Data: 2019-10-21 20:39:21
Autor: Jacek
W dniu 21.10.2019 o 20:26, A. Filip pisze:
AFAIR w paru+ krajach/stanach powtórne liczenie głosów jest automatyczne
przy małej różnicy głosów
Czyli jest podejrzenie, że liczenie głosów nie jest dokładne (ewentualnie, że nie jest wolne od manipulacji).
Tak zwana większość optyczna praktykowana w UE kiedyś mnie "lekko" zadziwiła, ale jak widać jeszcze niejedno mnie zadziwi.
Jacek

Data: 2019-10-21 20:46:17
Autor: A. Filip
Czy w prawie RP3 przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> pisze:
[...]

Można by poszukać ile razy (kiedy i gdzie) powtórne liczenie zmieniło
wynik wyborów :-)

Ja _chciałbym_ móc wyrazić "przekonanie na 99%" że powtórne liczenie w
okręgu 100 nie zmieni tam wyników.

--
A. Filip

Data: 2019-10-22 08:47:26
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-10-21 o 20:39, Jacek pisze:
[...]

w stanach liczy automat i on może się pomylić, stąd na wniosek liczenie ręczne, tam gdzie pomyłka mogłaby mieć znaczenie.

--
http://zrzeda.pl