinterpretacje".

Filipku, ty chwaliłeś Łukaszenkę? :DDD

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Data: 2017-03-27 15:27:11
Autor: A. Filip
prezydent San Escobar <presidento@sanescobar.so> pisze:
> [...]

Ty wyszukaj posty mające niby poprzeć *twoje* "konfabulacje" a w
najlepszym wypadku "BARDZO radosne nadinterpretacje".

A Łukaszenka nie miał okresów kiedy był "nie aż tak zły" gdy UE, rządy
PO i PiS chciały wyrwać Białoruś z Putinowskiej strefy wpływów choćby i
pod przewodem Łukaszenki?  Łukaszenka zaliczył kilka okresów "sugestii"
żeby być skurwysynem "nie Putina".

Data: 2017-03-27 18:53:07
Autor: Pajdak
Łukaszenka to ciepły facio

Masz na mysłi ten http://tinyurl.com/lkajj2k czy ten okres
http://tinyurl.com/ke7xcqx ?

--
Lepudruk

Data: 2017-03-28 16:56:54
Autor: prezydent San Escobar
[...]

Naziści też mieli okresy, gdy nie byli tacy źli - zabierali żonę do kina,
bawili się z dziećmi...

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Data: 2017-03-28 22:07:00
Autor: u2
W dniu 2017-03-27 o 11:52, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

nie ściemniaj chmieluś, z listy widać, że żaden z peace nie był na najważniejszych stanowiskach, które decydowały o bezrobociu i PKB:))))))