10 biegów w deore

Data: 2011-03-03 19:29:44
Autor: biodarek
10 biegów w deore
....::QRT::... pisze:
do przyszłego roku deoroe stanie sie grupą 10 biegowa. A 9 przełożeń zawita w acera.

Już nie trawię tych tekstów marketingowych: "będzie lżejszy", "uzyska 14% więcej mocy hamowania", "aż o 170% większą powierzchnię kontaktu", "poprawiono ergonomię", "wózek o 8mm mniejszym profilu w porównaniu do klasycznej wersji".

Co teraz, tak właściwie, jest klasyczne?
A może to tylko taki polski problem - próba kombinowania z łączeniem różnych elementów w celu obniżenia kosztu zakupu i eksploatacji? I jeszcze wszystko to zalać Vexolem (po 5pln za litr ;) Może rowerzysta w USA, UK czy w Niemczech nie ma takich problemów i po prostu, jak mu się coś zepsuje lub zużyje, to po 1-3 latach wymienia cały osprzęt? Jeśli nie cały rower. I może to wcale nieprawda, że firmy pokroju Shimano robią Polakom pod górkę.

Ech, gdyby jeżdżenie rowerem nie sprawiało mi tyle radości...

Przy okazji. Może ktoś mnie oświeci z nowych łańcuchów kierunkowych.
O ile klasyczny ;-) mogę założyć na 4 sposoby, to te nowe na 2 czy na 1 sposób? Ważny jest tylko kierunek czy też strona łańcucha?

--
biodarek

Data: 2011-03-03 20:51:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
10 biegów w deore
On Thu, 03 Mar 2011 19:29:44 +0100
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote:

...::QRT::... pisze:
> [...]

O ile klasyczny ;-) mogę założyć na 4 sposoby, to te nowe na 2 czy na
1 sposób? Ważny jest tylko kierunek czy też strona łańcucha?

Strona na pewno, bo łańcuch jest asymetryczny - ma różnego kształtu
blaszki po jednej i drugiej stronie. Ale kierunek? Piny ma nieokrągłe,
czy jak?

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2011-03-04 16:09:19
Autor: biodarek
10 biegów w deore
Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

OK - bo jak dotąd udało mi się wybronić przed 10. Czyli powinni pisać "łańcuch asymetryczny" zamiast "kierunkowy", skoro może obracać się w obu kierunkach.

--
biodarek

10 biegów w deore