Data: 2019-02-25 08:45:13
Autor: u2
https://niezalezna.pl/260313-sady-powinny-byc-niezalezne-sciganie-mnie-to-zemsta-mowi-nam-stefan-michnik

Reporter portalu niezalezna.pl skontaktował się z mieszkającym w Göteborgu Stefanem Michnikiem - bratem Adama Michnika, członkiem komunistycznego aparatu władzy, sędzią, który w czasach stalinizmu skazywał polskich bohaterów podziemia niepodległościowego. Jak skomentował fakt ścigania go przez państwo polskie? - To jest coś w rodzaju zemsty. Tego nie mogę inaczej tłumaczyć - przekonywał.

     To wygląda dosyć niesympatycznie, ale co ja mogę na to poradzić. Są dwie decyzje szwedzkiego sądu, że z powodu przedawnienia odmawia żądaniu polskich władz. Ja jestem obywatelem szwedzkim

- podkreślił stalinowski sędzia.

     Każdy rząd ma swoje własne prawa. Stary rząd miał swoje, nowy ma swoje. O tym, jaka jest interpretacja prawa, decyduje ten, kto rządzi. Problem jest tylko w tym, że te wszystkie zarzuty do mnie dotyczą starych czasów. Nawet nie mogę się odnieść do nich, bo nie prowadziłem żadnych notatek, a poza tym ja bylem tam dosyć krótko

- mówił, odnosząc się do swojej pracy w komunistycznym sądownictwie.

,,Szukają kozła ofiarnego" - dodał.
Michnik ścigany ENA. Co na to stalinowski sędzia? MAMY NAGRANIE!

Czytaj również
Michnik ścigany ENA. Co na to stalinowski sędzia? MAMY NAGRANIE!

Nie będzie ekstradycji Stefana Michnika! Tak zdecydował sąd w Szwecji

Czytaj również
Nie będzie ekstradycji Stefana Michnika! Tak zdecydował sąd w Szwecji

Zaznaczył, że nie ujawniał przed organami państwa szwedzkiego żadnej informacji o swoim udziale we władzach systemu komunistycznego.

     Wtedy w Szwecji było takie prawo, że trzeba było uzyskać najpierw prawo stałego pobytu i po siedmiu latach można było złożyć podanie o obywatelstwo. I zostało ono uwzględnione

- stwierdził.

Zapytaliśmy Stefana Michnika o ruchy obrońców demokracji organizowane w Polsce pod hasłami obrony Sądu Najwyższego, obrony niezawisłości sędziowskiej.

     Niezawisłość sędziowska jest ważna. A czy ona jest zagrożona? Jeżeli administracyjne czynniki mogą w ten czy inny sposób wpływać na działalność sądów, to nie jest dobre. Sądy powinny być niezależne

- oświadczył dobitnie.

     Ja ich [,,obrońców demokracji" spod znaku KOD] popieram. Ale więcej nic nie mogę powiedzieć poza tym, co powiedziałem. Lycka till! - to po szwedzku:powodzenia!

- zakończył Michnik.

--
George Orwell :