1/0 to liczba czy nie ? [crosspost]

Data: 2010-08-30 09:16:28
Autor: Robakks
1/0 to liczba czy nie ? [crosspost]
crosspost: pl.sci.filozofia, pl.soc.polityka
było: Paradoks Achillesa i żółwia

W cytowanym poniżej wątku ukazany jest paradoks współczesnej
matematyki, któremu nadaję nazwę: "paradoks 1/3=0,(3)"
Tekst oryginalny:
    Zamiana ułamka prostego 1/3 na ułamek dziesiętny, to proces
    rekurencyjny, w którym każda cyfra jest częścią całkowitą ilorazu
    10/3 == 3  a różnica 10/3 - 3 = 1/3 zwana "reszta z dzielenia"
    mnożona przez podstawę ułamka dziesiętnego, a więc 10,
    przenoszona jest jako liczba 10/3 na kolejną pozycję, gdzie
    proces powtarza się (pętla rekurencyjna).
    Jeśli założy się, że ilość pozycji po przecinku ułamka dziesiętnego
    jest nieskończona i nieograniczona i wprowadzi drugie założenie,
    że 1/3=0,(3) -- to te dwa założenia są wzajemnie sprzeczne,
    czyli paradoks, bowiem nie ma takiej możliwości by iloraz
    10/3 był równy 3, więc każda postać ułamka dziesiętnego
    jest postacią niedokończoną, bo reszta z dzielenia pozostaje
    przy tych założeniach ZAWSZE, a tego nie widać w zapisie 0,(3).

Już w 2004 roku pisałem:
http://topranking.pl/1823/arithmetic,robak,0,9,1,0,1,time,theory.php
0,(9)+{1+}0=1
oraz:
1/3 = 0,(9)[10/3]
uzasadniając constans liczby arytmetycznej Re1 i wprowadzając
rachunek N-kowy (rejedynkowy) do zapisu liczb porządkowych
większych od "nieskończoności".
Te wyjaśnienia publikuję nieprzerwanie m.in. http://topranking.pl/1823/od,robakksa,do,syzyfa,liczby,calkowite.php

Jak rozwiązać ten paradoks w oparciu o "uznaną na dziś" matematykę?
Ano banalnie.
W "uznanej na dziś" matematyce istnieje taki obiekt o nazwie 1/0
znany zwłaszcza z trygonometrii, będący prawą stroną równania
tg(alfa) = sin(alfa) / cos(alfa) dla alfa = 90°
Obiekt ten w "uznanej na dziś" matematyce określany jest jako
"nieliczba", "wartość nieokreślony", "nieciągłość w punkcie"
Jak rozwiązać "paradoks 1/3=0,(3)" w oparciu o "uznaną na dziś"
matematykę?
Ano banalnie.
Reszta z dzielenia po rekurencyjnym przejściu wszystkich kolejno
pozycji po przecinku zostaje wypchnięta poza ten rejestr na następnik
ostatniej pozycji. Tym następnikiem jest (a jakże) właśnie obiekt 1/0.
Pozycja ta ma także nazwę 'omega' i jest liczbą całkowitą należącą
do zbioru liczb porządkowych. 0/1 nie jest już liczbą naturalną,
bowiem nazwano ją "nieliczbą" i tego trzeba się trzymać, bo taka
jest konsekwencja tradycji nadawania nazw. :-)
Obiekt 1/0 -nieliczba naturalna- jest elementem zbioru liczb SILNYCH,
a więc liczb całkowitych nie należących do zbioru liczb naturalnych N.
Arytmetyka liczb SILNYCH jest dokładnie taka sama jak arytmetyka
liczb naturalnych, a więc:
1/0 + 1 > 1/0
Liczby SILNE to liczby ponadnieskończone, ścisłe, jednoznaczne
i arytmetyczne. Można je odwzorować na skali Robakksa, lub
na osi nieliniowej (nierównowagowej) takiej jak np. prezentowana
poniżej oś połówkowa, na której kolejna liczba n+1 jest zaznaczona
w odległości o połowę krótszej niż poprzedzająca.

PS. Kopia tego posta zostanie wysłana na moderowaną GD
pl.sci.matematyka
Jeśli post ten nie ukaże się na tej grupie, to będzie dowodem
że w polskojęzycznym Usenecie jest CENZURA.
Nie ma żadnych powodów, by powyższy tekst przezwać przezwiskiem
niematematyczny i zablokować jego publikację na grupie
poświęconej matematyce. Taką cenzurę mogą prowadzić wyłącznie
ludzie świadomie nastawieni przeciwko matematyce, zwłaszcza tej
którą nazywa się "polska szkoła matematyczna", a więc antypolacy.

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości
__________________ __________________

"Robakks" <Robakks@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i5ef3b$4kq$1inews.gazeta.pl... :
cytat:
"syzyf" <syzyf2@poczta.onet.pl>

Nie zrozumiałeś pytania więc powtórzę.
Każdy gość hotelu Hilberta ma numer zgodny z numerem pokoju,
numerem klucza i liczbą porządkową pod którą ten gość jest
wpisany do rejestru gości. Pytam o numer gościa, dla którego
zabrakło numerów, bo wszystkie numery już są zajęte.
Czy w tej religii, na którą się powołujesz nie wolno nadać gościowi
nowego numeru, który jeszcze nie został użyty?

Podałem proste rozwiązanie, w którym goście mają numery zgodne z numerami
zajmowanych pokoi. Oczywiście, że Robakksie, nowemu gościowi można
nadać dowolne oznaczenie, np można go oznaczyć jako "Ania z Zielonego
Wzgórza". Wówczas gość z numerem 5, będzie mieszkał w pokoju nr 6,
gość z nr 6, w pokoju nr 7, itd. Natomiast gość "Ania z Zielonego Wzgórza"
będzie mieszkał w pokoju nr 5.

syzyf

Ja nie pytałem o "rozwiązanie" ale o numer liczby porządkowej,
której nie ma wśród numerów użytych do ponumerowania gości
w hotelu Hilberta. Jest rzeczą oczywistą, że zbiór w którym z założenia
każda liczba ma następnik zawiera wszystkie liczby, ale ja nie
jestem gościem hotelu i nie zajmuję pokoju. Proszę więc nadać
mi taki numer jakiego nie ma wśród numerów pokoi.
Będę numerem bez pokoju.

A więc nie potrafisz udowodnić, że
1/10^oo = 0
Rozumiem. :)
Przyjmujesz założenia na wiarę i nazywasz to "swoją matematyką"
a dowody, że Twoje założenia są fałszywe - po prostu ignorujesz.

Zatem Twoje pytanie Robaksie powinno brzmieć: czy potrafię zmusić
Robakksa, by chciał zrozumieć podstawy matematyki? Hmm... Czy
ktokolwiek to potrafi?!

Podstawą matematyki są ścisłe logoczne dowody. Ty nie potrafisz
udowodnić, że 1/10^oo = 0 bowiem Teoria Mnogości którą nazywasz
"swoją matematyką" nie zajmuje się dowodami lecz orzekaniem
wbrew dowodom.

No właśnie. Dlaczego nie chcesz podać Profesorze syzyf
w którym miejscu Twoja religia Teoria Mnogości umiejscawia
na osi liczbowej Karezjusza tę resztę z dzielenia?
Powiem Ci dlaczego - bowiem ta reszta pokazuje FAŁSZ tej teorii.
Wstydzisz się prawdy o swojej niematematycznej  religii TM? :-)
 Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

To że w notacji ułamka bez reszty nie występuje reszta nie jest powodem do wstydu.

Ależ jest, bowiem świadczy o nieumiejętności logicznego myślenia.
Wiedza w jaki sposób zapisać ułamek zwykły w postaci ułamka
dziesiętnego jest wiedzą elementarną, którą zdobywają dzieci
w najwcześniejszych latach matematycznej edukacji. Każde
dziecko wie, że ten proces przekształcania można przerwać,
a resztę z dzielenia zapisać w nawiasie kwadratowym na pozycji
aktualnej np. 1/3 = 0,333[10/3] ale ta uzyskana liczba nie jest
ułamkiem dziesiętnym, bowiem na ostatniej pozycji zapisana
jest liczba, a nie cyfra. Nie potrafisz tak rozwinąć ułamka 1/3
by ta reszta zniknęła, bowiem według Twojego założenia nie
ma takiej możliwości by reszta osiągnęła granicę i zniknęła.
Twierdząc, że 1/3 = 0,(3) twierdzisz nieprawdę bo nie
podajesz co się z tą resztą stało. Jeśli się nie wstydzisz, to
znaczy, że nie rozumiesz iż sam sobie zaprzeczasz.

Osoba, która w podpisie umieszcza "miłośnik mądrości", a
rękami i nogami przed mądrością się zapiera - o tak, ta osoba miałaby
powód do wstydu...

Nie wiesz co piszesz...

PS. Potrafisz narysować taką oś nieliniową (nierównowagową),
w której kolejna liczba n+1 jest zaznaczona w odległości
o połowę krótszej niż poprzedzająca?
Jaka długa będzie ta oś wiedząc, że pierwsza liczba ma długość 1?

Nie potrafisz Profesorze syzyf narysować takiej osi nieliniowej
w której kolejna liczba n+1 jest zaznaczona w odległości o połowę
krótszej niż poprzedzająca i nie wiesz jaka długa będzie ta oś
zawierająca wszystkie liczby naturalne.
Powiem Ci więc:
Ta oś będzie miała długość 2, a kolejne liczby w odległości
większej niż 2 nie będą liczbami naturalnymi. Będą większe
od największej liczby naturalnej.
Napisz co zrozumiałeś.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości
/koniec cytatu

Data: 2010-08-30 13:08:17
Autor: Nicon
1/0 to liczba czy nie ? [crosspost]
Zauwazylem ze w promocyjnych tubkach z pasta do zebow,
takich +25%, jak sie nacisnie tubke to zamiast pasty leci powietrze.
Te +25% to jest robienie ludzi w konia i nabijanie ludzi w tubke.

Tez to zauwazyliscie ?

Data: 2010-08-30 13:45:52
Autor: Edward Robak*
antypolecy [było: 1/0 to liczba czy nie ? [crosspost]]
"Nicon" <nic@n.pl>

[...]

Tego nie zauważyłem, ale zauważyłem w swojej skrzynce pocztowej
taki tekst będący odpowiedzią na mój post wysłany na pl.sci.matematyka

mój post /fragment/
[...]

W odpowiedzi, która przyszła choć nie musiała cenzor napisał:
cytat:
    Twoja wiadomosc zostala odrzucona, gdyz jej tematyka
    nie miesci sie w zakresie zagadnien poruszanych
    na grupie pl.sci.matematyka.
    [...]
    Ewentualne zapytania prosimy kierowac na adres psm-board@knf.p.lodz.pl

    Dziekujemy,
    Zespol moderatorski
/koniec cytatu

Problem jest o tyle ciekawy, że istnieje takie prawdopodobieństwo
iż ten mechanizm, który roboczo nazwałem "antypolacy" dotyczy
nie tylko CENZURY Usenetu.
pozdrawiam,
  Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

Data: 2010-08-30 14:07:16
Autor: MH
> [...]

Problem jest o tyle ciekawy, że istnieje takie prawdopodobieństwo
iż ten mechanizm, który roboczo nazwałem "antypolacy" dotyczy
=========================

Istotnie , pl.sci.matematyka jest obecnie najgorszą grupą dyskusyjną. Świadczy o
tym chociażby znikoma ilość wątków. Ostatnio też wysłałem posta , sprawa
dotyczyła pewnego pomysłu dot. zastosowania f. Greena w demodulacji
wielokanałowej. Gdziee tam !!! Ani nie przepuścili posta , ani nic nie odpisali.
Więcej tam nie napiszę !!

MH

Data: 2010-08-30 14:30:11
Autor: Robakks
antypolecy [było: 1/0 to liczba czy nie ? [crosspost]]
"MH" <logiznam@op.pl>

> [...]

wielokanałowej. Gdziee tam !!! Ani nie przepuścili posta , ani nic nie odpisali.

Proces wynaradawiania może dokonywać się na wielu płaszczyznach,
a więc nie tylko poprzez popularne masmedia, czy wpływ na programy
nauczania, kulturę, politykę, gospodarkę - ale także blokowanie skupisk
twórczych jakim mogłaby być pl.sci.matematyka gdyby nie była
objęta cenzurą degradującą tę polskojęzyczną przestrzeń słowa.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

Data: 2010-08-30 15:08:29
Autor: MH
[...]

=================

Nie sądzę aby w tym konkretnym przypadku powyższa argumentacja miała
zastosowanie. Chociaż , cholera wie...  A tak na marginesie , widzę Cię tutaj
chyba pierwszy raz. Parę razy wymienialiśmy poglądy na fizyce... Jak zapewne
zorientowałeś się po przeczytaniu kilku wątków na psp , Twoje powyższe
twierdzenie jest w pełni uzasadnione.  Ale tak czy inaczej grupa jest .. ,
nazwijmy to wesoła. Trzeba przywyknąć do formy artykułowania myśli wyrażanych
przez co poniektórych adwersarzy i tyle...

MH

Data: 2010-08-31 10:22:01
Autor: Robakks

[...]

chech
Potwierdzasz tym samym, że nie wystarczy patrzeć by widzieć. :)

[...]

Mnie te rozmowy w Usenecie przypominają wojnę 30-to letnią.
Uczestniczące w wojnie obozy okopały się we własnych dołkach
i obrzucają się nawzajem argumentami, które nikomu nie robią
krzywdy bo spływają po obrzucanych jak woda po kaczce.
Od czasu do czasu jakiś harcownik wyjdzie z dołka i zrobi fikołka
- czym wzbudza ogólną wesołość, ale śmiech się kończy gdy wraca
tam skąd przyszedł, a "wojenka o nic" trwa dalej zgodnie z
postmodernistyczną zasadą:
"bo nie o to chodzi by złapać króliczka"
Ogólnie:
nie ma woli porozumienia, a co za tym idzie:
nie powstanie
wieża Babel
ponad podziałami...
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

Data: 2010-08-30 14:50:24
Autor: Nicon
[...]

Rozumiem.

Moze swojego posta przybij do krzyza?
Krzyza nikt nie wymoderuje ani nie ruszy.

Data: 2010-08-30 16:09:53
Autor: Robakks

[...]

rotfl
Przypuśćmy, że antypolacy tak prowadzili gospodarkę polską,
że to co trzeba płacić Panom zamorskim to już nie jest dziesięcina
ale pięćdziesięcina - a więc połowa wypracowanego
dochodu jest odprowadzana za nic. Wolne państwo, które
połowę dochodu oddaje Panom nie jest wolne, lecz jest
kolonią eksploatowaną na full.
Przybicie kartki do krzyża nic nie zmieni. :-)
Co ciekawe popłakanie sobie i użalanie się,
także nic nie zmieni.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

Data: 2010-08-30 17:39:39
Autor: Lebowski
W dniu 2010-08-30 13:45, Edward Robak* pisze:
[...]

Nie rozumiem, chcesz poprzez ten post stwierdzic,
ze brakuje ci inteligencji, aby dostarczyc wiadomosc do moderowanej grupy i co w zwiazku z tym?
Chcesz wspolczucia dla twojego ewentualnego ograniczenia umyslowego,
czy mamy potepic rygorystyczne i byc moze nieco subiektywne zasady moderacji na tamtej grupie? I po co mamy to zrobic?
Lebowski

1/0 to liczba czy nie ? [crosspost]