Data: 2011-09-06 11:01:43 | |
Autor: to | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
begin mar jan
specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-06 13:45:40 | |
Autor: PM | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej wpomijając pierwszy cykl tłok A rozpręza gaz -> strata potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety do góry przez podciśnienie nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd.. |
|
Data: 2011-09-06 15:11:10 | |
Autor: to | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
begin PM
pomijając pierwszy cykl Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze. Może w czym innym jest problem? Np. w nierównomiernym obciążeniu termicznym albo w pompowaniu zimnego powietrza do wydechu? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-06 15:13:22 | |
Autor: to | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
begin to
Może w czym innym jest Albo może taki silnik pracuje bardziej równomiernie? W końcu to R4 z odłączonymi 2 cylindrami, być może ta "martwa" praca dwóch cylindrów jednak trochę wyrównuje obciążenia na wale korbowym. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-06 22:15:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
On 2011-09-06, to <to@xyz.abc> wrote:
Ale ca³kowicie nigdy siê nie zniesie. Jak cylinder by³by ca³y czas otwarty to pewnie starty by³yby sporo mniejsze. Pewnie nie. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-09-06 22:18:45 | |
Autor: to | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
begin Krzysiek Kielczewski
Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas Bo? Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót). Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-07 08:24:53 | |
Autor: Ukaniu | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
U¿ytkownik "to" <to@xyz.abc> napisa³ w wiadomo¶ci news:4e669c44$0$2493$65785112news.neostrada.pl... Bo? Taka jest fizyka na poziomie dawnej szko³y podstawowej. Nie ma si³y, ¿eby sprê¿anie nie powodowa³o strat, nawet je¶li potem Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie czê¶ciowo znosi tylko mo¿e znosiæ ca³kowicie. My¶lê, ¿e tu chodzi o to, ¿e ten silnik jest do³adowany. Wtedy po przy Jakie zyski wed³ug Ciebie maj± otwarte zawory? - ci±gniesz t³ok bo musisz zassaæ powietrze - wydajesz na to energiê - pchasz t³ok bo musisz wyt³oczyæ powietrze - wydajesz na to energiê Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energiê ze wzglêdu na opory przep³ywu. Powietrze ma kore¶lon± masê i j± trzeba przepchaæ. Powietrze zasysane niepotrzebnie wych³adza cylinder. -- Pozdrawiam, £ukasz |
|
Data: 2011-09-06 23:26:08 | |
Autor: kogutek | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
> Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie mia³oby siê to "znosiæ". Raczej w > filmiku jest b³±d lub co¶ ¼le zinterpretowa³e¶. Link! ;) > pomijaj±c pierwszy cykl t³ok A rozprêza gaz -> strata potem t³ok B rozprêza gaz -> strata, ale mniejsza bo t³ok A jest ciagniety do góry przez podci¶nienie nastepnie t³ok A rozprê¿a, a B ci±gnie w górê, itd.. Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wygl±daj± wa³y wykorbione do silników cztero cylindrowych rzêdowych. w opisie na onecie i na filmiku wy³±czaj± 2 i 3. Z pracy rozrz±du wychodzi ¿e wa³ wykorbiony jest typowy bo pali 1 3 4 2 -- |
|
Data: 2011-09-07 08:00:50 | |
Autor: PM | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
?
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5a65.00000555.4e668ff0@newsgate.onet.pl... w sumie nie ma znaczenia, tyle ¿e oba od³±czone cylindry równocze¶nie poch³aniaj± energie a potem j± oddaj± chyba faktycznie spe³niaj± role "ko³a zamachowego" jak ju¿ by³o wcze¶niej napisane. i mo¿e to jest nawet bardziej po¿±dany efekt? |
|
Data: 2011-09-06 14:45:01 | |
Autor: kamil d | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |