Data: 2009-04-02 11:52:54 | |
Autor: FlashT | |
10 dni na zwrot towaru | |
Witam,
Mam pewien problem... mianowicie kupilem w sklepie internetowym projektor. Wybieralem go przez miesiac, czytajac wszelkie parametry, recenzje itp., jednak okazalo sie ze projektor nie pasuje do warunkow w jakich mial pracowac. Chcialem skorzystac z prawa do zwrotu w ciagu 10 dni, jednak sprzedawca powiedzial, ze prawo to obowiazuje tylko i wylacznie kiedy sprzet jest w stanie nienaruszonym, a ze projektor uruchomilem, to nie jest nienaruszony... jak to sie ma do ustawy? Mam prawo go zwrocic czy nie? Z powazaniem, FlashT |
|
Data: 2009-04-02 11:59:28 | |
Autor: spp | |
10 dni na zwrot towaru | |
FlashT pisze:
Witam, Sprzedawca myli się - masz prawo go zwrócić. Więcej: http://www.zakupomat.pl/inne/dla-kupujacych/zwroty-i-reklamacje/ -- spp |
|
Data: 2009-04-02 12:09:33 | |
Autor: FlashT | |
10 dni na zwrot towaru | |
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:gr22a3$g0s$1news.onet.pl...
Sprzedawca myli się - masz prawo go zwrócić. "Produkt nie może być użytkowany, można go jednak przymierzyć, sprawdzić jak działa itp. (z wyłączeniem kaset, płyt, programów komputerowych)." No ale on jest wtedy uzytkowany chociazby czas zywotnosci lampy jest mniejszy o ta godzine... Pozdrawiam, FlashT |
|
Data: 2009-04-02 12:10:43 | |
Autor: Bartek | |
10 dni na zwrot towaru | |
"FlashT" <whatever@com.com> wrote:
Witam, Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go zwrócić. Niedawno opisywałem moje boje ze sprzedawcą internetowym, od którego kupiłem kabinę prysznicową a następnie jej nie odebrałem. Adwokat sprzedawcy straszył sądem, bo kabina na specjalne zamówienie była sprowadzana, ja określiłem jej parametry itp. Póki co ja wygrywam, bo mam pieniądze, kabinę zamówiłem inną, a wezwanie do sądu nie przychodzi. Jeśli projektor jest kosztowny, to możesz z tym nawet pójść do sądu, wniosek kosztuje kilkadziesiąt zł. Rozprawa powinna odbyć się w miejscu podpisania umowy, czyli w Twoim mieście. Sprzedawca zapewne będzie musiał na nią przyjechać. Jeśli mu to wyjaśnisz, możliwe że od razu zmieni zdanie :) -- Bartek |
|
Data: 2009-04-02 12:16:57 | |
Autor: FlashT | |
10 dni na zwrot towaru | |
Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:gr22vv$igl$1news.onet.pl... Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go zwrócić. No wlasnie nie jestem pewien jak to w koncu jest... jest powiedziane ze jesli towar szybko ulega zuzyciu/zniszczeniu, prawo to nie obowiazuje... no a zywotnosc lampy w projektorze to 2000h... czy to jest zybkie zuzycie? Pozdrawiam, FlashT |
|
Data: 2009-04-02 08:34:17 | |
Autor: witek | |
10 dni na zwrot towaru | |
FlashT wrote:
szybko to się zużywa otwarte mleko, albo chleb na stole, a nie lampa w projektorze. |
|
Data: 2009-04-02 21:07:12 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 kwiecień 2009 15:34 (autor witek publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr2et3$1ik$2@inews.gazeta.pl>):
szybko to się zużywa otwarte mleko, albo chleb na stole, a nie lampa w Tyle, że sprzedawca nieźle w plecy będzie albo opchnie to naiwniakowi kolejnemu, co nie zauważy, że otwierane, rozbebeszone, a żarówa męczona. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-02 22:09:21 | |
Autor: Jurek W | |
10 dni na zwrot towaru | |
To jest jego ryzyko handlowe. Otwierając sklep internetowy wiedział jakie jego klienci mają prawa.
-- Jurek W Wywal_to_jurwaw@klub.chip.pl_i_to_tez
|
|
Data: 2009-04-02 23:05:36 | |
Autor: castrol | |
10 dni na zwrot towaru | |
Tristan pisze:
Tyle, że sprzedawca nieźle w plecy będzie albo opchnie to naiwniakowi Wiesz, jak klient przylazlby do jego stacjonarnego sklepu to tez musialby rozbebeszyc, a na zyczenie klienta uruchomic i zademonstrowac jak dziala. Takie ryzyko prowadzenia sklepu. -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
|
Data: 2009-04-03 08:12:25 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 kwiecień 2009 23:05 (autor castrol publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <49d528ae$1@news.home.net.pl>):
Tyle, że sprzedawca nieźle w plecy będzie albo opchnie to naiwniakowiWiesz, jak klient przylazlby do jego stacjonarnego sklepu to tez No musiałby jak musiałby. Zależy od sprzedawcy i sposobu zapakowania... Jak będzie zalaminowane, to w większości sklepów jajco a nie sprawdzisz. Pół roku namawiałem okoliczny sklep komputerowy żeby pozwolił przetestować prezenter. Nawet dawałem 90% gwarancji, że go kupię... Poza tym, w sklepie na miejscu, jak otworzysz, przetestujesz i nie weźmiesz, to do następnych pokazów będzie ten egzemplarz. Albo być może następny klient zdecyduje się wziąć rozpakowane, bo ma możliwość pomacania. A jak taki rzutnik wróci rozbebeszony to wysłać następnemu ciężko, bo będzie się pienił, że dostał używane. A i sam rzutnik używany małe powodzenie będzie miał, nawet niewysyłkowo. Więc to prawo jest dość bez sensu, bo podnosi koszty działania sprzedawcy o ryzyko utraty kilku tysięcy. W ogóle prawo wysyłkowe jest do bani. Jak chcesz załatwić nielubianego sprzedawcę wystarczy skrzyknąć się z 20 kolegami, zamówić coś drogiego i takiego magicznego, najlepiej sprowadzanego przez sklep na zamówienie i odesłać w ciągu 10 dni... I sklep zbankrutuje. Wg mnie klient nie powinien mieć możliwości takich zwrotów. Zna parametry? Zna... Więc co... Albo reklamacja, że towar nie spełnia parametrów albo /dev/spaduwa -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 07:36:07 | |
Autor: Budzik | |
10 dni na zwrot towaru | |
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Jak chcesz załatwić nielubianego Message-ID: <gr4abq$4cs$1@news.onet.pl> -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu." Winston Churchill |
|
Data: 2009-04-03 11:18:01 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 09:36 (autor Budzik publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <03042009.7DE2628C@budzik61.poznan.pl>):
Jak chcesz załatwić nielubianego Nie mówię o towarze na zamówienie, ale sprowadzanym na zamówienie. Tzn. zamawiamy 20 rzutników. Sklep zapewne 20 nie ma na stanie, więc zakupi w hurtowni, a później zostanie z towarem. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 12:46:31 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
10 dni na zwrot towaru | |
Tristan wrote:
Nie mówię o towarze na zamówienie, ale sprowadzanym na zamówienie. Tzn. 95 % sklepów internetowych nie ma towaru "na magazynie" tylko sprowadza go po zamówieniu klienta, więc o czym Pan do nas rozmawia? ;-) M. |
|
Data: 2009-04-03 13:22:05 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 12:46 (autor Maciej Bebenek (news.onet.pl) publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr4pf7$hbs$1@news.onet.pl>):
95 % sklepów internetowych nie ma towaru "na magazynie" tylko sprowadza No więc właśnie. I dlatego ten przepis ze zwrotem bez powodu taki sobie jest. Powinien być zawężony do ubrań... Inne rzeczy, jak się zna parametry, to jakim cudem zwrot? -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 12:38:11 | |
Autor: Henry(k) | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia Fri, 03 Apr 2009 08:12:25 +0200, Tristan napisał(a):
Wg mnie klient nie powinien Jakie parametry? Klient chce wiedzieć czy obraz z projektora wygląda dobrze. A sprzedawca mu sypie jakieś teksty "częstotliwość odświeżania", "czas reakcji", "gamut"... I co - klient ma najpierw zapisać się na politechnikę i dopiero kupić sobie projektor? Pozdrawiam, Henry |
|
Data: 2009-04-03 12:39:36 | |
Autor: Liwiusz | |
10 dni na zwrot towaru | |
Henry(k) pisze:
Dnia Fri, 03 Apr 2009 08:12:25 +0200, Tristan napisał(a): Obraz ma wyglądać dobrze. Jak nie wygląda, to istnieje droga reklamacyjna. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-03 12:52:23 | |
Autor: Henry(k) | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia Fri, 03 Apr 2009 12:39:36 +0200, Liwiusz napisał(a):
Obraz ma wyglądać dobrze. Jak nie wygląda, to istnieje droga reklamacyjna. Reklamacyjna czyli co? - "chcę reklamować tv" - "przecież działa" - "ale w domu nic nie widzę bo pokój się odbija w ekranie" - "a... to pewnie nie zgasił pan światła" - "jakiego światła - okno mam, w dzień oglądam" - "ogląda pan tv przy niezasłoniętym oknie? no proszę pana - więc z reklamacją do budowlańców a nie do mnie! Telewizor ma kontrast 1:500 według normy ISO 1234 - a ta norma określa warunki panujące w kolorowych ciemniach fotograficznych, więc jeśli pan ogląda przy zapalonym świetle to sam jest pan sobie winien - telewizor działa dobrze. Do widzenia. Następny proszę!" Pozdrawiam, Henry |
|
Data: 2009-04-03 12:55:05 | |
Autor: Liwiusz | |
10 dni na zwrot towaru | |
Henry(k) pisze:
Dnia Fri, 03 Apr 2009 12:39:36 +0200, Liwiusz napisał(a): To teraz mi wyjaśnij, dlaczego z tego powodu sklep internetowy ma przyjąć zwrot, a sklep tradycyjny nie musi? -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-03 13:20:20 | |
Autor: Cavallino | |
10 dni na zwrot towaru | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
To teraz mi wyjaśnij, dlaczego z tego powodu sklep internetowy ma przyjąć zwrot, a sklep tradycyjny nie musi? Bo na internetowy ustawodawca nałożył taki obowiązek? Pewnie SŁUSZIE uznając iż są mniejsze szanse, iż klient zobaczy na takim tv faktyczny obraz przed zakupem, gdy kupować będzie w necie? |
|
Data: 2009-04-03 13:24:01 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 13:20 (autor Cavallino publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr4rek$ncs$1@news.onet.pl>):
Bo na internetowy ustawodawca nałożył taki obowiązek? Jakie mniejsze? w sklepie też jajco a nie zobaczysz... Ciekawe gdzie se wypróbujesz rzutnik w sklepie? -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 20:16:57 | |
Autor: Marcin Debowski | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia 03.04.2009 Tristan <niechce@spamu.pl> napisał/a:
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 13:20 (autor Cavallino publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr4rek$ncs$1@news.onet.pl>): To egzekwuj to zobaczenie. Masz takie prawo. IH pomoże. -- Marcin |
|
Data: 2009-04-03 14:35:32 | |
Autor: Cavallino | |
10 dni na zwrot towaru | |
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:pabha6-2mt.ln1ziutka.router...
Dnia 03.04.2009 Tristan <niechce@spamu.pl> napisał/a: I co w związku z tym? Przecież nikt nie mówi, że wszystkie sklepy stacjonarne przestrzegają prawa. Ciekawe gdzie se Właśnie. |
|
Data: 2009-04-03 18:22:27 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 14:35 (autor Cavallino publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr4vrk$49r$1@news.onet.pl>):
Bo na internetowy ustawodawca nałożył taki obowiązek?Jakie mniejsze? w sklepie też jajco a nie zobaczysz... A co, prawo im nakazuje zawieźć do ciebie do domu i tam dać przetestować? -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 18:28:21 | |
Autor: animka | |
10 dni na zwrot towaru | |
Tristan pisze:
A co, prawo im nakazuje zawieźć do ciebie do domu i tam dać przetestować? W Szwecji tak jest, że 10 dni możesz sprzęt używać a jak Ci się przestanie podobać to oddajesz bez problemów. -- animka |
|
Data: 2009-04-03 18:54:00 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 18:28 (autor animka publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr55d5$ahm$1@node1.news.atman.pl>):
A co, prawo im nakazuje zawieźć do ciebie do domu i tam dać przetestować?W Szwecji tak jest, że 10 dni możesz sprzęt używać a jak Ci się przestanie No socjalistyczne państwa tak mają. W sumie jako socjalista powinienem to nawet popierać. Z drugiej strony, postrzegam socjalizm jako pomaganie i owszem, ale niekoniecznie taką metodą. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 12:50:36 | |
Autor: witek | |
10 dni na zwrot towaru | |
Tristan wrote:
W Szwecji tak jest, że 10 dni możesz sprzęt używać a jak Ci się przestanie w stanach możesz oddać do 90 dni. Jak zwrócisz po 90 dniach to zwykle nie dostaniesz kasy, ale kartę prepaid do wydania w sklepie. To jest dopiero socjalizm. |
|
Data: 2009-04-03 20:03:00 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 19:50 (autor witek publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gr5i9p$ldo$1@inews.gazeta.pl>):
No socjalistyczne państwa tak mają.w stanach możesz oddać do 90 dni. Prawnie? Czy z dobrej woli danego targowiska? Bo z dobrej woli to tak można zrobić i w MM i Realu (przetestowałem) w Polsce i pewnie w wielu innych. Ale póki jest to z dobrej woli, to opiera się nierozsądnemu wykorzystywaniu sprzedawcy. A jak jest narzucone prawnie, to jest do rzyci. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 17:57:54 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 14:16 (autor Marcin Debowski publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <pabha6-2mt.ln1@ziutka.router>):
Jakie mniejsze? w sklepie też jajco a nie zobaczysz... Ciekawe gdzie seTo egzekwuj to zobaczenie. Hehehehe, już to widzę... pół roku się nie mogłem doprosić sprzedawcy, żeby prezenter za 60zł pozwolił wypróbować. I w sumie się nie dziwię. Zapakowane hermetycznie, jak wypróbuję a nie kupię, to gość jest 60zł w plecy, ew. mniej, jak uda mu się takie rozpakowane komuś jednak opchnąć. I znów, nienawidząc jakiegoś sprzedawcy, wpadamy do sklepu bandą z osiedla i se połowę towaru rozpakowujemy a potem żegnamy się czule... Durne prawo. Masz takie prawo. IH pomoże. Hihihihi... Już widzę, jak IH leci ze mną do sklepu, żeby rozpakowywać coś. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-04 08:36:44 | |
Autor: Marcin Debowski | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia 03.04.2009 Tristan <niechce@spamu.pl> napisał/a:
Masz takie prawo. IH pomoże.Hihihihi... Już widzę, jak IH leci ze mną do sklepu, żeby rozpakowywać coś. Próbowałeś kiedykolwiek? -- Marcin |
|
Data: 2009-04-04 09:13:36 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 02:36 (autor Marcin Debowski publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <slmia6-i37.ln1@ziutka.router>):
Dnia 03.04.2009 Tristan <niechce@spamu.pl> napisał/a: Musiałbym wstydu nie mieć. Za to próbowałem walczyć z basenem, który pobiera opłaty za niewykonane usługi. Nic z tego. Jedno co osiągnąłem, to że kartkę powiesili. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 14:28:34 | |
Autor: Henry(k) | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia Fri, 03 Apr 2009 12:55:05 +0200, Liwiusz napisał(a):
To teraz mi wyjaśnij, dlaczego z tego powodu sklep internetowy ma przyjąć zwrot, a sklep tradycyjny nie musi? Z powodu braku powodu ;-) "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów." Więc przynajmniej w teorii masz szansę zapoznać się dokładniej z produktem. A praktyka swoją drogą, ale to już inna bajka... btw: http://tinyurl.com/dm92d6 Pozdrawiam, Henry |
|
Data: 2009-04-03 13:23:13 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 12:52 (autor Henry(k) publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <4ilq1ra43lt.f1v27mtsh35j.dlg@40tude.net>):
Obraz ma wyglądać dobrze. Jak nie wygląda, to istnieje droga A przy zakupie w sklepie co? Dokładnie tak samo... Bo jak kupisz w sklepie, to oddania nie ma. A też se w domu nie testujesz. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 13:22:29 | |
Autor: Tristan | |
10 dni na zwrot towaru | |
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 12:38 (autor Henry(k) publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <279xgu5hhdjq$.1fzzdpfbfzjh6$.dlg@40tude.net>):
Jakie parametry? Klient chce wiedzieć czy obraz z projektora wygląda No to niech nie kupuje wysyłkowo. -- Tristan Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 |
|
Data: 2009-04-03 14:22:39 | |
Autor: Henry(k) | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia Fri, 03 Apr 2009 13:22:29 +0200, Tristan napisał(a):
No to niech nie kupuje wysyłkowo. A firmy niech nie sprzedają wysyłkowo ;-) Większość znajomych wolała by kupić normalnie w sklepie. I ja też co mogę to kupuję - nie patrzę że jest parę złotych drożej. Ale pewnych rzeczy po prostu się nie da, bo nie ma takiego wyboru, albo w ogóle nic nie ma. Chciałem ostatnio kupić sobie latarkę - porządnej diodowej nie widziałem nigdzie - został tylko zakup wysyłkowy (lub wyjazd do innego miasta). Pozdrawiam, Henry |
|
Data: 2010-04-25 16:30:06 | |
Autor: robertcb | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia Fri, 03 Apr 2009 13:22:29 +0200, Tristan napisał(a): Dokładnie. Każdy woli tradycyjne sklepy, w których można obejrzeć i sprawdzić towar. Niestety, jeśli towar jakiś nietypowy, to często najbliższy taki sklep się mieści np 300-400 km od miejsca zamieszkania, co gorsza niektore sklepy internetowe i sprzedawcy z allegro podają informację "Tylko wysyłka, nie ma możliwości odbioru osobistego" :( -- |
|
Data: 2010-04-25 16:32:10 | |
Autor: robertcb | |
10 dni na zwrot towaru | |
A są i towary które trzeba kupować w zagranicznych sklepach internetowych, bo są niedostępne w kraju...
To dopiero jest ryzyko, tymbardziej że tam obowiązuje tylko przedpłata. -- |
|
Data: 2009-04-02 20:21:06 | |
Autor: Budzik | |
10 dni na zwrot towaru | |
Osobnik posiadający mail n@v.atonet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Mam pewien problem... mianowicie kupilem w sklepie internetowym nie jestem pewien, czy w przypadku towarów "na zyczenie" przepis o zwrocie obowiązuje. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś. Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr. |
|
Data: 2009-04-03 08:29:10 | |
Autor: spp | |
10 dni na zwrot towaru | |
Budzik pisze:
Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go "Jeżeli klient nie umówił się ze sprzedawcą (usługodawcą) inaczej tzn. nie podpisał odpowiedniej umowy, nie będzie mógł w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów: (...) - zrezygnować z produktu lub usługi wykonanej na indywidualne zamówienie Masz rację. |:)" -- spp |
|
Data: 2009-04-03 12:11:06 | |
Autor: Bartek | |
10 dni na zwrot towaru | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go To zależy co to za życzenie. Jeśli kupuję w sklepie telewizor i określam jego parametry: -czarny, -30 cali -100 Hz -producent Sony. Czy to jest towar "na życzenie" czy towar typowy? Ustawa zabezpiecza sklepy w zakresie towarów, których kupujący określił nietypowe parametry. Np. sklep sprzedaje drzwi 80,90,100 cm, jako typowe, katalogowe, a ja potrzebuję 95cm. Taki towar oczywiście nie może być zwrócony. Natomiast drzwi, choćby i nawet wyprodukowane specjalnie dla mnie, ale o parametrach katalogowych, np. 90cm, okleina złoty dąb, jak najbardziej podlegają zwrotowi. -- Bartek |
|
Data: 2009-04-02 12:11:11 | |
Autor: Miecio | |
10 dni na zwrot towaru | |
FlashT pisze:
Witam, Napisz do niego pisemko przed upływem 10 dni które zawiera informacje, że powołując się na "ten i ten" paragraf chcesz dokonać zwrotu. On ma kilka dni na odp. Jeśli nie odpowie reklamacja uznana. Z tymi wszystkimi papierkami masz łatwiejszą drogę sądową :) |
|
Data: 2009-04-02 08:34:36 | |
Autor: witek | |
10 dni na zwrot towaru | |
Miecio wrote:
FlashT pisze: jaka reklamacja? |
|
Data: 2009-04-02 18:57:07 | |
Autor: Miecio | |
10 dni na zwrot towaru | |
witek pisze:
Napisz do niego pisemko przed upływem 10 dni które zawiera informacje, że powołując się na "ten i ten" paragraf chcesz dokonać zwrotu. On ma kilka dni na odp. Jeśli nie odpowie reklamacja uznana. Z tymi wszystkimi papierkami masz łatwiejszą drogę sądową :) A ty po raz kolejny udowadniasz, że nie czytasz wątków na które odpowiadasz... |
|
Data: 2009-04-02 17:04:02 | |
Autor: januszek | |
10 dni na zwrot towaru | |
Miecio napisał(a):
jaka reklamacja? A ty po raz kolejny udowadniasz, że nie czytasz wątków na które odpowiadasz... Hmm, *albo* reklamacja, *albo* zwrot w ciągu 10 dni... j. -- "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki - płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993) |
|
Data: 2009-04-02 21:41:03 | |
Autor: Miecio | |
10 dni na zwrot towaru | |
januszek pisze:
Ja to rozumiem, ale nie o to chodzi w mojej odpowiedzi. |
|
Data: 2009-04-03 13:10:28 | |
Autor: januszek | |
10 dni na zwrot towaru | |
Miecio napisał(a):
Ja to rozumiem, ale nie o to chodzi w mojej odpowiedzi. Acha, więc proszę, napisz tak, żeby było wiadomo o co chodzi ;) j. -- "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki - płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993) |
|
Data: 2009-04-02 12:30:35 | |
Autor: spp | |
10 dni na zwrot towaru | |
Miecio pisze:
Jeśli nie odpowie reklamacja uznana. To nie jest reklamacja. :) -- spp |
|
Data: 2009-04-02 12:32:03 | |
Autor: Miecio | |
10 dni na zwrot towaru | |
spp pisze:
Miecio pisze:Tak mi się napisało ;p |
|
Data: 2009-04-02 12:34:28 | |
Autor: Liwiusz | |
10 dni na zwrot towaru | |
Miecio pisze:
spp pisze: I w związku z tym brak odpowiedzi w określonym terminie nie oznacza, że żądanie umożliwienia zwrotu zostało przez sprzedawcę uznane. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-02 22:06:41 | |
Autor: Jurek W | |
10 dni na zwrot towaru | |
A może byś podał innym ku przestrodze jaki to sklep.
Niedawno kupowałem w sklepie internetowym Electro.pl telewizor. W domu okazało się że nie działa. Nie chce mi się wierzyć, że z fabryki wyszedł uszkodzony, ale skoro transportu nie przeżył, a opakowanie nie nosiło śladów niewłaściwego traktowania w transporcie, zdecydowałem się skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem. Po prostu doszedłem do wniosku, że trafiłem na egzemplarz, z którym w ramach gwarancji będę biegać i ponosić dodatkowe koszty, serwisu gwarancyjnego na ten model w mieście w którym mieszkam nie ma. Ze strony Electro.pl żadnych dodatkowych trudności. Zgodnie z podanymi informacjami na ich stronie zgłosiłem temat, osoba rozmawiającą ze mną poinformowała mnie dokładnie co mam uczynić. -- Jurek W Wywal_to_jurwaw@klub.chip.pl_i_to_tez Użytkownik "FlashT" <whatever@com.com> napisał w wiadomości news:gr21ui$fgs$1news.onet.pl... Witam,[...] |
|
Data: 2009-04-02 23:21:09 | |
Autor: Budzik | |
10 dni na zwrot towaru | |
Osobnik posiadający mail jurwaw@klub.chip.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
A może byś podał innym ku przestrodze jaki to sklep.podejrzewam ze skorzystałes jednak z innego prawa, bo w ramach mozliwosci zwrotu w terminie 10/90 dni nie działajacych rzeczy zwracac nie mozna - nawet jezeli nie działay od samego poczatku. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jest Leżajsk, jest dobrze. Był Leżajsk, jest mi niedobrze. |
|
Data: 2009-04-03 07:38:36 | |
Autor: Marcin Debowski | |
10 dni na zwrot towaru | |
Dnia 02.04.2009 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
Osobnik posiadający mail jurwaw@klub.chip.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Z czego taki zakaz wynika? -- Marcin |
|
Data: 2009-04-03 07:36:08 | |
Autor: Budzik | |
10 dni na zwrot towaru | |
Osobnik posiadający mail agatekun@INVALID.ml1.net napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
w sumie masz racje - ustawa mówi o "stanie niezmienionym" wiec jak nie działało od początku to chyba rzeczywiscie mozna zwrócic.Osobnik posiadający mail jurwaw@klub.chip.pl napisał(a) w poprzednim -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu." Winston Churchill |
|
Data: 2010-04-25 12:48:47 | |
Autor: FlashT | |
10 dni na zwrot towaru | |
Użytkownik "FlashT" <whatever@com.com> napisał w wiadomości news:gr21ui$fgs$1news.onet.pl... Witam, W roli wyjasnienia - zwrot zakonczyl sie powodzeniem po ukazaniu odpowiednich paragrafow. Sprzedawca nie byl zbyt zadowolony, ale problemow wielkich nie robil. Pozdrawiam, FlashT |