1% PIT na kościół katolicki to zły pomysł moim zdaniem...

Data: 2011-10-14 21:12:52
Autor: zdumiony
1% PIT na kościół katolicki to zły pomysł moim zdaniem...
W dniu 2011-10-14 20:39, Tzva Adonai pisze:
...i co gorsza nie gwarantuje sługom bożym życia na poziomie.. Według
mnie każdy praktykujący Polak-katolik powinien być zobowiązany prawem
do oddawania 100 zł miesięcznie ze swojego wynagrodzenia na KK.. Wtedy
dopiero okazałoby się, ilu macie w Polsce prawdziwych katolików,
takich z prawdziwego zdarzenia, co to wdowim groszem się podzielą...

Nie powinien być brany z PITu, niech się państwo nie wtrąca, skoro obywatele dają z własnej woli na tacę i po kolędzie.

Data: 2011-10-15 00:23:35
Autor: boukun

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:j7a1jk$7c6$2news.onet.pl...
[...]

Oczywiście, że powinien być brany z PiTu i to obowiązkowo od zadeklarowanych katolików...

boukun

Data: 2011-10-15 04:10:28
Autor: wolim
W dniu 2011-10-15 00:23, boukun pisze:

[...]

To powinien być osobny "podatek". Inaczej nic to nie zmieni i nadal w praktyce kościół będzie utrzymywany z kieszeni wszystkich podatników.

Jeśli tego nie rozumiesz, to podam Ci przykład.
Załóżmy, że zarabiamy po równo i płacimy 100 złotych podatku. Ty z tych 100 złotych przeznaczasz 1 zł na kościół, ja całość na państwo. Czyli okazuje się, że ja płacę większy podatek, niż Ty, bo ja płacę 100 zł, a Ty 99 zł, a złotówkę zabierasz i oddajesz księdzu. Nadal nie ma tu żadnej sprawiedliwości.

Data: 2011-10-15 20:16:11
Autor: boukun

Użytkownik "wolim" <nospam@tu.pl> napisał w wiadomości news:j7aq2k$2o2$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Oczywiście, że osobny, tak jak to ma miejsce w Niemczech... Ja w Niemczech na samym początku swojej emigracji i pracy zarobkowej wystąpiłem z kościoła i przestałem płacić podatek na kościół. Niech sobie w Polsce płaci na kościół kto chce, a nie żeby był utrzymywany z budżetu, przez wszystkich podatników, także tych niewierzących...

boukun

Data: 2011-10-15 04:35:32
Autor: zdumiony
1% PIT na kościół katolicki to zły pomysł moim zdaniem...
W dniu 2011-10-15 00:23, boukun pisze:
Oczywiście, że powinien być brany z PiTu i to obowiązkowo od
zadeklarowanych katolików...

Zadeklarowany katolik będzie płacił księdzu a nie urzędnikowi państwowemu. Skoro i tak nie będziesz płacił to co cię obchodzi jak katolicy płacą?

Data: 2011-10-15 20:17:17
Autor: boukun

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:j7arhj$uv5$1news.onet.pl...
[...]

Bo teraz płacę także ja, choćby w podwyżce cen...

boukun

1% PIT na kościół katolicki to zły pomysł moim zdaniem...