Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   1,9 dCi

1,9 dCi

Data: 2012-09-17 16:58:22
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:

Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.

Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.

Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?

Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
pojsc siedziec :>


Ktoś już wspomniał o fiatowskim 1.9JTD - to jest bardzo fajny silnik ;)
Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-17 20:21:45
Autor: R2r
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze:
Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących
benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to
benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.

Zwłaszcza pod dystrybutorem. :)
Pomyśl jaki jest sens porównania silników np. 140 KM z 220 KM? Przecież różnice są oczywiste, więc cóż ciekawego przyniesie takie porównanie oprócz z góry wiadomego wniosku, że ten o większej mocy lepiej przyspiesza, szybciej może jechać i więcej pali?
Co innego porównywanie silników różnych technologii o zbliżonych mocach - wtedy wychodzą zalety i wady obu rozwiązań. A że diesel wymaga turbodoładowania aby przy podobnej pojemności osiągnąć podobną moc to już inna sprawa.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-09-17 20:27:50
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze:
W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze:
Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących
benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to
benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.

Zwłaszcza pod dystrybutorem. :)
Pomyśl jaki jest sens porównania silników np. 140 KM z 220 KM? Przecież
różnice są oczywiste, więc cóż ciekawego przyniesie takie porównanie
oprócz z góry wiadomego wniosku, że ten o większej mocy lepiej
przyspiesza, szybciej może jechać i więcej pali?
Co innego porównywanie silników różnych technologii o zbliżonych mocach
- wtedy wychodzą zalety i wady obu rozwiązań. A że diesel wymaga
turbodoładowania aby przy podobnej pojemności osiągnąć podobną moc to
już inna sprawa.


Zgoda TB spali więcej ale różnica niedługo zwróci się w kosztach eksploatacji ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-17 21:17:02
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k37q38$vdb$1node1.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze:
W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze:
Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących
benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to
benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.
Zwłaszcza pod dystrybutorem. :)
Pomyśl jaki jest sens porównania silników np. 140 KM z 220 KM? Przecież
różnice są oczywiste, więc cóż ciekawego przyniesie takie porównanie
oprócz z góry wiadomego wniosku, że ten o większej mocy lepiej
przyspiesza, szybciej może jechać i więcej pali?
Co innego porównywanie silników różnych technologii o zbliżonych mocach
- wtedy wychodzą zalety i wady obu rozwiązań. A że diesel wymaga
turbodoładowania aby przy podobnej pojemności osiągnąć podobną moc to
już inna sprawa.
Zgoda TB spali więcej ale różnica niedługo zwróci się w kosztach eksploatacji ;)

No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu rządzi.

Pozdr

Data: 2012-09-17 22:11:36
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze:

No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o
pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu
kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu rządzi.


3.0 to sobie może pomarzyć,  4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0 zgoda.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-18 21:12:37
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3805q$6b2$1node1.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze:
No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o
pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu
kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu rządzi.
3.0 to sobie może pomarzyć,  4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0 zgoda.


Jednak w okolic 4.0 i V8 to raczej marnie Twoje szanse widzę, pomijam tu Audi V8 o mocy 245 - raczej coś myślę o czymś współczesnym co ma gruuubo ponad 300KM ;-)

Pozdr

Data: 2012-09-18 23:29:29
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3805q$6b2$1node1.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze:
No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o
pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu
kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu
rządzi.
3.0 to sobie może pomarzyć,  4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0 zgoda.


Jednak w okolic 4.0 i V8 to raczej marnie Twoje szanse widzę, pomijam tu
Audi V8 o mocy 245 - raczej coś myślę o czymś współczesnym co ma gruuubo
ponad 300KM ;-)

Pozdr

Na chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-19 20:01:53
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ap3p$18m$1node2.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości
news:k3805q$6b2$1node1.news.atman.pl napisał(a):
W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze:
No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o
pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu
kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu
rządzi.
3.0 to sobie może pomarzyć,  4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0
zgoda.
Jednak w okolic 4.0 i V8 to raczej marnie Twoje szanse widzę, pomijam tu
Audi V8 o mocy 245 - raczej coś myślę o czymś współczesnym co ma gruuubo
ponad 300KM ;-)
Pozdr
Na chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :)

Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie najgorszym razie na poziomie), przy FWD to oznacza min 300KM i szperę, chyba że ten Saab to Impreza WRX STI. Swoją drogą dawno dłubnietym 2.0 nie jeździłem to i z obiegu wypadłem ;-)

Aby nie ciągnąć OT w nieskończoność...
Pozdr

Data: 2012-09-19 20:18:59
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-19 20:01, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ap3p$18m$1node2.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości
news:k3805q$6b2$1node1.news.atman.pl napisał(a):
W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze:
No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy
silnik o
pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu
kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu
rządzi.
3.0 to sobie może pomarzyć,  4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0
zgoda.
Jednak w okolic 4.0 i V8 to raczej marnie Twoje szanse widzę, pomijam tu
Audi V8 o mocy 245 - raczej coś myślę o czymś współczesnym co ma gruuubo
ponad 300KM ;-)
Pozdr
Na chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :)

Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie
najgorszym razie na poziomie), przy FWD to oznacza min 300KM i szperę,
chyba że ten Saab to Impreza WRX STI. Swoją drogą dawno dłubnietym 2.0
nie jeździłem to i z obiegu wypadłem ;-)

Aby nie ciągnąć OT w nieskończoność...
Pozdr

Wiesz 0-100 to jakoś mnie nie kręci ale tak 80-150 w niecałe 6 już bardziej :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-22 15:02:27
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3d2aj$1il$1node2.news.atman.pl
napisał(a):
Na chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :)
Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie
najgorszym razie na poziomie), przy FWD to oznacza min 300KM i szperę,
chyba że ten Saab to Impreza WRX STI. Swoją drogą dawno dłubnietym 2.0
nie jeździłem to i z obiegu wypadłem ;-)
Aby nie ciągnąć OT w nieskończoność...
Pozdr
Wiesz 0-100 to jakoś mnie nie kręci ale tak 80-150 w niecałe 6 już
bardziej :)

Mnie się podoba jak auto 100-200 robi tylko trochę wolniej niż 0-100, a do tego powyżej 200 ostro ciągnie ;-)

Wczoraj pewien jegomość na ekspresówce chciał mi udowodnić kto "tu rządzi"... no to w związku z tą dyskusją dałem się podpuścić kozakowi w Saabie 9-3 IIg 2.0t i przypadkiem sprawdziłem jak w lusterku wstecznym znika te min 185KM (sprawdziłem na wiki).

Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-)

Pozdr

Data: 2012-09-22 17:09:54
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3d2aj$1il$1node2.news.atman.pl
napisał(a):

Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez
ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się
poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko
powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje
V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-)

Pozdr

Tak jest :) Zwłaszcza w padlinach typu Hummer, Escalade i innych udziwnionych wynalazkach, ostatnio właśnie taki śmieszny Pan z ameryki co to na mienie przesiedleńcze przywiózł sobie wspomnianego Escalade z silnikiem 6.0 410KM się poważnie rozczarował :P

I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-22 19:26:26
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3kkc3$ojo$1node2.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości
news:k3d2aj$1il$1node2.news.atman.pl napisał(a):
Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez
ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się
poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko
powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje
V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-)
Pozdr
Tak jest :) Zwłaszcza w padlinach typu Hummer, Escalade i innych udziwnionych wynalazkach, ostatnio właśnie taki śmieszny Pan z ameryki co to na mienie przesiedleńcze przywiózł sobie wspomnianego Escalade z silnikiem 6.0 410KM się poważnie rozczarował :P

Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.

I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)

;-D

Pozdr

Data: 2012-09-22 19:29:46
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:

Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie
się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.

O łapiesz :)
I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.


I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)

;-D

Pozdr

j.w. ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-22 19:49:40
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ksic$j7d$1node1.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:
Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie
się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.
O łapiesz :)
I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.

Łapie, nie pomyślałem tylko że tak pójdziesz po bandzie... tym tokiem rozumowania to ja Ci udowodnię że z pojazdem 600ccm przegrasz, a litrowy Cię wdepczę w ziemię po czubek głowy, szkoda że z tego nic nie wynika.

I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
;-D
Pozdr
j.w. ;)

Ja mam tylko skromne auto osobowe które ostatnio Carrerę (typ 996) rozłożyło, ale i dostało mu się trochę od Panamery Turbo. Jakbym jeżdził TIRem to może i faktycznie rozumiał bym porównnie Saaba do amerykańskiego mastodonta, tylko co to za radocha być szybszym od Escalade które ma osiągi ja 20 letnie BMW 525?

Pozdr

Data: 2012-09-22 19:57:31
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-22 19:49, Przembo pisze:
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ksic$j7d$1node1.news.atman.pl
napisał(a):
W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze:
Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie
się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore.
O łapiesz :)
I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.

Łapie, nie pomyślałem tylko że tak pójdziesz po bandzie... tym tokiem
rozumowania to ja Ci udowodnię że z pojazdem 600ccm przegrasz, a litrowy
Cię wdepczę w ziemię po czubek głowy, szkoda że z tego nic nie wynika.

I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy 6"litry" V8, V10, czy V666

I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :)
;-D
Pozdr
j.w. ;)

Ja mam tylko skromne auto osobowe które ostatnio Carrerę (typ 996)
rozłożyło, ale i dostało mu się trochę od Panamery Turbo. Jakbym jeżdził
TIRem to może i faktycznie rozumiał bym porównnie Saaba do
amerykańskiego mastodonta, tylko co to za radocha być szybszym od
Escalade które ma osiągi ja 20 letnie BMW 525?

Pozdr

Nie rajcuje się amerykański mastodontem, tylko śmieję z  logiki "no kurwa patrz mam ponad 6l pojemności milion koni i niutonometrów, chcesz na kreskę?"...

Owszem postawmy auto/pojazd o stosunku masa/moc około 3.5, odpowiednich właściwościach trakcyjnych i zniszczy prawie wszystko.

To pochwal się co za zwykłe auto masz.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-22 20:54:44
Autor: Przembo
1,9 dCi
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:k3ku6e$2iu$1node2.news.atman.pl
napisał(a):
I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy 6"litry" V8, V10, czy V666

Chyba bym znalazł w telefonie zdjęcie V24, ale V666... w czym to pracuje?

To pochwal się co za zwykłe auto masz.

VW Passat 1.9 TDI z 1997r, ale od 2006r. prawie go nie używam ;-)

Pozdr

Data: 2012-09-17 21:24:10
Autor: R2r
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 20:27, Lewis pisze:
W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze:
W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze:
Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących
benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to
benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.

Zwłaszcza pod dystrybutorem. :)
Pomyśl jaki jest sens porównania silników np. 140 KM z 220 KM? Przecież
różnice są oczywiste, więc cóż ciekawego przyniesie takie porównanie
oprócz z góry wiadomego wniosku, że ten o większej mocy lepiej
przyspiesza, szybciej może jechać i więcej pali?
Co innego porównywanie silników róşnych technologii o zblişonych mocach
- wtedy wychodzą zalety i wady obu rozwiązań. A że diesel wymaga
turbodoładowania aby przy podobnej pojemności osiągnąć podobną moc to
juĹź inna sprawa.


Zgoda TB spali więcej ale różnica niedługo zwróci się w kosztach
eksploatacji ;)

Przypuszczam, że wątpię... :)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-09-17 22:13:46
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 21:24, R2r pisze:

Przypuszczam, że wątpię... :)


Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem dobrze współpracują z TB a wówczas koszt przejechania 100km drastycznie spada.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-09-18 06:38:38
Autor: z
1,9 dCi
W dniu 2012-09-17 22:13, Lewis pisze:
Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem
dobrze współpracują z TB a wówczas koszt przejechania 100km drastycznie
spada.


Tak mnie ostatnio zaprzyjaźniony gazownik zaskoczył bo sugerował mi zamiast 1.8 Turbo - 1.6 (znaczy bez turbo i tylko 4 zawory na cylinder)
Coś zmieniło? Miał jakieś podstawy? :-)

z

Data: 2012-09-18 09:36:54
Autor: Lewis
1,9 dCi
W dniu 2012-09-18 06:38, z pisze:
W dniu 2012-09-17 22:13, Lewis pisze:
Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem
dobrze współpracują z TB a wówczas koszt przejechania 100km drastycznie
spada.


Tak mnie ostatnio zaprzyjaźniony gazownik zaskoczył bo sugerował mi
zamiast 1.8 Turbo - 1.6 (znaczy bez turbo i tylko 4 zawory na cylinder)
Coś zmieniło? Miał jakieś podstawy? :-)

z


Widocznie partacz a nie gazownik.
Znam bardzo dużo uturbionych silników benzynowych z instalacjami LPG, część z nich serwisuję i LPG nie sprawia w nich problemów.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

1,9 dCi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona