Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   1.8 TD Fordowski w zimie...

1.8 TD Fordowski w zimie...

Data: 2012-02-02 23:22:29
Autor: Irek N.
1.8 TD Fordowski w zimie...
jak powszechnie wiadomo daje d..y przy temperaturach poniżej -20C :)
Mam takowy i potrzebuję aby jednak zechciał rano zapalić. Wpadł mi do głowy pomysł samostartów (spray w wlot powietrza). Czy w roli takowego nada się gaz przykładowo propan-butan?
Zrobiłem dzisiaj próbę - ciężko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł, psikałem troszeczkę z obawy o ewentualne skutki.
Robił już kto¶ próby tego typu? Bardzo niebezpieczne?

__
Irek.N.

Data: 2012-02-03 08:08:39
Autor: szufla
1.8 TD Fordowski w zimie...
Zrobiłem dzisiaj próbę - ciężko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł, psikałem troszeczkę z obawy o ewentualne skutki.
Robił już kto¶ próby tego typu? Bardzo niebezpieczne?

Gdzies widzialem, ze najlepszy jest Plak do desek :)

sz.

Data: 2012-02-03 08:20:52
Autor: PM
1.8 TD Fordowski w zimie...

Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał

Robił już kto¶ próby tego typu? Bardzo niebezpieczne?

Gdzies widzialem, ze najlepszy jest Plak do desek :)

Plak działa - widziałem jak mechanik przetaczał tak samochód z zepsutymi wtryskami
ale moze lepiej kupić jaki¶ autostart z eterem.
<am do czynienia z urzadzeniami gdzie firmowo jest pojemnik z eterem, używa sie go w niskich temp.

Data: 2012-02-03 08:32:07
Autor: szufla
1.8 TD Fordowski w zimie...

Plak działa - widziałem jak mechanik przetaczał tak samochód z zepsutymi
wtryskami

Po co mu Plak jak ma rozwalone wtryski :)?

sz.

Data: 2012-02-03 08:36:21
Autor: PM
1.8 TD Fordowski w zimie...

Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgg2i8$50j$2inews.gazeta.pl...

Plak działa - widziałem jak mechanik przetaczał tak samochód z zepsutymi
wtryskami

Po co mu Plak jak ma rozwalone wtryski :)?

z rozwalonymi wtryskami nie chciał jechać (silnik od biedy pracował na jałowym)
wiec żeby wjechać na warsztat jeden mechanika kierował a drugi Plakiem dawał w dolot.
no i dojechali.

Data: 2012-02-03 09:49:44
Autor: J.F
1.8 TD Fordowski w zimie...
Użytkownik "Irek N."  napisał w wiadomo¶ci grup
jak powszechnie wiadomo daje d..y przy temperaturach poniżej -20C :)

Nie Irku, to nie prawda. Mam dwa - ten stary faktycznie nie chce zapalic, a ten jeszcze starszy nie ma z tym problemow :-(
W jednym aku bylo czysciutkie, w drugim nie dotykane od 2 czy 3 lat, wykwity na klemach po pare cm - i zgadnijcie ktory zapalil :-)

Swoja droga .. skad te wykwity ? akumulator nieszczelny, czy posmarowalem nie calkiem bezkwasowa wazelina ?

A ten "zadbany" aku i tak dostal zwarcia :-)

Mam takowy i potrzebuję aby jednak zechciał rano zapalić. Wpadł mi do głowy pomysł samostartów (spray w wlot powietrza). Czy w roli takowego nada się gaz przykładowo propan-butan?
Zrobiłem dzisiaj próbę - ciężko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł, psikałem troszeczkę z obawy o ewentualne skutki.

Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala niz benzyna, tak przynajmniej mowia.

J.

Data: 2012-02-03 09:56:44
Autor: PM
1.8 TD Fordowski w zimie...

Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala niz
benzyna, tak przynajmniej mowia.

w dieslu na 100% - wyższa liczba oktanowa.

Data: 2012-02-03 11:25:31
Autor: J.F
1.8 TD Fordowski w zimie...
Użytkownik "PM"  napisał w wiadomo¶ci grup
Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala niz
benzyna, tak przynajmniej mowia.

w dieslu na 100% - wyższa liczba oktanowa.

ale liczba oktanowa to odpornosc na spalanie detonacyjne - nie wiem czy sie przeklada na zwykle spalanie :-)

J.

Data: 2012-02-03 11:41:27
Autor: T.
1.8 TD Fordowski w zimie...

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgg7gd$i6n$1mx1.internetia.pl...

Normalnie to sie chyba eterem robi, a p-b ... trudniej zapala niz
benzyna, tak przynajmniej mowia.

w dieslu na 100% - wyższa liczba oktanowa.

Oktany to dla benzyny. Dla ON okre¶la się liczbę cetanow±.
T.

Data: 2012-02-03 12:13:57
Autor: PM
1.8 TD Fordowski w zimie...

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał

Oktany to dla benzyny. Dla ON okre¶la się liczbę cetanow±.

wspaniale!
ale mowa była o propan butanie, który wdmuchujemy w kolektor diesla.
i konsekwentnie dalej:
skoro liczba oktanowa to odporno¶c na samozapłon więc im niższa tym łatwiej on nast±pi.

Data: 2012-02-03 17:01:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
1.8 TD Fordowski w zimie...
Hello PM,

Friday, February 3, 2012, 12:13:57 PM, you wrote:

Oktany to dla benzyny. Dla ON okre¶la się liczbę cetanow±.
wspaniale!
ale mowa była o propan butanie, który wdmuchujemy w kolektor diesla.
i konsekwentnie dalej:
skoro liczba oktanowa to odporno¶c na samozapłon więc im niższa tym łatwiej
on nast±pi.

Nastepuje za wczesnie i zamiast wspomóc rozruch - hamuje silnik.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-04 22:18:17
Autor: nazgul
1.8 TD Fordowski w zimie...
W dniu 2012-02-03 17:01, RoMan Mandziejewicz pisze:

Nastepuje za wczesnie i zamiast wspomĂłc rozruch - hamuje silnik.

to juĹĽ inna kwestia
ale propan-butan raczej nie ma niĹĽszej niĹĽ ON.

ciekawe jakÄ… ma eter?

Data: 2012-02-03 11:09:03
Autor: komar
1.8 TD Fordowski w zimie...
W dniu 2012-02-02 23:22, Irek N. pisze:
jak powszechnie wiadomo daje d..y przy temperaturach poniĹĽej -20C :)
Mam takowy i potrzebuję aby jednak zechciał rano zapalić. Wpadł mi do głowy pomysł
samostartów (spray w wlot powietrza). Czy w roli takowego nada się gaz przykładowo
propan-butan?
Zrobiłem dzisiaj próbę - ciężko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł, psikałem
troszeczkÄ™ z obawy o ewentualne skutki.
Robił już ktoś próby tego typu? Bardzo niebezpieczne?

kiedyś miałem nieprzyjemność jeździć przez rok autem z tym silnikiem, zaliczyłem dwie zimy i robiłem kilka eksperymentów. Na samostartach zatrzymywał mi się silnik - nie wiem czemu, moze kompresja za duża, ale jak zassał gaz to rozrusznik nie miał siły krecić wałem. Wielkorotne grzenie świec nigdy nie pomagało, tylko pogarszało sprawę. Jedyne co możesz spróbować to: zakręcić z 10 sekund - jak nie zapali to wyjąć kluczyk ze stacyjki, odczekać 2 minuty i po grzaniu świec aż usłyszysz, że wyłaczył się przekaźnik świec (pyknięcie - kilkanaście sekund po zgaśnięciu kontrolki grzania) próbuj palić - u mnie tym magicznym sposobem jakoś zapalał ale trzeba było i tak długo kręcić. Inna pewna metoda to z holu - zawsze zapalał :)

k.

Data: 2012-02-03 12:50:39
Autor: AZ
1.8 TD Fordowski w zimie...
On 02/03/2012 11:09 AM, komar wrote:

kiedyś miałem nieprzyjemność jeździć przez rok autem z tym silnikiem,
zaliczyłem dwie zimy i robiłem kilka eksperymentów. Na samostartach
zatrzymywał mi się silnik - nie wiem czemu, moze kompresja za duża, ale
jak zassał gaz to rozrusznik nie miał siły krecić wałem.
>
Ja bym obstawiał na za wczesną detonację i dlatego zatrzymywało silnik.

--
Artur
ZZR 1200

1.8 TD Fordowski w zimie...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona