Data: 2020-12-09 22:08:35
Autor: u2
słuszne podejście, należy ratować hajmat um jeden prajs:)

https://www.stefczyk.info/2020/12/08/niemcy-rezygnuja-z-limitow-zadluzenia-i-zaciagaja-kolejne-pozyczki-trzeba-chronic-gospodarke-przed-skutkami-pandemii/

18:11, 2020.12.08

Niemcy rezygnują z limitów zadłużenia i zaciągają kolejne pożyczki. "Trzeba chronić gospodarkę przed skutkami pandemii"

Niemiecki parlament zawiesił we wtorek wpisany do konstytucji limit zadłużenia, by zezwolić rządowi na zaciągnięcie w 2021 roku do 180 mld euro długu. Ma to chronić gospodarkę kraju przed skutkami pandemii.
To drugi pod względem wysokości limit zadłużenia w powojennej historii Niemiec.

W tym roku niemiecki rząd zaciągnął już rekordowo wysokie pożyczki w łącznej wysokości około 218 mld euro, na co zgodę wyraził Bundestag.

Pod koniec września rząd w Berlinie zatwierdził projekt budżetu na przyszły rok, przedstawiony przez ministra finansów Olafa Scholza. Projekt przewiduje limit zadłużenia netto w wysokości 96,2 mld euro (112,43 mld dolarów) na sfinansowanie dalszej walki z kryzysem wywołanym przez koronawirusa.

Źródło: PAP

Data: 2020-12-09 18:52:14
Autor: Zenek Kapelinder
środa, 9 grudnia 2020 o 22:08:36 UTC+1 u2 napisał(a):
[...]
Niecałe sto lat temu podobna polityka niemiec skończyła się przez Francję i Anglię wojna światowa. Zginęło w niej kilkadziesiąt milionów ludzi. Chwilowo nowa wojna nam nie grozi bo niemcy nie mają armii jak w 39. Ale to że nie zamierzają chwilowo na nas napadać nie znaczy że nie traktują nas jako kolonii.

Data: 2020-12-10 00:15:06
Autor: andal
On Wed, 09 Dec 2020 22:08:35 +0100, u2 wrote:

[...]

kto te euro drukuje ?

Data: 2020-12-10 01:33:05
Autor: u2
W dniu 10.12.2020 o 01:15, andal pisze:
kto te euro drukuje ?

ty

Data: 2020-12-10 02:10:23
Autor: andal
On Thu, 10 Dec 2020 01:33:05 +0100, u2 wrote:

W dniu 10.12.2020 o 01:15, andal pisze:
kto te euro drukuje ?

ty

dla ciebie ciulu to PAN

Data: 2020-12-10 17:09:24
Autor: u2
W dniu 10.12.2020 o 03:10, andal pisze:
On Thu, 10 Dec 2020 01:33:05 +0100, u2 wrote:

W dniu 10.12.2020 o 01:15, andal pisze:
kto te euro drukuje ?

ty

dla ciebie ciulu to PAN

nie ściemniaj scandal:)))))))))))

Data: 2020-12-10 10:15:57
Autor: Runt
W dniu 2020-12-09 o 22:08, karaluch u2 pisze:
[...]

A co z budżetem PL? jakieś sukcesy są? ;-)))

--
Runt

Oculum pro oculo dentem pro dente!

Data: 2020-12-10 23:44:30
Autor: Sylvio Balconetti
Am 10.12.20 um 10:15 schrieb Runt:
[...]

Oficjalnie deficyt Polski wynosi 281,86 mld euro czyli 56,6% produktu narodowego brutto. A wiec bardzo dobrze, bo ponizej kryterium z Maastrichtu. Na ile te dane sa wiarygodne, to inna sprawa, bo roznie sie o tym mowi.

Niemiecka konstytucja (art. 109) okresla granice zaciagania przez federacje i kraje zwiazkowe kredytow. Przekroczenia mozliwe sa w wypadku klesk zywiolowych i wielkich recesji. W tej chwili niemiecki deficyt to 71,2% podczas gdy strefa euro ma 101,7% i cala UE 93,9%.

Bedzie lepiej ku zmartwieniu roznych karaluszkow i stefczykow. Moga pozazdroscic Niemcom strategii w walce z pandemia, firm, ktore produkuja szczepionki oraz programow ratowania zagrozonych pracownikow i przedsiebiorstw: kto moze pracuje w domu (home office), zaklady dostaja wsparcie w wysokosci 75% zyskow z listopada 2019, pracownicy nie sa zwalniani, lecz dostaja rowniez 75% placy w ramach tzw. Kurzarbeit, sa tez programy dla pracujacych indywidualnie (np. artysci, rzemieslnicy). Wiemy gdzie bedzie centrum szczepionkowe w miescie lub powiecie, poczatek jest 5 stycznia i jest ustalona kolejnosc dobrowolnych szczepien.

Klasyk cytowal kiedys znane przyslowie "The proof of the pudding is in the eating", a wiec zobaczymy w praktyce, kto wyjdzie zwyciesko z klopotow, a kto pozostanie z planami miliona samochodow elektrycznych, promow, Condora, lotniska w Baranowie, portu w Radomiu, Fort Trump etc.

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

          /\_/\
( o o )
==_Y_==
  `-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
????????????????????????????????????????????????????????????????????
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

Data: 2020-12-11 05:51:38
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 10 grudnia 2020 o 23:44:32 UTC+1 Sylvio Balconetti napisał(a):
> [...]
Oficjalnie deficyt Polski wynosi 281,86 mld euro czyli 56,6% produktu narodowego brutto. A wiec bardzo dobrze, bo ponizej kryterium z Maastrichtu. Na ile te dane sa wiarygodne, to inna sprawa, bo roznie sie o tym mowi. Niemiecka konstytucja (art. 109) okresla granice zaciagania przez federacje i kraje zwiazkowe kredytow. Przekroczenia mozliwe sa w wypadku klesk zywiolowych i wielkich recesji. W tej chwili niemiecki deficyt to 71,2% podczas gdy strefa euro ma 101,7% i cala UE 93,9%. Bedzie lepiej ku zmartwieniu roznych karaluszkow i stefczykow. Moga pozazdroscic Niemcom strategii w walce z pandemia, firm, ktore produkuja szczepionki oraz programow ratowania zagrozonych pracownikow i przedsiebiorstw: kto moze pracuje w domu (home office), zaklady dostaja wsparcie w wysokosci 75% zyskow z listopada 2019, pracownicy nie sa zwalniani, lecz dostaja rowniez 75% placy w ramach tzw. Kurzarbeit, sa tez programy dla pracujacych indywidualnie (np. artysci, rzemieslnicy). Wiemy gdzie bedzie centrum szczepionkowe w miescie lub powiecie, poczatek jest 5 stycznia i jest ustalona kolejnosc dobrowolnych szczepien.. Klasyk cytowal kiedys znane przyslowie "The proof of the pudding is in the eating", a wiec zobaczymy w praktyce, kto wyjdzie zwyciesko z klopotow, a kto pozostanie z planami miliona samochodow elektrycznych, promow, Condora, lotniska w Baranowie, portu w Radomiu, Fort Trump etc. -- Wodan akbar und Alaaf Aleikum! /\_/\ ( o o ) ==_Y_== `-' saluto SB dr angelologii apokryficznej https://tinyurl.com/y46gccmw https://tinyurl.com/y695wkr5 ???????????????????????????????????????????????????????????????????? New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".
O niemieckim długu też się różnie mówi. Mówi się między innymi że dzięki kreatywnej księgowości która powstała w III rzeszy dług niemiec to ponad 6 bilionów ojro.

Data: 2020-12-20 17:59:58
Autor: Budzik
Niemcy rezygnują z limitów zadłużenia i zaciągają kolejne pożyczki
Użytkownik Sylvio Balconetti silvio@invalid.invalid ...

Na ile te dane sa wiarygodne, to inna sprawa, bo roznie sie o tym mowi.

Kto mowi roznie?
Bo nie słyszałem aby ktokolwiek mowił zeby te dane były wiarygodne.
One sa po prostu inne, mierzac według metodologii unijnej mamy grubo ponad 60 procent...

https://tep.org.pl/deficyt-sektora-finansow-publicznych-w-latach-2020-
2021-to-410-mld-zl-58-2020/

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2020-12-20 10:27:07
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 19:00:00 UTC+1 Budzik napisał(a):
Użytkownik Sylvio Balconetti sil...@invalid.invalid ...
> Na ile te dane sa wiarygodne, to inna sprawa, bo roznie sie > o tym mowi. >
Kto mowi roznie? Bo nie słyszałem aby ktokolwiek mowił zeby te dane były wiarygodne. One sa po prostu inne, mierzac według metodologii unijnej mamy grubo ponad 60 procent... https://tep.org.pl/deficyt-sektora-finansow-publicznych-w-latach-2020- 2021-to-410-mld-zl-58-2020/ -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta
Według innej metodologii niemcy mają cirka jebalt 6 bilionów dolarów długu publicznego a przyznają się do dwóch. III rzesza była w lepszej kondycji finansowej w 1939 roku.

Data: 2020-12-21 05:59:58
Autor: Budzik
Niemcy rezygnują z limitów zadłużenia i zaciągają kolejne pożyczki
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Według innej metodologii niemcy mają cirka jebalt 6 bilionów
dolarów długu publicznego a przyznają się do dwóch. III rzesza
była w lepszej kondycji finansowej w 1939 roku.

Nigdy nie analizowałem dokładnie Niemieckiej sytuacji - mozesz podrzucic jakies dane o których mowisz?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2020-12-21 04:12:06
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 07:10:03 UTC+1 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...
> [...]
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć." Zbigniew Trzaskowski
Sądzisz że mnie ktoś podrzucał dane? Znajdź sobie w necie. Trzymasz linki albo strony sprzed pół roku albo roku.

Data: 2020-12-21 17:59:56
Autor: Budzik
[...]

I znwu wyszło ze uprawiasz tylko pieprzenie głupiego frajera...
Ty dajesz argument, na tobie ciazy ciezar przynajmniej jakiegos powierzchownego udowodnienia, podania zrodła etc.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2020-12-21 16:03:58
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 18:59:57 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
Jest Leżajsk, jest dobrze. Był Leżajsk, jest mi niedobrze.
Znalazłem. W niemczech ukryty dług publiczny to prawie 300% PKB w Belgii prawie 400% PKB.  Gdybyś nie był taki glupi że jedynie praca polegająca na dostarczaniu tobołów jest dla Ciebie dostępna to też byś znalazł. A z udawadnianiem to nie tak. Chcesz tutaj przenieść wiejski zwyczaj. Nie ja ma mam udowodnic że mam rację a ty że jej nie mam. Ogólnie żałosny jesteś.

Data: 2020-12-22 01:21:04
Autor: u2
Znalazłem. W niemczech ukryty dług publiczny to prawie 300% PKB

ponoć DB to bankrut, ale mbank trzyma się nieźle w Bolanda:)

Data: 2020-12-22 01:38:24
Autor: Runt
"żałosny jesteś"
W dniu 2020-12-22 o 01:03, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:
[...]

I TO JEST ARGUMENT! Godny ciebie zenusiu! ;-))))

Data: 2020-12-22 21:59:54
Autor: Budzik
[...]

Masz na mysli taki sposób liczenia:
Na koniec trzeciego kwartału 2019 wartość ukrytego długu publicznego wynosiła 4,81 biliona PLN, co stanowi 212,4% PKB Polski.

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2020-12-22 14:49:41
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 22 grudnia 2020 o 22:59:55 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan
Dobrze że w końcu zauważyłeś że są tacy co myślą. Też mógłbyś spróbować.

Data: 2020-12-21 20:47:39
Autor: u2
W dniu 21.12.2020 o 18:59, Budzik pisze:
I znwu wyszło ze uprawiasz tylko pieprzenie głupiego frajera.

znowu auto-projekcja

Data: 2020-12-21 20:36:08
Autor: andal
Niemcy rezygnują z limitów zadłużenia i zaciągają kolejne pożyczki
On Mon, 21 Dec 2020 20:47:39 +0100, u2 wrote:

znowu auto-projekcja

padlino moskiewska nie spamuj!

Data: 2020-12-21 23:02:28
Autor: u2
W dniu 21.12.2020 o 21:36, andal pisze:
On Mon, 21 Dec 2020 20:47:39 +0100, u2 wrote:

znowu auto-projekcja

padlino moskiewska nie spamuj!

znowu auto-projektujesz mośku

Data: 2020-12-22 01:38:20
Autor: Runt
W dniu 2020-12-21 o 20:47, kanalia u2 pisze:
W dniu 21.12.2020 o 18:59, Budzik pisze:
I znwu wyszło ze uprawiasz tylko pieprzenie głupiego frajera.

znowu auto-projekcja

złodziej ;-)))

jednak was czegoś nauczyłem ;-)))

Data: 2020-12-22 01:55:29
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 22 grudnia 2020 o 07:38:24 UTC+1 Runt napisał(a):
W dniu 2020-12-21 o 20:47, kanalia u2 pisze:
> W dniu 21.12.2020 o 18:59, Budzik pisze: >> I znwu wyszło ze uprawiasz tylko pieprzenie głupiego frajera.. > > > znowu auto-projekcja
złodziej ;-))) jednak was czegoś nauczyłem ;-)))
-- Runt Oculum pro oculo dentem pro dente! Keep smilling. All's well that ends well.
404

Data: 2020-12-22 12:20:01
Autor: Runt
kogutek na grzędzie
W dniu 2020-12-22 o 10:55, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:
[...]

76 ;-)
staraj się zenusiu, staraj. może na czas Swiąt BN gospodarz przywiąze cię do budy łańcuchem, a nie jak dotychczas na sprężynie. no i zamiast kociego żarcia jakiś ci ochłap rzuci.

Data: 2020-12-22 08:23:26
Autor: Zenek Kapelinder
kogutek na grzędzie
Ziewwwww.

Data: 2020-12-22 23:47:45
Autor: Runt
kogutek po diaschizie
W dniu 2020-12-22 o 17:23, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:
[...]

dopiero 17:23 a ty już ziewasz? gdzie się włóczyłeś po nocy?
odwiedzałeś osiedlowe śmietniki czy obrabiałeś kontenery PCK? ;-)))))

diaschiza ci się odnowiła?
ostrzegałem cię bys nie szalał na hulajnodze! ;-)))
zaraz... a moze spręzyna zbytnio się naciągnęła? ;-)))

widzisz zenusiu... "kto z mieciem wojuje..." ;-)))

przeprosisz to ci na okres Świąt odpuszczę ;-)))

Data: 2020-12-20 20:59:24
Autor: Sylvio Balconetti
Am 20.12.20 um 18:59 schrieb Budzik:
[...]

65% albo 46% (wedlug niemieckiej wikipedii) to jest nic! Pinokio zawsze moze powiedziec, ze Japonia ma 238%, USA 109%, a wiec nic zlego?

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_L%C3%A4nder_nach_Staatsschuldenquote --

Data: 2020-12-21 05:59:58
Autor: Budzik
[...]

Cos w tym jest. Tyle ze w drugim zdaniu trzeba powiedziec ze Japonia całe przychody z podatku dochodowego wydaje na obsługe długu...

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_L%C3%A4nder_nach_Staatsschu
ldenquote
 --
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2020-12-21 17:40:59
Autor: Sylvio Balconetti
Am 21.12.20 um 06:59 schrieb Budzik:
[...]

Psychologia odgrywa tez tutaj wazna role. Zaden inwestor nie wlozylby grosza w biznesy greckie lub wloskie (o innych z listy nie wspomne-Wenezuela, Sudan, Erytrea), gdyby te panstwa nie byly w UE i w strefie euro. Od Japonczykow czy Amerykanow tez sie nie odwroci.
Dopiero pozniej zastanowi sie nad innymi kierunkami.

Data: 2020-12-21 17:51:46
Autor: u2
W dniu 21.12.2020 o 17:40, Syfek Balconovy pisze:
[...]

znowu bajeczki dla ciemnego luda

Data: 2020-12-23 11:34:25
Autor: _Master_
Japoński DŁUG jest wewnętrzny.

To dyskwalifikuje używanie go do porównań.

Data: 2020-12-23 15:41:46
Autor: Mark Woydak
W dniu 2020-12-23 o 11:34, _Master_ pisze:
Japoński DŁUG jest wewnętrzny.

To dyskwalifikuje używanie go do porównań.

Do kogo głupku adresujesz te swoje wywody? Podejrzewam, że rozmawiasz sam ze sobą by podbić statystyki "aktywności".;-)

--
MW

Data: 2020-12-11 22:59:45
Autor: _Master_
My gonimy zachód i razem z zachodem i pojedynczo zaciągamy DŁUGI.

Masz coś naprzeciwko DŁUGOM? ;-)

Data: 2020-12-21 22:10:26
Autor: _Master_
A nie mówiłem że Niemcom WOLNO WIĘCEJ ;)

Data: 2020-12-21 22:11:37
Autor: _Master_
W dniu 2020-12-09 o 22:08, u2 pisze:
Niemiecki parlament zawiesił we wtorek wpisany do konstytucji limit zadłużenia

Że co? A jaką większością?

Data: 2020-12-22 21:59:53
Autor: Budzik
Niemcy rezygnują z limitów zadłużenia i zaciągają kolejne pożyczki
Użytkownik _Master_ Master@z.pl ...

Niemiecki parlament zawiesił we wtorek wpisany do konstytucji limit zadłużenia

Że co? A jaką większością?

No własnie! Jaka?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2020-12-22 21:59:53
Autor: Budzik
Niemcy rezygnują z limitów zadłużenia i zaciągają kolejne pożyczki
Użytkownik _Master_ Master@z.pl ...

Niemiecki parlament zawiesił we wtorek wpisany do konstytucji limit zadłużenia

Że co? A jaką większością?

Sugerujesz ze nasz parlament nie mogłby tego zrobic?

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-12-23 11:31:10
Autor: _Master_
Ja tylko pociągnął ZAPYTAŁ ;-)

Data: 2020-12-23 15:41:53
Autor: Mark Woydak
W dniu 2020-12-23 o 11:31, _Master_ pisze:
Ja tylko pociągnął ZAPYTAŁ ;-)

Do kogo głupku adresujesz te swoje pytania? Podejrzewam, że rozmawiasz sam ze sobą.;-)

--
MW