Data: 2019-01-24 15:30:19
Autor: Tomaszek
..... 18.02.2019 - to data po której będzie można korzystać tylko z nowej bankowości internetowej. Stary system wyłączają. Informacja pojawia się po zalogowaniu na dotychczasowy system. Jakoś mnie nie ciśnie, żeby się przesiadać, bo w starym mam wszystko czego potrzebuje.

Dopracowali już nowy system? Korzystacie już? Jakieś opinie, uwagi?

--
t0maszek

Data: 2019-01-24 09:36:04
Autor: gtoni13
Alior wyłącza dotychczasową bankowość inter netową 18.02.2019
Gorszy, jestem w trakcie przenoszenia konta z mBanku do Aliora, zona chciala
marmurek, same problemy. Juz rozwiazane, jeden Wam sie moze przydac:
nie mozna dodac w nowej odbiorcow i schematow. Wywala przegladarke chrome win10, dopiero po przejsciu na edge wszystko wchodzi. Zglosilem, ze maja
strone sp...a przez marnych informatykow. Wczoraj podziekowali.
Taki sam problem mial kiedys Deutche Bank, wiec zaraz skojarzylem.

Data: 2019-01-24 12:14:33
Autor: Dawid Rutkowski
Alior wyłącza dotychczasową bankowość inter netową 18.02.2019
W db przy dodawaniu/edycji odbiorców chrzanił się firefox (linuxowy i androidowy chyba też, windy nie używam), chrome sobie radził (na pewno android).
A jak chcesz marmur to IMO lepszy santander, ew. milek (ale tu oddziały przenoszą do tzw. galerii, co rodzi kolejkiiii - chyba że trafisz pod domem, ja mam fajny koło roboty - ruch cały czas przy 5 stanowiskach, ale kolejek nie ma).
Santander właśnie dał mi visę platinum z oferty na klik, właśnie przyszła kurierem, razem z kartą priority pass. Do tego kupa ubezpieczeń bezpłatnych.
W milku też mógłbym mieć platynę, ale musiałbym zrezygnować z promo 200zł, więc zostanę przy goldzie.. Tym bardziej, że platyna milka gorsza - nie ma priority pass ani lekarza przy chorobie, tylko przy wypadku. A gold też ma ubezpieczenie podróżne.
Z obiema spokój na rok, a potem potestuję znów działy retencji - santander, milek i citek mają je dobre :)

Data: 2019-01-24 13:40:57
Autor: gtoni13
Alior wyłącza dotychczasową bankowość inter netową 18.02.2019
Aliora mam 3 min od domu, a db dawno temu mial problem z zmiana hasla.
Db wymuszal zmiane co miesiac i dalo sie to zrobic TYLKO w IE, o chrome
wtedy jeszcze nawet wroble nie cwierkaly.

Data: 2019-01-25 02:31:02
Autor: Dawid Rutkowski
Alior wyłącza dotychczasową bankowość inter netową 18.02.2019
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 22:40:59 UTC+1 użytkownik gto...@gmail.com napisał:

Aliora mam 3 min od domu,

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
A masz w tym oddziale kasę? Bo o to coraz trudniej.
I nie masz oddziału innego banku w pobliżu?
Ja mam w odległości 3 min. dwa santandery (jeden to d. db), ing i plus.
W odległości 5 min. "galeriankowe" (więc czynne do 21, ale za to z kolejkami) milka, getout i citka, oraz bgż (już nie w "galerii")
W odległości 10 min. pko, pekao (to jest, k*, dopiero marmur, nic tam nie załatwiłem, za to widziałem gościa załatwiającego sprawy z hipo literalnie na kolanach - a załatwić udało mi się w sub-marmurze, czyli w oddziale w lokalu usługowym w bloku na Ursynowie), mBąk, alior bez kasy, idea, nest i jeszcze raifi.
Trzy przystanki autobusem ca i alior z kasą (był też jeden bliżej, ale teraz jest tam już żabka).

Pocztowy to jest anegdota.
Eurobank miałem na parterze w bloku, ale się niedawno wyniósł - zresztą i tak milek go zjada. boś był koło plusa, ale też się wyniósł. No i jeszcze tylko santander consumer nie ma, ale oni są tylko w mniejszych miastach.
Koło pko mam nawet jakąś spółdzielnię.

A w milku polecam założyć choćby przez kuriera - 200zł za założenie konta + 360zł moneybacku (przez pół roku: 5% od blika, do 30zł/mc i 2% od debetówki, do 30zł/mc) po tym, jak klikniesz w ST na zamknięcie konta i zadzwoni dział retencji.
Plus na rok darmowe ubezpieczenie - korzystałem z lekarza i hydraulika..
Kurier debetówkę przywozi razem z umową.

a db dawno temu mial problem z zmiana hasla.
Db wymuszal zmiane co miesiac i dalo sie to zrobic TYLKO w IE, o chrome
wtedy jeszcze nawet wroble nie cwierkaly.

To musiało być bardzo dawno temu. db miałem od 2011, rzeczywiście co jakiś czas - ale raczej było to co pół roku - wymuszał zmianę hasła, ale na szczęście zaraz można było ustawić z powrotem poprzednie.
A problemy z dodawaniem/edycją/kasowaniem szablonów firefox miał w tym ich "nowym" systemie - tak mnie tym wkurzali, że aż się ucieszyłem z przejęcia przez santander.

Data: 2019-01-25 12:30:15
Autor: Akarm
Alior wyłącza dotychczasową bankowo ść internetową 18.02.2019

W odległości 5 min.[...] milka

Nie wierzę!
Milka też już bank otworzyła?
Świat zwariował.
Albo piszącemu się coś pozajączkowało.

Trzy przystanki autobusem ca i alior z kasą

Trzy przystanki około, to tak trudno policzyć dokładnie? ;)

Pocztowy to jest anegdota.

Zgubiłeś tę anegdotę związaną z pocztowym. Przytoczysz ją?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-25 04:26:40
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 25 stycznia 2019 12:30:35 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> W odległości 5 min.[...] milka

Nie wierzę!
Milka też już bank otworzyła?
Świat zwariował.
Albo piszącemu się coś pozajączkowało.

Raczej czepiającemu się - o synonimie słyszałeś?
Chyba że milka to zastrzeżony znak towarowy - niech będzie, ale deklinuje się wg rodzaju żeńskiego.

> Trzy przystanki autobusem ca i alior z kasą

Trzy przystanki około, to tak trudno policzyć dokładnie? ;)

Mocno się pozajączkowało - trzy to trzy. Ni mniej ni więcej.
Z tego samego przystanku, jedynie innymi autobusami - do aliora z kasą trzeba wsiąść w 165 lub 218 i są 3 przystanki.
Do CA jak wsiądziesz w 189 to są 3, w tym jeden na żądanie, a jak w 401 lub 402 to tego na żądanie nie ma i wtedy są 2.

> Pocztowy to jest anegdota.

Zgubiłeś tę anegdotę związaną z pocztowym. Przytoczysz ją?

Idź na pocztę załatwić coś w pocztowym to sam się pośmiejesz przez łzy, a przy okazji będziesz mógł opowiedzieć.

Data: 2019-01-25 14:36:41
Autor: Imka
Dnia Fri, 25 Jan 2019 04:26:40 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Trzy przystanki autobusem ca to oznacza trzy przystanki autobusem circa.
Wiem, że nie to miałeś na myśli, ale część osób tak właśnie to zdanie
miało prawo odczytać.

Naprawdę, czasem warto zachować wielkie litery :)

--
Imka

Data: 2019-01-25 06:21:02
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 25 stycznia 2019 14:36:44 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

Naprawdę, czasem warto zachować wielkie litery :)

Dzięki, będę pisał "krokodyl" ;>

Data: 2019-01-26 09:50:41
Autor: ń
Alior wyłącza dotychczasową bankowość internetową 18.02.2019
Nie no, na poczcie to się głównie weksle realizuje, wg prawa pocztowego czy wekslowego ;-))

-- -- -
Idź na pocztę załatwić coś w pocztowym to sam się pośmiejesz przez łzy

Data: 2019-01-26 01:37:06
Autor: Dawid Rutkowski
Alior wyłącza dotychczasową bankowość inter netową 18.02.2019
A jak się "realizuje weksel"?
Czek się da, ale weksel?

Data: 2019-01-24 18:21:36
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24-01-19 o 15:30, Tomaszek pisze:
[...]

No więc się przesiadłem. Nie da się używać starego loginu z BPH i trzeba
koniecznie nowy ALIOR. Trzeba zmienić hasło (stare jest niepoprawne,
choć spełnia warunki). Strona nie chodzi na starszych przeglądarkach. No
i serwis jest po prostu inny - trudno po jednorazowej wizycie
powiedzieć, czy lepszy, czy gorszy.

Data: 2019-01-24 19:37:08
Autor: Robert Tomasik
[...]

I jeszcze uwaga, że system domaga sie zgody na wyświetlanie reklam i
odmowa działa tylko na jedną sesję. Przy kolejnej pyta ponownie, a
odmowa nie polega na zatwierdzeniu odmowy (byłoby to intuicyjne), tylko
anulowaniu zapytania.

Data: 2019-01-24 19:49:36
Autor: Tomaszek
[...]

Nie wiesz może czy nowy system gryzie się z blokerami reklam (adblock, ublock) oraz ustawieniem braku zgody na śledzenie?
Stary nie miał z tym problemu i działał przy obydwu włączonych.

--
t0maszek

Data: 2019-01-24 20:09:06
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24-01-19 o 19:49, Tomaszek pisze:

[...]

U mnie się nie pogryzł. Ale zawsze możesz przecież bloker na tej jednej
stronie wyłączyć.

Data: 2019-01-24 20:22:18
Autor: Tomaszek
Alior wyłącza dotychczasową bankowość internetową 18.02.2019
U mnie się nie pogryzł. Ale zawsze możesz przecież bloker na tej jednej
stronie wyłączyć.

To że mogę to ja wiem oczywiście. Ale miło było nie wyłączać. I miło słyszeć, że nie trzeba:)

--
t0maszek

Data: 2019-01-25 12:14:11
Autor: Miroo
[...]

Pewnie uruchamiasz w "oknie prywatnym", wtedy nie zapamiętuje ciastek i nie pamięta co potwierdzałeś.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-24 19:45:57
Autor: Tomaszek
Alior wyłącza dotychczasową bankowość internetową 18.02.2019
No więc się przesiadłem. Nie da się używać starego loginu z BPH i trzeba
koniecznie nowy ALIOR.

Fakt. W poprzednim dało się używać CIFa z BPH. Choć nie korzystałem.

  Trzeba zmienić hasło (stare jest niepoprawne,
choć spełnia warunki).

Nowe musi mieć __minimum__ 20 znaków. Hasło w starym mogło mieć maksymalnie 15 (próbowałem po migracji z BPH założyć dłuższe i klops)
Jakby komuś było potrzebne:
https://nowy-sezon.aliorbank.pl/faq.html

--
t0maszek

Data: 2019-01-24 20:11:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24-01-19 o 19:45, Tomaszek pisze:
[...]

Tu akurat ja zawsze mam długie i dość skomplikowane. Chciałem to zamo
wpisać, ale nie dało się. Wpisałem podobne i przeszło. Po prostu nie
pozwala na użycie poprzedniego.

Natomiast zarówno poprzednie jak i obecne mam o długości poniżej 15
znaków i działają.

Data: 2019-01-24 20:21:11
Autor: Tomaszek
Alior wyłącza dotychczasową bankowość internetową 18.02.2019
Natomiast zarówno poprzednie jak i obecne mam o długości poniżej 15
znaków i działają.

Tomaszek czytał, tylko niekoniecznie ze zrozumieniem:) Hasło powinno mieć minimum 20 znaków, ale nie musi:)

--
t0maszek

Data: 2019-01-24 20:25:17
Autor: Kamil Jońca
Tomaszek <tomaszek@tomaszek.org> writes:

Natomiast zarówno poprzednie jak i obecne mam o długości poniżej 15
znaków i działają.

Tomaszek czytał, tylko niekoniecznie ze zrozumieniem:) Hasło powinno
mieć minimum 20 znaków, ale nie musi:)

Właściwie co znaczy "powinno" w tym kontekście?
KJ

If you wish women to love you, be original; I know a man who wore fur
boots summer and winter, and women fell in love with him.
-- Anton Chekhov

Data: 2019-01-24 18:33:56
Autor: Kamil Jońca
[...]

1. nie trzeba używać hasła maskowanego
2. nie da się obsługiwać Polecenia Zapłaty (fakt blokada przydała może
mi się 3 razy w ciągu paru lat ale zawsze)

Generalnie jakichś uwag nie mam, choć "optycznie" bardziej podobał mi
się stary.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
The Illiterati Programus Canto 1:

Data: 2019-01-24 18:52:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-24, Tomaszek <tomaszek@tomaszek.org> wrote:

.... 18.02.2019 - to data po której będzie można korzystać tylko z nowej bankowości internetowej.

A to ciekawe, bo mi jeszcze nie zmigrowali konta firmowego :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-24 19:55:39
Autor: Tomaszek
Alior wyłącza dotychczasową bankowość internetową 18.02.2019
A to ciekawe, bo mi jeszcze nie zmigrowali konta firmowego :)

Zajrzyj tu:
https://nowy-sezon.aliorbank.pl/faq.html
Cytat:

"W nowej bankowości internetowej prezentowane są wszystkie produkty dla klientów indywidualnych. Produkty dla klientów firmowych mobą być obsługiwane - w zależności od rodzaju prowadzonej działalności - w dotychczasowym systemie, w nowym systemie lub w Business Pro. Jeśli Twoja firma jest obsługiwana w nowej bankowości internetowej, produkty zobaczysz w oddzielnym "kontekście". W takim przypadku, w prawym górnym rogu pulpitu zobaczysz listę rozwijaną, która pozwoli Ci przełączyć się między widokami (w ten sam sposób prezentujemy produkty, do których jesteś upoważniony jako pełnomocnik lub przedstawiciel ustawowy)"

--
t0maszek

Data: 2019-01-31 23:51:19
Autor: japanizer
On Thursday, January 24, 2019 at 11:30:21 PM UTC+9, Tomaszek wrote:
[...]

Koszmarnie to wygląda.

W Firefoksie - jakby ktoś interfejs przepuścił przez maszynkę do mięsa (małe znaczki, w jakichś wybieraczkach typu "miesiąc wyciągu" - literki zbyt duże, nie mieszczą się i nie wiadomo, co jest wybrane).

Wyciągu w formacie MT nie da się sciągnąć, wywala błąd - kuriozum - "Wyciąg PDF nie jest dostępny". Wyciąg PDF działa OK.

Jakbym miał możliwość wyłączenia tą wersję beta, to bym wyłączył, ale niestety się nie da :(