0,43 promila

Data: 2020-09-27 16:59:25
Autor: Robert Wańkowski
0,43 promila
Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę, który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

Robert

Data: 2020-09-27 17:04:41
Autor: t-1
0,43 promila
Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę, który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

Robert

Z czego egzamin?
Z picia?

Data: 2020-09-28 11:30:27
Autor: Zenek Kapelinder
0,43 promila
niedziela, 27 września 2020 o 17:04:27 UTC+2 t-1 napisał(a):
> Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę, > który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny? > > Robert
Z czego egzamin? Z picia?
Z picia egzamin zdał.

Data: 2020-09-28 09:47:06
Autor: K
0,43 promila
On 27/09/2020 15:59, Robert Wańkowski wrote:
Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę, który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

Robert

Polskie prawo wyraźnie odróżnia dwa stany: stan po użyciu alkoholu oraz nietrzeźwość. Różnice między nimi są istotne - od stanu zależy rodzaj i wymiar kary.

Stan po użyciu alkoholu:
Zgodnie z przepisami prawa, dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi kierowcy to 0,2 promila. Stan, w którym stężenie alkoholu we krwi osoby kierującej pojazdem wynosi między 0,2 a 0,5 promila (0,1-0,25 mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza), nazywamy stanem po użyciu alkoholu.

Stan nietrzeźwości:
W przypadku stężenia wyższego niż 0,5 promila alkoholu we krwi (powyżej 0,25 mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza) mamy do czynienia ze stanem nietrzeźwości.

Zgodnie z art. 87 Kodeksu wykroczeń (k.w.), prowadzenie pojazdu mechanicznego po użyciu alkoholu bądź środków o podobnym działaniu, grozi:

- grzywna od 50 zł do 5000 zł lub areszt do 30 dni;
- zakaz prowadzenia pojazdów od 6 miesięcy do 3 lat;
- 10 punktów karnych.

zrodlo: https://mubi.pl/poradniki/co-grozi-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu/

Data: 2020-09-28 11:47:46
Autor: collie
0,43 promila
W poniedziałek, 28.09.2020 o 10:47, K napisał:

Stan po użyciu alkoholu

Spożyciu. Nawet przy przepisywaniu internetów trza* rozumieć co się czyta.

* nie należy mówić trza, trza mówić trzeba

Data: 2020-09-28 11:10:42
Autor: K
0,43 promila
On 28/09/2020 10:47, collie wrote:
W poniedziałek, 28.09.2020 o 10:47, K napisał:

Stan po użyciu alkoholu

Spożyciu. Nawet przy przepisywaniu internetów trza*
rozumieć co się czyta.

* nie należy mówić trza, trza mówić trzeba

Chlopaku to bylo kopiuj/wklej. Napisz do Mubi, ze maja blad na stronie, moze dostaniesz jakas znizke.

Data: 2020-09-28 14:19:01
Autor: collie
0,43 promila
W poniedziałek, 28.09.2020 o 12:10, K napisał:

Nawet przy przepisywaniu internetów trza*
rozumieć co się czyta.

Chlopaku to bylo kopiuj/wklej. Napisz do Mubi, ze maja blad na stronie, moze dostaniesz jakas znizke.

Przeczytaj to jeszcze raz. Dziadu:

Data: 2020-09-28 13:25:41
Autor: K
0,43 promila
On 28/09/2020 13:19, collie wrote:
[...]

No wiec nie ja jestem autorem tego tekstu. Nie wiem czy mam ci to narysowac abys zrozumial czy co. Mnie nie interesuje czy ten tekst jest wg Ciebie napisany poprawna polszczyzna czy nie i nie sadze aby byl ta kwestia zainteresowany autor watku. Wszyscy z wyjatkiem Ciebie nie maja problemu z jego interpretacja, a ty sie czepiasz mnie, ktory zrobil kopiuj/wklej ze strony podajac zrodlo. Nie szkoda Ci zycia na takie pierdoly?

Data: 2020-09-28 22:04:49
Autor: collie
0,43 promila
W poniedziałek, 28.09.2020 o 14:25, K napisał:

No wiec nie ja jestem autorem tego tekstu.

No więc nie dość, że kradniesz cudze teksty i przedstawiasz je jak
swoje, to na dodatek z błędami, gdyż nie ogarniasz tematu. Boś mądry
inaczej. Idź i nie grzesz więcej przeciwko siódmemu przykazaniu.
Suwerenie.

Data: 2020-09-30 11:46:35
Autor: Arnold Ziffel
0,43 promila
collie <collie2.nospam@vp.pl> wrote:

No więc nie dość, że kradniesz cudze teksty i przedstawiasz je jak
swoje,

Czy naprawdę nie zauważyłeś "źródło:" w jego poście?

--
Siedząc w urzędzie jakiś czarny koleś spytał się mnie:
- Hej, jaki masz numerek?

Data: 2020-10-01 09:35:33
Autor: K
0,43 promila
On 30/09/2020 12:46, Arnold Ziffel wrote:
collie <collie2.nospam@vp.pl> wrote:

No więc nie dość, że kradniesz cudze teksty i przedstawiasz je jak
swoje,

Czy naprawdę nie zauważyłeś "źródło:" w jego poście?

Chodzilo mu o to, ze nie dalem w cudzyslow. Nie przyszedl po tresc tylko po to zeby sie do czegos przypierdolic.

Data: 2020-09-28 12:53:35
Autor: Robert Wańkowski
0,43 promila
W dniu 2020-09-28 o 10:47, K pisze:
W przypadku stężenia wyższego niż 0,5 promila alkoholu we krwi (powyżej 0,25 mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza) mamy do czynienia ze stanem nietrzeźwości.
Ale w tym przypadku mamy 0,43 promila i chyba w wydychanym powietrzu, bo alkomat nie przelicza na zawartość we krwi. To jest już przestępstwo.

A tak w ogóle to pytam jak to wygląda w praktyce? Bo to co internecie to przeczyłem.

Czy powtórny egzamin to na 100%, czy adwokat (wziął 4000 zł) coś może wywalczyć?

Robert

Data: 2020-09-28 12:39:59
Autor: K
0,43 promila
On 28/09/2020 11:53, Robert Wańkowski wrote:
[...]

Znam przypadki gdzie adwokat wzial i zalatwil "czasowe zawieszenie kary" ale trzeba bylo wplacic na jakis fundusz ofiar wypadkow. W kazdym razie w jedym przypadku to byla jazda na rowerze (kwoty nie pamietam, a zapytac nie moge bo osoba ta zmarla), a w drugim wzial chyba 9k pln za zalatwienie sprawy w ten sposob.

Data: 2020-09-28 12:57:59
Autor: J.F.
0,43 promila
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rks7ua$qvs$1$horizn@news.chmurka.net...
[...]

No wlasnie - wydmuchal 0.43 promila, czy 0.43mg/l, bo tak pokazuje alkomat.
A to drugie to 0.86 promila.

Zatrzymali w sensie zapakowania do celi na miejscu ? Bo to drugie to przestepstwo.

[...]

A powtorny egzamin przy zakazie dluzszym niz rok. Tzn przy dokladnie 1 rok to nie wiem.
Wiec szanse pewnie ma ... o ile sad nie uzna, ze 0.43 promila to jednak duzo.
Albo uzna, ze 6 miesiecy to daje za 0.25, wiec tu sie nalezy 1 rok ...

- 10 punktów karnych.

I jak mial inne punkty, to sie moze dodac i zagrozic ... teraz to juz sam nie wiem czym, bo przepisy jakies dziwne :-)

zrodlo: https://mubi.pl/poradniki/co-grozi-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu/

J.

Data: 2020-09-28 13:05:44
Autor: Robert Wańkowski
0,43 promila
W dniu 2020-09-28 o 12:57, J.F. pisze:
[...]

Tylko zabrali na komisariat i tam na stacjonarnym alkomacie wykonali powtórne badanie. Było niższe niż od tego na drodze.

Data: 2020-09-28 13:19:25
Autor: Cavallino
0,43 promila
Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę, który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

To ten sam klient który jeździł bez OC?

Data: 2020-09-28 14:03:46
Autor: Robert Wańkowski
0,43 promila
W dniu 2020-09-28 o 13:19, Cavallino pisze:
Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę, który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

To ten sam klient który jeździł bez OC?

Tak. :-(

Robert

Data: 2020-09-28 14:14:23
Autor: 417
0,43 promila
Robert Wańkowski w <news:5f71d121$0$523$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Na chuja mu OC jak i tak po pijaku bedzie miał regres w razie czego...

--
'Tom N'

Data: 2020-09-28 14:16:21
Autor: Cavallino
0,43 promila
[...]

No tak, to już jakieś wyobrażenie o człowieku jest.
Powiedz jak to ktoś Tobie bliski, żeby coś grubszego nie poleciało....

Data: 2020-09-28 14:53:14
Autor: Robert Wańkowski
0,43 promila
W dniu 2020-09-28 o 14:16, Cavallino pisze:
[...]

Bliski nie, kolega. Co do OC to jego głupota a nie świadome działanie. Tak jak pisałem w tamtym wątku, to myślał, że efekt będzie taki jak nieopłacenie raty.
A tu, to sam się zdziwiłem, bo zawsze kogoś prosił o podwiezienie gdy był po wpływem.
Z tłumaczenie, to te 0,43 w południe z poprzedniego dnia zostało.

Robert

Data: 2020-09-28 11:36:44
Autor: Zenek Kapelinder
0,43 promila
poniedziałek, 28 września 2020 o 14:53:29 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
Bliski nie, kolega. Co do OC to jego głupota a nie świadome działanie. Tak jak pisałem w tamtym wątku, to myślał, że efekt będzie taki jak nieopłacenie raty. A tu, to sam się zdziwiłem, bo zawsze kogoś prosił o podwiezienie gdy był po wpływem. Z tłumaczenie, to te 0,43 w południe z poprzedniego dnia zostało. Robert
W interesie społecznym jest żeby mu pj zabrali na jak najdłuższy czas.

Data: 2020-09-28 23:38:30
Autor: collie
0,43 promila
W poniedziałek, 28.09.2020 o 20:36, Zenek Kapelinder napisał:

Z tłumaczenie, to te 0,43 w południe z poprzedniego dnia zostało.
W interesie społecznym jest żeby mu pj zabrali na jak najdłuższy czas.

Aj waj, a we Włoszech, Szwajcarii, Austrii, Niemczech, Francji,
Hiszpanii czy Portugalii (już nie mówiąc o Wielkiej Brytanii)
jakoś interesu społecznego nie mają i za 0,43 nie odbierają, i żyją, i na drogach trup nie ścieli się gęsto. Bo pić trza umić.

Data: 2020-09-29 08:38:32
Autor: Cavallino
0,43 promila
W dniu 28-09-2020 o 23:38, collie pisze:
[...]

I sam sobie odpowiedziałeś.

Data: 2020-10-01 09:59:51
Autor: Budzik
0,43 promila
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

No ale zawartośc to zawartośc...
W Niemczech by umiał pic a u nas nie umie chociaz tu i tu by robił wszystko tak samo?
Jestesmy az tak nieodpowiedzialnym narodem? No dobra, nie odpowiadaj ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2020-10-01 11:19:42
Autor: K
0,43 promila
On 01/10/2020 10:59, Budzik wrote:
[...]

Problem w Polsce polega na tym, ze ci ktorych najczesciej lapia lub zdrapuja z drzew maja grubo ponad promil i dla takich ludzi nie ma pomocy. Osobna kwestia jest umiejetnosc picia np. na kolacji u znajomych czy w pubie czy restauracji, normalny czlowiek potrafi wypic kieliszek wina czy jedno piwo, zjesc, posiedziec, wysikac sie, przejsc sie i dopiero wsiasc do auta (jesli juz musi).

Data: 2020-10-01 11:59:52
Autor: Budzik
0,43 promila
Użytkownik K none@email.com ...

[...]

Ano własnie.
wielokrotnie słyszałem historie o tym, ze policja jest nieskuteczna w wyłapywaniu tych rzeczywiście pijanych i nibezpiecznych kierowców bo traca czas na obsługe tych z małymi wskazaniami (ktorzy za granica byliby uznani za trzezwych)
Taki patrol bierze delikwenta, zawozi na komende, ponownie bada, spisuje dokumenty - pol dnia wyjeci z innych czynnosci.

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2020-10-01 14:49:00
Autor: J.F.
0,43 promila
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC49878C79A4Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik K none@email.com ...
[...]

Nie bardzo - jakos tak statystyki mowia, ze tych co mieli ponad 0.5 promila jest wielokrotnie wiecej.

J.

Data: 2020-10-01 13:57:10
Autor: K
0,43 promila
On 01/10/2020 13:49, J.F. wrote:
[...]

Bo do tego licza jeszcze rowerzystow na wsiach gdzie policja nie ma nic innego do roboty oprocz zabezpieczania festynow do spolki ze straza miejska.

Data: 2020-10-01 16:59:51
Autor: Budzik
0,43 promila

[...]

Nie wiedziałem.
Dasz linka do ilosci kierowców złapanych na ponad pol promila?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2020-10-01 20:10:37
Autor: Shrek
0,43 promila
W dniu 01.10.2020 o 18:59, Budzik pisze:

Nie wiedziałem.
Dasz linka do ilosci kierowców złapanych na ponad pol promila?

Z grubsza 1/3 poniżej, 2/3 powyżej

--
Shrek

Data: 2020-10-03 18:59:47
Autor: Budzik
0,43 promila
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Nie wiedziałem.
Dasz linka do ilosci kierowców złapanych na ponad pol promila?

Z grubsza 1/3 poniżej, 2/3 powyżej

Ale, z tego co zrozumiałem z poprzedniego posta, piszesz o statystyce razem z rowerzystami?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-10-03 21:23:45
Autor: Shrek
0,43 promila
W dniu 03.10.2020 o 20:59, Budzik pisze:
[...]

Z tego co pamiętam to się nie wyróżniali - też 2/3 miało powyżej 0,5 promila.

--
Shrek

Data: 2020-10-01 18:01:04
Autor: Shrek
0,43 promila
W dniu 01.10.2020 o 14:49, J.F. pisze:

[...]

Nie wielokrtonie a dwukrotnie - w sensie 1/3 <0,5 2/3 >0,5. Dodaj do tego że w szczytowym okresie niemal połowę stanowili rowerzyści i wychodzi ci jak bardzo (nomenomen) balonik nadmuchano. 0,66*0,5=1/3. Więc dwóch z trzech "pijanych kierowców" za odrą byłoby trzeźwych.

--
Shrek

Data: 2020-10-03 18:59:46
Autor: Budzik
0,43 promila
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

O tym własnie mowie.
Z ciekawosci - sa dane jak to wyglada obecnie?
Ilu jest kierowców ponizej 0,5 vs powyzej 0,5 ale wyłączajac rowerzystów bo mieszanie ich do tego wora nie ma zadnego sensu.

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-10-03 21:23:07
Autor: Shrek
0,43 promila
W dniu 03.10.2020 o 20:59, Budzik pisze:

Z ciekawosci - sa dane jak to wyglada obecnie?

Trzeba po paragrafach szukać - kiedyś znajdywałem bez problemów, teraz pochowali - ogólnie widać że problem dalje dmuchają - choćby jak oglądasz doroczny raport policji o wypadkach, to jest cały rozdział o alkoholu. W pierwszym jego paragrafie jest epatowanie ilością wypadków z udziałem osób pod wpływem alkoholu - na przykład pasażerów, klientów taksówek i autobusów nocnych. Jakby się rozbił autobus nocny w stolicy to mieliby używanie - setka pijanych, trupy, ranni - co z tego, że kierowcy tzreżwi - w statystyce by było, że z udziałem nietrzeźwych uczesników ruchu;)

Ilu jest kierowców ponizej 0,5 vs powyzej 0,5 ale wyłączajac
rowerzystów bo mieszanie ich do tego wora nie ma zadnego sensu.

Szukaj po nr paragrafow - na pojazdy mechaniczne jest inny, na pozostale inny.

--
Shrek

Data: 2020-10-05 18:07:40
Autor: J.F.
0,43 promila
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC4BD137EB9DEbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
[...]

https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

raport za 2019

16243  Art. 87 § 1 KW - samochody do 0.5 promila
6815 Art. 87 § 2 KW - inne pojazdy do 0.5 prom
58077 Art. 178a § 1 KK  - samochody ponad 0.5 prom
29836 Art. 87 § 1a KW - inne pojazdy ponad 0.5 prom

Przy czym - mala liczba "innych pojazdow" moze wynikac z tego, ze policjantom sie teraz lapac nie chce - nie warto, statystyk nie poprawi :-)

a w samochodach - "po uzyciu" 16 tys zlapanych, nietrzezwi - 58 tys zlapanych.

Hm, ciekawe:
Liczba kierujących poddanych badaniu na zawartość alkoholu: 16 mln

J.

Data: 2020-10-05 18:41:12
Autor: Shrek
0,43 promila
W dniu 05.10.2020 o 18:07, J.F. pisze:

[...]

Dokładnie tak - dopóki za głowę rowerzysty płacili przestępstwem to było pół na pół:(

a w samochodach - "po uzyciu" 16 tys zlapanych, nietrzezwi - 58 tys zlapanych.

Hm, ciekawe:
Liczba kierujących poddanych badaniu na zawartość alkoholu: 16 mln

Wow - tego nigdy nie mogłem znalźć. Czyli na 16M pijanych w sensie "za odrą też pijani" jest 58k. 3,6 promila;) Co trzysetny - sporo. Choć pewnie trochę jak z covidem - bezobjawowych rzadziej testują;)

--
Shrek

Data: 2020-10-05 17:59:59
Autor: Budzik
0,43 promila
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Mysle ze tak duza ilosc badan wynika własnie z badan przesiewowych czyli ze blokuja cała droge i lataja z tymi swieczkami do dmuchania...

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2020-10-05 20:21:26
Autor: Shrek
0,43 promila
W dniu 05.10.2020 o 19:59, Budzik pisze:

Mysle ze tak duza ilosc badan wynika własnie z badan przesiewowych
czyli ze blokuja cała droge i lataja z tymi swieczkami do dmuchania...

Jeśli tak, to trochę słabo - co trzysetny powyżej 0,5 promila to na ruchliwych ulicach 10 na godzinę w szczycie. Jeden co 6 minut, czyli gdzieś 0,1 na zmianę świateł:(

--
Shrek

Data: 2020-10-02 08:44:18
Autor: spider
0,43 promila
W dniu 01.10.2020 o 12:19, K pisze:

[...]

Bo jedno piwo czy kieliszek wina to się właśnie pije dla smaku. Wszelkie ilości powyżej to już się pije aby w głowie fajnie "zaszumiało".
Zresztą jakieś badania wykazały że tak mała ilość alkoholu bardziej pomaga niż szkodzi na refleks/koncentrację.
Dlatego uważam że 0,5 promila to by była rozsądna granica.

Data: 2020-10-02 09:23:46
Autor: Cavallino
0,43 promila
W dniu 02-10-2020 o 08:44, spider pisze:
[...]

0,00 jest rozsądniejszą.
Piłeś - nie jedziesz.
Bez alkoholu da się żyć.

Data: 2020-10-02 10:04:09
Autor: collie
0,43 promila
W piątek, 2.10.2020 o 09:23, Cavallino napisał:

Bez alkoholu da się żyć.

Da się, ale co to za życie!

- Teściu, żyjesz?
- Żyję, ale co to za życie!
         (Statek do Młocin)

Data: 2020-10-02 10:10:45
Autor: Cavallino
0,43 promila
W dniu 02-10-2020 o 10:04, collie pisze:
W piątek, 2.10.2020 o 09:23, Cavallino napisał:

Bez alkoholu da się żyć.

Da się, ale co to za życie!

Trzeźwe.

Data: 2020-10-02 10:33:06
Autor: RadoslawF
0,43 promila
W dniu 2020-10-02 o 10:10, Cavallino pisze:

Bez alkoholu da się żyć.

Da się, ale co to za życie!

Trzeźwe.

Fuj.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-02 13:10:55
Autor: collie
0,43 promila
W piątek, 2.10.2020 o 10:10, Cavallino napisał:

Bez alkoholu da się żyć.

Da się, ale co to za życie!

Trzeźwe.

Wódka pita w miarę nie szkodzi nawet w największych ilościach.
                        (przysłowie starocerkiewnosłowiańskie)

Data: 2020-10-02 13:14:54
Autor: Cavallino
0,43 promila
W dniu 02-10-2020 o 13:10, collie pisze:
W piątek, 2.10.2020 o 10:10, Cavallino napisał:

Bez alkoholu da się żyć.

Da się, ale co to za życie!

Trzeźwe.

Wódka pita w miarę nie szkodzi

Za kółkiem szkodzi - więc trzeba wybrać.
Bez samochodu też da się żyć.

Data: 2020-11-15 22:47:27
Autor: radekp@konto.pl
0,43 promila
Fri, 2 Oct 2020 09:23:46 +0200, w <rl6ki3$vc4$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]
> Dlatego uważam że 0,5 promila to by była rozsądna granica.

To w domu też powinno się mieć 0,00.

Data: 2020-10-01 17:30:46
Autor: Shrek
0,43 promila
[...]

N pić trzeba umieć, bo przecież refleksu lepszego nie mają. Człowiek na bani jest sobą tylko bardziej:P Po prostu jak na co dzień bezpieczniej jeżdzą to i pijany szwajcar będzie bezpieczniejszy niż pijany polak. Trochę mi w tym tylko włosi nie pasują;)

--
Shrek

0,43 promila