1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek

Data: 2019-06-03 09:21:51
Autor: spider
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
Mam na oku kupno S-MAX z silnikem diesel 1.8 TDCI przebieg 208k.
Jak twierdzi w³a¶ciciel (niby znajomy ojca, ale nie wiem czy mogê tak 100% mu zaufaæ) w aucie tym wywali³o p³yn ch³odniczy przez korek, z zeznañ wynika, ¿e przyczyn± by³ niesprawny korek i ¿e wymieni³ termostat, ca³y p³yn w uk³adzie i korek i problemu nie ma.
Mo¿liwe ¿e to faktycznie korek by³ przyczyn±? Czy mo¿e byæ jednak co¶ powa¿niejszego z autem, jak np uszczelka pod g³owic±?

Data: 2019-06-03 06:26:14
Autor: sczygiel
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
W dniu poniedzia³ek, 3 czerwca 2019 02:21:54 UTC-5 u¿ytkownik spider napisa³:
[...]

Moze byc wszystko.

Jak taki pewny to niech da gwarancje na 6msc/10kkm na problemy zwiazane z silnikiem.

Data: 2019-06-03 16:19:10
Autor: J.F.
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
U¿ytkownik "spider"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5cf4ca90$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakby uszczelka, to by chyba caly czas wywalalo.
Ale czy smierdzi spalinami spod korka to warto sprawdzic ...

Przy czym u mnie w oplu to trudno przekroczyc 90C ... plyn chyba jeszcze nie powinien wrzec.
Moze ma niesprawny wiatrak chlodnicy ?

J.

Data: 2019-06-04 01:03:09
Autor: JDX
On 2019-06-03 16:19, J.F. wrote:
[...]
Przy czym u mnie w oplu to trudno przekroczyc 90C ... plyn chyba jeszcze
nie powinien wrzec.
Moze ma niesprawny wiatrak chlodnicy ?
Przy normalnej je¼dzie przekroczenie 90 jest wrêcz niemo¿liwe, ale w
korku, przy takiej pogodzie jak dzisiaj chyba jednak tak. Przecie¿
czasami w³a¶nie w takiej sytuacji mo¿na spotkaæ auta, które ,,siê
zagotowa³y". Poza tym wrzy czy nie, to jednak siê rozszerza. A mo¿e
w³a¶cicielowi co¶ siê pomyli³o zala³ zbiornik do pe³na, tak jak zbiornik
p³ynu do wycieraczek. :-) W moim oplu te dwa zbiorniki s± jakie¶ 25 cm
od siebie - mo¿na siê pomyliæ. :-)

Data: 2019-06-04 22:35:52
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-06-03 o 16:19, J.F. pisze:
[...]

Niekoniecznie. Kupi³em kiedy¶ auto. Auto je¼dzi³o normalnie. Na pierwszy rzut oka nic siê nie dzia³o niedobrego, ale jak latem zaczê³o dostawaæ w piz.... na  d³u¿szych trasach w upale lub w miejskich korkach to zaczyna³o wywalaæ p³yn ch³odniczy korkiem. Korki wymieni³em 2 razy, ale wszystko siê powtarza³o. Jak auto by³o niedogrzane to nic siê nie dzia³o. Dopiero jak robi³em d³u¿sz± trasê lub du¿o je¼dzi³em w korkach w upalne lato to wywala³o p³yn. A to jaki¶ w±¿ pêk³, a to ch³odnica, a to nagrzewnica. Trudno by³o doj¶æ do tego co jest. Mechanicy wymieniali to co akurat uleg³o uszkodzeniu bez wiêkszego dociekania dlaczego tak siê sta³o.

Dopiero jak na wyra¼n± moj± pro¶bê g³owica zosta³a zdjêta i wys³ana do firmy specjalistycznej to siê okaza³o, ¿e s± mikropêkniêcia w g³owicy i nie da siê tego naprawiæ.

Data: 2019-06-04 15:43:01
Autor: spider
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
Dziêki wszystkim za odpowiedzi, jednak zrezygnowa³em jak poczyta³em o tym silniku. Gdyby to by³o 2.0 z PSA to pewnie bym wzi±³.
A w tym niepewne wtryski Siemensa, rozrz±d z dwoma paskami gdzie same czê¶ci z 1500 PLN kosztuj±. Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat nie przeszkadza, bo wiêkszo¶æ przebiegu t³ukê po trasami.
Pozdrawiam

Data: 2019-06-04 14:01:42
Autor: sczygiel
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 08:43:05 UTC-5 u¿ytkownik spider napisa³:
[...]

Ten silnik to nie taki zly jest.
Ja na takim zrobilem 400kkm i w sumie poza swiecami i rozrusznikiem nic nie wymienialem.
Auto nie kopcilo, jechalo dobrze, silnik nie wibrowal i palilo 5/100.

Tez wtryski byly z siemensa.

Silnik nie bral oleju. Mechanik kiedys mi sie rozmazyl bo stwierdzil ze tez taka foke mial i ze dobre sa bo powyzej 500kkm robia.

Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie szczypiesz o 1500pln kiedy to jest w praktyce normalna cena za naprawe czegokolwiek.

Ja ta foke kupilem za 18kpln, pojezdzilem 6 lat (200kkm), sprzedalem za 8. Na samym paliwie w porownaniu do benzyny zaoszczedzilem na drugie takie auto (5l/100- 2000L przy roznicy litra - 10kpln minumum).

To dosyc dobry silnik. O ile nie dobity.

Data: 2019-06-05 21:45:17
Autor: spider
W dniu 2019-06-04 o 23:01, sczygiel@gmail.com pisze:

Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie szczypiesz o 1500pln kiedy to jest w praktyce normalna cena za naprawe czegokolwiek.

Zdajê sobie z tego sprawê, po prostu jak doda³em sobie do ceny wyj¶ciowej konieczno¶æ zainwestowania w sam± wymianê rozrz±du 2k, to siê ju¿ zrobi³a ¶rednia oferta. A ten wywalony korek mi jeszcze narobi³ w±tpliwo¶ci. Mo¿e trochê spanikowa³em, ale nie mam du¿ego ci¶nienia na zmianê auta, po prostu trafi³a siê okazja niby pewnego auta, ale z t± pewno¶ci± to ró¿nie bywa, bo niby auto sprowadzone indywidualnie 3 lata temu przez jakiego¶ znajomego handlarza, ale czy nie by³ cofniêty licznik to na 100% taki pewny bym nie by³.
Inna sprawa ¿e mój obecny kombi 1,9 TDI trochê mnie rozpie¶ci³ je¶li chodzi o awaryjno¶æ, czy koszty czê¶ci i napraw.
Kupi³em od Niemca jak mia³ 165k (przebieg zgadza³ siê z danymi w ASO), obecnie ma 245k, silnik suchy i chodzi dalej jak zegarek, odpala dos³ownie na dotyk, odczyty z wtrysków na komputerze ok, turbo nadal oryginalne i ¶miga. Wymieni³em tylko ¶wiece, czujnik temperatury G62 i rozrz±d, wszystko kosztowa³o "grosze". Na naprawach nie oszczêdzam, co¶ ¶wiruje to wymieniam/naprawiam. A¿ ¿al by mi by³o go siê teraz pozbywaæ za jakie¶ ¶mieszne pewnie pieni±dze.

Data: 2019-06-05 14:04:55
Autor: sczygiel
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
W dniu ¶roda, 5 czerwca 2019 14:46:12 UTC-5 u¿ytkownik spider napisa³:
> [...]

Zdajê sobie z tego sprawê, po prostu jak doda³em sobie do ceny wyj¶ciowej konieczno¶æ zainwestowania w sam± wymianê rozrz±du 2k, to siê ju¿ zrobi³a ¶rednia oferta.

2k to kosmos nie jest. Jak auto dobre to na takim wymienionym rozrzadzie pojezdzi kolejne 100-150kkm.
Taki sam koszt jak przy benzynie czy innych autach.
A jak ci ktos powie ze rozrzad wlasnie wymienil i ma na to papier to jaka masz pewnosc ze wymienil a nie ze zaplacil mechanikowi za fakture? :)

[...]

Tu jest niestety pogrzebany duzy pies. Bo pewnosci co do jakosci i niezawodnosci auta nie da ci nikt.
Sam auto przedawalem i bylo w dobrym stanie. Zawsze mi odpalalo, bez wachania wsiadalem i jechalem w 400-800km podroz. Ale jakbys sie mnie zapytal ile kkm jeszcze zrobi zanim zdechnie to bym ci powiedzial ze nie mam pojecia.

Jeszcze gorzej jest z autami od handlarzy ktorzy w nich nic nie naprawiali. Tez nie wiedza w jakim jest stanie.

Jedynymi osobami ktorzy wiedza w jakim auto jest stanie sa ci co juz cos naprawiali i po prostu zrobili ulepa, aby tylko wytrzymal do sprzedazy. Ci wiedza ze auto to padaka. Ale ich nie oddzielisz od reszty. Moze po umytym silniku mozna wnioskowac. Ale pewnosci nie ma zadnej...

Inna sprawa ¿e mój obecny kombi 1,9 TDI trochê mnie rozpie¶ci³ je¶li chodzi o awaryjno¶æ, czy koszty czê¶ci i napraw.

Bo dizle to dobre maszyny. Niewiele z nich tak naprawde to padaki.

[...]

To masz jak ja mialem :)
Trzymaj to auto i ciesz sie nim :)

Data: 2019-06-05 20:59:53
Autor: Budzik
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
U¿ytkownik spider "spajder78[wytnij]"@wp.pl ...

[...]

Wszystko jasne tylko w³asciwie jak kupujesz auto to rozrzad praktycznie zawsze warto wymienic (no moze poza zakupem od absolutnie zaufanej osoby która ci powie kiedy wymienia³a sama)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2019-06-04 15:59:56
Autor: Budzik
[...]

A co w nich niepewnego? I tak trzeba bedzie w koncu wymienic.
, rozrz±d z dwoma paskami gdzie same czê¶ci z 1500 PLN kosztuj±.

Jak czesto sie wymienia? W moim dieslu co 150kkm - to troche dziwne zeby to czy rozrzad bedzie kosztowa³ 1000 czy 1500 mia³o jakiekolwiek znaczenie przy wyborze auta.

Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat nie przeszkadza, bo wiêkszo¶æ przebiegu t³ukê po trasami.

No to co? I tak padnie :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jestem ma³y Talibanek, mam  granatów ca³y dzbanek, nuklearn± walizeczkê
i w±glika  probóweczkê. Raz, dwa, trzy, dzi¶ Allacha spotkasz  Ty !

Data: 2019-06-09 21:24:51
Autor: P.B.
1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek
Dnia 04 Jun 2019 15:59:56 GMT, Budzik napisa³(a):

[...]

Pytanie tylko kiedy. Ja ma 1.8 TDCI w zwyk³ym Focusie i przy przebiegu 340
tys. kilometrów wtryski nie daj± ¿adnych objawów nieprawid³owej pracy.
Zapala, nie kopci, pali tyle co zawsze.

[...]

W tym silniku rozrz±d wymienia siê co 200 tys. kilometrów, Graty drogie,
roboty z tym strasznie du¿o, wiêc w dwóch tysi±cach ciê¿ko siê zmie¶ciæ.
Kwestia co lepsze: rozrz±d za 600 do wymiany co 60 tys., czy za 2k do
wymiany co 200?

Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat nie przeszkadza, bo wiêkszo¶æ przebiegu t³ukê po trasami.

No to co? I tak padnie :)

DPF nie ma, ale jest ko³o dwumasowe, które nie szokuje trwa³o¶ci±. Komplet
ze sprzêg³em kosztuje 1300, wiêc z wymian± te¿ pod dwa tysi±ce podchodzi. Ja poma³u leczê siê diesla. --
Pozdrawiam,
Przemek

1.8 TDCI wywali³o p³yn przez korek