1.6 HDI się moczy. Szukamy miejsca i przyczyny

Data: 2009-11-19 16:48:46
Autor: Adam Franik
1.6 HDI się moczy. Szukamy miejsca i przyczyny
Witam.

Mamy Peugeota 307 HDi, przebieg 70kkm, po wymianie turbiny 3 miesiące temu
(nie pytajcie:).
Tu fotka silnika:
http://www.ef-motors.pl/Foto/307a.jpg
Problem w tym że silniczek się mocno poci płynem chłodzącym. A wręcz leje.
Kapie z góry na ten elment, ktory jest pokazany na fotce.
fotka:
http://www.ef-motors.pl/Foto/307b.jpg

Sorry za jakosc ale tylko komórka była pod ręką.

Nie zdejmowałem jeszcze wszystkich plastików itp., ale może ktoś ma
koncepcje z czego się tam może lać? W sobote będę go rozgrzebywał i
przydałoby się jakies naprowadzenie.

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-11-19 17:22:29
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:

Nie zdejmowałem jeszcze wszystkich plastików itp., ale może ktoś ma
koncepcje z czego się tam może lać? W sobote będę go rozgrzebywał i
przydałoby się jakies naprowadzenie.

Obudowa termostatu?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 17:45:05
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:22:29 +0100, DoQ napisał(a):

Adam Franik pisze:

Nie zdejmowałem jeszcze wszystkich plastików itp., ale może ktoś ma
koncepcje z czego się tam może lać? W sobote będę go rozgrzebywał i
przydałoby się jakies naprowadzenie.

Obudowa termostatu?

Nie wiem gdzie tam jest termostat, ale tak by wychodzilo ze tam. Problem w
tym, że kapie NA TO a nie z tego.

Data: 2009-11-19 16:49:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:45:05 +0100, Adam Franik napisał(a):

Nie wiem gdzie tam jest termostat, ale tak by wychodzilo ze tam. Problem w
tym, że kapie NA TO a nie z tego.

A ta dziwna powyginana rurka nad tym, wyglądająca jakby się z gumowym
przewodem łączyła?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-19 18:00:26
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 16:49:00 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Połączenie szczelne. Może na końcu tej gumowej rurki. Skapuje spod tego
czegoś srebrnego, metalowego, karbowanego.  Bede to zaraz rozbierał. 3 rzeczy które człowieka mogą wykończyc:

- młoda żona
- budowa domu
- francuski samochód :)

Data: 2009-11-19 18:49:31
Autor: Grejon
1.6 HDI się moczy. Szukamy miejsca i przyczyny
Adam Franik pisze:

- francuski samochód :)

Przesada - ja mam 1,5 roku już drugiego franca i żyję :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-11-19 19:55:43
Autor: Wojtek

Użytkownik "Adam Franik" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości

>  rzeczy które człowieka mogą wykończyc:
- budowa domu

Zgadzam się...

Data: 2009-11-19 17:58:38
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:

Nie wiem gdzie tam jest termostat, ale tak by wychodzilo ze tam. Problem w
tym, że kapie NA TO a nie z tego.

Jesli dobrze patrze po twoim zdjeciu moze byc z tych okolic, termostat jast dosc wysoko wyglada tak: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/uHUbQjnS8xpiV5384cfJDA?feat=directlink

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 18:03:20
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:58:38 +0100, DoQ napisał(a):

Adam Franik pisze:

[...]

Dobra, jest trop :) Puściłem Ci wiadomość na prv. --

Data: 2009-11-19 18:12:44
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:

Dobra, jest trop :) Puściłem Ci wiadomość na prv.

Pojszlo ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 20:03:00
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 16:48:46 +0100, Adam Franik napisał(a):

[...]

OK, usterka zdiagnozowana. Osłona termiczna turbo wskutek drgań wytarła
dziure w takim srebrnym karbowanym elemencie widoczyn centralnie na fotce
nr 2. Kto wie co to jest, jaki ma nr części i ile kosztuje?

Data: 2009-11-19 20:20:33
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:
OK, usterka zdiagnozowana. Osłona termiczna turbo wskutek drgań wytarła
dziure w takim srebrnym karbowanym elemencie widoczyn centralnie na fotce
nr 2. Kto wie co to jest, jaki ma nr części i ile kosztuje?

Wymiennik ciepla - 525pln, nie dostales emaila?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 20:23:58
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 20:20:33 +0100, DoQ napisał(a):

Adam Franik pisze:
[...]

Dostałem, dzieki, teraz dopiero rozgryzłem soft :) Niemniej jednak jeszcze
nie wiem jak tam ceny sprawdza :) Po naszemu to chłodnica oleju right? --

Data: 2009-11-19 20:28:32
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:
Dostałem, dzieki, teraz dopiero rozgryzłem soft :) Niemniej jednak jeszcze
nie wiem jak tam ceny sprawdza :) Po naszemu to chłodnica oleju right?

Tak. Wymiennik olej-woda :)
Do tego uszczelke jeszcze musisz kupic za ok 60pln.
Wpisz sobie po nr VIN bo OIDP sa 2 rodzaje. Znajdziesz klikajac "w silnik" a pozniej w miske olejowa (to jest w podstawie filtra oleju)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 20:21:42
Autor: Przemek
Adam Franik wrote:
[...]

No coz pewnie skladany w poniedzialek przez arabow z Francji :)
Kto wie co to jest, jaki ma nr części i ile
kosztuje?
chlodnica oleju , nowa pewnie sporo

Data: 2009-11-19 20:25:19
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 20:21:42 +0100, Przemek napisał(a):

Adam Franik wrote:
[...]

No, juz do tego własnie też doszedłem. DoQ podał cene w ASO. Na Allegro
zaczynają sie od 200, z fakturą około 300. Idiotyczne uszkodzenie i masa
kasy w plecy... :/

Data: 2009-11-19 20:34:00
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:

No, juz do tego własnie też doszedłem. DoQ podał cene w ASO. Na Allegro
zaczynają sie od 200, z fakturą około 300. Idiotyczne uszkodzenie i masa
kasy w plecy... :/

Raczej wynik zaniedbania i braku przegladow :P
Obluzowane oslony termiczne kolektora/turbiny w DV6 to typowa usterka, trzeba to na czas wymienic, koszt nie jest specjalnie duzy..

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 20:41:19
Autor: DoQ
DoQ pisze:

Raczej wynik zaniedbania i braku przegladow :P
Obluzowane oslony termiczne kolektora/turbiny w DV6 to typowa usterka, trzeba to na czas wymienic, koszt nie jest specjalnie duzy..

Albo zareklamuj w miejscu gdzie ci turbine wymieniali, bo moze to oni ich nie poskrecali jak trzeba :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-19 21:11:29
Autor: Adam Franik
Dnia Thu, 19 Nov 2009 20:41:19 +0100, DoQ napisał(a):

DoQ pisze:

[...]

Poskrecane były mocno, ale niekoniecznie równo. Auto nie moje, dostałem do
zdiagnozowania. Właściciel będzie decydował co dalej. Dzięki za info o
uszczelce i ogólnie za pomoc bo się bardzo przydała.

Data: 2009-11-19 21:30:45
Autor: DoQ
Adam Franik pisze:

Poskrecane były mocno, ale niekoniecznie równo. Auto nie moje, dostałem do
zdiagnozowania. Właściciel będzie decydował co dalej. Dzięki za info o
uszczelce i ogólnie za pomoc bo się bardzo przydała.

Luzik :)
Co do uszczelki to byc moze jest w zestawie z nowym wymiennikiem, ale nie mam zadnego info na ten temat (czasem dorzucaja uszczelki czasem nie).

Pozdrawiam
Pawel

1.6 HDI się moczy. Szukamy miejsca i przyczyny