Data: 2019-02-28 14:44:11 | |
Autor: viktorius | |
1.9 TDI turbo umar³o, dymi na niebiesko | |
W dniu 2019-02-28 o 13:09, mnienalt.allegro@gmail.com pisze:
Potrzebujê dojechaæ w tym stanie do mechanika 20 km. Doradzi³ ¿eby holowaæ samochód albo od³±czyæ jaki¶ w±¿ powietrza do turbo i w tym stanie dojechaæ. Pytanie który to w±¿, przewód ? 404 nie ma strony o podanym adresie Niebieski kolor spalin jest gdy jest spalany olej, ale i gdy jest za du¿a dawka paliwa, wtrysk "leje". Ró¿nica polega na zapachu spalin, jak wali porównywalnie jak z motorynki czy innego dwusuwa, to spalasz olej silnikowy. Jak wali jak z rury Ikarusa, czy innego Stara, to problem z wtryskami. Tak czy siak, trzeba jechaæ do mechanika. Ja bym profilaktycznie zdj±³ dolot za turbin± i dojecha³ na niefiltrowanym powietrzu do mechanika. Z drugiej strony 20 km to du¿o, bo jak robisz za sob± mocn± zas³onê dymn±, to czasem lepiej nie ryzykowaæ, wsadziæ na lawetê. Jak w takim stanie Policja ciê zatrzyma, to masz zabrany dowód, a do kosztów naprawy dochodzi koszt dodatkowego przegl±du technicznego. -- viktorius |
|
Data: 2019-02-28 08:29:04 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
1.9 TDI turbo umar³o, dymi na niebiesko | |
https://youtu.be/lOeVc0nQLrw
Wystarczy odpi±æ jeden z tych przewodów, komp wykryje lewe powietrze po czym wejdzie w tryb awaryjny |
|
Data: 2019-02-28 23:23:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
1.9 TDI turbo umar³o, dymi na niebiesko | |
W dniu 2019-02-28 o 17:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://youtu.be/lOeVc0nQLrw Tryb awaryjny nie zabezpieczy silnika przed rozbiegniêciem siê. Rozbiegniêty bêdzie siê krêci³ nawet bez komputera i ca³ego osprzêtu. -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i prze³o¿eñ skrzyñ biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2019-03-01 08:48:27 | |
Autor: viktorius | |
1.9 TDI turbo umar³o, dymi na niebiesko | |
W dniu 2019-02-28 o 23:23, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2019-02-28 o 17:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:Rozbieganie to taki tryb czystko analogowy. Póki ma co spalaæ, to spala. Ojcu rozbiegany silnik zatrzyma³ siê po skonsumowaniu ca³ego oleju. Mocy mia³ tyle, ¿e sprzêg³o na jedynce i hamulcu nie da³o rady go zatrzymaæ. Korby bokiem nie wyskoczy³y, t³oki siê nie zatar³y. Po wlaniu nowego oleju, wymianie turbiny na sprawn±, silnik odpali³ i dzia³a³ jeszcze d³ugo. -- viktorius |
|
Data: 2019-03-01 08:53:26 | |
Autor: abn140 | |
1. | |
Ojcu rozbiegany silnikjaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to szacun dla producenta.... |
|
Data: 2019-03-01 09:13:17 | |
Autor: viktorius | |
1. | |
W dniu 2019-03-01 o 08:53, abn140 pisze:
4CT90 AndoriaOjcu rozbiegany silnikjaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to szacun Jedna zaleta w¶ród wielu wad tego silnika nie zrobi z tego producenta lidera na rynku. Zreszt± ju¿ nie produkuj± silników, nie nad±¿yli za normami, a pomys³ na hacking a'la VW nie wpadli ;) -- viktorius |
|
Data: 2019-03-02 19:44:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
1. | |
W dniu 2019-03-01 o 09:13, viktorius pisze:
W dniu 2019-03-01 o 08:53, abn140 pisze: 90KM z 2.4l :) No i dlatego tak du¿o, bo z turbin±. Kiedy¶ to by³y czasy ;) -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i prze³o¿eñ skrzyñ biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2019-03-02 21:18:14 | |
Autor: RadoslawF | |
1. | |
W dniu 2019-03-02 o 19:44, Tomasz Pyra pisze:
4CT90 AndoriaOjcu rozbiegany silnikjaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to szacun A tam zaraz by³y. Niedawno ogl±da³em fajn± terenówkê. Silnik V8, 4,2 litra a moc ca³e dwie¶cie koni. Te¿ dizel. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2019-03-02 23:38:33 | |
Autor: Adam | |
1. | |
W dniu 2019-03-02 o 21:18, RadoslawF pisze:
W dniu 2019-03-02 o 19:44, Tomasz Pyra pisze: To sobie obejrzyj jeden z najs³ynniejszych silników: HZJ od Land Cruizera, g³ównie J7 czy innych bush taxi typu HD. Silnik w zasadzie nie¶miertelny. Tyle, ¿e moc niemal po³owê mniejsza od tego, co piszesz. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-03-03 19:12:32 | |
Autor: Lewis | |
1. | |
W dniu 2019-03-02 o 23:38, Adam pisze:
W dniu 2019-03-02 o 21:18, RadoslawF pisze:to mo¿emy i¶æ w silniki przemys³owe np. MWM d227-6 5.7l 90KM :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2019-03-03 23:12:27 | |
Autor: Adam | |
1. | |
W dniu 2019-03-03 o 19:12, Lewis pisze:
W dniu 2019-03-02 o 23:38, Adam pisze: A ¿eby¶ siê nie zdziwi³ ;) Niestety, utraci³em gdzie¶ super materia³ o projektowaniu silnika HZJ do Toyoty. W ka¿dym razie w skrócie za³o¿enia: silnik mia³ przeje¼dziæ w Afryce milion kilometrów. I to na tamtejszym paliwie (albo czym¶ przypominaj±cym paliwo) i serwisowany przez tamtejszych "mechaników" - czyli w zasadzie bez serwisu. Konstrukcja silnika z lat powojennych (¿eliwo, komora wstêpna), ale materia³y jak najbardziej wspó³czesne (wytrzyma³o¶æ). Zreszt± bush-taxi ca³e by³o tak projektowane. Nawet nie mia³y korbek do szyb bo te mog± siê zepsuæ. Mia³y przesuwane szyby jak w Nysce. Czyli konstrukcja i za³o¿enia podobne, jak w prawdziwych jeszcze ci±gnikach - wiêc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w ci±gniku liczy siê moment obrotowy, a nie moc. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-03-04 10:21:15 | |
Autor: viktorius | |
1. | |
W dniu 2019-03-03 o 23:12, Adam pisze:
W ka¿dym razie w skrócie za³o¿enia: silnik mia³ przeje¼dziæ w Afryce milion kilometrów. I to na tamtejszym paliwie (albo czym¶ przypominaj±cym paliwo) i serwisowany przez tamtejszych "mechaników" - czyli w zasadzie bez serwisu.Bo liczy siê grupa docelowa. Jak na Europe, to szyby elektryki, jak na Afryke, to przesuwne (dopóki nie bêd± wybite). Ale pojedzie na wszystkim, co ma oktany. Podejrzewam, ¿e np filtr powietrza za to bardziej zaawansowany, bo zapylenie wiêksze. Wk³ad papierowy w takich przypadkach to ostatnie, co mo¿na zastosowaæ. Bo sk±d taki wk³ad wzi±æ po¶rodku Afryki? Pewnie rozwi±zania jak z wojska, cyklonowe. Czyli konstrukcja i za³o¿enia podobne, jak w prawdziwych jeszcze ci±gnikach - wiêc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w ci±gniku liczy siê moment obrotowy, a nie moc.To Ciê muszê zmartwiæ, bo w C-360 i wcze¶niejszych C-255, C-4011 by³ wtrysk bezpo¶redni... -- viktorius |
|
Data: 2019-03-04 12:40:57 | |
Autor: Adam | |
1. | |
W dniu 2019-03-04 o 10:21, viktorius pisze:
W dniu 2019-03-03 o 23:12, Adam pisze: Albo stare, sprawdzone, typu mokry filtr olejowy. A wcze¶niej snorkel z cyklonem wielko¶ci wiadra. Kolega, który zje¼dzi³ czê¶æ Afryki, mówi³, ¿e nieraz z powodu zapylenia jecha³o siê dos³ownie na czuja, ale o filtry go nie pyta³em. Czyli konstrukcja i za³o¿enia podobne, jak w prawdziwych jeszcze ci±gnikach - wiêc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w ci±gniku liczy siê moment obrotowy, a nie moc.To Ciê muszê zmartwiæ, bo w C-360 i wcze¶niejszych C-255, C-4011 by³ wtrysk bezpo¶redni... Tego nie wiedzia³em, dziêki. Nie mia³em okazji ogl±daæ silników ci±gnikowych na stole. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-03-04 13:27:45 | |
Autor: viktorius | |
1. | |
W dniu 2019-03-04 o 12:40, Adam pisze:
Na pewno silnik oddycha³ lepszym powietrzem ni¿ on sam :) Czyli konstrukcja i za³o¿enia podobne, jak w prawdziwych jeszcze ci±gnikach - wiêc i jak we wspomnianym przez Ciebie renaulcie. A w ci±gniku liczy siê moment obrotowy, a nie moc.To Ciê muszê zmartwiæ, bo w C-360 i wcze¶niejszych C-255, C-4011 by³ wtrysk bezpo¶redni... Ja te¿ nie rozbiera³em takiego silnika. Ale dziadek mi o tym mówi³, przy okazji zachwytu bezpo¶rednim wtryskiem w osobówkach w latach '90, ¿e on tak± super nowo¶æ techniczn±, to w latach ju¿ w latach 60tych u¿ywa³. Zreszt±, pierwszy silnik Rudolfa Diesla te¿ mia³ wtrysk bezpostredni, komora wstêpna to 1908 rok wg Wiki. -- viktorius |
|
Data: 2019-03-04 16:12:43 | |
Autor: JDX | |
1. | |
On 2019-03-04 13:27, viktorius wrote:
[...] Ja te¿ nie rozbiera³em takiego silnika. Ale dziadek mi o tym mówi³, przyHehe, jaki¶ czas temu Clarkson, jeszcze w Top Gear, zachwyca³ siê jaki to fajny motor ma która¶ tam korweta, bo mo¿na sobie na 5 czy 6 biegu pojechaæ od 0 do Vmax. I ja sobie przypomnia³em, ¿e gdzie¶ w 1987-88 roku robi³em to samo Ursusem C-330. :-) Na pusto rusza³o siê z 6, a gdy mia³em pó³ tony cementu na zamocowanej z ty³u na podno¶niku palecie, to trzeba ju¿ by³o ruszaæ z 5. :-) |
|
Data: 2019-03-05 10:06:38 | |
Autor: viktorius | |
1. | |
W dniu 2019-03-04 o 16:12, JDX pisze:
On 2019-03-04 13:27, viktorius wrote: Rowerem startuj±c z najwiêkszego prze³o¿enia te¿ dam rade od 0 do Vmax :P W C-330 30 koni MECHANICZNYCH by³o, Karmione czymkolwiek, najwy¿ej jeden, dwa pad³y do czasu nakarmienia w³a¶ciwym "siankiem". Nie te teraz setki elektronicznych, które zesraj± siê przy jakimkolwiek b³êdzie z jakiegokolwiek czujnika ;) -- viktorius |
|
Data: 2019-03-04 10:28:14 | |
Autor: viktorius | |
1. | |
W dniu 2019-03-02 o 19:44, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2019-03-01 o 09:13, viktorius pisze:Wg wiki VW T4 produkowany od 1990 roku mia³, 2,5 TDI o mocy 88 KM. Wiêksza pojemno¶æ, wiêcej cylindrów, bezpo¶redni wtrysk i mniejsza moc ni¿ w Andorii? VW to jacy¶ partacze ;) -- viktorius |