Data: 2019-10-31 14:02:09
Autor: u2
:))))))))))))))))))

https://wpolityce.pl/polityka/470953-tylko-u-nas-spychalski-odpowiada-na-rewelacje-rmf-fm

TYLKO U NAS. Sędzia odmówił spotkania z prezydentem? Spychalski dementuje: Nie ma spotkań sędziów MTK podczas wizyty przywódców państw

opublikowano: 28 minut temu
autor: PAP/Wojciech Olkuśnik

RMF FM ogłosiło, że prof. Piotr Hofmański, który jest pierwszym Polakiem zasiadającym w Międzynarodowym Trybunale Karnym w Hadze, odmówił spotkania z prezydentem Andrzejem Dudą. Do sytuacji odniósł się rzecznik prezydenta w rozmowie z portalem wPolityce.pl.

     Nie szanuję postawy, którą reprezentuje głowa państwa. Uznałem, że mój udział - chociaż byłem zapraszany do udziału w spotkaniu - nie jest niezbędny. (...) Składanie takiej wizyty przez Prezydenta RP, czy osobę, która nie bardzo rozumie ideę państwa prawa, nie bardzo ideę niezawisłości sędziowskiej pojmuje, jest niestosowne w szacownej instytucji sądowniczej

- mówi Hofmański w rozmowie z RMF FM.

Do sprawy odniósł się w rozmowie z wPolityce.pl Błażej Spychalski. Jak wynika z jego słów, sędzia Hofmański nie mógł odmówić na zaproszenie na spotkanie przewodniczącego MTK z prezydentem Dudą, bo... nie był zaproszony.

     Sytuacja jest zaskakująca. Pan prezydent odwiedził Międzynarodowy Trybunał Karny w Hadze. Był tam na zaproszenie Trybunału. Odbył spotkanie z przewodniczącym. Podczas wizyty przygotowawczej zostaliśmy poinformowani, że istnieją wewnętrzne zasady MTK, zgodnie z którymi nigdy nie odbywają się tam spotkania sędziów MTK podczas wizyty przywódców państw. I tak było w tym wypadku. Dlatego stanowisko pana sędziego jest zaskakujące

- mówi wPolityce.pl rzecznik prezydenta.

     Spotkanie z przewodniczącym MTK, który zaprosił pana prezydenta, było bardzo dobre. Pan przewodniczący dziękował panu prezydentowi i Polsce za zaangażowanie w MTK. Dlatego jestem zadziwiony tym, co pojawiło się w mediach

- dodaje.

RMF24.pl poinformowało, że doszło do spotkania polskiego prezydenta z innymi pracownikami MTK.

     Zgodnie z wewnętrznymi zasadami MTK jest możliwe spotkanie przywódcy państwa z innymi pracownikami, natomiast nie ma możliwości, by brali w nim udział sędziowie. To nie my byliśmy organizatorami

- tłumaczy Spychalski.

Mly/wPolityce.pl/rmf24.pl
Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
autor: Zespół wPolityce.pl