Data: 2017-11-10 01:02:24
Autor: PlaMa
Cześć.

Spółdzielnia, która zarządza budynkiem w którym mam mieszkanie (nie jestem członkiem, mam odrębną własność), postanowiła podłączyć się do miejskiej sieci ciepłowniczej (Warszawa). Jak przy CO uważam, że to niezły pomysł to przy zasilaniu ciepła wodą w kranach mam już wątpliwości.

Ogólnie przeżyłbym to podłączenie, bo rzeczywiście plusem jest, że pozbędę się podgrzewacza gazowego (mimo że będzie drożej), ale spółdzielnia wpadła na pomysł, żeby obie rury z ciepłą wodą puścić wewnątrz mieszkań.

Tragedia! Po pierwsze świeżo skończyłem remont i nie uśmiecha mi się teraz kucie podług i ścian, po drugie nie mam zwyczajnie miejsca! Nie wiem jak oni sobie to wyobrażają - mam wyrzucić wannę, sedes albo meble w kuchni?

Ogólnie mają chodzić i zbierać podpisy pod poparciem, planuję wtedy dokładnie wypytać co wymyślili, jeżeli okaże się jednak, że powyższa opcja to jedyne na co wpadli i większość mieszkańców poprze ten pomysł, to jest jakiś sposób żeby wymusić na nich ominięcie mojego mieszkania?

Data: 2017-11-10 08:48:06
Autor: Danusia
Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący

Użytkownik "PlaMa" <barakady@wp.pl> napisał w wiadomości news:5a04ecb7$0$650$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeżeli mieszkanie jest odrębną własnością, a Spółdzielnia Mieszkaniowa jest tylko administratorem budynku, to Spółdzielnia nie może zmusić do inwestycji nie nakazanych ustawą. Oznacza to że aby podłączyć ciepłą wodę do mieszkania wymagana jest zgoda  właściciela. Zgoda ta wymagana jest również dlatego że koszt podłączenia ponoszą właściciele mieszkań, a nie SM. Często SM grupują te płatności, rozbijają na raty, ale i tak końcowym płatnikiem jest zawsze właściciel mieszkania.

Data: 2017-11-10 18:41:20
Autor: J.F.
Użytkownik "PlaMa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a04ecb7$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Byc podlaczonym do EC i miec osobny piec do mycia rak ?
To sie dopiero wydaje glupota :-)

Ogólnie przeżyłbym to podłączenie, bo rzeczywiście plusem jest, że pozbędę się podgrzewacza gazowego (mimo że będzie drożej), ale spółdzielnia wpadła na pomysł, żeby obie rury z ciepłą wodą puścić wewnątrz mieszkań.

Bedzie obieg ? Ogolnie to wystarcza jedna.

[...]

Spytaj o koszty ogrzewania, to sie zaraz okaze, ze masz sporo poplecznikow :-)

J.

Data: 2017-11-11 08:53:43
Autor: Danusia
Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a05e4c2$0$5153$65785112news.neostrada.pl...
[...]
[...]

U mnie 1m3 (czyli 1000 litrów) zimnej wody kosztuje 10 zł

1m3 ciepłej wody z piecyka gazowego w łazience kosztuje około 14-19zł, to jest koszt zimnej wody+koszt jej podgrzania do ciepłej w miesiącach styczeń - czerwiec (trzy zimowe), oraz 13-16 zł w miesiącach lipiec -grudzień (trzy letnie).

1m3 ciepłej wody z MPEC kosztuje 25-45 zł (zimna woda+koszt jej podgrzania). Duży rozrzut ceny jest skutkiem daty podłączenia. Im dłuższa eksploatacja tym drożej. 45zł za 1 m3 to cena w blokach w których podłączono ciepłą wodę ponad 15 lat temu.  Są też wyraźne różnice ceny w zależności od bloku, rzędu do 5zł pomiędzy ceną w dwóch sąsiednich blokach.

Data: 2017-11-11 13:53:15
Autor: J.F.
Dnia Sat, 11 Nov 2017 08:53:43 +0100, Danusia napisał(a):
[...]

masz tanszy gaz latem ?

1m3 ciepłej wody z MPEC kosztuje 25-45 zł (zimna woda+koszt jej podgrzania). Duży rozrzut ceny jest skutkiem daty podłączenia.

U mnie [wroclaw] ciepla woda kosztuje 16 zl.
Zimna 10.79. Czyli podgrzanie ~5.21 /m3

Ale jak to spoldzielnia rozlicza to prawde mowiac nie wiem. A nie jest
to takie proste.

podgrzanie 1000l wody z 15 do 50 C wymaga 147MJ. czyli 40kWh.
~24zl w pradzie, ~4.80zl w gazie - o ile piecyk ma sprawnosc 100%,

Woda moze i jest tania, ale calosc dosc droga.
Patrzac w cennik - duza czesc kosztow przy CO stanowi "podlaczenie do
sieci". Platne co miesiac. Ale byc moze w bloku/osiedlu jest to kwota
znikoma, bo sie rozklada na duzo mieszkan.
Ostatni sezon wyszedl 2200 zl - platne w ratach przez caly rok.
Do tego moga dojsc koszta instalacji, pozniejszych remontow itp.

I to jest to, co moze przekonac lokatorow do spuszczenia pomyslu :-)

J.

Data: 2017-11-11 15:22:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-11 o 13:53, J.F. pisze:
Dnia Sat, 11 Nov 2017 08:53:43 +0100, Danusia napisał(a):
Spytaj o koszty ogrzewania, to sie zaraz okaze, ze masz sporo poplecznikow
:-)

[...]

Woda jest cieplejsza.

1m3 ciepłej wody z MPEC kosztuje 25-45 zł (zimna woda+koszt jej podgrzania).
Duży rozrzut ceny jest skutkiem daty podłączenia.

U mnie [wroclaw] ciepla woda kosztuje 16 zl.
Zimna 10.79. Czyli podgrzanie ~5.21 /m3

U mnie zimna woda kosztuje 4,53zł, podgrzanie 16,50zł, czyli w sumie 21,03zł. Jak kiedyś liczyłem ile kosztuje podgrzanie wody gazem (odkręcałem na ustalony czas, liczyłem ile zużyło gazu i wody), to gaz wychodził znacznie drożej.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-11 16:26:22
Autor: Danusia

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ou713c$qb$1node1.news.atman.pl...
[...]

 Na moim osiedlu w dwóch blokach w których zainstalowano ciepłą wodę w tym roku, podgrzewanie też ma cenę 16,50zł zimna jak pisałam 10 zł razem 26,50 zł za 1 m3, natomiast w małym osiedlu obok w którym ciepła woda jest już od 15 lat tylko podgrzewanie kosztuje 28 zł za 1m3 (razem 38zł).
Ile kosztuje podgrzewanie gazem każdy może sobie sam obliczyć (tak mniej więcej rząd wielkości). Biorę z miesięcznych opłat ile zużywam wody (ja 10 m3 - 100zł) oraz ile płacę za gaz miesięcznie (ja 65zł) czyli razem 165zł, to wychodzi około 16,5 zł za 1 m3 (3osobowa rodzina). Oczywiście nie jest to dokładnie, nie cała zimna woda jest podgrzewana i nie cały gaz idzie na podgrzewanie wody, natomiast te 165 zł to są konkretne pieniądze wydawane na wodę i gaz razem miesięcznie.

Data: 2017-11-18 13:07:57
Autor: Shrek
W dniu 11.11.2017 o 15:22, Liwiusz pisze:

[...]

Ale wiesz, że rury dostarczające ciepło w sieci miejskiej są dość dobrze izolowane termicznie i poza jakimiś zadupiami zakopywane jakieś 6 stóp pod ziemią?

[...]

Też mi się wydaje, że sieć miejska będzie tańsza niż indywidualne piecyki gazowe. Chyba że sporo ciepłej wody ucieka między głównym wodomierzem, a lokalami;)

Shrek

Data: 2017-11-18 21:18:26
Autor: nadir
W dniu 2017-11-18 o 13:07, Shrek pisze:

Też mi się wydaje, że sieć miejska będzie tańsza niż indywidualne piecyki gazowe.

A to już mocno indywidualna sprawa i zależy od wielu uwarunkowań.

Chyba że sporo ciepłej wody ucieka między głównym wodomierzem, a lokalami;)

Ciepłowni płaci się za dostarczone ciepło, a czy coś ucieka na wodomierzach to ich nie interesuje.

Data: 2017-11-18 21:32:57
Autor: Shrek
W dniu 18.11.2017 o 21:18, nadir pisze:

A to już mocno indywidualna sprawa i zależy od wielu uwarunkowań.

Ale ogólnie ceny za m3 powinny być podobne.

Chyba że sporo ciepłej wody ucieka między głównym wodomierzem, a lokalami;)

Ciepłowni płaci się za dostarczone ciepło, a czy coś ucieka na wodomierzach to ich nie interesuje.

No właśnie o tym pisze. A jak dużo wody "ucieka" między liczniekiem głównym a licznikami w lokalach, to wychodzi, że drogo;) A ktoś ma tanio.

Shrek

Data: 2017-11-11 16:11:20
Autor: nadir
W dniu 2017-11-10 o 01:02, PlaMa pisze:

[...]

Zarządca o niczym nie decyduje, macie wspólnotę więc to Wy jako właściciele, uchwałami większości, decydujecie co będziecie robić. Ale uwaga, tylko na części *wspólnej*, mieszkanie taką częścią nie jest.
Jak się uprzesz, to bez prawomocnego wyroku sądu, o ile taki zapadnie, nikt Ci nic w mieszkaniu nie zrobi.

Data: 2017-11-18 13:13:36
Autor: Shrek
W dniu 11.11.2017 o 16:11, nadir pisze:

Jak się uprzesz, to bez prawomocnego wyroku sądu, o ile taki zapadnie, nikt Ci nic w mieszkaniu nie zrobi.

Ale tylko tyle o ile się po prostu w tym mieszkaniu zabarykaduje i nikogo nie wpuści. Bo OIDP UoWL nakłada obowiązek udostępnienia lokalu w celu rmontu itd instalacji wspólnych

Art. 13.
2. Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.

Więc owszem może nie udostępnić, ale mu nie wolno - z wyrokiem sądu czy bez.

Shrek

Data: 2017-11-18 21:08:08
Autor: nadir
W dniu 2017-11-18 o 13:13, Shrek pisze:

Ale tylko tyle o ile się po prostu w tym mieszkaniu zabarykaduje i nikogo nie wpuści. Bo OIDP UoWL nakłada obowiązek udostępnienia lokalu w celu rmontu itd instalacji wspólnych

Nie musi się barykadować, nikt mu siłą do mieszkania nie wejdzie.

[...]

W teorii to ładnie wygląda, ale ja we własnej wspólnocie przerabiałem to w praktyce. I od zarządcy przez policję po powiatowy inspektorat budowlany wszyscy zlali nas ciepłym moczem. Będzie prawomocny wyrok, to oni coś z tym zrobią, nie ma wyroku to się bujacie. Ponad tydzień trwały mediacje z właścicielem mieszkania żeby wpuścił ekipę remontową do wymiany odcinka uszkodzonej rury pionu kanalizacji. W tym czasie część mieszkań pozbawiona była wody w kuchniach żeby nie używać tego pionu, co nie na wiele się zdało, bo i tak wiadrami ludzie przynosili sobie wodę z łazienek.

Data: 2017-11-18 21:40:52
Autor: Shrek
W dniu 18.11.2017 o 21:08, nadir pisze:

[...]

Oczywiście, że nie. Z tym że z wyrokiem czy bez na remont czy wymianę instalacji wspólnej ma obowiązek wpuścić.

[...]

No toż pisałem. Zgodnie z prawem ma wpuścić. Fizycznie jak nie wpuści, to ciężko się wbić. Ale już np odszkodowania można się na tej podstawie domagac i okaże się że wcale nie takie wolnoć tomku w swoim domku.

Tak po prawdzie, to źle do tego podeszliście. Trzeba było podjąć uchwałę, że za niewpuszczenie... tu wstawić dowolnie kretyńską sankcję najlepiej finansową. Uchwała, choćby bez sensu i niezgodnie z ustawami się uprawomocnia, bo kolo nie idzie do sądu, a nawet jak pójdzie, to do wyroku obowiązuje (chyba że ma łebskiego papugę, ale wspólnotowego napinacza o to nie podejrzewam). W końcu może mu się uda ją zaskarżyć, ale najczęściej po prostu odpuści.

Generalnie jak jest jeden wioskowy głupek we wspólnocie, to prawnie wspólnota raczej wygra. Problem że ten głupek jest twoim sąsiadem, a jak się sąsiedzi za łby biorą to wióry lecą;)

Shrek

Data: 2017-11-18 22:19:45
Autor: nadir
W dniu 2017-11-18 o 21:40, Shrek pisze:

Oczywiście, że nie. Z tym że z wyrokiem czy bez na remont czy wymianę instalacji wspólnej ma obowiązek wpuścić.

A on nie wpuszcza i co mu zrobisz? Prawomocny wyrok będzie za 2 lata.

No toż pisałem. Zgodnie z prawem ma wpuścić. Fizycznie jak nie wpuści, to ciężko się wbić. Ale już np odszkodowania można się na tej podstawie domagac i okaże się że wcale nie takie wolnoć tomku w swoim domku.

Pisma i różnego rodzaju straszaki też były.

Tak po prawdzie, to źle do tego podeszliście. Trzeba było podjąć uchwałę, że za niewpuszczenie... tu wstawić dowolnie kretyńską sankcję najlepiej finansową.

Nawet niekretyńskej sankcji bez wyroku nie wyegzekwujesz, koło się zamyka.

[...]

j.w. wygra za 2-3 lata.

Problem że ten głupek jest twoim sąsiadem, a jak się sąsiedzi za łby biorą to wióry lecą;)

W tym konkretnym wypadku nie chodziło o lokalnego głupka, tylko ludzie się trzy miesiące wcześniej wprowadzili do nowo wyremontowanego i odpicowanego mieszkania. W kuchni nowe płytki, meble pod zabudowę, a tu trzeba pół kuchni zdemontować i rozkuć ścianę. Oni doskonale zdawali sobie sprawę, że wspólnota pokryje wszystkie koszta ale na kolejny remont w jednym półroczu nie byli mentalnie przygotowani.
Cały czas myśleli, że są jakieś inne sposoby na usunięcie awarii, a ktoś po łatwiźnie chce ich w to wszystko władować.
Koniec końców ostracyzm, wytykanie palcami przez sąsiadów a były też pielgrzymi niezadowolonych, przekonało ich, że trzeba odpuścić.

Data: 2017-11-18 23:35:53
Autor: Animka
W dniu 2017-11-18 o 22:19, nadir pisze:
[...]

Co Wy piszecie. Przychodzi komisja razem z policjantem i ślusarzem, czy mocarzem i wywalają drzwi.

--
animka

Data: 2017-11-19 07:59:58
Autor: Shrek
W dniu 18.11.2017 o 22:19, nadir pisze:

[...]

Ale czemu nie? Do sądu elektronicznego i komornika. Nawet jak nie wyegzekwuje, to już takie wesoły napinacz nie będzie.

[...]

No to sorry - ale byli wioskowymi głupkami. Wiadomo, że jak cieknie z rury, to trzeba wymienić właśnie tą rurę.

Shrek.

Data: 2017-11-19 08:43:49
Autor: Danusia

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:oura5c$llb$1node2.news.atman.pl...
[...]

O czym Wy tu piszecie. Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post w tym temacie. Facet wyraźnie pisze że chodzi o Spółdzielnię Mieszkaniową a nie Wspólnotę, to zasadnicza różnica. Dalej że mają zamontować ciepłą wodę , a nie że rura pękła i trzeba naprawić awarię. Dalej jest mowa o tym że ludzie chcą ciepłej wody ale nie taką technologią, czyli np. zamiast rury z klatki to rury w pionie technicznym, oraz o tym czy można zmusić właściciela mieszkania wyodrębnionego z zasobów mieszkaniowych Spółdzielni do dodatkowej inwestycji bez jego zgody (a na jego koszt), w sytuacji gdy Spółdzielnia jest tylko administratorem jego mieszkania.
A juz zupełną bzdurą jest twierdzenie że podgrzewanie zimnej wody do ciepłej jest tańsze w systemie dostarczania przez Ciepłownię, a droższe przez piecyk gazowy.

Data: 2017-11-19 13:02:34
Autor: nadir
W dniu 2017-11-19 o 08:43, Danusia pisze:

O czym Wy tu piszecie. Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post w tym temacie. Facet wyraźnie pisze że chodzi o Spółdzielnię Mieszkaniową a nie Wspólnotę, to zasadnicza różnica.

Czytam i widzę - "nie jestem członkiem, mam odrębną własność"

Data: 2017-11-20 08:46:20
Autor: Danusia

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:5a1172df$0$5151$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak się na tym nie znasz to się spytaj. Wyjaśniam:
W Spółdzielniach mieszkaniowych (praktycznie we wszystkich w Polsce) mieszkania dzielą się na:
- spółdzielcze własnościowe
- spółdzielcze lokatorskie
- wyodrębnione z zasobów mieszkaniowych Spółdzielni
Te ostatnie powstały z systemu wykupu za 1zł w latach 2006 - 2009. Ich właścicielami są byli lokatorzy którzy je wykupili. Każde takie mieszkanie ma księgę wieczystą (to był warunek). W stosunku do tych mieszkań Spółdzielnia jest tylko administratorem. Umowa o administracji byłą zazwyczaj zawierana na 5 lat z automatycznym przedłużaniem  na kolejny okres.

Data: 2017-11-20 13:32:28
Autor: nadir
W dniu 2017-11-20 o 08:46, Danusia pisze:

Jak się na tym nie znasz to się spytaj. Wyjaśniam:

Faktycznie znasz się i nic nie wyjaśniłaś.

[...]

"nie jestem członkiem, mam odrębną własność", to która z trzech powyższych form?

Data: 2017-11-21 08:36:26
Autor: Danusia

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:5a12cb62$0$15193$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Odrębna własność to popularny skrót mieszkania wyodrębnionego z zasobów mieszkaniowych spółdzielni.

Data: 2017-11-21 16:05:51
Autor: nadir
W dniu 2017-11-21 o 08:36, Danusia pisze:

Odrębna własność to popularny skrót mieszkania wyodrębnionego z zasobów mieszkaniowych spółdzielni.

Nie wiem jakie są popularne skróty w zasobach spółdzielczych. Dla mnie wyodrębniony lokal, to taki co do którego właściciel ma pełną własność wraz z cząstkowym udziałem w części wspólnej i gruncie.

Data: 2017-11-22 08:23:02
Autor: Danusia

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:5a1440cf$0$5160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie tak.
Dodaj jeszcze że administratorem budynku jest Spółdzielnia Mieszkaniowa, na podstawie umowy pomiędzy nią i właścicielem wyodrębnionego mieszkania.

Data: 2017-11-12 09:51:29
Autor: jotemon
[...]

Miałem ten sam problem. U nas ciepłą wodę do kranów poprowadzono w ten sposób, że główna instalacja biegła klatką schodową i lokalna z klatki przez przedpokój do łazienki. Kto chciał ten brał, a kto nie chciał, to nie. Byłem jedynym lokatorem w klatce, który "nie brał"  i wkrótce gorzko tego pożałowałem - bo zostałem jedynym korzystającym z komina odprowadzającego spaliny z piecyka gazowego. W okresie zimowym, zimny przewód kominowy powodował odwrócony ciąg i piecyk wyposażony w bezpiecznik spalinowy gasł. Przedtem nigdy coś takiego nie zdarzało się. Żeby mieć ciepłą wodę trzeba było otwierać okno. Tak się nie dało żyć, wymiękłem i za dodatkową opłatą zamówiłem indywidualne podłączenie miejskiej ciepłej wody.

Pozdrawiam i życzę trafnych przemyśleń.

jotemon

Data: 2017-11-12 13:52:06
Autor: Animka
W dniu 2017-11-12 o 09:51, jotemon pisze:

[...]

Moja siostra mieszka w mieszkaniu otrzymanym od Ministerstwa Edukacji. Ostatnio wreszcie likwidowano tam piecyki gazowe (mieć taki piecyk w mieszkaniu to strach). Podłączano miejską ciepła wode. Siostra mieszka na parterze i przy okazji zrobiła sobie super remont-modernizacje łazienki. Ma pod sobą piwnicę, więc jakby co strzeliło w tych rurach to do piwnicy.

--
animka

Data: 2017-11-13 08:51:58
Autor: Danusia

Użytkownik "jotemon" <jotemon@interia.pl> napisał w wiadomości news:6a730b8d-cc0d-b40a-1ca8-93e210f0669binteria.pl...

[...]

O czym Ty piszesz? Przecież to niezgodne z prawami fizyki. O wiele bardziej prawdopodobne jest że ktoś złośliwie albo celowo przytkał Ci ten komin (dowodem jest konieczność otwierania okna). Z tych dwóch wariantów bardziej prawdopodobny jest CELOWO, bo to straszak dla kolejnych którzy chcieliby nie korzystać z usług firmy ciepłowniczej.

Data: 2017-11-13 00:03:11
Autor: WS
On Monday, November 13, 2017 at 8:52:07 AM UTC+1, Danusia wrote:

O czym Ty piszesz? Przecież to niezgodne z prawami fizyki.

E tam, chyba nigdy nie widzialac rozpalania w piecu na wsi ;)jak komin zimny, to ciagu nie ma i dym potrafi isc do pomieszczenia. W takim wypadku babcia wpychala gazety blisko komina i podpalala, zeby sie "przygrzal"

O wiele bardziej prawdopodobne jest że ktoś złośliwie albo celowo przytkał Ci ten komin (dowodem jest konieczność otwierania okna).

Gdyby zatkali, to otwarcie okna nie pomoze. Jak spaliny nie ida w komin, to sie zwieksza temp. czujnika i wylacza piec. Otwarcie okna zmniejsz opory przeplywu (i oznacza, ze raczej nawiewnokow brakuje) - zbyt szczelene okna

WS

Data: 2017-11-14 08:48:07
Autor: Danusia

Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości news:b899c6ef-8d5a-471a-a629-f6541010938bgooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ja nie napisałam że zatkali lecz przytkali, a to jest zasadnicza różnica.
Jak wiadomo czyściciele kamiec nie takie rzeczy robili.
Poza tym wróble ćwierkały że łapówka za podłączenie ciepłej wody wynosi 500zł za jedno mieszkanie do podziału pomiędzy prezesa i przewodniczącego rady nadzorczej.

Data: 2017-11-15 14:02:05
Autor: jotemon
Danusia pisze:

[...]

1. Eksperyment - ustawiasz zapaloną zwykłą świeczkę koło piecyka i odchylenie płomienia wskazuje kierunek ciągu.

2. Kominiarze stwierdzili odwrócony ciąg.

3. Kolega, który znalazł się w tej samej sytuacji co ja doświadczał tego samego.

4. Łazienka stała się najzimniejszym pomieszczeniem w mieszkaniu.

Data: 2017-11-15 13:24:24
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-15, jotemon <jotemon@interia.pl> wrote:
Danusia pisze:

[...]

Wystarczy, że z jakiś powodów występuje różnica ciśnień tak, że niższe jest normalnie u Ciebie w mieszkaniu, niż nad kominem. Ciąg w normalnej sytuacji powstaje przy udziale ciepłego powietrza unoszacego się do góry owym kominem. Więcej tego powietrza, silniejszy ciąg. Mniej, mniejszy. Wcale nie wydaje się więc takie niemożliwe, że przy odpowiednio dużej różnicy ciśnień ciąg generowany pojedyńczym piecem nie będzie w stanie zrównoważyć ciągu negatywnego.

--
Marcin

Data: 2017-11-15 17:07:22
Autor: m
On 2017-11-15, jotemon <jotemon@interia.pl> wrote:
Danusia pisze:

[...]

Chyba nie jemu musisz to tłumaczyć :)

p. m.

Data: 2017-11-15 22:37:22
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-15, jotemon <jotemon@interia.pl> wrote:
Danusia pisze:
[...]

Kolega tłumaczył przedspiscini kominiarzami, a argument był o sprzeczności z prawmi fizyki, więc chciałem odprobinę pomóc.

--
Marcin

Data: 2017-11-16 00:22:21
Autor: Animka
W dniu 2017-11-15 o 14:24, Marcin Debowski pisze:
On 2017-11-15, jotemon <jotemon@interia.pl> wrote:
Danusia pisze:
[...]

Prawdziwy kominiarz w tym przypadku jest potrzebny, ale też i Straż Miejska/wiejska.
Ja musialam u siebie w kuchni kratke wentylacyjną (tzn jest tam taki świetny wiatrak) zakleić, bo smrody z całego pionu mi do kuchni leciały. dosłownie były wpychane i nawet wiatrak nie pomógł. Mozna było sie zatruć. Kominiarze przychodzą na przeglądy do mieszkań, ale nikt sie nie wychyli bo za łażenie po mieszkaniach i sprawdzanie ciągu i tak dostaja szmal od administracji.

--
animka

Data: 2017-11-16 00:21:18
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-15, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

W pewnych sytuacjach pewnie i kominiarze i straż miejska nie pomogą. Może być wada lub założenie projektowe, lub nawet coś po prostu trudnego na etapie budowy bydynku do przewidzenia.

jakie jest ciśnienie w różnych miejscach może np. zalezeć od takich rzeczy jak nasłonecznienie czy układ innych budynków w okolicy.

--
Marcin

Data: 2017-11-17 03:37:49
Autor: Animka
W dniu 2017-11-16 o 01:21, Marcin Debowski pisze:
On 2017-11-15, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Oraz gniazda wron czy gołębi w kominach lub zagruzowanie złośkiwe przez murarza administracyjbego.

--
animka

Data: 2017-11-17 22:56:24
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

No nie bardzo, chyba że to olbrzymie kominy (mylisz cisnienie z procesem wyruwnania ciśnień, czyli tzw. ciagiem).

--
Marcin

Data: 2017-11-18 01:25:52
Autor: Animka
W dniu 2017-11-17 o 23:56, Marcin Debowski pisze:
On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Jak ktoś nawrzucał na dachu jakiegoś gruzu do komina lub miały tam gniazda dołębie i wrony to powietrza nie ma. Jak powietrza nie ma to smród z całego pionu wpada mi do mieszkania i nie kręci sie wiatrak, bo nie ma nic a nic powietrza. Mozna sie udusis smrodami. Lepiej taki wywietrznik z (wiatrakiem nawet, bo stoi) zasłonić papierem czy folią i oczuwiście po bokach przykleic. Wtedy jest swoje własne powietrze czy tylko własne opary z gotowania, ale otwiera się okno i wylatują. Jak nie miałam wietraka (takiego specjalnego do kominów i kratek wentylacyjnych) to mi mole żywnościowe właziły do kuchni przez kratkę i trzeba było szybko zasłonić i te mole szybko wytępić.
Mam okap, ale nie podłączony rurą do komina, bo to nie ma w tym przypadku żadnego sensu.
Ktos z Administracji powiniem BEKNĄĆ  za trucie ludzi, To trwa już ze 2 lata. Wynagrodzenia biorą i za mahlojki wynagrodzenia biorą. W kuchni jest gaz, licznik gazowy i miałam juz sytuację, że pijany hydraulik przy sprawdzaniu czy się gaz nie ulatniał odkręcił śrubę przy liczniku. Pogotowie gazowe się za to wzięło! Nie masz pojęcia jakie miałam straszne bóle głowy i kichałam!

--
animka

Data: 2017-11-18 01:39:40
Autor: Animka
On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Jak ktoś nawrzucał na dachu jakiegoś gruzu do komina lub miały tam gniazda gołębie i wrony to powietrza nie ma. Jak powietrza nie ma to smród z całego pionu wpada mi do mieszkania i nie kręci sie wiatrak, bo nie ma nic a nic powietrza. Mozna sie udusis smrodami. Lepiej taki wywietrznik z (wiatrakiem nawet, bo stoi) zasłonić papierem czy folią i oczuwiście po bokach przykleić. Wtedy jest swoje własne powietrze czy tylko własne opary z gotowania, ale otwiera się okno i wylatują. Jak nie miałam wiatraka (takiego specjalnego do kominów i kratek wentylacyjnych) to mi mole żywnościowe właziły do kuchni przez kratkę i trzeba było szybko zasłonić i te mole szybko wytępić.
[...]

Sorry za literówki. Miało być gołębie i jeszcze jakieś niepoprawione błędy-literówki.

--
animka

Data: 2017-11-18 08:34:50
Autor: Danusia

On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Zgłoś to do prokuratury. Nieważne  że pewnie umorzą ale administracji i kominiarzom przetrzepią papiery. To się przyda na przyszłość.

Data: 2017-11-18 15:16:09
Autor: Animka

On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

To już było i minęło. 2 lata temu.
Nie wiesz jaki mściwy może być kierownik administracji.

--
animka

On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Wiem że o wiele łatwiej jest zmienić kierownika administracji niż właściciela lokalu mieszkalnego. Musisz tylko spokojnie poszukać innych ludzi którzy mają z nim podobne problemy.

On 2017-11-17, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Musiałabym łazić po ludziach. Ja się do tego nie nadaję.
Z mafią nikt nie wygra.

Mieszkałaś dawniej na Goplańskiej? Sory, że pytam, ale coś mi mówi, że Ciebie znam.

--
animka

Data: 2017-11-21 08:41:42
Autor: Danusia

Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ouvc5l$jh1$1news.icm.edu.pl...
W dniu 2017-11-19 o 08:57, Danusia pisze:
[....]
[...]

Nie ja jestem z Krakowa.:-)
Pisałam to już kilka razy na tej grupie.

Data: 2017-11-16 08:55:02
Autor: Danusia

Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ouii8l$hv$1news.icm.edu.pl...
[...]

W moim bloku na pewno we wszystkich mieszkaniach kominiarze którzy przychodzą sprawdzają ciąg takim wentylatorkiem na rączce, przy lokatorze. Sprawdzają w łazience, ubikacji i kuchni we wszystkich kratkach wentylacyjnych. Widać jak szybko się kręci i w którą stronę. Często proszą aby uchylić okno w celu sprawdzenia różnicy ciągu. Potem piszą protokół który podpisuje lokator. Kopia jest dla lokatora, można sobie porównać ciągi z lat poprzednich.
Uważam że pod tym względem jest w porządku tak jak być powinno.

Data: 2017-11-17 03:42:29
Autor: Animka
W dniu 2017-11-16 o 08:55, Danusia pisze:

[...]

Tu jednak nie jest w porządku, bo nie chca pokazać mi wyniku pomiaru, wykłócaja się oraz już 2 lata nie dają tych wpisanych wypocin do podpisania. Na pisanie protokołów to raczej nie mają już czasu, bo chcą szybko oblecieć wszystkie mieszkania. Sami coś tam sobie gryzmolą w tych księgach.

--
animka

Data: 2017-11-18 09:07:38
Autor: Danusia

Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:oumv92$e59$1news.icm.edu.pl...
[...]

Nie wiem czy wiesz że to nie kominiarze wybierają Spółdzielnię Mieszkaniową, lecz Spółdzielnia wybiera firmę kominiarską i podpisuje z nią umowę. Umowę można rozwiązać bez problemów. Przejdź się na dyżur Rady Nadzorczej i zrób aferę (przecież nie ma Twoich podpisów na protokołach z dwóch lat).
Jak nie pomoże to spróbuj znaleźć 10 członków Spółdzielni (nie ich współmałżonków) i napiszcie wniosek o umieszczenie w porządku obrad najbliższego Walnego Zebrania punktów:
- Wniosek o odwołanie Rady Nadzorczej wraz z dyskusją.
- Głosowanie nad odwołaniem Rady Nadzorczej.
Za odwołaniem to pewnie potrzebna jest większość kwalifikowana, ale do dyskusji nie jest to potrzebne (to jak wniosek opozycji o wotum nieufności dla Rządu, wiadomo że nie ma większości i upadnie, ale dyskusja odbędzie się).

Data: 2017-11-18 15:17:56
Autor: Animka
W dniu 2017-11-18 o 09:07, Danusia pisze:

[...]

To są same parobki kierownisia administracji i prezesa. Tańczą tak jak oni im każą.

--
animka

Data: 2017-11-18 13:18:08
Autor: Shrek
W dniu 16.11.2017 o 08:55, Danusia pisze:

[...]

NIe jest tak jak być powinno, bo pomiary powinny wychodzić bez względu na to czy okno jest otwarte czy zamknięte. Szczególnie jak masz podgrzewacz gazowy lub kuchenkę gazową, bo wtedy to już nie tylko sprawa grzyba czy chorób, ale czasem życia i śmierci.

Shrek

Data: 2017-11-19 08:52:16
Autor: Danusia

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:oup8e0$q05$3node1.news.atman.pl...
[...]

Czytaj ze zrozumieniem. Czy ja napisałam że pomiary uznawane są za prawidłowe przy otwartym oknie, NIE. Żaden lokator nie podpisze protokołu gdy ciągu nie ma przy zamkniętych oknach. Kominiarze sprawdzają i pokazują tylko jaka jest różnica przy zamkniętym i otwartym oknie, oraz gdy w oknie nie ma nawiewnika. Ma to znaczenie przy częściowo zapchanej wentylacji (pion, rura).

Data: 2017-11-20 09:10:04
Autor: Shrek
W dniu 19.11.2017 o 08:52, Danusia pisze:

[...]

Po cholerę sprawdzają? Ma wyjść przy zamkniętych i koniec tematu. Jak kombinują z otwieraniem okien, to znaczy, że jest za mały przepływ (zwykle bo okna wymienione na fulplastik bez nawiewników) i kombinują jak tu zrobić, żeby wyszło dobrze. A trzeba załozyć nawiewniki lub wyciąć 10 cm uszczelki.

Jeśli cię proszą o otwieranie w czasie pomiarów, to znaczy, że jest źle. Albo okna za szczelnie, albo kanał zapchany albo po prostu zły projekt np wentylacja grawitacyjna na ostatnim piętrze.

Shrek

Data: 2017-11-20 09:23:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2017-11-20 o 09:10, Shrek pisze:
[...]

Kombinują, by wiedzieć, czy problemem jest zapchany komin, czy lokator, co okna niewłaściwe zamontował.

Jeśli cię proszą o otwieranie w czasie pomiarów, to znaczy, że jest źle. Albo okna za szczelnie, albo kanał zapchany albo po prostu zły projekt np wentylacja grawitacyjna na ostatnim piętrze.

sam widzisz, że mogą być 2 przyczyny, stąd sprawdzanie, bo co ci po informacji, że coś jest zepsute, inna wada w samochodzie to zepsuty silnik, inna, przebita opona, a jeszcze inna brak paliwa. Każde powoduje, że samochodu użyć jako środka transportu raczej nie możesz, ale jeśli chcesz go naprawić, to warto by wiedzieć, co jest nie tak.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-11-20 13:39:30
Autor: Shrek
[...]

Tak wiem - napisałem w następnym akapicie. Tym niemniej jeśli ktoś prosi o otwarcie okna w czasie pomiarów a potem podsuwa protokół, że jest ok to na 99% wprowadza w błąd podpisującego - nie jest OK.

Shrek

Data: 2017-11-20 21:04:38
Autor: Animka
[...]

Tak właśnie u mnie przeprowadzali sprawdzanie wentylacji. Zawsze włazi hydraulik (sprawdza rury gazowe) z "kominiarzem". Dwóch naraz pracuje.
Wentylację mam zasłoniętą w kuchni i chyba już nie doczekam na ten czas kiedy ta wentylacja zacznie działać.

--
animka