Data: 2009-12-16 23:34:39 | |
Autor: Adam Szewczak | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
Tak z ciekawosci.
Bo jakos wczesniej nie mialem okazji poruszac sie tak nowoczesnymi samochodami ;P Jak dlugo taki silnik 1.4HDi powinien dochodzic do temp roboczej (czyt strzalka temp po srodku) Bo dzis -7 a samochod nie dogrzal sie na odcinku (W-wa, od Radiowej do Kasprzaka). Imo ogrzewanie w tym przypadku Bipper to hmm, toto grzeje ale jak sie odkreci 3/4 na skali nawiewu a i tak mizernie to cieplo daje. CO prawda porownuje do mojego 1.4D w polo (taki zwykly stary diesel) i moj sie znacznie szybciej nagrzewa oraz dmucha cieplem. PZDr Adam |
|
Data: 2009-12-17 07:00:35 | |
Autor: Agent | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgbn9n$dom$1news.onet.pl... Tak z ciekawosci.Pewnie wszystko ok. Mój diesel (1.7 CTDi) się dogrzał po czym wskazówka spadła z powrotem w dół trochę. W aucie też miałem średnio ciepło mimo ogrzewania na max. |
|
Data: 2009-12-17 11:00:58 | |
Autor: Jacek | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
Agent pisze:
to standard - ale czy sa samochody, ktore nie maja problemow z taka temperatura, tj., stoja np caly czas w korku i lapia wlasciwa temperature... oczywiscie mowa o takich temp jak teraz i jezdzie caly czas w korku. Moze jakies v8? |
|
Data: 2009-12-17 08:17:14 | |
Autor: Gom | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
On 17 Gru, 11:00, Jacek <mo...@spam-wp.pl> wrote:
to standard - ale czy sa samochody, ktore nie maja problemow z taka Moje R5 (W202 OM605) nie ma z tym najmniejszego problemu: http://img692.imageshack.us/img692/5155/20091217k.jpg Silnik trzyma temp., a w kabinie jest na tyle gorąco, że musiałem zdjąć kurtkę :-) -- Gom |
|
Data: 2009-12-18 21:55:16 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
to standard - ale czy sa samochody, ktore nie maja problemow z taka temperatura, tj., stoja np caly czas w korku i lapia wlasciwa temperature... oczywiscie mowa o takich temp jak teraz i jezdzie caly czas w korku. W moim volvo 850 2,5 benzyna nie bylo z tym najmniejszych problemow. Wskazowka lekko opada dopiero gdy (pare lat temu) byly mrozy -25 i sie jechalo. Gdy auto stalo bez problemu wskazowka osiagala polowe skali. |
|
Data: 2009-12-18 06:49:27 | |
Autor: The_EaGle | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
Adam Szewczak pisze:
Tak z ciekawosci. Bardzo ważne jest jak korzystasz z nawiewów. Jak ustawisz na max to przy wolnych obrotach przy tej temp zewn silnik nie osiagnie temp roboczej. Powinieneś ustawić nawiew na 1 i na przednia szybę i tak jechać, do czasu az silnik sie nie rozgrzeje. Pozniej dopiero ustawić nawiewy na powiedzmy 2 i ogrzanie calego wnetrza. Generalnie mniejsza pojemnosc silnika diesla i mniejsza moc to mniej ciepła jaka jest do dyspozycji do ogrzania wnetrza i taka nagrzewnica mozesz go bez problemu schłodzić jeżeli stoisz w korku. W koncu diesel wytwarza o 1/3 ciepła mniej niż benzyna i dzieki temu mniej placisz na stacji benzynowej. Pozdrawiam Rafał focus tdci |
|
Data: 2009-12-18 13:34:18 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej? | |
|
|