Data: 2020-04-12 10:28:29
Autor: z
Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA

Jak to jest?

Data: 2020-04-12 01:47:22
Autor: Dawid Rutkowski
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 10:28:54 UTC+2 użytkownik z napisał:
Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA

Jak to jest?

Miał rację, nie da się.
Musi być "fizyczne" potwierdzenie tożsamości.
Ale niekoniecznie "dedykowane" tylko i wyłącznie zakładaniu PZ - może być to, które odbyło się wcześniej np. w banku.
Więc jeśli masz "fizycznie" potwierdzoną tożsamość w banku (odpadają więc konta zakładane przelewem) to bank może robić za pośrednika potwierdzenia tożsamości i możesz PZ założyć via bank - sam tak robiłem.
Minusem jest powiązanie PZ z bankiem - do PZ logujesz się via bank, potwierdzenia SMS też via bank.
Da się to potem "unormalnić", czyli rozdzielić PZ i bank - dostajesz osobne login i hasło do PZ, SMSy też przychodzą od rządu, nie od banku.
Da się - ale to jest wielka walka, a ze się da wiem, bo prezes wygrał, ale się nawalczył.

Reasumując - jeśli masz potwierdzoną tożsamość w banku, to możesz PZ via ten bank założyć "całkowicie przez internet".
Jeśli nie masz, musisz fizycznie iść potwierdzić tożsamość z dowodem - chyba do US i/lub urzędu gminy.

Data: 2020-04-12 11:56:14
Autor: z
Czyli nie jestem wyjątkiem ;-)

Jestem na etapie walki o odłączenie się od banku.

Raz że logowanie do banku upierdliwe a dwa że aplikacja jakoś szybko mnie wywalała jak rozkminiałem co gdzie wpisywać.

Data: 2020-04-12 23:07:39
Autor: Grzexs
Jestem na etapie walki o odłączenie się od banku.

Raz że logowanie do banku upierdliwe a dwa że aplikacja jakoś szybko mnie wywalała jak rozkminiałem co gdzie wpisywać.

A ja to zrobiłem przedwczoraj. Daje się bez większego problemu.

Trzeba:

1) Zalogować się przez bank.

2) Wejść w [szczegóły konta][edytuj] i ustawić ,,Dopuszczalne metody logowania" na ,,Logowanie za pomocą hasła". Lepiej zostawić ,,Logowanie za pomocą zewnętrznego dostawcy tożsamości", gdyby coś nie poszło jak należy.

3) Sprawdzić, czy e-mail jest prawidłowy, bo tam przyjdzie hasło.

4) Wylogować się.

5) Zalogować się przez pz.gov.pl podając jako ,,Nazwa użytkownika lub adres e-mail" swój pesel.

6) Kliknąć ,,Nie pamiętam hasła".

Na podany e-mail przyjdzie link z adresu ,,Profil Zaufany" <powiadomienia@pz.gov.pl>.

--
Grzexs

Data: 2020-04-13 05:17:37
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 23:07:41 UTC+2 użytkownik Grzexs napisał:
> Jestem na etapie walki o odłączenie się od banku.

A ja to zrobiłem przedwczoraj. Daje się bez większego problemu.

Ładne - ale co z SMSami potwierdzającymi?
"Bezpośrednie" czy nadal via bank?
Chociaż ZTCP to z dwojga złego logowanie potrafi być bardziej upierdliwe.

Data: 2020-04-13 21:01:44
Autor: Grzexs
[...]

Bezpośrednio. Poznasz po tym, że mają 8 cyfr, czyli są bardziej u.

--
Grzexs

Data: 2020-04-12 12:07:19
Autor: WAM
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
On Sun, 12 Apr 2020 01:47:22 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Nie wiem jak teraz ale kilka lat temu loginem PZ (via bank) z automatu
stawał się pesel i nie dało się tego zmienić. Administrowałem kontem
instytucji i jak chciałem nadać userom uprawnienia do konta to musieli
mi podać login a w wypadku "via bank" ujawniali mi swój pesel co było
mi do szczęścia niepotrzebne a i userzy nie byli szczęśliwi. Nie pamiętam szczegółów ale był tam jeszcze jakiś problem z tym "via
bank" związany i wtedy jedynym sensownym rozwiązaniem wszelkich
problemów z "via bank" było unieważnienie PZ i założenie nowego "via
urząd" osobiście.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-04-12 10:42:46
Autor: nowyjestem@poczta.pl
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
jeśli ktoś chce "na już" a ma już internetowe konto w banku,
a większość userów na tej grupie już ma,

to może od ręki założyć "pandemiczny" profil via bank
a po ustaniu epidemii założyć sobie nowy via urząd

Data: 2020-04-12 20:28:19
Autor: Animka
W dniu 2020-04-12 o 19:42, nowyjestem@poczta.pl pisze:
jeśli ktoś chce "na już" a ma już internetowe konto w banku,
a większość userów na tej grupie już ma,

to może od ręki założyć "pandemiczny" profil via bank
a po ustaniu epidemii założyć sobie nowy via urząd

Wierzysz w to, że nie pozdychamy?

Data: 2020-04-12 13:16:27
Autor: nowyjestem@poczta.pl
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 20:28:39 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
> [...]
> a większość userów na tej grupie już ma,
> a po ustaniu epidemii założyć sobie nowy via urząd

wierzę, że przynajmniej niektórzy przeżyją

skoro w średniowieczu jakaś część ludności przeżyła dżumę i cholerę
to i teraz jakaś część przeżyje tę koronę; nie wiem czy przeżyje 99% czy 1% Polaków ale ktoś przeżyje napewno

Data: 2020-04-12 22:25:17
Autor: PiteR
nowyjestem@poczta.pl pisze tak:

[...]

Na stacji kosmicznej siedzą ludzie ;)

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-04-13 13:48:01
Autor: FD
Czy profil.
Użytkownik "Animka" <animka@tonie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:r6vmkm$l5g$1news.icm.edu.pl...

Wierzysz w to, że nie pozdychamy?

Jest możliwe, że ty zdechniesz.

Data: 2020-04-13 10:18:14
Autor: ąćęłńóśźż
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
Potwierdzam.

-- -- -

Data: 2020-04-13 10:16:35
Autor: ąćęłńóśźż
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
W oddziale ZUS można [było bez zarazy].

-- -- -
iść potwierdzić tożsamość z dowodem - chyba do US i/lub urzędu gminy.

Data: 2020-04-14 19:53:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

"Dawid Rutkowski" 6a3b41fe-023b-45df-90c8-2a1173ae8c2c@googlegroups.com

: Da się to potem "unormalnić",

Da się -- założyłem kiedyś matce via ZUS, później ten sam via Mille,
aby sprawdzić, jak to działa via bank i teraz mam bez Mille...

Via bank było niewygodnie -- PZ służy w TaXMachine do deklarowania...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-05-25 02:16:17
Autor: Stiwi
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
On Sunday, April 12, 2020 at 12:47:24 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]
[...]

Ciekawe czy da się założyć PZ via np. mBank, posiadając nieważny dowód w systemie banku?

Data: 2020-07-18 02:19:18
Autor: Stiwi
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
On Monday, May 25, 2020 at 11:16:18 AM UTC+2, Stiwi wrote:
On Sunday, April 12, 2020 at 12:47:24 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote: [...] > Reasumując - jeśli masz potwierdzoną tożsamość w banku, to możesz PZ via ten bank założyć "całkowicie przez internet". > Jeśli nie masz, musisz fizycznie iść potwierdzić tożsamość z dowodem - chyba do US i/lub urzędu gminy. Ciekawe czy da się założyć PZ via np. mBank, posiadając nieważny dowód w systemie banku?

Odpowiem sobie sam - otóż da się.

Z ciekawości co się dzieje w przypadku zamknięcia konta w banku, z którego założony jest profil zaufany?
Czy profil jest wtedy również zamykany? Czy można go otworzyć w innym banku? Wtedy są dwa profile czy ten sam?

Data: 2020-04-13 04:22:01
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
[...]

Ma byc w ustawie tymczasowy PZ - tworzony calkowicie przez interrnet - via wideoweryfikacja - ale nie bedzie mial wszystkich funkcji standardowego PZ. TEn ostatni mozna potwierdzic fizycznie np. w US lub ZUS lub zalozyc za posrednictwem banku (o ile konto bylo zakladane w oddziale lub kurier )chociaz tez nie kazdy)). Sprawe zalatwia tez podpis kwalifikowany - bo tez sluzy do potwierddzenia

Data: 2020-04-13 13:43:44
Autor: MK
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
Da sie.  Ostatnio przegapiłem termin odnowienia profilu i mi wygasł. Utworzylem nowy przez PKO BP. Nie jest to, to samo, co logowanie sie przez bank. Zakładasz nowy profil, a uwierzytelnia PKO BP. MK

Data: 2020-04-13 22:56:25
Autor: Maniak
W dniu 13.04.2020 o 22:43, MK pisze:
[...]

Gdzie podany jest termin ważności profilu zaufanego? Ewentualnie jak długo jest ważny?
Mam przysłane e-mailem potwierdzenie utworzenia PZ (przez PKO BP), ale żadnego terminu ważności tam nie ma.
Czy poza takim potwierdzeniem powinni przysłać jeszcze jakiś dokument?

Pozdrawiam

Data: 2020-04-13 23:32:17
Autor: Grzexs
W dniu 2020-04-13 o 22:56, Maniak pisze:
[...]

Wejdź na swój profil zaufany przez pz.gov.pl (jest tam odnośnik do logowania przez bank, skoro tak się zautoryzowałeś) i zobacz zakładkę ,,Mój profil zaufany".

--
Grzexs

Data: 2020-04-13 23:36:23
Autor: Grzexs
W dniu 2020-04-13 o 23:32, Grzexs pisze:
[...]

Znaczy kliknij na ,,Logowanie" i przerzuci na stronę, gdzie można wybrać sposób logowania.

--
Grzexs

Data: 2020-04-14 09:24:58
Autor: Maniak
W dniu 13.04.2020 o 23:36, Grzexs pisze:
[...]

Terminu ważności tam nie ma, natomiast "przy okazji" utworzyła mi się e-Tożsamość, też bez podanego terminu.
Do czego mi to i jaka jest różnica pomiędzy Profilem Zaufanym a e-Tożsamością?

Data: 2020-04-14 07:44:58
Autor: zaqu
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać. Ale jak zapomnisz przedłużyć wtedy czeka Cię zakładanie od początku, ten po upływie ważności jest automatycznie zamykany.

Data: 2020-04-14 20:03:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

"zaqu" 981e1d0b-cc6f-4b7b-8b91-a6e08c6feead@googlegroups.com

: Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać.

Już parę razy odświeżałem...

: Ale jak zapomnisz przedłużyć wtedy czeka Cię zakładanie
: od początku, ten po upływie ważności jest automatycznie zamykany.

Pesel ważny całe życie (chyba, że ktoś płeć zmienia) a PZ -- 3 lata...

-=-

Proponuję wzmocnienie Peselu kilkoma cyframi zdolnymi ;) do
modyfikowania na żądanie klienta... W razie utraty danych osobowych...

Pesel niech zostanie Peselem, ale niech na końcu lub na początku
ma dodatkowe cyfry lub litery, które można podmienić w razie czego....
HistEria byłaby przechowywana po kres istnienia, by człek nie mógł
prawić, że to nie on w tej toalecie leśnej, ale konta w banku nie
można by było otworzyć bez bliskiej znajomości ze świeżym numerem...

 - chcę otworzyć konto w Waszym banku
 - oszczędnościowe?
 - ROR
 - ale pan ma u nas ROR
 - właśnie -- chcę otworzyć ROR...
 - jak pan chce (i po co) otworzyć ROR, skoro pan ma?...
 - butelkę mam, więc aby ją opróżnić, chcę ją otworzyć...
   na koncie mam forsę, więc aby je opróżnić, chcę je otworzyć...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-14 23:58:43
Autor: Kris
W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 16:45:01 UTC+2 użytkownik zaqu napisał:
Ważny jest 3 lata, można samemu przedłuzać. Ale jak zapomnisz przedłużyć >wtedy czeka Cię zakładanie od początku, ten po upływie ważności jest >automatycznie zamykany.

Własnie wpadłem w ta pułapkę
Profil wygasł mi 22-03-2020
W historii zdarzeń niby jest że 15 marca i 22 marca "Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego" ale nic na meila nie dostałem
Gdzie oni te powiadomienia wysyłają?

Data: 2020-04-15 04:06:36
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 08:58:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

W historii zdarzeń niby jest że 15 marca i 22 marca "Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego" ale nic na meila nie dostałem

Pewnie poleconym ;) Albo zwykłym listem, jak we Francji kody jednorazowe do ST banków...
Ale jakżeś w tą historię zajrzał, skoro profil wygasł?

Data: 2020-04-15 04:27:54
Autor: Kris
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 13:06:38 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Pewnie poleconym ;) Albo zwykłym listem, jak we Francji kody jednorazowe do ST banków...
Ale jakżeś w tą historię zajrzał, skoro profil wygasł?

Przez epuap
https://epuap.gov.pl/wps/portal
Do którego to epuapu wybrałem logowanie profilem zaufanym;), zalogowało mnie i w zakładce "profil zaufany" dowiedziałem się ze nie mam aktywnego profilu zaufanego
W zakładce "historia zdarzeń" znalazłem takie m.in wpisy:
-Wysłanie powiadomienia o upływającym terminie ważności profilu zaufanego Sukces 15-03-2020 00:22
-Wysłanie powiadomienia o wygaśnięciu ważności profilu zaufanego Sukces 22-03-2020 01:03

Podejrzewam że wysłali na email ale sprawdziłem spamy itp i nic nie doszło.
A wcześniej jak i teraz wszelkie inne powiadomienia dochodziły/dochodzą bez problemu.

Założyłem więc dzisiaj ok południa nowy profil, potwierdziłem go w Starostwie.
I teraz mam ważny profil z :
-Data wygaśnięcia 16-04-2023 00:00:00

Data: 2020-04-15 18:58:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

"Kris" a19c9c24-d9d7-4923-86d0-dfaba4edd9e0@googlegroups.com

-Data wygaśnięcia 16-04-2023 00:00:00

Na odświeżenie masz 3 lata.
Miesiącami (czy nawet latami?) skutecznie
odświeżałem nry w 2nr, mając tylko tydzień...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-15 23:09:55
Autor: MK
Czy profil zaufany da się założyć całkowici e przez internet?
Informacja o dacie waznosci profilu jest w szczegółach. Rozwijasz menu przy nazwisku i wybierasz moje profile zaufane.  W ostatniej sekcji szczegółów o profilu jest informacja o utworzeniu, jak poniżej. Data utworzenia 05-04-2020 09:36:27
Data wygaśnięcia 06-04-2023 00:00:00
Sposób utworzenia/ przedłużeniaPotwierdzenie profilu zaufanego na podstawie wniosku dokonane przez zewnętrzną instytucję potwierdzającą profile zaufane

MK

Data: 2020-04-14 19:48:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?

"z" 5e92d12d$0$546$65785112@news.neostrada.pl

Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA

Jak to jest?

   https://zakazany-humor.pl/lew-zorganizowal-postawienie-lesie-nowoczesnej-toalety/
   Wstaje jeżyk i mówi:
    - To ja i nie ja.

Niby można, ale trzeba mieć konto bankowe. ;)

--