Data: 2019-05-09 21:25:02
Autor: Lord Donald
Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

Były prezydent Lech Wałęsa postuluje w wywiadzie dla szwedzkiej popołudniówki "Aftonbladet" likwidację UE i budowę nowej wspólnoty. Gazeta określa propozycję byłego przywódcy Solidarności i laureata pokojowego Nobla jako "drastyczną", która nadeszła z nieoczekiwanej strony.
"Unia Europejska powstała w zupełnie innych warunkach niż te, jakie mają miejsce obecnie. Od dłuższego czasu ostrzegałem Niemcy i Francję, że nie da się uratować Unii, jeśli państwa członkowskie pójdą tak daleko w różnych kierunkach. Wówczas łatwiej jest zlikwidować Unię w jej obecnej formie i zacząć od nowa. Ale oni mnie nie słuchają" - powiedział Wałęsa w rozmowie z "Aftonbladet".

Według Wałęsy wszystkie kraje UE powinny zostać ponownie zmuszone do ubiegania się o członkostwo we wspólnocie. Następnie były prezydent proponuje stworzenie listy 10 obowiązków, pod którymi każde państwo powinno się podpisać, a także 10 praw, jakie zostaną im zagwarantowane.

"Czasami rozwój musi zrobić duży krok, aby iść do przodu. Jak wtedy, gdy w krótkim czasie przeszliśmy z komunizmu do demokracji. Teraz ponownie musimy zrobić taki duży skok" - oznajmił Wałęsa, podkreślając, iż dzisiejszy system w Europie oraz świecie zachodnim jest zepsuty.

Jak pisze "Aftonbladet", Wałęsa przed wyborami do Parlamentu Europejskiego czuje się nieco zagubiony. "Nie wiem na kogo zagłosować" - powiedział były prezydent, rozkładając ręce w geście bezradności. "Będę głosować, muszę. Wybiorę najmniej szkodliwą opcję" - dodał.

"Aftonbladet" zauważa, że 75-letni Wałęsa, który przyjął dziennikarza w swoim biurze w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku, jest w świetnej formie. Szwedzka gazeta propozycję Wałęsy o likwidacji UE określa jako "drastyczną" i ocenia, że przyszła z nieoczekiwanej strony. Popołudniówka przypomina, że były przywódca Solidarności jest orędownikiem idei zjednoczonej Europy oraz krytykiem rządów w Polsce oraz na Węgrzech, prowadzących twardą politykę wobec Brukseli.

http://www.superstacja.tv/wiadomosc/2019-05-09/lech-walesa-znow-szokuje-postuluje-likwidacje-unii-europejskiej/?fbclid=IwAR1EFwPubh9ZcVmpA8iYtFKpUUKROnwg5KTsRBDeXxvO9yoLrMGkk-Ymk3I

Data: 2019-05-09 22:23:26
Autor: Lepudruk
Użytkownik "Lord Donald" <ldont@dojcze.de> napisał w wiadomości
Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

To dobrze czy źle?

- Lepudruk -

Data: 2019-05-09 23:57:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 9 maja 2019 21:25:05 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
[...]

A gdzie ty tu widzisz nawoływanie do likwidacji? Raczej proponuje wprowadzenie unijnej konstytucji: "Następnie były prezydent proponuje stworzenie listy 10 obowiązków, pod którymi każde państwo powinno się podpisać, a także 10 praw, jakie zostaną im zagwarantowane."

--
Bruno

Data: 2019-05-10 09:20:33
Autor: A. Filip
Lech likwidacji Unii Europejskiej
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]

[...]
[...]

Zamiast krążyć opłotkami wyduś z siebie ile krajów zdecyduje się odpaść
i czy Polska (pod PiS przewodem) też.  W praktyce Brukselskiego
dupokryjstwa "ta pomysłą" ma szansę przejść praktycznie tylko teoretycznie.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-05-10 00:26:05
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 maja 2019 09:20:55 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

i czy Polska (pod PiS przewodem) też.  W praktyce Brukselskiego
dupokryjstwa "ta pomysłą" ma szansę przejść praktycznie tylko teoretycznie.

Nie pij z rana, albo przynajmniej nie pisz.

--
Bruno

Data: 2019-05-10 07:26:22
Autor: dantes
Dnia Thu, 9 May 2019 21:25:02 +0200, Lord Donald napisał(a):

Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

[...]

"(...) Od dłuższego czasu ostrzegałem Niemcy i Francję (...)"

Dobre...

No cóż... misio kaku robi swoje.

[...]
http://www.superstacja.tv/wiadomosc/2019-05-09/lech-walesa-znow-szokuje
-postuluje-likwidacje-unii-europejskiej/?fbclid=IwAR1EFwPubh9ZcVmpA8iYt
FKpUUKROnwg5KTsRBDeXxvO9yoLrMGkk-Ymk3I

Ciekawe czy goście z AC/DC też go nie posłuchali.

Data: 2019-05-10 10:16:25
Autor: Pajdak

http://www.superstacja.tv/ - kolejna fakenews-domena nadzorowana przez Kreml.

--
Pajdak

Data: 2019-05-10 01:37:21
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 maja 2019 10:29:43 UTC+2 użytkownik Pajdak napisał:
> [...]
> Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

To żeś teraz pojechał. https://pl.wikipedia.org/wiki/Superstacja

Superstację kontroluje Soloż.

--
Bruno

Data: 2019-05-10 17:13:58
Autor: Pajdak
lordzik domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

A kto kontroluje jego? ;-) No!

--
Pajdak

Data: 2019-05-10 11:55:17
Autor: Pisiorowy Escobar
"Pajdak" <runt@anekumena.prv> napisał(-a):

> [...]
> Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

tu przesadziłeś
normalna stacja tv

to że debil lordzik ją czyta jeszcze nic nie znaczy
taki wyjątek

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]