Data: 2011-09-06 13:22:37 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze:
specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -Lepiej jest jak są zamknięte. Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2 cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co innego. Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte. Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach. Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia, natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji zamieniają na pracę). Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3. Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już inne negatywne kwestie otwartych zaworów. |
|