1,9 dCi

Data: 2012-09-16 14:32:51
Autor: dominik
1,9 dCi
On 2012-09-16 13:11, Maciek wrote:
Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera. Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.

Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?

Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo 艂atwo go
dochipowa膰 dla +1/4 mocy wi臋cej (a co wiele wa偶niejsze - do wiele lepszej
charakterystyki). Nie jest te偶 najnowszy, nast臋pc膮 jego jest 2.0dci i ten
jest jeszcze lepszy i mega elastyczny, a w zale偶no艣ci od osprz臋tu ma od
90KM do 180KM.
Wracaj膮c do dizli to owszem, z wersji na wersj臋 s膮 coraz fajniejsze, ale
te偶 i dok艂adaj膮 do nich kilka drobiazg贸w, kt贸re potrafi膮 pogry藕膰. Dwumasa,
FAP i takie tam. To pierwszy przynajmniej pocz膮tkowo by艂o jako艣 tak
niezbyt trwa艂e, ale w 2.0dci mo偶e ju偶 jest lepiej, tylko jeszcze za ma艂o
takie auta przejecha艂y, 偶eby m贸c dok艂adnie wymierzy膰 czy zmiany posz艂y w
lepszym kierunku pod wzgl臋dem wytrzyma艂o艣ci.
2.0 zw艂aszcza z skrzyni膮 6 biegow膮 daje sporo frajdy i nawet deko mniejsze
spalanie ni偶 niekt贸re 1.9dci przy wi臋kszej mocy.

Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
pojsc siedziec :>

R臋czny elektryczny nie jest tak z艂y, ale owszem w naprawach wychodzi
drogo, a ASO wymienia wi臋ksze cz臋艣ci r贸wnie偶 kasuj膮c odpowiednio.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-09-17 08:29:18
Autor: omega_fan
1,9 dCi
[...]

Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 wi臋cej mocy, ciekawe co na to powie
sprz臋g艂o. Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przyk艂ad w
Lagunach II, rzadko kiedy trzymaj膮 seri臋. Osobi艣cie znam Lagun臋 II kt贸ra
na hamowni wyplu艂a 105 KM, tuner powiedzia艂 偶e to normalne w tych
silnikach. Po ma艂ym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie
120) jedzie dobrze, kopci akceptowalnie - ale sprz臋g艂o po 160 kkm m贸wi
偶e ju偶 ma dosy膰. Jakakolwiek pr贸ba powy偶ej 130 KM i 300 Nm ko艅czy艂a si臋
dymieniem jak stary parow贸z i u艣lizgiem sprz臋g艂a od 4 biegu w g贸r臋.

1.9 dCi to jest kupa i tyle.
2.0 pono膰 jest du偶o lepszy.

Odpowiadaj膮c na pytanie autora, przejed藕 si臋 Passatem albo Golfem 1.9
TDI 130 KM, nawet nie podkr臋conym - to dopiero zobaczysz.

Data: 2012-09-17 10:20:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:
[...]

A ja si臋 spotka艂em z przypadkiem, kiedy go艣膰 wiele oczekiwa艂 (okolice 150KM) po tuningu. Jednak jak si臋 okaza艂o, jego sprowadzona zza Odry Laguna, nie mia艂a silnika 120KM, lecz jego 100-konn膮 wersj臋.
Rejestrowana w Polsce by艂a przez handlarza i w DR i KP widnia艂 wpis... 88kW.
Wygl膮da艂o to tak, jakby paniusia w WK "si臋 pomyli艂a" na 偶yczenie znajomego handlarza.

Odpowiadaj膮c na pytanie autora, przejed藕 si臋 Passatem albo Golfem 1.9
TDI 130 KM, nawet nie podkr臋conym - to dopiero zobaczysz.

Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co us艂yszy - niesamowicie ha艂a艣liwy klekot.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-09-17 02:04:46
Autor: PJ
1,9 dCi
//A ja si spotka砮m z przypadkiem, kiedy go舵 wiele oczekiwa
(okolice 150KM) po tuningu. Jednak jak si okaza硂, jego sprowadzona
zza Odry Laguna, nie mia砤 silnika 120KM, lecz jego 100-konn wersj.
Rejestrowana w Polsce by砤 przez handlarza i w DR i KP widnia wpis...
88kW. Wygl眃a硂 to tak, jakby paniusia w WK "si pomyli砤" na 縴czenie
znajomego handlarza.

ciekawa teoria ...a moze po prostu handlarz sciagnal jakiegos
sztrucla, "znajomy" diagnosta przyklepuje kwity, te ida do WK tam
sprawdza sie je z Briefem, tez wszystko gra a pozniej najtanszy
"zamiennik" z aukcji i juz czekamy na "swiadomego" klienta ?

P.

Data: 2012-09-17 10:43:14
Autor: Artur Ma艣l膮g
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:
(...)
[...]

No wiesz, ale to b臋dzie niemiecki klekot - zawsze mo偶na je藕dzi膰
w nausznikach ;)

Data: 2012-09-18 19:16:42
Autor: jerzu
1,9 dCi
On Mon, 17 Sep 2012 10:43:14 +0200, Artur Ma秎眊 <news@wp.pl> wrote:

No wiesz, ale to b阣zie niemiecki klekot - zawsze mo縩a je糳zi
w nausznikach ;)

Chyba w czym takim :))
Aczkolwiek m骿 TDDi te klekocze :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-09-18 22:07:31
Autor: Artur Ma秎眊
1,9 dCi
W dniu 2012-09-18 19:16, jerzu pisze:
[...]

Klekocze jak cholera.

Data: 2012-09-17 10:50:14
Autor: t慰
1,9 dCi
Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co us艂yszy - niesamowicie
ha艂a艣liwy klekot.

Chyba nigdy Passatem nie jecha艂e艣.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-09-17 19:09:28
Autor: Tata
1,9 dCi
  "...i u艣lizgiem sprz臋g艂a od 4 biegu w g贸r臋".

Zainteresowa艂 mnie ten problem bo chc臋 zaczipowa膰 110 KM (fabrycznie) na 140 KM. W jakich warunkach nast臋powa艂 ten u艣lizg? Podczas przyspieszania, czy jazdy ze sta艂膮 pr臋dko艣ci膮? Je偶eli podczas przyspieszania, to te przyspieszanie musia艂o by膰 mizerne, je偶eli podczas jazdy ze sta艂膮 pr臋dko艣ci膮, to sprz臋g艂o nie mog艂o wytrzyma膰 160 kkm. Tak s膮dz臋.

Z powa偶aniem
MJ

Data: 2012-09-18 08:24:10
Autor: omega_fan
1,9 dCi
On 17/09/12 19:09, Tata wrote:
[...]

Oczywi艣cie podczas przyspieszania do dechy, jakby sprz臋g艂o si臋 艣lizga艂o
podczas jazdy ze sta艂膮 pr臋dko艣ci膮 to by samoch贸d nie jecha艂 :)

Data: 2012-09-17 22:09:10
Autor: dominik
1,9 dCi
On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote:
[...]

Co ma powiedzie膰? Akurat sprz臋g艂o jest nowe, a poprzednie po prawie dw贸ch
pakach nie wykazywa艂o wielkich 艣lad贸w zu偶ycia, a tyle je藕dzi膰 nie mam
zamiaru, wi臋c nawet jak si臋 zu偶yje szybciej to co z tego?

[...]

A tuner to to nie wie, 偶e moc zale偶na jest chocia偶by od temperatury
pomiaru, a i jeszcze to co w katalogach to cz臋sto chyba z g贸rki jest
podane? Kolejna jeszcze sprawa, 偶e jasne, 偶e moc co艣 spadnie gdy auto ju偶
swoje ma, turbo te偶 w ko艅cu powie bye bye, ale to si臋 wymienia i jedzie
dalej.

[...]

Zmie艅 tunera, bo najwidoczniej nie zna si臋 na pracy, b膮d藕 z tym autem co艣
by艂o nie tak. U mnie przy +1/3 mocy wi臋cej trzeba si臋 stara膰 偶eby zadymi艂,
w normalnej je藕dzie tego zreszt膮 nie ma.

1.9 dCi to jest kupa i tyle.
2.0 pono膰 jest du偶o lepszy.

Obydwa maj膮 bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony.
Tu kilka informacji na temat najcz臋stszych kwestii oraz por贸wnanie dti z
dci http://tiny.pl/hnq2t (jeden z pierwszych link贸w do opinii z google).

Odpowiadaj膮c na pytanie autora, przejed藕 si臋 Passatem albo Golfem 1.9
TDI 130 KM, nawet nie podkr臋conym - to dopiero zobaczysz.

Ka偶dy sw贸j ogonek chwali, bez w膮tpienia zdarzaj膮 si臋 mi艂o艣nicy i pechowcy
jak ten z http://vwszrot.pl/ :) Niestety dla pask贸w nie znam koszt贸w z
autopsji i trudno mi ten artyku艂 oceni膰.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-09-18 08:32:40
Autor: omega_fan
1,9 dCi
On 17/09/12 22:09, dominik wrote:
On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote:
[...]

Spoko, jak si臋 nie 艣lizga to jest dobrze.

[...]

Tuner swoje wie, producenci te偶, faktem jest 偶e Laguna wyplu艂a 105 KM na
hamowni, a hamowany chwil臋 przed ni膮 na tej samej hamowni m贸j VAG
TDI, seryjnie 115 KM, wyplu艂 uwaga... 115 KM :)  Tuner na to, 偶e z
fabryki wyjecha艂 pewnie troch臋 mocniejszy, dlatego po 7 latach
eksploatacji wykaza艂 seryjn膮 moc.

Zmie艅 tunera, bo najwidoczniej nie zna si臋 na pracy, b膮d藕 z tym autem co艣
by艂o nie tak. U mnie przy +1/3 mocy wi臋cej trzeba si臋 stara膰 偶eby zadymi艂,
w normalnej je藕dzie tego zreszt膮 nie ma.

:-)
Nie b臋d臋 si臋 sprzecza艂, tuner u kt贸rego robi艂em specjalizuje si臋 w
autach francuskich (ale raczej PSA), chocia偶 Ren贸wki i wszystko inne
popularne spokojnie ogarnia.

[...]

Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczeg贸lnie dobr膮 opini臋 ma rozwi膮zanie
smarowania turbospr臋偶arki w tym silniku :)

Ka偶dy sw贸j ogonek chwali, bez w膮tpienia zdarzaj膮 si臋 mi艂o艣nicy i pechowcy
jak ten z ....) Niestety dla pask贸w nie znam koszt贸w z
autopsji i trudno mi ten artyku艂 oceni膰.

Nie jestem 偶adnym mi艂o艣nikiem, ale faktem jest 偶e 1.9 TDI w r贸偶nych
wersjach mocy to dobry silnik i podatny na tuning. A nawet seryjny 130
KM ma niez艂y wygar i o to mi w艂a艣nie chodzi艂o.

2.0 TDI z pocz膮tk贸w produkcji to zupe艂nie inna rozmowa i na temat tego
silnika w sieci mo偶na sporo znale藕膰, generalnie mo偶na ten silnik
podsumowa膰 s艂owem "syf".

Data: 2012-09-22 21:52:11
Autor: dominik
1,9 dCi
On 2012-09-18 08:32, omega_fan wrote:
[...]

No c贸偶, nie mia艂em najmocniejszej wersji, a dobi艂em przez tunning do niej,
tak 偶e uk艂ad powinien wytrzyma膰. Sprz臋g艂o by艂o podejrzewane o co艣 innego i
wymiana by艂a niepotrzebna.

[...]

Gdy ja by艂em na tunningu Golf wyplu艂 40KM mniej ni偶 powinien, wi臋c panowie
zdiagnozowali nieszczelno艣膰 turbo i za dwie st贸wki naprawili to te偶, a
dodatkowo podtunningowali auto. Odbiorca by艂 wniebowzi臋ty bo nieszczelne
turbo traci艂o sporo mocy niestety.
Pewnie wi臋c auta w r贸偶nym okresie miewaj膮 mniej lub wi臋cej tej mocy, chyba
to jasne, 偶e co艣tam si臋 zu偶ywa i raczej wi臋cej nie b臋dzie, a spa艣膰 mo偶e :)
Inna jeszcze sprawa jak dbasz o samoch贸d, znajomemu za 3KM mniej tuner
powiedzia艂, 偶e nie zrobi tunningu, bo na pewno co艣 jest zrypane i nie
bierze odpowiedzialno艣ci. Troch臋 masakra, auto 12letnie wi臋c 2% mocy
spokojnie mo偶e mie膰 mniej.

[...]

Ja robi艂em w v-techu krakowskim i zrobili to elegancko. Przy maksie by艂o
wida膰 偶e pu艣ci艂 dyma, ale w 艣ladowej ilo艣ci, wi臋cej by艂o go jak jak膮艣
drobn膮 uszczelk臋 mia艂em delikatnie obluzowan膮. W normalnej eksploatacji
tego nie wida膰 zupe艂nie i niecz臋sto wchodz臋 >5k obrot贸w.

[...]

Jak si臋 o ni膮 dobrze dba, to nie ma jaj z tego powodu. Natomiast owszem, u
mnie akurat mechanik si臋 dziwi艂, 偶e mam tak czyste turbo, kiedy to jak by
nie patrze膰 podstawa. Kiedy艣 tam turbo pewnie walnie, pr臋dzej czy p贸藕niej
to nieuniknione, naprawa nie jest kosmicznie droga.

[...]

U mnie moc nie by艂a priorytetem, ale charakterystyka. Nie celowa艂em te偶 w
wy艣cig贸w臋 :) Nowe suvy z 2.0 daj膮 sporo zapasu, wi臋c mo偶e kiedy艣 na taki
si臋 przesi膮de, ale p贸ki co to co mam wystarcza spokojnie :)

2.0 TDI z pocz膮tk贸w produkcji to zupe艂nie inna rozmowa i na temat tego
silnika w sieci mo偶na sporo znale藕膰, generalnie mo偶na ten silnik
podsumowa膰 s艂owem "syf".

No tak to bywa, 偶e producent testuje na klientach pewne rozwi膮zania. St膮d
ja nie kupi臋 auta nowego nigdy, 4-5 letnie mega spadaj膮 z cen膮, a ju偶
znane s膮 wszelkie mankamenty danego typu.

--
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

1,9 dCi