086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium 4, core, core 2, i7 ?

Data: 2009-06-22 11:49:14
Autor: Mariusz
086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium 4, core, core 2, i7 ?
W dniu 2009.06.22 11:41, kenobi / grunge fightr pisze:
Czy da sie jakos uporządkować szereg rozwoju procesorow architektury x86?
O ile kiedyś wiadomo było ze 86, 186, 286, 386, 486, pentium to pozniej
jakos sie pogubilem - a fajnie by bylo znac taki szereg, czy ktos moglby

Coś nie tak z wyszukiwarkami ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/X86
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroprocesory_firmy_Intel

--
Mar

Data: 2009-06-23 11:22:03
Autor: profesor kinbote
> [...]
> O ile kiedyś wiadomo było ze 86, 186, 286, 386, 486, pentium to pozniej
> jakos sie pogubilem - a fajnie by bylo znac taki szereg, czy ktos moglby

Chyba masz coś nie tak z głową a juz na pewno z kulturą osobistą
U mnie wszystko w porządku z wyszukiwarkami
czytalem nawet sporo wiki o prockach ale nie znalazlem tam odpowiedzi na moje pytanie - o sposób uszeregowania głownej lini
procków do domowych pecetów

kenobi

-- Mar

Data: 2009-06-23 12:10:33
Autor: Piotr M
Dnia 23-06-2009 o 11:22:03 <profesor_kinbote@poczta.onet.pl> napisał(a):

czytalem nawet sporo wiki o prockach ale nie znalazlem tam
odpowiedzi na moje pytanie - o sposób uszeregowania głownej lini
procków do domowych pecetów

A jaki typ sposobu masz na myśli? Przecież masz tam czysto czarno na  białym uszeregowane procesory. Do 486 miały nazwy własne numeryczne  później już nie, kolejny może mieć nazwę "Super szybki procesorek".

--
Pzdr, Piotr M

Data: 2009-06-23 12:29:34
Autor: profesor kinbote
> [...]

białym uszeregowane procesory. Do 486 miały nazwy własne numeryczne
później już nie, kolejny może mieć nazwę "Super szybki procesorek".

Z poczatku byly czarna na bialym uszeregowane ale pozniej juz nie
jesli tak prosto jest uszeregowac to uszereguj :

86
186
286
386
486
pentium
pentium pro
pentium 2
pentium 3
pentium 4
core
core 2
i7

- jest poprawnie? czy wszystkie uwzglednione - gdzie na przyklad wstawic
pentium D - malo znam sie na prockach - trzeba cos juz wiedziec zeby
np polapac sie ze itanium to inna bajka? a co z xeonem - czy tez powinny byc w szeregu? Jesli tak prosto zbudowac jest ten szereg to niech ktos
po prostu wypisze - to kilka linijek tekstu a aja mam watpliwosci a
chcialbym sobie ową rodzine domowych prockow intela  wyklarowac

kenobi

-- Pzdr, Piotr M

Data: 2009-06-23 17:50:35
Autor: JoteR
086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium4, core, core 2, i7 ?
<profesor_kinbote@poczta.onet.pl> napisał:

- jest poprawnie? czy wszystkie uwzglednione

Na pewno nie, bo architektura x86 (a o to pytałeś w pierwszym poście) to również procesory ze stajni AMD i paru pomniejszych (Cyrix i takie tam). Chyba, że chodzi Ci tylko i wyłącznie o procesory Intel (tm)?

JoteR

Data: 2009-06-26 09:24:14
Autor: Jan Strybyszewski
profesor_kinbote@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Jesli juz to zgiubiles 8008 8088 i 8086

Data: 2009-06-26 11:34:20
Autor: profesor kinbote
086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium4, core, core 2, i7 ?

> jesli tak prosto jest uszeregowac to uszereguj :
> [...]

No ok, można dorzucić 4004, 8008, 8088 - 86 juz jest
te poczatki sa dla mnie tez niejasne i nie wiem czy warto
uwzględniac, wolalbym sie polapac w tych nowszych prockach
ale niestety dyskusja tutaj utknela na banalnych rozwazaniach
SX i DX - akurat te czasy (rok 1990) pamietam dobrze, pogubilem sie
pozniej - podobny metlik mam w kartach choćby nvidi, czy ktos moze
wymienic kilka historycznie najwazniejszych?

??
6600
??
8800
??
9800
??

z kartami co prawda to wogole sie nie orientuje :-/

Data: 2009-06-23 13:39:22
Autor: GLaF
086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium 4, core, core 2, i7 ?

Przyganiał kocioł garnkowi...

--
GLaF

086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium 4, core, core 2, i7 ?