Data: 2012-09-16 13:11:18 | |
Autor: Maciek | |
1,9 dCi | |
Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera. Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2. Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek? Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe, a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien pojsc siedziec :> -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-09-16 13:59:19 | |
Autor: scobowski | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę? Mega-pożyteczny ficzer. Sam też sie nauczyłem z tego korzystać kiedy pożyczam jej autko. |
|
Data: 2012-09-16 14:45:57 | |
Autor: Maciek | |
1,9 dCi | |
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):
A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę? W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :) Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. O ile sie nie myle - pneumatyczny... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-09-16 12:49:07 | |
Autor: tÎż | |
1,9 dCi | |
Maciek wrote:
Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. To prawda, dlatego osobiĹcie pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi Royowi, ktĂłry nie jest wyposaĹźony w tego typu ukĹady i dlatego nie ulega awariom. Po prostu mĂłj Polonez Truck Roy zostaĹ zaprojektowany przez inĹźynierĂłw, a nie przez ksiÄgowych, ktĂłrzy wymuszajÄ szpikowanie auta zbÄdnymi ukĹadami o okresie przydatnoĹci obliczonym na okoĹo 100 tys. km. Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne zĹomy i nabijajcie kabzÄ zachodnim koncernom! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-16 16:41:02 | |
Autor: J.F. | |
1,9 dCi | |
Dnia 16 Sep 2012 12:49:07 GMT, tÎż napisał(a):
To prawda, dlatego osobiście pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi Royowi, który nie jest wyposażony w tego typu układy i dlatego nie ulega awariom. Po prostu mój Polonez Truck Roy został zaprojektowany przez inżynierów, a nie przez księgowych, którzy wymuszają szpikowanie auta zbędnymi układami o okresie przydatności obliczonym na około 100 tys. km. Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-) J. |
|
Data: 2012-09-16 16:47:02 | |
Autor: atm | |
1,9 dCi | |
Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego serwisowania, tanie w eksploatacji, nie wywolujace alergii i przeziebien. Urzadzenie to jest sterowane elementem obrotowym umieszczonym na wewnetrznej stronie drzwi. Obsluga jest dosc obszernie i szczegolowo opisana w instrukcji ;] |
|
Data: 2012-09-16 18:27:34 | |
Autor: tÎż | |
1,9 dCi | |
atm wrote:
Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego WidzÄ, Ĺźe nawet na tej grupie, zakaĹźonej zachodnim bakcylem zawodnej, przeelektronizowanej motoryzacji moĹźna znaleĹşÄ fanĂłw prawdziwych, klasycznych samochodĂłw, takich jak mĂłj Polonez Truck Roy! Serce roĹcie! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-16 18:26:08 | |
Autor: tÎż | |
1,9 dCi | |
J.F. wrote:
Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-) W moim Polonezie Trucku Royu klima jest niepotrzebna, poniewaĹź to auto posiada doskonaĹÄ wentylacjÄ. Jest tak dlatego, Ĺźe jego karoseria o klasycznym ksztaĹcie pochodzi sprzed ery udziwnieĹ stylistycznych projektowanych z myĹlÄ o yuppies zza zachodniej granicy dorabiajÄ cych siÄ na krwawicy PolakĂłw. MĂłj Polonez Truck Roy posiada doskonaĹÄ , 4-stopniowÄ dmuchawÄ i uchylne okna przednie oraz tylne. DziÄki temu nie muszÄ przepĹacaÄ za drogÄ w zakupie i eksploatacji klimatyzacjÄ sterowanÄ zawodnÄ elektronikÄ . Warto dodaÄ, Ĺźe jest to korzystne takĹźe z punktu widzenia zdrowia, poniewaĹź zbyt czÄste korzystanie z klimatyzacji grozi wirusowym zakaĹźeniem grzybicÄ krtani. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-16 22:58:57 | |
Autor: R2r | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-16 14:45, Maciek pisze:
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisaĹ(a):Mylisz siÄ - elektryczny. DziaĹa to bardzo fajnie i w zasadzie bez problemĂłw (w mojej Lagunie po siedmiu latach zatarĹy siÄ linki i trzeba byĹo je wymieniÄ - zdolny mechanik poradzi sobie z tym przy odrobinie starannoĹci i wiedzy jak to dziaĹa, a linki moĹźna dorobiÄ za kilkadziesiÄ t zĹotych, ewentualnie pozostaje rynek czÄĹci uĹźywanych) Ale jak boisz siÄ, Ĺźe siÄ zepsuje to... pozostaje Ci chyba rower i to bez przerzutek, bo w zasadzie kaĹźdy w miarÄ wspĂłĹczesny samochĂłd obfituje w takÄ iloĹÄ róşnych skomplikowanych i mogÄ cych siÄ zepsuÄ ukĹadĂłw, Ĺźe... ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-09-16 23:27:22 | |
Autor: scobowski | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-16 14:45, Maciek pisze:
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):silnik elektryczny zwijający linki. Przynajmniej w SCII |
|
Data: 2012-09-17 10:14:58 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
1,9 dCi | |
Dnia 16-09-2012 o 14:45:57 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a): Elektryczny - u mnie na liczniku 300kkm i hamulec nadal działa bez zaglądania. TG |
|
Data: 2012-09-16 14:32:51 | |
Autor: dominik | |
1,9 dCi | |
On 2012-09-16 13:11, Maciek wrote:
Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo Ĺatwo go dochipowaÄ dla +1/4 mocy wiÄcej (a co wiele waĹźniejsze - do wiele lepszej charakterystyki). Nie jest teĹź najnowszy, nastÄpcÄ jego jest 2.0dci i ten jest jeszcze lepszy i mega elastyczny, a w zaleĹźnoĹci od osprzÄtu ma od 90KM do 180KM. WracajÄ c do dizli to owszem, z wersji na wersjÄ sÄ coraz fajniejsze, ale teĹź i dokĹadajÄ do nich kilka drobiazgĂłw, ktĂłre potrafiÄ pogryĹşÄ. Dwumasa, FAP i takie tam. To pierwszy przynajmniej poczÄ tkowo byĹo jakoĹ tak niezbyt trwaĹe, ale w 2.0dci moĹźe juĹź jest lepiej, tylko jeszcze za maĹo takie auta przejechaĹy, Ĺźeby mĂłc dokĹadnie wymierzyÄ czy zmiany poszĹy w lepszym kierunku pod wzglÄdem wytrzymaĹoĹci. 2.0 zwĹaszcza z skrzyniÄ 6 biegowÄ daje sporo frajdy i nawet deko mniejsze spalanie niĹź niektĂłre 1.9dci przy wiÄkszej mocy. Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe, RÄczny elektryczny nie jest tak zĹy, ale owszem w naprawach wychodzi drogo, a ASO wymienia wiÄksze czÄĹci rĂłwnieĹź kasujÄ c odpowiednio. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-09-17 08:29:18 | |
Autor: omega_fan | |
1,9 dCi | |
Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek? Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 wiÄcej mocy, ciekawe co na to powie sprzÄgĹo. Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przykĹad w Lagunach II, rzadko kiedy trzymajÄ seriÄ. OsobiĹcie znam LagunÄ II ktĂłra na hamowni wypluĹa 105 KM, tuner powiedziaĹ Ĺźe to normalne w tych silnikach. Po maĹym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie 120) jedzie dobrze, kopci akceptowalnie - ale sprzÄgĹo po 160 kkm mĂłwi Ĺźe juĹź ma dosyÄ. Jakakolwiek prĂłba powyĹźej 130 KM i 300 Nm koĹczyĹa siÄ dymieniem jak stary parowĂłz i uĹlizgiem sprzÄgĹa od 4 biegu w gĂłrÄ. 1.9 dCi to jest kupa i tyle. 2.0 ponoÄ jest duĹźo lepszy. OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedĹş siÄ Passatem albo Golfem 1.9 TDI 130 KM, nawet nie podkrÄconym - to dopiero zobaczysz. |
|
Data: 2012-09-17 10:20:29 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:
Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek? A ja siÄ spotkaĹem z przypadkiem, kiedy goĹÄ wiele oczekiwaĹ (okolice 150KM) po tuningu. Jednak jak siÄ okazaĹo, jego sprowadzona zza Odry Laguna, nie miaĹa silnika 120KM, lecz jego 100-konnÄ wersjÄ. Rejestrowana w Polsce byĹa przez handlarza i w DR i KP widniaĹ wpis... 88kW. WyglÄ daĹo to tak, jakby paniusia w WK "siÄ pomyliĹa" na Ĺźyczenie znajomego handlarza. OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedĹş siÄ Passatem albo Golfem 1.9 Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usĹyszy - niesamowicie haĹaĹliwy klekot. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2012-09-17 02:04:46 | |
Autor: PJ | |
1,9 dCi | |
//A ja się spotkałem z przypadkiem, kiedy gość wiele oczekiwał
(okolice 150KM) po tuningu. Jednak jak się okazało, jego sprowadzona zza Odry Laguna, nie miała silnika 120KM, lecz jego 100-konną wersję. Rejestrowana w Polsce była przez handlarza i w DR i KP widniał wpis... 88kW. Wyglądało to tak, jakby paniusia w WK "się pomyliła" na życzenie znajomego handlarza. ciekawa teoria ...a moze po prostu handlarz sciagnal jakiegos sztrucla, "znajomy" diagnosta przyklepuje kwity, te ida do WK tam sprawdza sie je z Briefem, tez wszystko gra a pozniej najtanszy "zamiennik" z aukcji i juz czekamy na "swiadomego" klienta ? P. |
|
Data: 2012-09-17 10:43:14 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 10:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:(...) OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedĹş siÄ Passatem albo Golfem 1.9 No wiesz, ale to bÄdzie niemiecki klekot - zawsze moĹźna jeĹşdziÄ w nausznikach ;) |
|
Data: 2012-09-18 19:16:42 | |
Autor: jerzu | |
1,9 dCi | |
On Mon, 17 Sep 2012 10:43:14 +0200, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:
No wiesz, ale to będzie niemiecki klekot - zawsze można jeździć Chyba w czymś takim :)) Aczkolwiek mój TDDi też klekocze :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-09-18 22:07:31 | |
Autor: Artur Maśląg | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-18 19:16, jerzu pisze:
On Mon, 17 Sep 2012 10:43:14 +0200, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote: Klekocze jak cholera. |
|
Data: 2012-09-17 10:50:14 | |
Autor: tÎż | |
1,9 dCi | |
Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:
Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usĹyszy - niesamowicie Chyba nigdy Passatem nie jechaĹeĹ. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-17 19:09:28 | |
Autor: Tata | |
1,9 dCi | |
"...i uĹlizgiem sprzÄgĹa od 4 biegu w gĂłrÄ".
ZainteresowaĹ mnie ten problem bo chcÄ zaczipowaÄ 110 KM (fabrycznie) na 140 KM. W jakich warunkach nastÄpowaĹ ten uĹlizg? Podczas przyspieszania, czy jazdy ze staĹÄ prÄdkoĹciÄ ? JeĹźeli podczas przyspieszania, to te przyspieszanie musiaĹo byÄ mizerne, jeĹźeli podczas jazdy ze staĹÄ prÄdkoĹciÄ , to sprzÄgĹo nie mogĹo wytrzymaÄ 160 kkm. Tak sÄ dzÄ. Z powaĹźaniem MJ |
|
Data: 2012-09-18 08:24:10 | |
Autor: omega_fan | |
1,9 dCi | |
On 17/09/12 19:09, Tata wrote:
"...i uĹlizgiem sprzÄgĹa od 4 biegu w gĂłrÄ". OczywiĹcie podczas przyspieszania do dechy, jakby sprzÄgĹo siÄ ĹlizgaĹo podczas jazdy ze staĹÄ prÄdkoĹciÄ to by samochĂłd nie jechaĹ :) |
|
Data: 2012-09-17 22:09:10 | |
Autor: dominik | |
1,9 dCi | |
On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote:
Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo Ĺatwo goTaaa jasne, se doczipuj o 1/4 wiÄcej mocy, ciekawe co na to powie Co ma powiedzieÄ? Akurat sprzÄgĹo jest nowe, a poprzednie po prawie dwĂłch pakach nie wykazywaĹo wielkich ĹladĂłw zuĹźycia, a tyle jeĹşdziÄ nie mam zamiaru, wiÄc nawet jak siÄ zuĹźyje szybciej to co z tego? Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przykĹad w A tuner to to nie wie, Ĺźe moc zaleĹźna jest chociaĹźby od temperatury pomiaru, a i jeszcze to co w katalogach to czÄsto chyba z gĂłrki jest podane? Kolejna jeszcze sprawa, Ĺźe jasne, Ĺźe moc coĹ spadnie gdy auto juĹź swoje ma, turbo teĹź w koĹcu powie bye bye, ale to siÄ wymienia i jedzie dalej. Po maĹym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie ZmieĹ tunera, bo najwidoczniej nie zna siÄ na pracy, bÄ dĹş z tym autem coĹ byĹo nie tak. U mnie przy +1/3 mocy wiÄcej trzeba siÄ staraÄ Ĺźeby zadymiĹ, w normalnej jeĹşdzie tego zresztÄ nie ma. 1.9 dCi to jest kupa i tyle. Obydwa majÄ bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony. Tu kilka informacji na temat najczÄstszych kwestii oraz porĂłwnanie dti z dci http://tiny.pl/hnq2t (jeden z pierwszych linkĂłw do opinii z google). OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedĹş siÄ Passatem albo Golfem 1.9 KaĹźdy swĂłj ogonek chwali, bez wÄ tpienia zdarzajÄ siÄ miĹoĹnicy i pechowcy jak ten z http://vwszrot.pl/ :) Niestety dla paskĂłw nie znam kosztĂłw z autopsji i trudno mi ten artykuĹ oceniÄ. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-09-18 08:32:40 | |
Autor: omega_fan | |
1,9 dCi | |
On 17/09/12 22:09, dominik wrote:
On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote: Spoko, jak siÄ nie Ĺlizga to jest dobrze. A tuner to to nie wie, Ĺźe moc zaleĹźna jest chociaĹźby od temperatury Tuner swoje wie, producenci teĹź, faktem jest Ĺźe Laguna wypluĹa 105 KM na hamowni, a hamowany chwilÄ przed niÄ na tej samej hamowni mĂłj VAG TDI, seryjnie 115 KM, wypluĹ uwaga... 115 KM :) Tuner na to, Ĺźe z fabryki wyjechaĹ pewnie trochÄ mocniejszy, dlatego po 7 latach eksploatacji wykazaĹ seryjnÄ moc. ZmieĹ tunera, bo najwidoczniej nie zna siÄ na pracy, bÄ dĹş z tym autem coĹ :-) Nie bÄdÄ siÄ sprzeczaĹ, tuner u ktĂłrego robiĹem specjalizuje siÄ w autach francuskich (ale raczej PSA), chociaĹź RenĂłwki i wszystko inne popularne spokojnie ogarnia. 1.9 dCi to jest kupa i tyle. Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczegĂłlnie dobrÄ opiniÄ ma rozwiÄ zanie smarowania turbosprÄĹźarki w tym silniku :) KaĹźdy swĂłj ogonek chwali, bez wÄ tpienia zdarzajÄ siÄ miĹoĹnicy i pechowcy Nie jestem Ĺźadnym miĹoĹnikiem, ale faktem jest Ĺźe 1.9 TDI w róşnych wersjach mocy to dobry silnik i podatny na tuning. A nawet seryjny 130 KM ma niezĹy wygar i o to mi wĹaĹnie chodziĹo. 2.0 TDI z poczÄ tkĂłw produkcji to zupeĹnie inna rozmowa i na temat tego silnika w sieci moĹźna sporo znaleĹşÄ, generalnie moĹźna ten silnik podsumowaÄ sĹowem "syf". |
|
Data: 2012-09-22 21:52:11 | |
Autor: dominik | |
1,9 dCi | |
On 2012-09-18 08:32, omega_fan wrote:
Spoko, jak siÄ nie Ĺlizga to jest dobrze.Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 wiÄcej mocy, ciekawe co na to powieCo ma powiedzieÄ? Akurat sprzÄgĹo jest nowe, a poprzednie po prawie dwĂłch No cóş, nie miaĹem najmocniejszej wersji, a dobiĹem przez tunning do niej, tak Ĺźe ukĹad powinien wytrzymaÄ. SprzÄgĹo byĹo podejrzewane o coĹ innego i wymiana byĹa niepotrzebna. A tuner to to nie wie, Ĺźe moc zaleĹźna jest chociaĹźby od temperaturyTuner swoje wie, producenci teĹź, faktem jest Ĺźe Laguna wypluĹa 105 KM na Gdy ja byĹem na tunningu Golf wypluĹ 40KM mniej niĹź powinien, wiÄc panowie zdiagnozowali nieszczelnoĹÄ turbo i za dwie stĂłwki naprawili to teĹź, a dodatkowo podtunningowali auto. Odbiorca byĹ wniebowziÄty bo nieszczelne turbo traciĹo sporo mocy niestety. Pewnie wiÄc auta w róşnym okresie miewajÄ mniej lub wiÄcej tej mocy, chyba to jasne, Ĺźe coĹtam siÄ zuĹźywa i raczej wiÄcej nie bÄdzie, a spaĹÄ moĹźe :) Inna jeszcze sprawa jak dbasz o samochĂłd, znajomemu za 3KM mniej tuner powiedziaĹ, Ĺźe nie zrobi tunningu, bo na pewno coĹ jest zrypane i nie bierze odpowiedzialnoĹci. TrochÄ masakra, auto 12letnie wiÄc 2% mocy spokojnie moĹźe mieÄ mniej. ZmieĹ tunera, bo najwidoczniej nie zna siÄ na pracy, bÄ dĹş z tym autem coĹ:-) Ja robiĹem w v-techu krakowskim i zrobili to elegancko. Przy maksie byĹo widaÄ Ĺźe puĹciĹ dyma, ale w Ĺladowej iloĹci, wiÄcej byĹo go jak jakÄ Ĺ drobnÄ uszczelkÄ miaĹem delikatnie obluzowanÄ . W normalnej eksploatacji tego nie widaÄ zupeĹnie i nieczÄsto wchodzÄ >5k obrotĂłw. Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczegĂłlnie dobrÄ opiniÄ ma rozwiÄ zanie1.9 dCi to jest kupa i tyle.Obydwa majÄ bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony. Jak siÄ o niÄ dobrze dba, to nie ma jaj z tego powodu. Natomiast owszem, u mnie akurat mechanik siÄ dziwiĹ, Ĺźe mam tak czyste turbo, kiedy to jak by nie patrzeÄ podstawa. KiedyĹ tam turbo pewnie walnie, prÄdzej czy później to nieuniknione, naprawa nie jest kosmicznie droga. KaĹźdy swĂłj ogonek chwali, bez wÄ tpienia zdarzajÄ siÄ miĹoĹnicy i pechowcyNie jestem Ĺźadnym miĹoĹnikiem, ale faktem jest Ĺźe 1.9 TDI w róşnych U mnie moc nie byĹa priorytetem, ale charakterystyka. Nie celowaĹem teĹź w wyĹcigĂłwÄ :) Nowe suvy z 2.0 dajÄ sporo zapasu, wiÄc moĹźe kiedyĹ na taki siÄ przesiÄ de, ale pĂłki co to co mam wystarcza spokojnie :) 2.0 TDI z poczÄ tkĂłw produkcji to zupeĹnie inna rozmowa i na temat tego No tak to bywa, Ĺźe producent testuje na klientach pewne rozwiÄ zania. StÄ d ja nie kupiÄ auta nowego nigdy, 4-5 letnie mega spadajÄ z cenÄ , a juĹź znane sÄ wszelkie mankamenty danego typu. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2012-09-16 17:53:02 | |
Autor: Kurzu | |
1,9 dCi | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg40tude.net...
Fiatowski 1,9MJTD (1910cm3) ma 150/190KM :) 150KM - to bardzo udana konstrukcja o 190KM nic nie wiem. Vectra C zrobilem z tym 150 konnym silnikiem z DPF 200 tys. i jak narazie, odpukać w niemalowane nic złego sie nie dzieje. Pozdrawiam Kurzu |
|
Data: 2012-09-16 23:53:16 | |
Autor: scobowski | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
Pisałem o hamulcu, to teraz o silniku ;) A! jeszcze weź doceń, ile to ma zajebistych schowków, póleczek i uchwytów! (nieważne, że nie są z materiałow jak w Audi) MaUżonka ma w GrandSceniku 120KM silnik - i bardzo go lubię. Najbardziej "benzynowy" dizel, jakim jeździłem. Turbo na tyle małe i lekkie, że turbodziury _prawie_ nie ma, a wystarczająco duże, żeby dmuchać do dość wysokich obrótów. Cięższe niż 1.6 HDI z Ford/PSA (który jedzie od samego dołu), więc ciut tej dziury jest, za to wyżej ciągnie niż wspomniane 1.6, więc jest bez porównania mocniejszy i szybszy. Są silniki z tego samego okresu znacznie mocniejsze (np. 2.0 170KM VAG), ale nie tak kulturalne. Golfy i Audi "klapią" aż wrony z drzew uciekają. Do tego 1,9 dCi to "najmiękciej" pracujący turbodizel jakim jeździłem - a porównanie mam z PSA 1.6, Fordem 1.8 i 2.0, TDI VAG (1.9, 2.0) i koreańsko/japońsko/jeepowe CRDI. Pamiętaj tylko, że 1.9 dCi były obarczone wadą konstrukcyjną, często skutkującą "wystukaniem" panewek. Do tego przyzwoite "zbieranie" od niskich obrotów zachęca użytkownika do jeżdżenia "z dołu" - nieszczęście gotowe. W żony Grandzie wymieniałem silnik - "dół" dostał z nowszego, 2.0dCi, któren ponoć ma poprawione panewki i korbę. Dynamiczniej niż dCi potrafię poruszać się tucsonem CRDI (140kM, po czipku ~185), ale wymaga to przyzwyczajenia do "życia z turbodziurą" - tz. świadomych zmian biegów tam, gdzie po zmianie trafisz w obroty po turbodziurze, a jeszcze lepiej tam, gdzie turbo zdążyło już zmienić geometrię na "duże dmuchanie". Generalnie: współczesne dizle nie_są_aż_takie_złe: jako wyznawca i orędownik benzynowych v-ek przekonałem siebie do używania na codzień turbodizla. Nie mówię, że to lepsze jest, ale da się scierpieć, a do tego zwraca się mocno w paliwie :) A jeszcze fajniejsze w eksploatacji są te całkiem-współczesne (no, moje są 5-letnie), gdzie masz biturbo albo dobrze dobraną turbninkę VTG (np. saab na bloku jtd fiatowsko oplowskim) - tyciutka suszareczka działająca od samego dołu, potem całkiem spora, ale o zmiennej geometrii: "maluch" 1000-2000 obrotów, koło 1900 już kręci się duża na krótkich skrzydełkach, a koło 2900 obr. zmienia się geometria, i dmucha aż do 5500 obr. W efekcie - z 1.9 masz 17x-20x koni bez kombinacji i momentu wuchtę taką, że kontrola trakcji gra ci aż do trzeciego biegu. Jeśli jesteś w stanie zdzierżyć wibracje i klekot - nie potrzebujesz benzynowców. |
|
Data: 2012-09-17 16:58:22 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
Ktoś już wspomniał o fiatowskim 1.9JTD - to jest bardzo fajny silnik ;) Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-17 20:21:45 | |
Autor: R2r | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze:
Zawsze zastanawiaĹo mnie porĂłwnywanie uturbionych diesli do wolnossÄ cychZwĹaszcza pod dystrybutorem. :) PomyĹl jaki jest sens porĂłwnania silnikĂłw np. 140 KM z 220 KM? PrzecieĹź róşnice sÄ oczywiste, wiÄc cóş ciekawego przyniesie takie porĂłwnanie oprĂłcz z gĂłry wiadomego wniosku, Ĺźe ten o wiÄkszej mocy lepiej przyspiesza, szybciej moĹźe jechaÄ i wiÄcej pali? Co innego porĂłwnywanie silnikĂłw róşnych technologii o zbliĹźonych mocach - wtedy wychodzÄ zalety i wady obu rozwiÄ zaĹ. A Ĺźe diesel wymaga turbodoĹadowania aby przy podobnej pojemnoĹci osiÄ gnÄ Ä podobnÄ moc to juĹź inna sprawa. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-09-17 20:27:50 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze:
W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze: Zgoda TB spali więcej ale różnica niedługo zwróci się w kosztach eksploatacji ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-17 21:17:02 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k37q38$vdb$1node1.news.atman.pl
napisał(a): W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze: No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu rządzi. Pozdr |
|
Data: 2012-09-17 22:11:36 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze:
No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o 3.0 to sobie może pomarzyć, 4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0 zgoda. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-18 21:12:37 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3805q$6b2$1node1.news.atman.pl
napisał(a): W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze: Jednak w okolic 4.0 i V8 to raczej marnie Twoje szanse widzę, pomijam tu Audi V8 o mocy 245 - raczej coś myślę o czymś współczesnym co ma gruuubo ponad 300KM ;-) Pozdr |
|
Data: 2012-09-18 23:29:29 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3805q$6b2$1node1.news.atman.pl Na chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-19 20:01:53 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ap3p$18m$1node2.news.atman.pl
napisał(a): W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze: Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie najgorszym razie na poziomie), przy FWD to oznacza min 300KM i szperę, chyba że ten Saab to Impreza WRX STI. Swoją drogą dawno dłubnietym 2.0 nie jeździłem to i z obiegu wypadłem ;-) Aby nie ciągnąć OT w nieskończoność... Pozdr |
|
Data: 2012-09-19 20:18:59 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-19 20:01, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ap3p$18m$1node2.news.atman.pl Wiesz 0-100 to jakoś mnie nie kręci ale tak 80-150 w niecałe 6 już bardziej :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-22 15:02:27 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3d2aj$1il$1node2.news.atman.pl
napisał(a): Wiesz 0-100 to jakoś mnie nie kręci ale tak 80-150 w niecałe 6 jużNa chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :)Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie Mnie się podoba jak auto 100-200 robi tylko trochę wolniej niż 0-100, a do tego powyżej 200 ostro ciągnie ;-) Wczoraj pewien jegomość na ekspresówce chciał mi udowodnić kto "tu rządzi"... no to w związku z tą dyskusją dałem się podpuścić kozakowi w Saabie 9-3 IIg 2.0t i przypadkiem sprawdziłem jak w lusterku wstecznym znika te min 185KM (sprawdziłem na wiki). Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-) Pozdr |
|
Data: 2012-09-22 17:09:54 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3d2aj$1il$1node2.news.atman.pl Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez Tak jest :) Zwłaszcza w padlinach typu Hummer, Escalade i innych udziwnionych wynalazkach, ostatnio właśnie taki śmieszny Pan z ameryki co to na mienie przesiedleńcze przywiózł sobie wspomnianego Escalade z silnikiem 6.0 410KM się poważnie rozczarował :P I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-22 19:26:26 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3kkc3$ojo$1node2.news.atman.pl
napisał(a): W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze: Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore. I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :) ;-D Pozdr |
|
Data: 2012-09-22 19:29:46 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:
Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie O łapiesz :) I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
j.w. ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-22 19:49:40 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ksic$j7d$1node1.news.atman.pl
napisał(a): W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze: Łapie, nie pomyślałem tylko że tak pójdziesz po bandzie... tym tokiem rozumowania to ja Ci udowodnię że z pojazdem 600ccm przegrasz, a litrowy Cię wdepczę w ziemię po czubek głowy, szkoda że z tego nic nie wynika. j.w. ;)I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :);-D Ja mam tylko skromne auto osobowe które ostatnio Carrerę (typ 996) rozłożyło, ale i dostało mu się trochę od Panamery Turbo. Jakbym jeżdził TIRem to może i faktycznie rozumiał bym porównnie Saaba do amerykańskiego mastodonta, tylko co to za radocha być szybszym od Escalade które ma osiągi ja 20 letnie BMW 525? Pozdr |
|
Data: 2012-09-22 19:57:31 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-22 19:49, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ksic$j7d$1node1.news.atman.pl I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy 6"litry" V8, V10, czy V666 j.w. ;)I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :);-D Nie rajcuje się amerykański mastodontem, tylko śmieję z logiki "no kurwa patrz mam ponad 6l pojemności milion koni i niutonometrów, chcesz na kreskę?"... Owszem postawmy auto/pojazd o stosunku masa/moc około 3.5, odpowiednich właściwościach trakcyjnych i zniszczy prawie wszystko. To pochwal się co za zwykłe auto masz. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-22 20:54:44 | |
Autor: Przembo | |
1,9 dCi | |
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ku6e$2iu$1node2.news.atman.pl
napisał(a): I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy 6"litry" V8, V10, czy V666 Chyba bym znalazł w telefonie zdjęcie V24, ale V666... w czym to pracuje? To pochwal się co za zwykłe auto masz. VW Passat 1.9 TDI z 1997r, ale od 2006r. prawie go nie używam ;-) Pozdr |
|
Data: 2012-09-17 21:24:10 | |
Autor: R2r | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 20:27, Lewis pisze:
W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze:Przypuszczam, Ĺźe wÄ tpiÄ... :) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-09-17 22:13:46 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 21:24, R2r pisze:
Przypuszczam, że wątpię... :) Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem dobrze współpracują z TB a wówczas koszt przejechania 100km drastycznie spada. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-18 06:38:38 | |
Autor: z | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-17 22:13, Lewis pisze:
Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem Tak mnie ostatnio zaprzyjaźniony gazownik zaskoczył bo sugerował mi zamiast 1.8 Turbo - 1.6 (znaczy bez turbo i tylko 4 zawory na cylinder) Coś zmieniło? Miał jakieś podstawy? :-) z |
|
Data: 2012-09-18 09:36:54 | |
Autor: Lewis | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-18 06:38, z pisze:
W dniu 2012-09-17 22:13, Lewis pisze: Widocznie partacz a nie gazownik. Znam bardzo dużo uturbionych silników benzynowych z instalacjami LPG, część z nich serwisuję i LPG nie sprawia w nich problemów. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-09-18 21:55:01 | |
Autor: dudley | |
1,9 dCi | |
Maciek wygenerował w news:3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg40tude.net taki
oto ciąg znaków: Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo 115-konną, benzynową astrę zamieniłem na lagę 1.9 dCi w wersji 120KM. Na papierze to tylko 5 koni, a odczuwalnie niebo a ziemia na korzyść niemal 200kg cięższej lagi (dodatkowo 11-letniej i z niemal 10x większym przebiegiem niż miała astra gdy ją sprzedawałem). Ostatnio miałem okazję przejechać się służbową astrą 115KM, drastyczność różnicy po przesiadce z lagi była jeszcze większa, niż gdy z prywatnej astry przesiadłem się do lagi. Astra po prostu nie jechała... Lagę ujeżdżam od roku i do teraz cały czas jestem bardzo mile zaskoczony jak to auto jeździ. Spalanie w jeździe po Krakowie, o dobre 2 litry na 100km mniejsze niż w astrze, już z litości pomijam ;) Pozdrawiam, -- dudley, ckmk laga 1.9 dCi |
|
Data: 2012-09-18 22:24:47 | |
Autor: R2r | |
1,9 dCi | |
W dniu 2012-09-18 21:55, dudley pisze:
Maciek wygenerowaĹ w news:3r1jpekfsowm.1vulvcs3mbb8q$.dlg40tude.net takiJa podobne wraĹźenia mam gdy przesiadam siÄ z Laguny II 1,9 dCi 130 KM do Laguny III 2.0 benz. 140KM, choÄ moĹźe nie aĹź tak drastycznie odczuwam róşnicÄ aby o tej ostatniej powiedzieÄ, Ĺźe nie chce jechaÄ. ;-) KtoĹ kiedyĹ Ĺadnie na grupie to ujÄ Ĺ (cytat z pamiÄci): "co z tego, Ĺźe benzyniakiem szybciej osiÄ gniesz 100 km/h skoro ja w tym momencie bÄdÄ juĹź sporo dalej..." :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|