Data: 2013-10-04 20:46:00
Autor: xbartx

Wychodzi na to, że jednak do końca się nie przyjęło ;)

<http://www.polskieradio.pl/42/259/Artykul/945357,Rewolucja-w-kartach-
zblizeniowych-Bedzie-mozna-je-wylaczyc>

--
xbartx

Data: 2013-10-04 23:09:26
Autor: animka
Będzie można wyłączyć zbliżenió wki
W dniu 2013-10-04 22:46, xbartx pisze:

Wychodzi na to, że jednak do końca się nie przyjęło ;)

<http://www.polskieradio.pl/42/259/Artykul/945357,Rewolucja-w-kartach-
zblizeniowych-Bedzie-mozna-je-wylaczyc>

Zablokowanie zbliżeniówki w mBanku działa.
ZbliĹĽeniowo-transakcje sÄ… odrzucane.

--
animka

Data: 2013-10-04 23:55:54
Autor: Chris94
Dnia Fri, 04 Oct 2013 23:09:26 +0200, animka napisał(a):

Zablokowanie zbliżeniówki w mBanku działa.
Zbliżeniowo-transakcje s± odrzucane.

Według tego, co tutaj na grupie pisano, blokada transakcji zbliżeniowych
kartami mBanku nie polega na blokadzie funkcji zbliżeniowej, lecz na
blokadzie transakcji on-line.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-10-05 00:31:41
Autor: Krzysiek
W dniu 2013-10-04 23:55, Chris94 pisze:
Według tego, co tutaj na grupie pisano, blokada transakcji zbliżeniowych
kartami mBanku nie polega na blokadzie funkcji zbliĹĽeniowej, lecz na
blokadzie transakcji on-line.

Off-line.

Data: 2013-10-05 01:17:00
Autor: Chris94
Dnia Sat, 05 Oct 2013 00:31:41 +0200, Krzysiek napisał(a):

[...]

Faktycznie, dzięki za poprawienie!

Data: 2013-10-05 09:08:09
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Sat, 5 Oct 2013 01:17:00 +0200, Chris94 napisał(a):

[...]

no tak, ale jaki ma sens blokowanie transakcji off-line ?
samemu sobie utrudniać funkcjonowanie ?

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index4.php

Data: 2013-10-05 10:33:20
Autor: boa
W dniu 05-10-2013 09:08, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:

no tak, ale jaki ma sens blokowanie transakcji off-line ?
samemu sobie utrudniać funkcjonowanie ?

taki żeby nie zrobić debetu - szczególnie na kradzionej karcie (były już przypadki zrobienia debetu na blisko 5k)
gdyby była możliwość włączyłbym taka opcję, na zbliżeniówce zawsze mam stan około 0 jak potrzebuje doładowuję online

Data: 2013-10-05 17:05:37
Autor: Piotr Gałka
Będzie można wył±czyć zbliżeniówki

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomo¶ci news:524fbadf$0$2185$65785112news.neostrada.pl...

no tak, ale jaki ma sens blokowanie transakcji off-line ?
samemu sobie utrudniać funkcjonowanie ?

Zablokowałem. Nie zauważyłem żadnego utrudnienia w bankomatach.
P.G.

Data: 2013-10-15 13:50:40
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 5 Oct 2013 17:05:37 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Bo bankomaty s± praktycznie zawsze on-line.
Spróbuj np. zapłacić w Rossmanie - tam mog± być problemy...

A mBank z uporem kretyna zamiast wprowadzić uczciwe zasady, czyli blokadę
offline po 3 transakcji bez PINu - kombinuje... :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2013-10-15 16:50:36
Autor: Piotr Gałka
Będzie można wył±czyć zbliżeniówki

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnl5qi1f.2ir.joshuatau.ceti.pl...

[...]

Po co mam próbować. Karty debetowej używam jedynie do wypłat z bankomatów i nie mam zamiaru tego zmieniać.

Widzę, że inaczej jak kawa na ławę się nie da.
Chodziło mi o pokazanie, że zdanie "jaki ma sens blokowanie transakcji off-line ? samemu sobie utrudniać funkcjonowanie ?" ¶wiadczy o postrzeganiu problemu wył±cznie przez pryzmat swoich własnych potrzeb i przyzwyczajeń.
Aby zwrócić na to uwagę zaprezentowałem podej¶cie tak samo ograniczone wył±cznie do moich potrzeb twierdz±c, że po zablokowaniu "nie zauważyłem żadnego utrudnienia w bankomatach".

S±dziłem że sens mojej wypowiedzi jest jasny - chodziło mi o to, że różni klienci maj± różne potrzeby. Nie ma sensu dyskutowanie, że co¶ powinno być tak jak potrzebuj± ci czy tamci, a już szczególnie nie ma sensu wypowiadanie się tak jakby wszyscy mieli wył±cznie takie same potrzeby jak wypowiadaj±cy się. Powinno być tak, aby każdy miał możliwo¶ć ustawienia takich zasad jak mu pasuj±. Ja akurat chcę aby cały czas była kontrola uniemożliwiaj±ca mi przypadkowe wej¶cie w debet ze wszystkimi (nie wiem dokładnie jakimi) tego skutkami dlatego nie chcę transakcji off-line. Nie potrzebuję też korzystać w bankomacie z funkcji zbliżeniowej, a nie chcę, jakby mi przypadkiem kto¶ buchn±ł kartę dowiedzieć się nagle, że mam się użerać z bankiem o kilka tysięcy nastukanych transakcji zbliżeniowych. Dlatego nie chcę też zbliżeniowo¶ci.
Jak kto¶ chce - proszę bardzo, jak nie - również. Tak powinno być.
P.G.

Data: 2013-10-16 00:24:39
Autor: animka
W dniu 2013-10-15 15:50, Jacek Osiecki pisze:
Dnia Sat, 5 Oct 2013 17:05:37 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w
wiadomości news:524fbadf$0$2185$65785112news.neostrada.pl...
no tak, ale jaki ma sens blokowanie transakcji off-line ?
samemu sobie utrudniać funkcjonowanie ?
Zablokowałem. Nie zauważyłem żadnego utrudnienia w bankomatach.

Bo bankomaty sÄ… praktycznie zawsze on-line.
Spróbuj np. zapłacić w Rossmanie - tam mogą być problemy...

Płaciłam nie raz-na pin

--
animka

Data: 2013-10-05 17:02:17
Autor: Piotr Gałka
Będzie można wył±czyć zbliżeniówki

Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:524f4c77$0$21826$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wydawało mi się, że to s± dwie niezależne kwestie i każd± trzeba osobno wył±czyć.
Jak wył±czałem to w mBanku to rozmawiałem o obu funkcjach i dla mlinii było jasne, że i ta i ta funkcja ma być wył±czona.
P.G.

Data: 2013-10-06 00:45:13
Autor: Chris94
Dnia Sat, 5 Oct 2013 17:02:17 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

Wydawało mi się, że to s± dwie niezależne kwestie i każd± trzeba osobno wył±czyć.
Jak wył±czałem to w mBanku to rozmawiałem o obu funkcjach i dla mlinii było jasne, że i ta i ta funkcja ma być wył±czona.

Bo prawdopodobnie konsultantkom taka informację sprzedano, ale
niekoniecznie musi ona być prawdziwa.
A czy wył±czono funkcję zbliżeniow±, chyba dałoby się sprawdzić
telefonem z czytnikiem NFC.

Data: 2013-10-06 08:19:56
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-10-06 00:45, Chris94 pisze:
[...]

Najpro¶ciej chyba jednak spróbować zapłacić zbliżeniowo. :) Ci±gle jeszcze łatwiej o terminal, niż o taki telefon :)

Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wył±cza się PP robi±c dziurkę w odpowiednim miejscu karty. Miejsce należy znaleĽć używaj±c silnej latarki w ciemnym pomieszczeniu. Jednak - mam mieszane uczucia, czy lepiej płacić zbliżeniowo i nie narażać się na podgl±dnięcie PINu, zwłaszcza w sklepiku koło domu, gdzie robię zakupy 4x/tydz., czy jednak wył±czyć PP.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-06 08:21:13
Autor: xbartx
Dnia Sun, 06 Oct 2013 08:19:56 +0200, sqlwiel napisał(a):

Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wyłącza się PP
robiąc dziurkę w odpowiednim miejscu karty. Miejsce należy znaleźć
uĹĽywajÄ…c silnej latarki w ciemnym pomieszczeniu. Jednak - mam mieszane
uczucia, czy lepiej płacić zbliżeniowo i nie narażać się na
podglądnięcie PINu, zwłaszcza w sklepiku koło domu, gdzie robię zakupy
4x/tydz., czy jednak wyłączyć PP.

Według mnie PP to tylko kolejna 'technologia' mająca na celu generowanie kolejnych kosztów a co oczywiście za tym idzie zysków. Przecież były już czytniki, karty etc no cała niezbędna infrastruktura. Można było zrobić po prostu offline dla małych kwot i trwałoby to tyle samo co PP. Taki offline oczywiście łatwo by można było w banku włączyć i wyłączyć. No ale tak się teraz nie da, bo to bez sensu. Trzeba "wymyślać" no i ktoś wymyślił i dawaj od nowa, nowe terminale, karty i biznes się kręci.
W latach '90 byłem kilka razy w Pradze i jeździłem metrem na gapę. Teraz na wakacje znowu się wybrałem, po latach i tak zachodziłem w głowę, jak jak wtedy tym metrem na gapę jeździłem, przecież bramki etc jak to było. Wchodzę więc do metra zobaczyć a tam nic się nie zmieniło od 1996 r. nie ma żadnych bramek, które wpuszczają po skasowaniu biletu. Po prostu wchodzisz i musisz mieć skasowany bilet. Tyle lat a Czesi nic nie zmienili i nie dali się omotać "nowoczesnym technologią". To samo winietki na ich autostradach - najprostszy i najtańszy patent jaki może być. Działa od lat i nikt nie rusza. Także jednak można i da się tylko trzeba chcieć i myśleć. U nas w PL niestety z tym raczej ciężko ;)

--
xbartx

Data: 2013-10-06 16:02:19
Autor: Krzysztof Halasa
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Owszem. Dodatkową zaletą byłby brak problemów czasowych, a co za tym
idzie nie byłoby problemu z DDA, w ogóle z kryptografią asymetryczną,
np. przy większych kwotach można byłoby sprawdzać pin offline itd.
Nie byłoby też problemu z fraudami "zdalnymi".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-10-07 10:53:45
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:l2r6hp$a1a$1node2.news.atman.pl...

Trzeba "wymyślać" no i ktoś
wymyślił i dawaj od nowa, nowe terminale, karty i biznes się kręci.

Mam dokładnie takie samo zdanie i kolejny pomysł - kabiny w publicznych toaletach mogły by się otwierać na karty PP od razu kasując należność (babcie klozetowe na bezrobocie).
P.G.

Data: 2013-10-07 01:56:40
Autor: luc
Będzie można wył±czyć zbliżeniówki
W dniu poniedziałek, 7 paĽdziernika 2013 10:53:45 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Mam dokładnie takie samo zdanie i kolejny pomysł - kabiny w publicznych toaletach mogły by się otwierać na karty PP od razu kasuj±c należno¶ć (babcie klozetowe na bezrobocie).

A kto będzie sprz±tał? ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2013-10-07 12:33:01
Autor: W
Będzie można wył±czyć zbliżeniówki
luc wystukał, co następuje:

Mam dokładnie takie samo zdanie i kolejny pomysł - kabiny w
publicznych toaletach mogły by się otwierać na karty PP od razu kasuj±c należno¶ć (babcie klozetowe na bezrobocie).

A kto będzie sprz±tał? ;-)

prezesi banków!

bp,nmsp ;)

Data: 2013-10-06 15:56:47
Autor: Krzysztof Halasa
sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wyłącza się
PP robiÄ…c dziurkÄ™ w odpowiednim miejscu karty.

Tak jak pisałem - nie do końca. Złodziej może takie "wyłączenie"
naprawić.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-04-01 13:14:20
Autor: sebek.du
W dniu niedziela, 6 paĽdziernika 2013 08:19:56 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]

Nie chcę reanimować flejma, ale podsumuję: Najskuteczniej wył±cza się PP robi±c dziurkę w odpowiednim miejscu karty. Miejsce należy znaleĽć używaj±c silnej latarki w ciemnym pomieszczeniu. Jednak - mam mieszane uczucia, czy lepiej płacić zbliżeniowo i nie narażać się na podgl±dnięcie PINu, zwłaszcza w sklepiku koło domu, gdzie robię zakupy 4x/tydz., czy jednak wył±czyć PP.

PIN zawsze można zmienić

Data: 2013-10-07 11:33:14
Autor: Piotrek
On 2013-10-06 00:45, Chris94 wrote:
A czy wył±czono funkcję zbliżeniow±, chyba dałoby się sprawdzić
telefonem z czytnikiem NFC.

Sprawdziłem Visę z Citi, która ma wył±czone płatno¶ci zbliżeniowe (offline działa) i jak najbardziej komunikuje się z telefonem posiadaj±cym obsługę NFC.

Tak więc sama komunikacja niskopoziomowa nie jest blokowana.

Piotrek

Data: 2013-10-05 12:14:13
Autor: J.F.
[...]

Taa, ciekawe jak.

Mam taka karte, i powiedzmy ze offline mi sie podoba.
Ale ukradli, wiec ja czym przedzej zastrzegam.

Jak myslicie - czy zlodziej bedzie taki glupi zeby skorzystac z
urzadzenia sprawdzajacego on-line ? J.

Data: 2013-10-05 16:30:07
Autor: Krzysiek
W dniu 2013-10-05 12:14, J.F. pisze:
Jak myslicie - czy zlodziej bedzie taki glupi zeby skorzystac z
urzadzenia sprawdzajacego on-line ?

Myślę, że w zdecydowanej większości przypadków będzie miał to gdzieś (lub nie będzie rozróżniał) i poleci na żywca.