1% najbogatszych ma więcej majątku niż reszta populacji

Data: 2016-02-01 19:57:05
Autor: u2
1% najbogatszych ma więcej majątku niż reszta populacji
http://niewygodne.info.pl/artykul6/02778-Powieksza-sie-przepasc-miedzy-bogatymi-a-biednymi.htm

  Jeszcze nigdy w historii przepaść miÄ™dzy wÄ…skÄ… grupÄ… najbogatszych (1%) a resztÄ… populacji (99%) nie byÅ‚a tak wielka!

wpis z dnia 26/01/2016

Według organizacji humanitarnej Oxfam - w ubiegłym roku pierwszy raz w dziejach zdarzyło się, że 1 proc. najbogatszych ludzi na świecie miał większy majątek niż cała reszta populacji! - "Różnica między nieliczną grupą najbogatszych a resztą populacji spektakularnie zwiększyła się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy" - czytamy w raporcie pt. "Ekonomia na usługach 1 proc." opublikowanym przez Oxfam na dwa dni przed rozpoczynającym się w Davos Światowym Forum Ekonomicznym.

Zgodnie z wyliczeniami Oxfam 62 najbogatsze na globie osoby posiadają tyle pieniędzy i majątku, co cała biedniejsza połowa światowej populacji razem wzięta. Co istotne - bogatsi stają się coraz zamożniejsi i pogłębiają przepaść między biednymi, bowiem jeszcze pięć lat temu potrzeba było aż 338 najbogatszych osób, aby zgromadzić majątek odpowiadający stanowi posiadania biedniejszej połowy światowej populacji. Zgodnie zaś z przyjętą metodologią wyliczania posiadanego majątku (organizacja Oxfam liczy dorobek netto, czyli posiadane aktywa pomniejszone o długi) w 2015 roku 1 proc. najbogatszych ludzi na świecie miał większy majątek niż cała reszta populacji. Istotne w tym wszystkim jest to, że światowe bogactwo nieustannie się powiększa, jednak zdecydowana większość z tego wzrostu trafiła do kieszeni ścisłej czołówki najbogatszych ludzi na świecie (wspomniany 1 proc. populacji).

Aby zatrzymać proces pogłębiania się nierówności członkowie Oxfam apelują o zwalczenie tzw. "rajów podatkowych". Lokowanie środków w rajach podtrzymuje ich zdaniem nierówności na świecie i uniemożliwia wyjście z biedy miliardom ludzi.

Źródło: An Economy For the 1% (Oxfam.org)
Źródło: 62 people own the same as half the world, reveals Oxfam Davos report (Oxfam.org)

wpis z dnia 26/01/2016

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-02-01 11:27:46
Autor: Zenek Kapelinder
1% najbogatszych ma wiêcej maj±tku ni¿ reszta populacji
I cos mi sie wydaje ze mamy mozliwosc obserwowania poczatku konca systemu ktory doprowadzil do tego stanu. Nazywa sie to Rewolucja Islamska.

Data: 2016-02-01 20:42:19
Autor: u2
1% najbogatszych ma więcej majątku niż reszta populacji
I cos mi sie wydaje ze mamy mozliwosc obserwowania poczatku konca systemu ktory doprowadzil do tego stanu. Nazywa sie to Rewolucja Islamska.

jankesi z kacapami sie bija, a jewropa przyjmuje miliony uchodzcow z wojennej strefy jankesko-kacapskiej, nierownosci sie tylko poglebiaja.

Data: 2016-02-01 13:23:43
Autor: Zenek Kapelinder
1% najbogatszych ma wiêcej maj±tku ni¿ reszta populacji
Rosja i USA sa zabezpieczone przed imigrantami z Afryki. I o co mialy by sie bic pomiedzy soba. Obu panstwom silna Europa nie jest w kapelusik. Wszystko sie rozegra od Odry i Nysy na zachod. Anglia jako wyspa znowu sie obroni, poniosa duze koszty ale zostana niezalezni. Anglicy chca wyjsc z Unii i zaczynaja oszczedzac kase. Niemcy wylaczyli i rozebrali elektrownie atomowe. Tylko slepy nie widzi ze cos sie kroi. I to nie bedzie niewiadomokiedy tylko w przeciagu pieciu lat sie zacznie. Uszczelnienie granic nie wykonalne. Deportacja imigrantow z Europy nie wykonalna. To sie dobrze nie moze skonczyc.

Data: 2016-02-01 13:33:28
Autor: Marek
1% najbogatszych ma wiêcej maj±tku ni¿ reszta populacji
W dniu poniedzia³ek, 1 lutego 2016 20:42:23 UTC+1 u¿ytkownik u2 napisa³:

Ciekawe, kiedy jeden czlowiek bedzie mial tyle bogactwa, co reszta ludzi?

Ciekawe, kiedy stan posiadania u najubozszych bedzie tak mizerny, ze najbogatsi zaczna skakac sobie do gardel, bo to bedzie bardziej oplacalne, niz wyciskanie ostatnich centow z ubogich?

Ciekawe, kiedy najbiedniejsi sie zorganizuja i powiedza najbogatszym, ze przestaja splacac swoje zadluzenia, a tamci moga sobie wekslami zaczac podcierac dupy?

Data: 2016-02-01 15:49:47
Autor: Stachu Chebel
1% najbogatszych ma wiêcej maj±tku ni¿ reszta populacji
W dniu poniedzia³ek, 1 lutego 2016 19:57:04 UTC+1 u¿ytkownik u2 napisa³:
http://niewygodne.info.pl/artykul6/02778-Powieksza-sie-przepasc-miedzy-bogatymi-a-biednymi.htm

  Jeszcze nigdy w historii przepa¶æ miêdzy w±sk± grup± najbogatszych (1%) a reszt± populacji (99%) nie by³a tak wielka!

Wklejaj bidulo dalej.. Browar/post, menele suwalskie porobi± siê z zazdro¶ci. A i tak pozostaniesz w tej cieniutkiej populacji.

Data: 2016-02-01 20:01:05
Autor: zdumiony
W dniu 01.02.2016 o 19:57, u2 pisze:
[...]

Politycy nie zwalczają rajów podatkowych ponieważ są skorumpowani przez korporacje.
A kuce nadal będą twierdzić że mamy ..socjalizm

Data: 2016-02-01 20:19:23
Autor: u2
W dniu 2016-02-01 o 20:01, zdumiony pisze:
Politycy nie zwalczają rajów podatkowych ponieważ są skorumpowani przez
korporacje.
A kuce nadal będą twierdzić że mamy ..socjalizm

narodowy socjalizm:)

Data: 2016-02-02 13:11:02
Autor: Obsrywator
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:56afaa7e$0$22839$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No i co z tym jełopie poczniesz? Weź się do pracy to też będziesz bogaty.

Data: 2016-02-02 18:17:14
Autor: Klin...................................................
W dniu 2016-02-02 o 13:11, Obsrywator pisze:
[...]

     A tak a propos należysz do tego 1%? JeÅ›li chcesz a nie  zależysz to "weź siÄ™ do pracy",
     gdyby Ci o mnie chodziÅ‚o zadowalam siÄ™ tym co mam - nie zależy mi brać sobie na
     Å‚eb obowiÄ…zków obracania miliardami.

Data: 2016-02-03 16:42:36
Autor: corrsuss
1% najbogatszych ma wiêcej maj±tku ni¿ reszta populacji
W dniu wtorek, 2 lutego 2016 13:11:41 UTC+1 u¿ytkownik Obsrywator napisa³:
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:56afaa7e$0$22839$65785112news.neostrada.pl...
> http://niewygodne.info.pl/artykul6/02778-Powieksza-sie-przepasc-miedzy-bogatymi-a-biednymi.htm
>
>  Jeszcze nigdy w historii przepa¶æ miêdzy w±sk± grup± najbogatszych (1%) a > reszt± populacji (99%) nie by³a tak wielka!

No i co z tym je³opie poczniesz? We¼ siê do pracy to te¿ bêdziesz bogaty.

Niech sobie za¶piewa: "If I were a rich man".
stevep

1% najbogatszych ma więcej majątku niż reszta populacji