1 czy 2 lampy w salonie?

Data: 2010-08-30 00:25:58
Autor: Maxi
1 czy 2 lampy w salonie?
Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4 m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku zamiast dwóch w pewnych odstępach. Proszę o radę doświadczonych: czy zachować 2 punkty oświetleniowe na suficie, każdy z podwójnym kontaktem, czy 1 usunąć? Dobrej nocy!

Data: 2010-08-30 05:47:48
Autor: Panslavista
1 czy 2 lampy w salonie?

"Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.000002a5.4c7ade75newsgate.onet.pl...
[...]

Dwa dadzą równomierne oświetlenie i oszczędność, gdy część ma być oświetlona a druga nie.

Data: 2010-08-30 15:00:53
Autor: Przesmiewca
1 czy 2 lampy w salonie?
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał(a):

Dwa dadzą równomierne oświetlenie i oszczędność, gdy część ma być oświetlona a druga nie.

Zyrandol na srodku sufitu moze miec tez swiatla dzielone, wiec nie widze tu starty oszczednosci
Za to wieksze mozliwosci aranzacji swiatla- owszem.

Data: 2010-08-30 15:57:38
Autor: Panslavista
1 czy 2 lampy w salonie?
"Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> wrote in message news:unan76h19hpqk65jgreb6797vjhgc0mm3h4ax.com...
[...]

Hm, to zależy od tego, jak będzie wykorzystywany pokój.

Data: 2010-08-30 18:46:02
Autor: KJ Siła Słów
1 czy 2 lampy w salonie?
Maxi pisze:
Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4 m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku zamiast dwóch w pewnych odstępach.

Idac od poczatku to najpierw trzeba wiedziec jakie sprzety w tym salonie gdzie beda stac i wtedy mozna planowac oswietlenie. Warto od razu zaplanowac sobie wygodnie miejsca wlaczania i wylaczania.

KJ

Data: 2010-08-30 20:39:28
Autor: Maxi
1 czy 2 lampy w salonie?
(...)
Po wielu oględzinach, mierzeniu, itp. doszliśmy do wniosku, że 19m2 to za mało na 2 duże żyrandole z podwójnymi włącznikami. Poza tym są też 2 kinkiety...
Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

Data: 2010-08-30 21:02:35
Autor: Lukasz
1 czy 2 lampy w salonie?
Użytkownik "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:i5gtt1$o9n$1news.onet.pl...
(...)
Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

Ja bym się jednak zastanowił. Mamy mniejszy salon połączony z kuchnią (aneks). Bliżej kuchni stoi stół jadalny a nad nim lampa (pojedyncza). Dwa metry dalej stoi sofa z fotelm i niski sotlik. Nad nim wiszą w rzędzie cztery żarówki załączane 2+2 (taki niby żyrandol, cztery szkalne rury). Poza tym jest i kinkiet na ścianie. Oświetlenie pełni funkcję przede wszystkim użytkową (wiadomo) - załącza się światło tam gdzie akurat potrzeba, ale tworzy też nastrój i pełni funkcie dekoracyjne.

Przy okazji pytanie z innej beczki - w tym oświetleniu nad niskim stolikiem mam 4 żarówki ozdobne, mały gwint 40 W (marka Paulmann czy jakoś tak). To są żarówki 'zwykłe' których UE zabrania nam użwać. Czy tego typu ozdobne żarówki również znikną z rynku??

--
Lukasz

Data: 2010-08-31 01:30:08
Autor: Jan Werbiński
1 czy 2 lampy w salonie?
[...]

Na 30m2 mam 3 osobne zyrndole. Do tego pozostale osw.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-09-01 19:59:06
Autor: Ikselka
1 czy 2 lampy w salonie?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 01:30:08 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

No, masz prawie full wypas - powinienieś zrobić także oświetlenie wzdłuż listew podłogowych i podświetlaną podłogę, no i koniecznie, ale to
bezwzględnie koniecznie listwy oświetleniowe wokół otworów okiennych i
drzwiowych ;-PPP --
XL z 1 żyrandolem na 30 m.kw.

Data: 2010-09-01 22:52:24
Autor: Panslavista
1 czy 2 lampy w salonie?

I pasy farbą luminescencyjną na podłodze do kibla, pas do sypialni aktualnej kobieciny oraz ewakuacyjny, w kolorach odpowiadających celowi.

Data: 2010-09-01 23:26:35
Autor: Ikselka
1 czy 2 lampy w salonie?
Dnia Wed, 1 Sep 2010 22:52:24 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Jak szaleć, to szaleć :-)

Data: 2010-09-03 06:14:47
Autor: Jan Werbiński
1 czy 2 lampy w salonie?
Dnia Wed, 1 Sep 2010 22:52:24 +0200, Panslavista napisał(a):
I pasy farbą luminescencyjną na podłodze do kibla, pas do sypialni aktualnej
kobieciny oraz ewakuacyjny, w kolorach odpowiadających celowi.

Nareszcie Panslavista ma dobre pomysły.
 :-)

Data: 2010-08-31 09:53:41
Autor: medea
1 czy 2 lampy w salonie?
W dniu 2010-08-30 20:39, Maxi pisze:
(...)
[...]

To zależy od aranżacji salonu. Teraz modne są nietypowe rozwiązania oświetlenia, ludzie robią sobie np. takie panele/belki z kilkoma punktami świetlnymi.
Może zamiast jednej lampy na suficie przewidzieć chociaż jakiś kinkiet?

Jeżeli dwa wyjścia są już "w cenie" mieszkania, to ja bym nie rezygnowała. Zagipsować zawsze można, a w razie czego robić potem dojście to dodatkowy kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku miejscach nie zrobiłam sobie dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje, a już raczej nie zrobię, a jeśli tak, to nieprędko.

Ewa

Data: 2010-08-31 10:53:54
Autor: Panslavista
1 czy 2 lampy w salonie?
"medea" <xxx@poczta.fm> wrote in message news:4c7cb4fd$0$21006$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To proste - przed malowaniem - przejechać bruzdownicą, wydłubać urobek, kabelek na piankę montażową i gips na wierzch, później przeszlifować powierzchnię, aby śladów nie było.

Data: 2010-08-31 14:30:15
Autor: Maxi
1 czy 2 lampy w salonie?
[...]

Dzięki! Nie jest to takie proste, gdyż rezygnując z 2 skrajnych , robię 1 w środku, skracając właśnie jeden z tych kabli :) No chyba, że dorobić 3-ci punkt na środku, ale wolelibyśmy teraz zadecydować, więc może jeszcze ktoś się wypowie, kto ma salonik ok 4x4.5 m?

Data: 2010-08-31 15:12:57
Autor: Panslavista
1 czy 2 lampy w salonie?

"Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.00000361.4c7cf5d7newsgate.onet.pl...
[...]

na 16m^2 miałem 4 plafoniery.

Data: 2010-08-31 17:45:08
Autor: Chiron
1 czy 2 lampy w salonie?

Użytkownik "medea" <xxx@poczta.fm> napisał w wiadomości grup
[...]

W Danii np często oddaje się mieszkanie z kilkoma gniazdami na suficie- żeby
można sobie było bez problemów wybrać miejsce, gdzie zawiesić lampę.
Oczywiście- to są estetyczne, malutkie gniazdka- takie specjalnie do lamp.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-09-01 19:59:15
Autor: Ikselka
1 czy 2 lampy w salonie?
Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:39:28 +0200, Maxi napisał(a):

(...)
Po wielu oględzinach, mierzeniu, itp. doszliśmy do wniosku, że 19m2 to za mało
na 2 duże żyrandole z podwójnymi włącznikami.

Zdecydowanie.

Poza tym są też 2 kinkiety...
Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

Uff - dobrze, że wcześniej się nie wypowiedziałam w temacie, bo miał(a)byś te 2 kobylaste żyrandole i "zgryz" z nimi na resztę życia... choć znam tu takich, co mają i TRZY - i żyją ;-PPP

Data: 2010-09-03 06:15:22
Autor: Jan Werbiński
1 czy 2 lampy w salonie?
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ripkvpmpqga9.e2oqz1nrqvxh.dlg40tude.net...
[...]

Ja będę miał trzy, a co?

Data: 2010-09-01 11:33:10
Autor: Jacek Osiecki
1 czy 2 lampy w salonie?
Dnia Mon, 30 Aug 2010 00:25:58 +0200, Maxi napisał(a):
[...]

Wszystko zależy od tego jak sobie ten salon zorganizujesz :)
U mnie w nieco większym pomieszczeniu jest główna lampa (z podwójnym
kontaktem) na samym środku, ale oprócz tego na jednej ścianie są kinkiety
a w drugim kącie lampa stojąca. Tyle, że w tym salonie jest kilka "kącików"
i takie oświetlenie ma sens.

Myślę, że u Ciebie najistotniejsze jest to jak się będą komponowały dwie
lampy - ale to już kwestia gustu...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944