1,89 l/100 km - czy to możliwe?

Data: 2011-06-23 11:22:53
Autor: Arek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
jaja sobie robią?
http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-czy-to-mozliwe.html

Też to czytałem i też mnie to zdziwiło ale wg mnie to też jakiś totalny wałek.
Jakby normalnie jechał to przy 90 km/h żadne auto nie zejdzie poniżej 3
litrów. Pewnie dusił 30 - 40 km/h na piątce, albo nawet 20 - 30 km/h na czwórce.

Data: 2011-06-23 11:42:57
Autor: kogutek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Arek <bikerka1988@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
litrów. Pewnie dusił 30 - 40 km/h na piątce, albo nawet 20 - 30 km/h na czwórce
.

To nie był wałek. A tak przy okazji. Zużycie paliwa w litrach na 100
kilometrów fabryki podają dla ciołków. Zużycie paliwa nie ma nic wspólnego na
którym biegu samochód jedzie tylko z tym ile potrzebuje energii żeby jechał i
jakiego typy silnik jest zamontowany, liczy się również czas. Przy turbinie
gazowej zużyłby około litra na 100km jeśli przejechał by je w czasie krótszym
niż godzina. W warunkach jakie podałeś na 5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak
by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu. --

Data: 2011-06-23 11:47:07
Autor: kogutek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
> [...]

jakiego typy silnik jest zamontowany, liczy się również czas. Przy turbinie
gazowej zużyłby równowartość około litra na 100km jeśli przejechał by je w
czasie krótszym niż godzina ( zakładając że paliwem nie byłby wodór a
utleniaczem sam tlen, wtedy prawie 4 razy mniej). W warunkach jakie podałeś na
5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu. --

Data: 2011-06-23 15:34:56
Autor: J.F.
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
On Thu, 23 Jun 2011 11:47:07 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
[...]

A dalej bardzo sie liczy na ktorym biegu auto jedzie. Tyle ze to podawane fabrycznie, to jeszcze inne kalosze, wynik
unormowanego testu. Ma ktos link do szczegolow jak taki europejski
test wyglada ?
liczy się również czas. Przy turbinie
gazowej zużyłby równowartość około litra na 100km jeśli przejechał by je w
czasie krótszym niż godzina

uzyj 3x mniejszej turbiny i pojedz dwie godziny.

( zakładając że paliwem nie byłby wodór a
utleniaczem sam tlen, wtedy prawie 4 razy mniej)

A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
ma plomien wodorowo-tlenowy.

W warunkach jakie podałeś na
5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu.

No coz, trzeba by spojrzec w szczegolowe ch-ki silnika, pojazdu i
regulamin konkursu ..

J.

Data: 2011-06-23 13:51:47
Autor: kogutek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?

A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
ma plomien wodorowo-tlenowy.
Nie słyszałem o takich. Prawdopodobnie jeszcze nie ma. Nie znaczy to że nigdy
ich nie będzie. Są na razie takie co mają średnią temperaturę pracy 1600
stopni. Kiedyś nikt nie słyszał o spodniach z rozporkiem a teraz są. Na
dodatek na zamek błyskawiczny jest rozporek. Gdyby internet był trochę ponad
sto lat temu to toczyła by się w nim na forum samochody dyskusja czy
przekroczenie prędkości 100km/h grozi śmiercią. --

Data: 2011-06-23 17:34:19
Autor: J.F.
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
On Thu, 23 Jun 2011 13:51:47 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
[...]

Czyli bajania o takich sprawnosciach najlepiej troche odlozyc.
Bedzie 1l/100km .. jak sie doczekamy samochodow na ogniwa paliwowe.

J.

Data: 2011-06-23 17:32:37
Autor: kogutek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Thu, 23 Jun 2011 13:51:47 +0000 (UTC),  kogutek wrote: >> A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
> [...]
Bedzie 1l/100km .. jak sie doczekamy samochodow na ogniwa paliwowe.

Te co mają średnią temperaturę pracy 1600 stopni mają sprawność w granicach
80%. I to nie są bajania bo są i pracują. Przy średniej temperaturze 3000
stopni sprawność będzie jeszcze wyższa. A paliwo do ogniw paliwowych to w
ramach cudu powstaje czy trzeba je wyprodukować?

Data: 2011-06-23 20:51:40
Autor: J.F.
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
On Thu, 23 Jun 2011 17:32:37 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
> [...]

Te co mają średnią temperaturę pracy 1600 stopni mają sprawność w granicach
80%. I to nie są bajania bo są i pracują.

A mozna prosic link do takowej ?
Przy średniej temperaturze 3000
stopni sprawność będzie jeszcze wyższa.

Ale prosilem - poczekajmy az choc prototyp bedzie sie krecil.

A paliwo do ogniw paliwowych to w
ramach cudu powstaje czy trzeba je wyprodukować?

Czym proponowales napedzac te turbiny - wodorem i tlenem ?
Ogniwu paliwowemu nic wiecej nie trzeba.

J.

Data: 2011-06-23 20:13:36
Autor: kogutek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?

Czym proponowales napedzac te turbiny - wodorem i tlenem ?
Ogniwu paliwowemu nic wiecej nie trzeba.

J.

Do PISu się zapisz. To co napisałeś to manipulacja. Oprócz linków podstawę
prawną też chcesz?

Data: 2011-06-24 23:58:01
Autor: Jaroslaw Berezowski
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Dnia Thu, 23 Jun 2011 20:13:36 +0000, kogutek napisał(a):

Do PISu się zapisz. To co napisałeś to manipulacja. Oprócz linków
podstawę prawną też chcesz?
A te przeciwprądowe wymienniki ciepła w rekuperatorach na grupie budowlanej to mogą już mieć więcej niż 50% sprawności wymiany ciepła czy dalej nie? :D

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-06-24 23:23:24
Autor: kogutek
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Jaroslaw Berezowski <prezydent@gov.pl> napisał(a):
Dnia Thu, 23 Jun 2011 20:13:36 +0000, kogutek napisaĹ&#65533;(a):

> Do PISu siÄ&#65533; zapisz. To co napisaĹ&#65533;eĹ&#65533; to manipulacja. OprĂłcz linkĂłw
> podstawÄ&#65533; prawnÄ&#65533; teĹź chcesz?
A te przeciwprÄ&#65533;dowe wymienniki ciepĹ&#65533;a w rekuperatorach na grupie budowlanej to mogÄ&#65533; juĹź mieÄ&#65533; wiÄ&#65533;cej niĹź 50% sprawnoĹ&#65533;ci wymiany ciepĹ&#65533;a czy
 dalej nie? :D

A Ty przestałeś być kurwą męską. Jest takie powiedzenie. Jak gówno nie potrafi
pływać to mówi że woda za rzadka. To co się dzieje na innych grupach nie ma
żadnego znaczenia. Tylko kurwa jak przegrywa to zaczyna szczać na buty
przeciwnikowi. A co do pytania. Nie ma rekuperatorów co maja więcej niż 50%
sprawności energretycznej, nawet jak w reklamie napisali że mają 96%. --

Data: 2011-06-24 23:52:38
Autor: Jaroslaw Berezowski
1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Dnia Thu, 23 Jun 2011 17:34:19 +0200, J.F. napisał(a):

Czyli bajania o takich sprawnosciach najlepiej troche odlozyc. Bedzie
1l/100km .. jak sie doczekamy samochodow na ogniwa paliwowe.
JuĹź dawno jest :) Klasyczny ICE.
<http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski