1.9D DW8 ciezko pali i klekocze

Data: 2010-11-20 09:33:39
Autor: yoytek
1.9D DW8 ciezko pali i klekocze
Witam.
Od paru dni mam problem
Silnik 1.9D DW8
przebieg 131.000
Olej wymieniony 3tys km temu ( Elf 10W40 )
Filtr paliwa wymieniony 5 dni temu ( Bosch )

Autko od paru dni pomimo ze nie ma mrozu ciezko pali.
krece - niby zapala, puszczam kluczyk -gasnie.
albo krece 4-5sek i dopiero jak slysze ze zapalil to puszczam.

Po odpaleniu strasznie klekocze przez 10-20 sek :/

swiece ?

paliwo leje od 2 lat tylko na Shelu.

musze sprawdzic jeszcze czy kopci po rozruchu i na jaki kolor.

tydzien temu spawali mi wydech srodkowy  - bo sie dziurka zrobila i glosniek chodzi.
wydaje mi sie ze to po tym spawaniu ...
bo spawali w sobote a ja zauwazylem problemy w poniedzialek rano.

ale czy spawanie moglo uszkodzic swiece ?
aku oczywiscie przy spawaniu byl odlaczony

Data: 2010-11-20 01:02:56
Autor: macko
On 20 Lis, 09:33, "yoytek" <yoy...@op.pl> wrote:
[...]

Obstawiam elektroniczny sterownik pompy wtryskowej. Podczas spawania
mógł się uszkodzić (może tylko bezpiecznik)

pzdr. macko

Data: 2010-11-20 14:26:35
Autor: Czarek
[...]

Na 99% tak. Swiece możesz w prosty sposób sprawdzić. Wykręć, podaj prąd i zobaczysz czy robią się czerwone. Sugeruję trzymanie ich kombinerkami jeśli nie chcesz boleśnie poparzyc sie:)

Data: 2010-11-21 15:27:55
Autor: DoQ
W dniu 2010-11-20 14:26, Czarek pisze:

Na 99% tak. Swiece możesz w prosty sposób sprawdzić. Wykręć, podaj prąd
i zobaczysz czy robią się czerwone. Sugeruję trzymanie ich kombinerkami
jeśli nie chcesz boleśnie poparzyc sie:)

Nie prościej skorzystać z omomierza?

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-22 08:42:17
Autor: Czarek

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:icbaj6$8r7$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja się go ma to z pewnością

Data: 2010-11-23 04:01:22
Autor: Czarek Daniluk
On 22 Lis, 08:42, "Czarek" <cezarr...@gmail.com> wrote:
Użytkownik "DoQ" <pawel....@gmail.com> napisał w wiadomościnews:icbaj6$8r7$1mx1.internetia.pl...

> Nie prościej skorzystać z omomierza?

Ja się go ma to z pewnością

Wiesz to że grzeje to jeszcze nie znaczy że grzeje prawidłowo - grzać
powinna końcówka, a jeśli ktoś ją kiedyś za mocno dociągnął to może
grzać tuż przy końcu i d... zbita ;) omomierzem tego nie sprawdzisz.

Czyli - najlepszy sposób na weryfikację - wykręcenie i sprawdzenie
organoleptycznie jak się rozgrzewa :)

Pozdrawiam !

Data: 2010-11-23 04:41:00
Autor: Czarek Daniluk
On 23 Lis, 13:01, Czarek Daniluk <cdani...@cdaniluk.com> wrote:

> [...]

grzać tuż przy końcu i d... zbita ;) omomierzem tego nie sprawdzisz..

Czyli - najlepszy sposób na weryfikację - wykręcenie i sprawdzenie

Tfu źle napisałem - grzać powinna końcówka świecy, a jak ją ktoś
przeciągnął to może grzać ale sam początek - i tego bez wykręcania nie
sprawdzisz.

Pozdrawiam !

Data: 2010-11-23 11:14:52
Autor: Marek P.
[...]

Najprościej to przyłożyć kabelek z +12V. Jak zaiskrzy to sa ok. Wykręcania nie polecam bo możesz z połówką w głowicy zostać. Po co niepotrzebnie ryzykować.

Data: 2010-11-26 07:15:22
Autor: yoytek
1.9D DW8 ciezko pali i klekocze
2 z 4 swiec byly spalone
zalozone nowe 4 i pali jak nowka salonowa :)