Data: 2015-11-28 10:40:16 | |
Autor: zhbick | |
1.3 MultiJet opinie | |
Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Szukam opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie łańcucha?
|
|
Data: 2015-11-28 11:07:03 | |
Autor: PiteR | |
1.3 MultiJet opinie | |
na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:
Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Taki 1.3 MultiJet a.d. 2014r może być? https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Fiorino#Engines_3 Dwie osoby jeszcze radzi. 3 i 4 to już mocno zmula się. Pozostaje bierna jazda w sznurku samochodów. Górki nie widać a on już czuje. W zakrętach nie ma mocy żeby skontrować zakręt. Niebezpieczny przy włączaniu się do ruchu. Najpierw zmula się i po krótkim namyśle ciągnie. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-11-28 11:15:36 | |
Autor: zhbick | |
1.3 MultiJet opinie | |
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA5607118342C8PanElektronik@localhost.net... Taki 1.3 MultiJet a.d. 2014r może być? Jak najbardziej Dwie osoby jeszcze radzi. 3 i 4 to już mocno zmula się. Potrzebuję do toczenia się drogami powiatowymi/wojewódzkimi dla jednej osoby. A jak z usterkowością? Wg Google niektórym łańcuch strzelił/rozciągnął się a inni widzą same plusy... |
|
Data: 2015-11-28 11:33:18 | |
Autor: PiteR | |
1.3 MultiJet opinie | |
na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:
Dwie osoby jeszcze radzi. 3 i 4 to już mocno zmula się. Rocznik 2014 za młody na usterki. Dopiero najechane 15 tys km. To służbowy ja się nie dotykam. Po za tym nigdy nie jeździ w dłuższe trasy żeby był nagrzany parę godzin tylko po mieście max 30 minut za jednym razem. Tylko raz śmierdziało spalinami w kabinie. Podobno jakś uszczelka pod wtryskiwaczem przepuszczała i ON smażył się na silniku. ASO naprawiło błyskawicznie, na poczekaniu. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-11-28 19:19:53 | |
Autor: gobo | |
1.3 MultiJet opinie | |
Hej,
Kilka dni temu wypożyczyłem we Włoszech Fiata 500l z tym silnikiem. Jak dla mnie i silnik i auto to katastrofa. Zawieszenie jakieś nadpobudliwe, auto jest mocno nadsterowne, Sam silnik dla mnie był porażką. Nie lubię kręcić obrotami, a w tym aucie nie da się inaczej jeździć - ciągłe mieszanie biegami to podstawa - auto nie jest elastyczne. Jeździłem sam - trochę po płaskim, trochę po górkach - zrobiłem około 700km. Jechałem sam z 1 walizką. Gdybym załadował auto pasażerami i dużą ilością bagażu, to chyba by nie ruszyło wcale. Do 110 jest w miarę cicho, później to już klęska. Ogólnie 120-130 to chyba maksymalna prędkość z jaką można podróżować. Później hałas zagłusza myśli. Pali mało - ja mu dawałem dosyć mocno popalić i zeżarł tylko 5,9l. Auta i silnika nie chciałbym nawet za darmo. Pozdrawiam Piotrek, Zgorzelec |
|
Data: 2015-11-28 20:47:30 | |
Autor: yabba | |
1.3 MultiJet opinie | |
Użytkownik "zhbick" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:56597680$0$639$65785112news.neostrada.pl...
Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Szukam opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie łańcucha? Miałem przez kilka dni zastępczego Fiata Idea z tym silnikiem. Silnik oszczędny, ale za słaby do tego samochodu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-11-30 00:01:18 | |
Autor: sirapacz | |
1.3 MultiJet opinie | |
W dniu 2015-11-28 o 10:40, zhbick pisze:
Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Szukam jestem zaskoczony wypowiedziami kolegów bo mam w jednym z punciaków ten silnik i wychodzi na to, że jakiś wyjątkowy egzemplarz mam bo nie mam problemów z mocą, przyspiesza dynamicznie. Mam go w punciaku z 2004r. z przebiegiem teraz chyba 250kkm ale z czasu pracy centralki od poduszek wyliczyłem, że powiniem mieć 400-450kkm teraz. Rozrząd na łańcuchu jest ok ale profilaktyzcnie lepiej wymienić wcześniej (zwłaszcza jak kupujesz używkę). Ja miałem zarżniętą pompę oleju i wytarty ślizgacz od napinacza łańcucha co wskazuje na ostre kręcenie licznika. Jak nie chcesz kłopotów przy -30 stopniach to uzywaj oleju który w tej temperaturze zachowuje rozsądną gęstość. Mnie przeskoczył łańcuch kiedyś - podejrzewam, że przez 10w40 przy -30. Plusem tej awarii jest to, że po takim dzwonie łamią się specjalnie zaprojektowane(osłabione) dzwigienki zaworowe które po wymianie bez zdejmowania głowicy zreanimowały silnik. oszczędność w punto 1.3 w wersji van (pusty tył) jest ok 6l przy mojej ciężkiej nodze to norma, a ponoć spokojnie da się zjechać do 5l w cyklu mieszanym. upierdliwości: -żaden mechanik nie potrafi zdjąć obudowy filtra bez jej połamania.... -pompa wysokiego cisnienia(paliwa) po ok 5 latach zaczyna cieknąć. Zimą. Aż się silnik nie rozgrzeje. Padają zawsze. regeneracja bodaj ze 300 -za małe straty ciepła->wiecznie niedogrzany w zimie. -jak masz nienaprawioną pompę wysokiego to odpala rano ciężko. trzeba na 2-3 razy. Jak jezdzil i cisnienie trzyma to odpala zawsze od razu. -...w sumie tyle. plusy: -moje turbo od 2008 do dzisiaj dziala jak marzenie a jezdze nim bez szacunku - jak beznyniakiem -żwawy (dla mnie). Vmax 170 w punto wyciąga i bez problemu trzyma. -dużo części i dużo silników na rynku wtórnym bo montowane są bodaj od 2003 roku do teraz z delikatnymi zmianami i wersjami. Tanie naprawy. -jezdzi dobrze i jak na moje traktowanie jest nad wyraz wytrzymały:))) Na wyścigi sie nie nadaje ale po mieście jezdzi sie swietnie bo dobrze ciagnie od prawie samego dołu i dynamicznie przyspiesza. Mógłby być cichszy, ale dramatu nie ma. |
|
Data: 2015-11-29 23:50:45 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
1.3 MultiJet opinie | |
W dniu poniedzialek, 30 listopada 2015 00:01:25 UTC+1 uzytkownik sirapacz napisal:
Porownaj mase wlasna tego Punto i 500l i cie oswieci ;) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2015-11-30 19:29:32 | |
Autor: sirapacz | |
1.3 MultiJet opinie | |
heh 200kg roznicy. wazy prawie tyle co moje doblo:) a nie wyglÄ
da
|
|