Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?

1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?

Data: 2011-09-06 11:01:43
Autor: to
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
begin mar jan
specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow
VW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI. na necie pokazaly sie
filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w cylindrze sa
zamkniete!
o cooo chozzzzi?
przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak
przy hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs. nie powinny byc
odtwarte? jak to jest? eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden
zawsze spreza a drugi sie w tym czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi'

Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-06 13:45:40
Autor: PM
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?


Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w
filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;)

pomijajÄ…c pierwszy cykl
tłok A rozpręza gaz -> strata
potem tÅ‚ok B rozprÄ™za gaz -> strata,  ale mniejsza bo tÅ‚ok A jest ciagniety do góry przez podciÅ›nienie
nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..

Data: 2011-09-06 15:11:10
Autor: to
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
begin PM
pomijajÄ…c pierwszy cykl
tłok A rozpręza gaz -> strata
potem tÅ‚ok B rozprÄ™za gaz -> strata,  ale mniejsza bo tÅ‚ok A jest
ciagniety do góry przez podciśnienie
nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd..

Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze. Może w czym innym jest problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu zimnego powietrza do wydechu?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-06 15:13:22
Autor: to
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
begin to
Może w czym innym jest
problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu
zimnego powietrza do wydechu?

Albo może taki silnik pracuje bardziej równomiernie? W końcu to R4 z odłączonymi 2 cylindrami, być może ta "martwa" praca dwóch cylindrów jednak trochę wyrównuje obciążenia na wale korbowym.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-06 22:15:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
On 2011-09-06, to <to@xyz.abc> wrote:

Ale ca³kowicie nigdy siê nie zniesie. Jak cylinder by³by ca³y czas otwarty to pewnie starty by³yby sporo mniejsze.

Pewnie nie.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-09-06 22:18:45
Autor: to
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
begin Krzysiek Kielczewski
Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas
otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze.

Pewnie nie.

Bo? Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).

Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-07 08:24:53
Autor: Ukaniu
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?

U¿ytkownik "to" <to@xyz.abc> napisa³ w wiadomo¶ci news:4e669c44$0$2493$65785112news.neostrada.pl...

Bo?

Taka jest fizyka na poziomie dawnej szko³y podstawowej.

Nie ma si³y, ¿eby sprê¿anie nie powodowa³o strat, nawet je¶li potem
rozprê¿anie czê¶ciowo je znosi (albo na odwrót).

 Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie czê¶ciowo znosi tylko mo¿e znosiæ ca³kowicie.

My¶lê, ¿e tu chodzi o to, ¿e ten silnik jest do³adowany. Wtedy po przy
zamkniêtych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch wiêc mo¿e tam
wytworzyæ wiêksze ci¶nienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.

Jakie zyski wed³ug Ciebie maj± otwarte zawory?
- ci±gniesz t³ok bo musisz zassaæ powietrze - wydajesz na to energiê
-  pchasz t³ok bo musisz wyt³oczyæ powietrze - wydajesz na to energiê
Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energiê ze wzglêdu na opory przep³ywu.
Powietrze ma kore¶lon± masê i j± trzeba przepchaæ.
Powietrze zasysane niepotrzebnie wych³adza cylinder.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2011-09-06 23:26:08
Autor: kogutek
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?




> Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie mia³oby siê to "znosiæ". Raczej w

> filmiku jest b³±d lub co¶ ¼le zinterpretowa³e¶. Link! ;)

>

pomijaj±c pierwszy cykl

t³ok A rozprêza gaz -> strata

potem t³ok B rozprêza gaz -> strata,  ale mniejsza bo t³ok A jest ciagniety

do góry przez podci¶nienie

nastepnie t³ok A rozprê¿a, a B ci±gnie w górê, itd..



Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wygl±daj± wa³y
wykorbione do silników cztero cylindrowych rzêdowych. w opisie na onecie i na
filmiku wy³±czaj± 2 i 3. Z pracy rozrz±du wychodzi ¿e wa³ wykorbiony jest typowy
bo pali 1 3 4 2

--


Data: 2011-09-07 08:00:50
Autor: PM
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
?

U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5a65.00000555.4e668ff0@newsgate.onet.pl...




> Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie mia³oby siê to "znosiæ". Raczej > w

> filmiku jest b³±d lub co¶ ¼le zinterpretowa³e¶. Link! ;)

>

pomijaj±c pierwszy cykl

t³ok A rozprêza gaz -> strata

potem t³ok B rozprêza gaz -> strata,  ale mniejsza bo t³ok A jest ciagniety

do góry przez podci¶nienie

nastepnie t³ok A rozprê¿a, a B ci±gnie w górê, itd..

Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wygl±daj± wa³y
wykorbione do silników cztero cylindrowych rzêdowych. w opisie na onecie i na
filmiku wy³±czaj± 2 i 3. Z pracy rozrz±du wychodzi ¿e wa³ wykorbiony jest typowy
bo pali 1 3 4 2

w sumie nie ma znaczenia, tyle ¿e oba od³±czone cylindry równocze¶nie poch³aniaj± energie a potem j± oddaj±
chyba faktycznie spe³niaj± role "ko³a zamachowego" jak ju¿ by³o wcze¶niej napisane.
i mo¿e to jest nawet bardziej po¿±dany efekt?

Data: 2011-09-06 14:45:01
Autor: kamil d
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
W dniu 2011-09-06 13:01, to pisze:
Link! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY

--
kamil d

1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona