100 Mbit karty LAN w nowych laptopach

Data: 2014-01-29 17:34:15
Autor: Poldek
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach

Rozglądam się ostatnio za nowym laptopem dla kobiety i wszystko jest pięknie - procesory wypasy, Win 8. Natomiast co tylko jakiś laptop bardziej mnie zainteresuje, zaczynam się wczytywać w specyfikację i co widzę: karta sieciowa LAN 100 Mbit.

Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby w ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

Data: 2014-01-29 18:04:59
Autor: mr misio
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Użytkownik Poldek napisał:

RozglÄ…dam siÄ™ ostatnio za nowym laptopem dla kobiety i wszystko jest
pięknie - procesory wypasy, Win 8. Natomiast co tylko jakiś laptop
bardziej mnie zainteresuje, zaczynam się wczytywać w specyfikację i co
widzÄ™: karta sieciowa LAN 100 Mbit.

Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś
zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby
w ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

No jak ja kupowalem taniolapka niecaly rok temu to myslalem, ze to tylko tak w taniolapkach, bo niby mam iCore numer trzy i ogolnie full wypas, ale karte odkrylem, ze jest setka.

Zaoszczedzili na chipie /centy/ jak i na klawiaturze /trzeci raz sprowadzam od chinczyka za pare USD to samo co oficjalnie sprzedaja po dwie stowy w Polsce/

Aha, klawa padla po miesiecu uzytkowania, ta oryginalna, co kolejny chinczyk identyczny dziala dluzej. Juz sze pol tysiaka zaoszczedzilem nie kupujac klaw w polsce :]

Ogolnie zenada - wpychaja do srodka tak zaawansowana i wydajna elektronike, a laptopy sie sypia, bo ktos przyoszczedzil pare centow na plastiku lub wetknal setkowa karte...

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-29 18:43:08
Autor: marfi
Użytkownik "mr misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lcbcbm$5vj$1node1.news.atman.pl...

No jak ja kupowalem taniolapka niecaly rok temu to myslalem, ze to tylko tak w taniolapkach, bo niby mam iCore numer trzy i ogolnie full wypas, ale karte odkrylem, ze jest setka.

  Popatrz z innej strony: w ubiegÅ‚ym roku kupowaÅ‚em laptop samsunga, netbook acera i używanego T60 - nie wiem jakie majÄ… karty sieciowe (na drut) bo nigdy nie byÅ‚y używane - korzystajÄ… tylko z wifi :)

--
marfi

Data: 2014-01-29 20:32:54
Autor: Poldek
marfi wrote:
[...]

netbook acera i używanego T60 - nie wiem jakie mają karty sieciowe (na
drut) bo nigdy nie były używane - korzystają tylko z wifi :)

Ja rozumiem, że WiFi jest modne i wygodne, ale ta moda się wiąże również z tym, że w blokach obecnie jest po 20 - 30 sieci WiFi widocznych. Zarazem łącza internetowe w domach coraz szybsze i potem a. jest lament, że "internet działa mi z prędkością 12 Mbit, a płacę za 120 Mbit, dostawca mnie okrada", b. coraz popularniejsze są domowe biura, a w tych biurach różny sprzęt popodłączany do sieci, NASy nie NASy i znów okazuje się, że mamy wypas NASa, niezgorszy router reklamowany "300 Mbit", tylko że po WiFi kapie 2 MB/sek, bo wkoło jest 20 sieci WiFi z tego połowa ma ustawiony kanał o szerokości 40 MHz i gdyby nie Pani Krysia, to...
Więc jestem zdania, że połączenie kablowe LAN wcale nie odchodzi do lamusa i jego popularność będzie się odradzać. Już teraz widać, że w nowych domach, albo przy okazji większych remontów sporo osób robi sobie podtynkowe kable i na ścianach montuje gniazdka LAN.

Data: 2014-01-29 20:54:34
Autor: Irokez
W dniu 2014-01-29 20:32, Poldek pisze:

[...]

Zgadza się. Remontowałem i gdzie się da ciągnąłem LAN. Do PC'ta, drukarki, TV jednego i drugiego, n'ki, BD i do micro-systemu Yamahy. WiFi sobie zostawiłem pod laptopa jak na balkon wyjdę czy z tableta w kuchni przepis ściągnąć na pączki.

Data: 2014-01-30 08:24:54
Autor: ikov
[...]

Mam T60 - LAN użyty tylko wtedy, gdy musiałem przesłać na inny komputer parę GB - przy wifi "g" prędkości są bardzo nietentego, a tak bezpośrednio po kabelku idzie tyle, ile maksymalnie może. Nawet nie przez router, bo ten ogranicza do 100Mb.

Data: 2014-01-30 09:46:40
Autor: Poldek
ikov wrote:
[...]

No dobra, ale czy to jest jakieś wytłumaczenie dla zjawiska polegającego na wkładaniu 100 Mbit kart do współczesnych laptopów po 3 tysiące?
Jeżeli dziś kupuję nowego laptopa, to nie dlatego, żeby on był dobry 10 lat wstecz. Jeżeli dziś mam zapłacić 3 tysie, to dlatego, że nowoczesny laptop dziś kupiony ma być dobry przez parę lat w przyszłości. Teraz sobie wizualizuję... jest 2021 rok, potrzebuję włączyć się do sieci żeby przewalić paredziesiąt GB, wtykam kabelek a tu pojawia się "połączenie sieciowe 100 Mbit" :-o
Zauważta, że te nowe laptopy nie posiadają również złącza express card ani nic, co byłoby nowszym odpowiednikiem express carda. Więc nie ma szansy na wymianę karty sieciowej LAN na szybszą lub zamontowanie dodatkowej szybszej karty.

Data: 2014-01-30 10:32:18
Autor: Wilk
W dniu 2014-01-30 09:46, Poldek pisze:
ikov wrote:
[...]

szansy na wymianÄ™ karty sieciowej LAN na szybszÄ… lub zamontowanie
dodatkowej szybszej karty.

Zostaje USB 3.0 i karta LAN gigabit na USB (do 110zł można taką kartę LAN USB 10/100/1000 dostać).

mwwilk

Data: 2014-01-30 10:41:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-29, o godz. 18:43:08
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisa³(a):

  Popatrz z innej strony: w ubieg³ym roku kupowa³em laptop samsunga,
netbook acera i u¿ywanego T60 - nie wiem jakie maj± karty sieciowe
(na drut) bo nigdy nie by³y u¿ywane - korzystaj± tylko z wifi :)

A ja siê naci±³em bo kupi³em Della XPS i nie wczyta³em siê dok³adnie w
specyfikacjê. No i okaza³o siê ¿e muszê sztukowaæ kart± sieciow± na USB
bo sieæ przewodowa to jeden z niezbêdnych dla mnie do pracy elementów.
Po WiFi nie pod³±czê wiêkszo¶ci urz±dzeñ sieciowych. A nawet je¶li tak
to nie skonfigurujê ich do pracy po wyjêciu z pude³ka.

Zdrówko

Data: 2014-01-29 19:29:10
Autor: Wilk
W dniu 2014-01-29 17:34, Poldek pisze:

[...]

Tak, producenci przycinają i dają FAST ETHERNET (może chcą się pozbyć stanów magazynowych ze starymi chipami 100Mb hehe), ale do 3 tys zł spokojnie znajdziesz laptopa z 1Gbps (jakiś HP ProBook lub coś od Toshiby). Najśmieszniejsze w tym jest to, że dają jeszcze przedpotopową rozdzielczość (1366x768 lepiej by było jakby dali chociażby 1440x900, bo teraz są aplikacje, które wymagają większej wysokości ekranu niż 768px) to jeszcze przycinać zaczęli na kartach LAN, ale wrzucają karty WiFi w standardzie N i proszę masz na WiFi np. 150Mbps (chociaż żeby szybko przerzucić przez sieć większa ilość danych nic nie zastąpi 1Gbps).

Z matrycami to taka sprawa, ze póki im ten syf z 1366x768 nie skoÅ„czy to pewnie nie wypuszczÄ… w normalnej cenie laptopów  wyższÄ… rozdzielczoÅ›ciÄ….

mwwilk

Data: 2014-01-29 20:43:19
Autor: Poldek
Wilk wrote:
[...]

Spokojnie, ja znajduję laptopy po 1300 zł, które mają - normalną uważam na dzisiejsze czasy - kartę LAN 1 Gbit. Paradoks polega właśnie na tym, że te za 3 tys. często mają 100 Mbit i tego kompletnie nie rozumiem. Ale producent zaoszczędził na tym? Myślę, że w hurcie różnica w cenie między kartą 100 Mbit, a 1Gbit to pewnie ze 3 dolary.

Data: 2014-01-30 10:47:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-29, o godz. 20:43:19
Poldek <noczelny@gazeta.pl> napisa³(a):

Spokojnie, ja znajdujê laptopy po 1300 z³, które maj± - normaln±
uwa¿am na dzisiejsze czasy - kartê LAN 1 Gbit. Paradoks polega
w³a¶nie na tym, ¿e te za 3 tys. czêsto maj± 100 Mbit i tego
kompletnie nie rozumiem. Ale producent zaoszczêdzi³ na tym? My¶lê, ¿e
w hurcie ró¿nica w cenie miêdzy kart± 100 Mbit, a 1Gbit to pewnie ze
3 dolary.

Po prostu to s± laptopy raczej do zastosowañ biznesowych gdzie nie
przerzuca siê na co dzieñ dziesi±tków gigabajtów danych i 100Mbps w
zupe³no¶ci starcza. Poza tym sieci firmowe poza szkieletem to czêsto
nadal 10/100Mbps. Jednocze¶nie kalsyczne dyski w laptopach s± na tyle
wolne ¿e ciê¿ko w zapisie na nie wysyciæ pasmo 1Gbps. Wiêc po co
przep³acaæ?

Zdrówko

Data: 2014-01-30 11:49:35
Autor: Poldek
Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

LAN 100 Mbit/sek. to jest maksymalnie ok. 12-13 MB/sek.
Bez jaj - dyski twarde we wspó³czesnych laptopach zapisuj± i odczytuj± duu¿o szybciej ni¿ to.

Data: 2014-01-30 12:11:39
Autor: Wilk
W dniu 2014-01-30 11:49, Poldek pisze:
Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

1Gbit to jest 125MB/sek, a dyski nawet klasyczne spokojnie wyci±gn± zapis powy¿ej 90MB/sek. W 100% mo¿e 1Gbit nie wysyci, ale w prawie w 90% ju¿ tak. Jakby wstawiæ SSD to ju¿ 1Gbit mo¿na spokojnie wysyciæ.
Czyli tak jak przedmówca napisa³ 'bez jaj' ;)

mwwilk

Data: 2014-01-30 12:53:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-30, o godz. 12:11:39
Wilk <host@10g.pl> napisa³(a):

[...]

Wiêkszo¶c dysków laptopowych to nadal klasyczne HDD i to 5400 obrotów.
A tam maksymalna prêdko¶æ zapisu to ~60MB. SDD to inna bajka - w tej
chwili nie s³u¿± do gromadzenia danych a raczej do przyspieszenia pracy
komputera. W ogóle laptop jako taki raczej nir s³u¿y do transferu du¿ej
ilo¶ci danych a ju¿ zupe³nie nie do ich przechowywania. G³ownie ze
wzglêdu na podatno¶æ na uszkodzenie i du¿e prawdopodobieñstwo ich
utraty. I o ile rozumiem szybk± kartê w komputerze, switch gigowy i NAS
z takim interfejsem to gigowa karta w laptopie jest potrzebna
niewielkiej ilo¶ci u¿ytkowników. I piszê to z punktu widzenia cz³owieka
który u¿ywa laptopów z kartami LAN na co dzieñ. Sztandarowy przyk³ad
du¿ej ilo¶ci danych czyli przerzucanie np. filmów i muzyki w czasach gdy
ka¿dy telewizor czy laptop korzysta ze strumieniowania danych mnie nei
przekonuje. No ale ja u¿ywam laptopów do pracy a nie do backupowania
internetu. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-01-30 13:00:27
Autor: Chris
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Maciek Babcia Dobosz nabazgra³(a):

No ale ja u¿ywam laptopów do pracy a nie do backupowania internetu. ;-)

Akurat Internet mie¶ci siê na jednej dyskietce wiêc nie trzeba du¿ych HDD:

http://giznet.pl/wp-content/uploads/4/a/4a815c39cbc9e544a28844a493d0cdbe.jpg

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2014-01-30 13:08:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-30, o godz. 13:00:27
"Chris" <actchris@gazeta.pl> napisa³(a):

> [...]

> internetu. ;-)

Akurat Internet mie¶ci siê na jednej dyskietce wiêc nie trzeba du¿ych

To zrób backup tej dyskietki na wspó³czesnym laptoku. Bez pod³±czania
czegokolwiek. :-P

Zdrówko

Data: 2014-01-30 13:33:02
Autor: Wilk
[...]

U¿ywam sieci 1Gbit i nie przewalam filmów, muzyki. Wystarczy, ¿e na laptopa chce ¶ci±gn±æ z serwera przygotowan± wirtualn± maszynê z gotowym systemem (to ju¿ trochê wa¿y) lub takow± zamie¶ciæ na serwerze w sieci. Komunikujê siê tak¿e z serwerami SVN w sieci lokalnej i na 1Gbit to ¶miga szybciej ni¿ na 100Mbit (gdzie pojedyncze pliki du¿o nie wa¿±, ale jest ich du¿o), a pracujê na laptopie.
Czyli jak najbardziej 1Gbit ma sens na laptopach, bo gdzie 10-12MB/s, a 60MB/s.  Jak to siê mówi co kabel to kabel (albo jak kto woli co drut to drut). ;)

mwwilk

Data: 2014-01-30 14:03:06
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-30, o godz. 13:33:02
Wilk <host@10g.pl> napisa³(a):

[...]

Mówisz ¿e przeciêtny u¿ytkownik laptopa zasysa obrazy maszyn
wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)
Wiesz - ja do¶æ czêsto robiê obrazy dysków i przepycham wtedy czêsto
setki GB. A jedna z podstawowych rzeczy na laptoku to praca zdalna na
maszynie stoj±cej w serwerowni. Ale daleko mi do stwierdzenia ¿e
wiêkszo¶æ u¿ytkowników laptopów robi to to co ja. Raczej dominuje
przegl±danie sieci, pakiet biurowy w wydaniu biurowym plus multimedia w
wydaniu domowym.

Zdrówko

Data: 2014-01-30 15:55:07
Autor: Wilk
[...]

Zwróæ uwagê na rozrost multimediów. Teraz ju¿ nikt nie chce zdjêæ w 1Mpix czy filmu 240p. Masa m³odych ludzi zgrywa z aparatu, telefonu filmiki, zdjêcia, które nie wa¿± 100MB tylko czêsto te zbiory siêgaj± ju¿ paru GB. Wrzucanie tego na jakiego¶ domowego NAS mo¿e trwaæ krócej po WIFI w tym przypadku ni¿ na kablu, a to zawsze kabel by³ szybszy. Gdzie to zmierza? Dla mnie WIFI to udogodnienie, ale nigdy g³ówne/jedyne medium sieci. Bardzo du¿o normalnych u¿ytkowników zaczyna przechowywaæ zdjêcia w pe³nej rozdzielczo¶æ (wycieczki, ¶lub, urodziny, imprezy rodzinne itd.) na domowych NAS. Wrzucanie tego na storage trwa, a ¶ci±ganie filmu HD, bo chce siê go nagraæ na p³ytê i daæ dziadkom? DLNA te¿ dzia³a lepiej je¶li masz 1Gbit. Tyle, ¿e tani NAS mo¿e mieæ kartê 1Gbit, a nie osi±gnie nawet 50% wydajno¶ci tej karty ze wzglêdu na s³abe komponenty u¿yte do budowy samego NASa (tanie Dlinki przyk³adowo zapychaja siê baaardzo szybko) ot taka przypad³o¶æ.

To tak jakby mieæ internet 10Mb i 100Mb i mówiæ, ¿e nie jest potrzebne 100Mbit. Czasem milo jak co¶ idzie szybko ¶ci±gn±æ, a czasem to nam bez ró¿nicy, a pojêcie "czas to pieni±dz" jest coraz istotniejsze ;) Cywilizacja pêdzi do przodu i nikt nie bêdzie chcia³ czekaæ 10 min na co¶ co mo¿e zaj±æ 1 b±d¼ 2 min.  Czyli to pozostaje nadal jako ciekawostka dlaczego montuj± karty 100Mbit (pomijam strukturê kablow± sieci, bo przy 100Mbit wiadomo, ¿e na jednym kablu to mo¿na pod³±czyæ dwa komputer, a przzy 1Gbit niestety ju¿ tak siê nie da :D)

mwwilk

Data: 2014-01-30 17:05:20
Autor: Krystek
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
W dniu 2014-01-30 15:55, Wilk pisze:
Dnia 2014-01-30, o godz. 13:33:02 Wilk napisał(a):

Używam sieci 1Gbit i nie przewalam filmów, muzyki. Wystarczy, że na
laptopa chce ściągnąć z serwera przygotowaną wirtualną maszynę z
gotowym systemem (to już trochę waży) lub takową zamieścić na
serwerze w sieci. Komunikuję się także z serwerami SVN w sieci
lokalnej i na 1Gbit to śmiga szybciej niż na 100Mbit (gdzie
pojedyncze pliki dużo nie ważą, ale jest ich dużo), a pracuję na
laptopie. Czyli jak najbardziej 1Gbit ma sens na laptopach, bo gdzie
10-12MB/s, a 60MB/s. Jak to się mówi co kabel to kabel (albo jak kto
woli co drut to drut). ;)

Mówisz że przeciętny użytkownik laptopa zasysa obrazy maszyn
wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)
Wiesz - ja dość często robię obrazy dysków i przepycham wtedy często
setki GB. A jedna z podstawowych rzeczy na laptoku to praca zdalna na
maszynie stojącej w serwerowni. Ale daleko mi do stwierdzenia że
większość użytkowników laptopów robi to to co ja. Raczej dominuje
przeglÄ…danie sieci, pakiet biurowy w wydaniu biurowym plus multimedia w
wydaniu domowym.

Zwróć uwagę na rozrost multimediów. Teraz już nikt nie chce zdjęć w
1Mpix czy filmu 240p. Masa młodych ludzi zgrywa z aparatu, telefonu
filmiki, zdjęcia, które nie ważą 100MB tylko często te zbiory sięgają
już paru GB. Wrzucanie tego na jakiegoś domowego NAS może trwać krócej
po WIFI w tym przypadku niż na kablu, a to zawsze kabel był szybszy.
Gdzie to zmierza? Dla mnie WIFI to udogodnienie, ale nigdy główne/jedyne
medium sieci. Bardzo dużo normalnych użytkowników zaczyna przechowywać
zdjęcia w pełnej rozdzielczość (wycieczki, ślub, urodziny, imprezy
rodzinne itd.) na domowych NAS. Wrzucanie tego na storage trwa, a
ściąganie filmu HD, bo chce się go nagrać na płytę i dać dziadkom? DLNA
też działa lepiej jeśli masz 1Gbit. Tyle, że tani NAS może mieć kartę
1Gbit, a nie osiągnie nawet 50% wydajności tej karty ze względu na słabe
komponenty użyte do budowy samego NASa (tanie Dlinki przykładowo
zapychaja się baaardzo szybko) ot taka przypadłość.

To tak jakby mieć internet 10Mb i 100Mb i mówić, że nie jest potrzebne
100Mbit. Czasem milo jak coś idzie szybko ściągnąć, a czasem to nam bez
różnicy, a pojęcie "czas to pieniądz" jest coraz istotniejsze ;)
Cywilizacja pędzi do przodu i nikt nie będzie chciał czekać 10 min na
coś co może zająć 1 bądź 2 min. Czyli to pozostaje nadal jako
ciekawostka dlaczego montujÄ… karty 100Mbit (pomijam strukturÄ™ kablowÄ…
sieci, bo przy 100Mbit wiadomo, że na jednym kablu to można podłączyć
dwa komputer, a przzy 1Gbit niestety już tak się nie da :D)

Zgadzam się. Gdyby tak nie było to w desktopowych komputerach (HP, DELL, IBM, Fujitsu-SIEMENS), typowo biurowych (nie jakichś super-hiper) nie montowaliby gniazd kart gigabitowych. A wiele takich maszyn pracuje właśnie "po sieci", jako końcówki terminalowe Active Directory ze synchronizacją i montowaniem zasobów po sieci. Gdy się pracuje zdalnie na aplikacji to jest różnica, czy to działa na 100 czy na gigabicie.

To tak jak z USB 3.0: do niedawna mało komputerów miało te gniazda, ale teraz, gdy się szuka nowego sprzętu to zwraca się uwagę, czy takie USB w tym urządzeniu jest standardu 2 czy 3.

Tak jak USB 2 powinno już odejść do lamusa, tak i 10/100 w nowym sprzęcie również (biorąc pod uwagę, że sieci WiFi osiągają bez problemu większe prędkości przesyłu danych, niż kabel Fast Ethernet). 1 GBit daje ten komfort, że nawet jeśli się nie wykorzysta pełnej prędkości to sieć nie jest wąskim gardłem. I ma się ten zapas mocy/pasma nawet, jeśli tego gigabita w kablu się nie wykorzysta.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-01-31 01:32:02
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Thu, 30 Jan 2014 14:03:06 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Mówisz że przeciętny użytkownik laptopa zasysa obrazy maszyn
wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)

Nie musi. Weź popytaj fotografów, ile potrafią ważyć RAWy po jednej sesji w
plenerze…

[...]

Multimedia w wydaniu domowym, to niby też takie byle co? :D

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ciekawe dlaczego pieniÄ…dze odkÅ‚adane na "czarnÄ… godzinÄ™" wydaje siÄ™ na   ]

Data: 2014-01-31 11:26:16
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-31, o godz. 01:32:02
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

> [...]

> wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)

Nie musi. Weź popytaj fotografów, ile potrafią ważyć RAWy po jednej

Nie muzę pytać. Zastanawiam się tylko jak to nagle wszyscy użytkownicy
laptopów stali się grafikami, operatorami kamer jeżdżącymi co chwila do
Chorwacji, miłośnikami kina codziennie ściągającymi dziesiątki płyt BR,
programistami przewalajÄ…cymi codziennie setki GB wirtualnych maszyn czy
serwisantami codziennie żonglującymi obrazami całych twardzieli I to
wszystko na laptopie. ;-)

Tyle że tacy użytkownicy to margines - rozejrzyjcie się co robią
handlowcy czy domownicy. PiszÄ… maila, jakiÅ› tekst, liczÄ… w arkuszu,
oglądają internet. I jeśli mają wiFi całkiem możliwe że nigdy nie
skorzystajÄ… z sieci przewodowej.

Ja sobie doskonale zdaję sprawę że prędkość karty czasami jest
przydatna. Ale w przytłaczającej większości przypadków ta prędkość jest
zbędna. Ja to widzę - choć jak pisałem karta do sieci przewodowej jest
u mnie wykorzystywana codziennie.

Sytuacja jest podobna jak w przypadku np. serwerów Della i napędów
optycznych. Pewnie mało kto zwrócił uwagę że siedzi tam napęd DV albo
tylko CD. Nie ma nagrywarki - a przecież to też różnica tylko paru
dolarów. Czemu nie ma w domyślnej konfiguracji? Ano z tego samego
powodu czemu w laptopach nie ma często kart 1Gbps - prawdopodobieństwo
potrzeby użycia nagrywarki przez przeciętnego użytkownika jest tak
niskie że nie opłaca się montować bardziej rozbudowanego napędu.
Ta nieduża część która takiego napędu będzie potrzebować wybierze go
dopłacając.

Zdrówko

Data: 2014-01-31 11:35:08
Autor: Wilk
[...]

To w cale nie jest taki margines. Ostatnimi czasy bardzo dużo znajomych zaczęło przewalać zdjÄ™cia z aparatów (tanie lustrzanki i Å‚atwa dostÄ™pność wiÄ™c nie graficy, ale wysyp "fotografófffff"), filmy nagrywane lustrzankami itd. Ludzie w koÅ„cu zaczynajÄ… rozumieć po co siÄ™ robi backup/archiwizacje danych i interesujÄ… siÄ™ NASami (najczęściej po kosztownej nauce tzn. padÅ‚ dysk na którym byly zdjÄ™cia i nie ma kopii, a zdjÄ™cia trzeba bylo odzyskać, utrata pracy inż/mgr itd. wiÄ™c pytajÄ… jak siÄ™ zabezpieczyć  przed takimi wypadkami).
Cały czas wg. mnie poprawia się jakość multimediów i niestety też objętość multimediów. Laptopa najczęściej ludzie kupują na więcej niż rok czasu.

Może to się wyda dziwne, ale są ludzie, którzy naprawdę ze spotkań rodzinnych czy wyjazdów do znajomych przywożą masę zdjęć, które sporo ważą i ładują to bez ładu i składu na storage w takiej formie w jakiej jest (bez przekompilowania RAWa np. do JPG). ;)

mwwilk

Data: 2014-01-31 15:00:38
Autor: Poldek
Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

Dlaczego opłaca się montować kartę gigabitową w laptopach po 1300 zł brutto z procesorem Celeron M, a nie opłaca się montować w laptopach po 3 000 zł brutto z procesorem Core i5-7?

Data: 2014-01-31 15:25:43
Autor: RadoslawF
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-31 15:00, U¿ytkownik Poldek napisa³:

Sytuacja jest podobna jak w przypadku np. serwerów Della i napêdów
optycznych. Pewnie ma³o kto zwróci³ uwagê ¿e siedzi tam napêd DV albo
tylko CD. Nie ma nagrywarki - a przecie¿ to te¿ ró¿nica tylko paru
dolarów. Czemu nie ma w domy¶lnej konfiguracji? Ano z tego samego
powodu czemu w laptopach nie ma czêsto kart 1Gbps - prawdopodobieñstwo
potrzeby u¿ycia nagrywarki przez przeciêtnego u¿ytkownika jest tak
niskie ¿e nie op³aca siê montowaæ bardziej rozbudowanego napêdu.

Dlaczego op³aca siê montowaæ kartê gigabitow± w laptopach po 1300 z³ brutto z procesorem Celeron M, a nie op³aca siê montowaæ w laptopach po 3 000 z³ brutto z procesorem Core i5-7?

Trzeba czym¶ b³ysn±æ po oczach kupuj±cemu, jak b³y¶niesz dobrym
procesorem to nie musisz dodatkami, jak wciskasz najgorszy procesor
to musisz b³ysn±æ dodatkami takimi jak szybka karta sieciowa.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-07 13:11:48
Autor: Poldek
RadoslawF wrote:
[...]

Tzn. chyba za¶lepiæ klienta procesorem, tak ¿eby nawet nie przysz³o mu do g³owy sprawdzaæ, jaka jest karta sieciowa. Rozczarowanie dopiero przy pierwszym pod³±czeniu do LAN, ale wtedy jest ju¿ za pó¼no.

Data: 2014-01-31 15:27:49
Autor: mr misio
Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:
[...]

posiadaczami aparatow i telefonow robiace megapikselowe zdjecia.

sam dostaje czasem male hehe zdjecia jpg - mail wazy 66 MB :] a w nim trzy cztery focie

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-31 15:41:49
Autor: Wilk
[...]

To już jest inna bajka, bo przy poważnych zastosowaniach nikt do backupu danych nie wykorzystuje DVD-RW czy tam CD-RW tylko używa do tego serwery backupowe/SAN/NAS itd., a jeśli musi coś koniecznie nagrać to może to z serwera ściągnąć i nagrać na innym komputerzez. Wiele serwerów z resztą teraz ma opcje boot z USB przecież, ale są i takie gdzie instalacja systemu przebiega z płytki (więc zwykły napęd DVD/CD wystarcza, ale to też jest rzadkość w przypadku serwerów i napęd zostanie użyty może w całym życiu serwera parę góra kilka razy). Linuxa spokojnie z USB można postawić. W laptopach teraz też mało kto używa napędy optyczne. Czasem może ktoś nagra płytkę czy coś, ale tak to ilu użytkowników użyło napędu więcej niż jeden czy dwa razy w swoim laptopie (poza instalacją systemu z płyty)? Teraz nawet ludzie w komputerach stacjonarnych nie zawsze chcą napęd DVD, bo po co im. System z USB, dane na pamięciach flash przenoszą, a gry? Użytkownicy Steam, Desura, Origin nie muszą wiedzieć nawet co to jest płyta DVD. Pozostaje tylko kwestia oglądania np. Blue-ray/filmów DVD, ale to jest margines, bo to robią np. odtwarzacze stacjonarne w kinie domowym i jak ktoś nie ma komputera jako media-center to tego nie używa.

mwwilk

Data: 2014-01-31 17:22:03
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Fri, 31 Jan 2014 11:26:16 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby to
samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w sumie - choć
jak widzÄ™ takie 17" kolubryny to takie sobie to mobilne).
[...]

I jak korzystajÄ… z niego w domu, to tu jakiÅ› film zaciÄ…gnÄ…, albo sezon
serialu od znajomego przyniosą… Komputerów coraz częściej w domu jest sztuk
więcej niż jeden. NASy też się coraz popularniejsze stają. I naprawdę nie
trzeba być fotografem, żeby z jednego wyjazdu natłuc parę GB zdjęć. Ba - nie
zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że RAWy fotografa łącznie ważą mniej (bo
jest ich spoooro mniej), niż JPEGów po jednym wyjeździe przeciętnego
osobnika za aparatem. :D

[...]

Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił uwagę.
Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) majÄ… 100 Mbit karty, a
słabsze wersje spokojnie z gigabitem. --
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Bigamia, to znaczy o jednÄ… kobietÄ™ za dużo. Monogamia tak samo.          ]
[                                                         (Rowan Atkinson) ]

Data: 2014-02-05 13:49:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-31, o godz. 17:22:03
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby
to samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w
sumie - choć jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to
mobilne).

Modne - i tyle. ;-)

[...]

Zwykły użytkownik komputera i aparatu/kamery używa aparat/kamerę do
czasu zapchania karty a potem dopiero zrzuca na komputer. Mnie też
kiedyś wydawało się że komputerów ludzie używają tak jak ja. Po czym
dziwiłem się że zwykle poza systemem i Office-m na dysku nie mam nic
więcej. Ciągłe kopiowanie dużej ilości danych z/na komputer to nadal
margines - jeśli sami robicie to nie oczekujcie że robią to wszyscy. A
przy sporadycznym kopiowaniu - nawet raz na 2-3 miesiÄ…ce to nadal
sporadycznie - zawartości karty aparatu nie zwróci uwagi na prędkośc bo
nikt mu nie uświadomi że może być szybciej. NAS wbrew pozorom też nei
stoi w każdym domu - choć powoli staje się modny jak laptopy. ;-)
Rozejrzyj siÄ™ po rodzinie - ale nie tych mocno "skomputeryzowanych" ale
po tych gdzie laptop to pierwszy/drugi komputer - ilu z nich ma NAS-y.
Śmiem twierdzić ze jak przejdę się po klatce schodowej (~12 mieszkań)
to znajdę laptopa prawie w każdym mieszkaniu. A NAS-a raczej tylko w
moim. A mieszkam w budynku gdzie średnia wieku jest między 30 a 40
rokiem i ludzie raczej zasobni.

Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił
uwagÄ™. Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) majÄ… 100 Mbit
karty, a słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

Jak napisałem: do firmowych kilkudziesięciu plików Excella nie trzeba
więcej. Jak potrzeba to konfiguracja raczej świadomie wybierana. Poza
tym w firmach często user ma tylko dostęp do profilu usera i zakaz
trzymania prywatnych rzeczy na kompie.

Zdrówko

Data: 2014-02-06 13:46:19
Autor: Przemys³aw Ryk
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia Wed, 5 Feb 2014 13:49:39 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Dnia 2014-01-31, o godz. 17:22:03
[...]

Wiem. Jak później patrzę na efekty owej mody, to mnie pusty, choć nieco
smutny śmiech ogarnia.

[...]

Trochę komputerów znajomym serwisuję, pomagam w codziennym użytkowaniu. I
bywa różnie. Ze zdjęciami najczęściej sytuacja ma się tak:
- zapchana karta już w trakcie wyjazdu - zrzut na laptopa
- zrobiona seria zdjęć bez zapchania karty - zrzut na laptopa w trakcie
wyjazdu lub po powrocie z niego.

Potem selekcja, mniejsza lub większa obróbka i paczka jest. Z racji tego, że
większości udało się wbić do głowy, że ludzie dzielą się na tych, którzy już
robią kopie zapasowe i na tych, którzy zaraz zaczną, backupy akurat moi
znajomi robią. Jeżeli nie jest to NAS, to często drugi komputer (stacjonarka
w domu) lub drugi, zewnętrzny dysk.

Coraz częściej spotykane w laptopach napędy SSD też raczej spowodują
częstsze przewalanie danych. Coraz więcej osób jednak dysponuje więcej niż
jednym komputerem, ludzie chcą też korzystać ze swoich zasobów ze smartfona,
tabletu, telewizora czy konsoli. Prędzej czy później zwykłe udostępnianie
plików czy ganianie z pendrive'ami, podpinanie dysków po USB przestaje
wystarczać. I prędzej czy później na horyzoncie zaczynają się precyzować
potrzeby, które spełnia właśnie NAS. :D

[...]

W takim razie tutaj mam kompletnie niereprezentatywną próbę, gdyż wśród
znajomych komputerów na mieszkanie najczęściej są dwie sztuki przynajmniej,
do tego dochodzi jeszcze niejednokrotnie sprzęt służbowy czy urządzenia
mobilne. No ale faktem też jest, że moi znajomi dosyć mocno skomputeryzowani
- nie żeby sami informatycy, administratorzy sieci itp., ale jednak sprzętu
w użyciu jest sporo. :)

[...]

Tyle tylko, że w firmie często i gęsto ten profil usera jest trzymany nie
lokalnie na dysku laptopa, tylko na serwerze. Przewalanie tego po 100Mbit
średnio fajne jest. Been There, Done That. :D

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: Hey, Hey, You Wanted Fair, You Picked The Wrong Job. The Wrong    ]

Data: 2014-02-06 16:21:14
Autor: Poldek
Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

Ale karty WiFi w laptopach za to zapylają już N1900.
Po co jeżeli szybka sieć jest userowi przecież niepotrzebna?

Data: 2014-01-31 11:11:13
Autor: Poldek
Maciek Babcia Dobosz wrote:

wiêkszo¶æ u¿ytkowników laptopów robi to to co ja. Raczej dominuje
przegl±danie sieci, pakiet biurowy w wydaniu biurowym plus multimedia w
wydaniu domowym.

Multimedia w wydaniu domowym to np. zrzut filmu z wakacji z kamerki HDV -> 1 godzina nagrania = 13 GB. Po powrocie z urlopu "na Chorwacji" zrzucamy trzy godziny nagrania i we¼ to teraz przepchnij na NASa po ethernecie setkowym :-o
A jak jest gigabit, to mo¿na siê pokusiæ o zgrywanie od razu na NASa.
Do tego jeszcze parê GB fotek.

Ciekawostka polega jednak na tym, ¿e bardzo czêsto w nowych laptopach po 1300 z³ z procesorem Celeron M karta LAN jest gigabitowa, a w laptopach po 3 tys. z Core i5 lub wrêcz i7 karta jest setkowa. Moim zdaniem to jest bez sensu. Sporo ludzi obudzi siê z rêk± w nocniku, bo nawet nie przyjdzie im do g³owy sprawdzaæ w specyfikacji kupowanego laptopa za 3 tys. jaka jest przepustowo¶æ karty LAN, poniewa¿ uznaj± to za oczywiste, ¿e jest gigabit i potem jest rozczarowanie.

Data: 2014-03-12 03:13:47
Autor: kropelka
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 14:03:06 UTC+1 u¿ytkownik Maciek Babcia Dobosz napisa³:
Mówisz ¿e przeciêtny u¿ytkownik laptopa zasysa obrazy maszyn

wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)
Z mojego doswiadczenia wynika, ze przecietny uzytkownik laptopa
nie bardzo wie, do czego jest to gniazdko 'jak do telefonu'
w tym sprzecie. Nawet jesli chodzi o komputery stacjonarne to widzialem
wielokrotnie kombinacje stacjonarka z WiFi na USB i router DSL/kablowy
stojacy w przedpokoju albo w salonie kolo telewizora, krysztalow i makatki z papiezem;)

Pozdrawiam, --
Karol Piotrowski

Data: 2014-01-30 14:20:03
Autor: JDX
On 2014-01-30 13:33, Wilk wrote:
[...]
[...]
Gigowa sieciówka w laptoku mo¿e i ma sens, tyle tylko, ¿e laptok jako
narzêdzie pracy programisty jest kompletnie bez sensu. :-D

Data: 2014-01-30 15:00:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-30, o godz. 14:20:03
JDX <jdx@onet.pl> napisa³(a):

Gigowa sieciówka w laptoku mo¿e i ma sens, tyle tylko, ¿e laptok jako
narzêdzie pracy programisty jest kompletnie bez sensu. :-D

Nie do koñca. Jako podstawowe to i owszem lekko bez sensu. Chyba ¿e
stacja dokuj±ca, wiêkszy monitor etc. Ale je¶li ten¿e programista
czasami siê przemieszcza i ma np. dokonaæ jakich¶ zmian czy testów "w
terenie" to ma to sens. Sam czêsto wykorzystujê wirtualne maszyny na
laptoku by komu¶ co¶ zaprezentowaæ. Laptok do wirtualizacji ¶rednio siê
nadaje ale w wielu sytuacjach jest to wygodniejsze ni¿ targanie ze sob±
wiêkszej maszyny czy szukanie porz±dnego i stabilnego ³±cza do w³asnej
serwerowni.

Zdrówko

Data: 2014-01-30 14:51:35
Autor: mr misio
[...]

dalej to piec razy wiecej niz mozliwosc setkowego ethernetu

[...]

Dobrze, ze moj o tym nie wie ;D

G³ownie ze
wzglêdu na podatno¶æ na uszkodzenie i du¿e prawdopodobieñstwo ich
utraty.

Dlatego wlasnie wszystko z laptopa jest w tle dublowane na NAS-a

I o ile rozumiem szybk± kartê w komputerze, switch gigowy i NAS
z takim interfejsem to gigowa karta w laptopie jest potrzebna
niewielkiej ilo¶ci u¿ytkowników.

Niby tak.... Ale nawet ZU moze zechciec zrobic kopie zapasowa Windowsa via LAN ;D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-30 15:04:22
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia 2014-01-30, o godz. 14:51:35
mr misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisa³(a):

dalej to piec razy wiecej niz mozliwosc setkowego ethernetu

Teoretycznie. A praktycznie to prawie nigdy nie wykorzystuje siê
maksymalnego transferu. Dane z programów testowych to nie realna praca.

Dobrze, ze moj o tym nie wie ;D

Pojedyncze przypadki nei czyni± regu³y.

Dlatego wlasnie wszystko z laptopa jest w tle dublowane na NAS-a

Co chwila dublujesz ca³y dysk? Gratulujê. Tylko po co za ka¿dym razem
ca³o¶æ?

Niby tak.... Ale nawet ZU moze zechciec zrobic kopie zapasowa
Windowsa via LAN ;D

Wiesz po co wymy¶lono kopie przyrostowe?

Zdrówko

Data: 2014-01-30 15:14:20
Autor: mr misio
[...]

Kiedy ja wlasnie realnie. Masakryczna roznica miedzy synchronizacja PC z NAS po kablu gigowym, a marnizna przy tej samej synchronizacji dla lapka z setkowym ethernetem.

Dlatego wlasnie wszystko z laptopa jest w tle dublowane na NAS-a

Co chwila dublujesz ca³y dysk? Gratulujê. Tylko po co za ka¿dym razem
ca³o¶æ?

Nie caly. Ale piec giga wystarczy juz zeby sie wku...rzyc na slamazarnosc. Pomijam juz to, ze jak robie cos na PC, i zrobie, to leci to do LAPka /zeby miec w terenie do pokzania/.

A nie daj bog jest to pieciominotowy filmik HD........ Z PC na NAs smigsmig, z NAS na Lapka - slimak-slimak-slimak....

Niby tak.... Ale nawet ZU moze zechciec zrobic kopie zapasowa
Windowsa via LAN ;D

Wiesz po co wymy¶lono kopie przyrostowe?

Pirewsza zrobic przyrostowo? :>

Pomijajac, ze przyrost moze miec kilkanascie giga... Zaraz po tym jak zrzuce do przegladniecia zdjecia i filmy z aparatu.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-30 20:49:14
Autor: animka
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
W dniu 2014-01-30 11:49, Poldek pisze:
LAN 100 Mbit/sek. to jest maksymalnie ok. 12-13 MB/sek.
Bez jaj - dyski twarde we współczesnych laptopach zapisują i odczytują
duużo szybciej niż to.

To u mnie przy takim Å‚Ä…czu jest chyba szybciej.
Download 21991 kbps
Upload     11117 kbps

--
animka

Data: 2014-01-31 11:40:08
Autor: Wilk
W dniu 2014-01-30 20:49, animka pisze:
[...]

Eeee chyba właśnie nie jest, bo to jest 12-13 MegaBajtów, a nie MegaBitów.
21991 kbps to jest 21,4755859375 Mbit, a to jest 2,6844482421875 MB/s.
11117 kbps to jest 10,8564453125 Mbit, a to jest 1,3570556640625 MB/s.

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. ;)

mwwilk

Data: 2014-01-31 15:30:17
Autor: mr misio
Użytkownik Wilk napisał:
[...]

ja sprawdzalem wczoraj, to po sambie do nasa po gigowym leci up to 80 megabajtow na sekunde - przepchnalem walsnie jakies 60 giga nie czekajac zbyt dlugo.

na setce to chyba bym sie wykastrowal z nudow ;D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-31 23:26:11
Autor: animka
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
  Użytkownik Wilk napisaÅ‚:
[...]

Jeszcze dodam to za co ja płacę, a jednak tego nie mam:
80Mb/s w sieci ELARTNET 2013-11-25 14:30
Uprzejmie informujemy o podniesieniu maksymalnej prędkości pobierania/wysyłania danych w poszczególnych pakietach internetowych:
e-dom L - Download-80Mb/s, Upload-20Mb/s

--
animka

Data: 2014-01-31 23:00:17
Autor: animka
W dniu 2014-01-31 11:40, Wilk pisze:
[...]

Dzięki, bo ja się na tym nie znam.
Czyli płacę za oszukane łącze.

--
animka

Data: 2014-02-01 10:03:28
Autor: MadMan
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia Fri, 31 Jan 2014 23:00:17 +0100, animka napisa³(a):

Dziêki, bo ja siê na tym nie znam.
Czyli p³acê za oszukane ³±cze.

A nie masz w umowie ¿e p³acisz za megabity?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-01 15:05:44
Autor: animka
W dniu 2014-02-01 10:03, MadMan pisze:
Dnia Fri, 31 Jan 2014 23:00:17 +0100, animka napisał(a):

Dzięki, bo ja się na tym nie znam.
Czyli płacę za oszukane łącze.

A nie masz w umowie że płacisz za megabity?

Nie mam. To fakt.

--
animka

Data: 2014-01-31 01:32:02
Autor: Przemys³aw Ryk
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia Thu, 30 Jan 2014 10:47:14 +0100, Maciek BabciaDobosz napisa³(a):

[...]

Tak patrzê po tym, jak sporadycznie zdarza mi siê z mojego lapcia korzystaæ,
to te gigabajty pojawiaj± siê bardzo szybko i wrêcz _nie wiadomo sk±d_. :)
Ot wyjazd mniej lub bardziej s³u¿bowy. Zestaw muzyki do nakarmienia
odtwarzacza w telefonie plus paru filmów / seriali do obejrzenia w poci±gu,
czy na miejscu, je¿eli bêdzie moment. Przed wyjazdem profilaktycznie
synchronizacja profilu Thundebirda i 40-tude tak, ¿eby mieæ ca³o¶æ w miarê
¶wie¿± - nigdy nie wiadomo, na jakie warunki dostêpu do netu trafiê, wiêc te
kilkana¶cie folderów w profilu gromoptaka, to wolê mieæ dostêpne offline.
Trochê materia³ów potrzebnych na miejscu. Po powrocie - zrzut choæby zdjêæ,
pozyskanych materia³ów (po takich targach film-video-foto potrafi³y byæ tego
naprawdê grube gigabajty). Niejednokrotnie robiê te¿ za helpdesk dla znajomych. Co czasami wi±¿e siê z
sytuacj±, gdzie system idzie do przeinstalowania. Dane archiwizujê nie
bawi±c siê w pó³¶rodki - dysk z pacjenta out, podpiêcie bezpo¶rednio po
SATA, kopia. :) Ale potem instalacja potrzebnego oprogramowania przebiega
ju¿ przy ci±ganiu plików poprzez sieæ. Jednakowo¿ wolê do tego gigabit. :)

Co do wydajno¶ci - mam pod rêk± swojego D630 z dyskiem 7200 rpm. Mogê
wpu¶ciæ kopiowanie jakiej¶ solidnej porcji danych z jego dysku na
stacjonarkê (kopia na dwa 7200 rpm w RAID0) korzystaj±c z Gigabita i
przestawiaj±c sieciówkê na 100 Mbit i sprawdziæ czasy. :D

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwaj± w sobie potrzeby  ]

Data: 2014-01-29 20:04:28
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Użytkownik "Poldek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:lcbab6$3s7$1@node1.news.atman.pl...
Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby w ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

Za taką cenę 3 lata temu kupowałem laptopa z core i7 i kartą 1Gbit.

Data: 2014-01-30 10:12:58
Autor: Chris
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Poldek nabazgrał(a):

[...]

To ja mam farta bo mam gigabita w lapku choć nie używam go :)

Data: 2014-02-01 00:54:37
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <noczelny@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lcbab6$3s7$1node1.news.atman.pl...

[...]

1. Kto koniecznie chce mieć lapa z 1 Gbit to takiego znajdzie bez problemów.
2. 100 Mbit starcza większości użytkowników lapów.
3. Biorąc pod uwagę że w lapach powszechnie używa się wifi to nie tylko lapy bez 1 Gbit mają sens, ale nawet takie wogóle bez sieciówki przewodowej (w razie musu można wstawić tymczasowo taką na USB lub użyć pendrive'a).
4. Różnica w cenie między mobilną sieciówką 100 Mbit a 1 Gbit nie jest błaha. Nawet porównując najtańsze karty dla desktopów to będzie conajmniej 15 zł, a elektronika do lapów jest zdecydowanie droższa.
5. Paradoksalnie 100 Mbit ma pewną przewagę nad 1 Gbit. Użytkownicy lapów to nieraz lamerzy. Często wystarcza im nawet 100 Mbit, ale sieć defaultowo próbuje się zestawić w najszybszym trybie czyli 1 Gbit. A połączenie 1 GBit nie zawsze da się prawidłowo zlinkować (bo m.in. ma zdecydowanie wyższe wymagania odnośnie kabla niż 100 Mbit) i może wtedy chodzić "dziwnie" (albo i nawet poszłaby normalnie, ale na krótszym kablu). A tak dostaną małoproblematyczny 100 Mbit i nawet na słabym i długim kablu link 100 Mbit się zestawi (oczywiście i na sieciówce 1 Gbit można wymusić wolniejszy tryb, ale lamerzy o tym nie wiedzą).

Data: 2014-02-01 01:07:57
Autor: mr misio
Użytkownik maX napisał:

[...]

sadzac po tym co piszesz, to moznaby sie cofnac nawet do dziesiec mbitow

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-06 16:30:48
Autor: Poldek
maX wrote:

1. Kto koniecznie chce mieć lapa z 1 Gbit to takiego znajdzie bez
problemów.

Znalazł fajną konfigurację, obudowa też przyzwoita i zonk, bo doczytał małym drukiem, że LAN to przedpotopowe 100 Mbit.

2. 100 Mbit starcza większości użytkowników lapów.

Ale dlaczego ma być wolniej, jeżeli może być szybciej?
Może zacznijmy montować USB 1.1 w laptopach, bo to wystarcza większości?

[...]

Kiedyś tak można było mówić, ale w dzisiejszych czasach WiFi już się nie sprawdza. Dlaczego? Bo jest za dużo sieci WiFi! Routery, access pointy, laptopy, tablety mają karty N300 i więcej, tylko że w praktyce to działa z prędkością 2-3 MB/sek. Ilość sieci WiFi, które wyświetlają się w budynku wielorodzinnym/biurowym to jest kilkanaście, albo więcej. Więc to nie ma prawa działać normalnie. Jak wiadomo na 2,4 GHz bez wzajemnego zakłócania mogą być koło siebie maks. 3 sieci N150 lub 2 sieci N300. A widać 15, albo 25 w przeciętnym bloku.

4. Różnica w cenie między mobilną sieciówką 100 Mbit a 1 Gbit nie jest
błaha. Nawet porównując najtańsze karty dla desktopów to będzie
conajmniej 15 zł, a elektronika do lapów jest zdecydowanie droższa.

Tzn. ile mniej kosztuje ten laptop, że ma kartę 100, a nie 1000? 25 zł mniej?

Aleś wymyślił.

Data: 2014-02-06 17:08:34
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Użytkownik "Poldek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ld09k2$up6$1@node2.news.atman.pl...
Ilość sieci WiFi, które wyświetlają się w budynku wielorodzinnym/biurowym to jest kilkanaście, albo więcej. Więc to nie ma prawa działać normalnie.

U mnie jest raptem 2 sieci wifi na 5 GHz (na 24 kanały). Pewnie w innych miejscach jest tak samo.

Data: 2014-02-06 18:15:08
Autor: Przemys³aw Ryk
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Dnia Thu, 6 Feb 2014 17:08:34 +0100, qwerty napisa³(a):

U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ld09k2$up6$1@node2.news.atman.pl...
Ilo¶æ sieci WiFi, które wy¶wietlaj± siê w budynku wielorodzinnym/biurowym to jest kilkana¶cie, albo wiêcej. Wiêc to nie ma prawa dzia³aæ normalnie.

U mnie jest raptem 2 sieci wifi na 5 GHz (na 24 kana³y). Pewnie w innych miejscach jest tak samo.

Warszawa, ¯oliborz, lokalizacja mieszkania niemal naro¿na w budynku, przy
skrzy¿owaniu dosyæ ruchliwych dwóch ulic. Patrz±c z góry, w promieniu 270°
budynków brak, b±d¼ w du¿ym oddaleniu. Zostaje pozosta³a æwiartka.
Widocznych 9 sieci bezprzewodowych. Pytanie ile jest tych, które nie
rozg³aszaj± swojeg SSDI i ile kolejnych by by³o w zasiêgu po klapniêciu z
laptopem na podwórku od wewnêtrznej strony ustawionych w |_| budynków. :)

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Feminizm istnieje tylko po to, ¿eby brzydkie kobiety zjednoczyæ we       ]

Data: 2014-02-06 21:39:55
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
U¿ytkownik "Przemys³aw Ryk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lygf7oirssge.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Widocznych 9 sieci bezprzewodowych. Pytanie ile jest tych, które nie
rozg³aszaj± swojeg SSDI i ile kolejnych by by³o w zasiêgu po klapniêciu z
laptopem na podwórku od wewnêtrznej strony ustawionych w |_| budynków. :)

Masz jeszcze multum wolnych kana³ów. Sprawd¼, które sieci ukrywaj± SSID.

Data: 2014-02-07 12:20:12
Autor: Poldek
qwerty wrote:
[...]

Jak policzy³e¶, ¿e przy 9 widocznych sieciach jest multum wolnych kana³ów?
Przy trzech prawid³owo ustawionych sieciach z szeroko¶ci± kana³u 20MHz pasmo 2,4 GHz jest ca³e zajête. Wiêc przy 9 sieciach ka¿da sieæ ma statystycznie dwie inne sieci, które j± zak³ócaj±. Ale przecie¿ przynajmniej czê¶æ z tych sieci ma w³±czon± szeroko¶æ 40 MHz, wiêc realnie jest to sieczka w eterze.

Zostawmy 5GHz, poniewa¿ prawie nikt tego nie u¿ywa.

Data: 2014-02-08 20:39:47
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ld2fa5$8ba$1@node2.news.atman.pl...
Zostawmy 5GHz, poniewa¿ prawie nikt tego nie u¿ywa.

Router kosztuje niewiele wiêcej, a karty wifi kosztuj± grosze. Trzeba byæ kretynem, aby u¿ywaæ zapchanego 2,4 GHz i mieæ czelno¶æ narzekaæ.

Data: 2014-02-12 11:14:49
Autor: Poldek
qwerty wrote:
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Zostawmy 5GHz, poniewa¿ prawie nikt tego nie u¿ywa.

Router kosztuje niewiele wiêcej, a karty wifi kosztuj± grosze. Trzeba

Szczególnie karty WiFi do tabletów, smartfonów kosztuj± grosze, tylko ¿e nie da siê ich wymieniaæ.
Zostawmy na boku fakt, ¿e dla ¶rednio zaawansowanego u¿ytkownika office i facebooka wymiana karty WiFi w laptopie to abstrakcja.
Zostawmy na boku fakt, ¿e zasiêg na 5 GHz ogranicza siê do jednego pomieszczenia, w którym stoi router/AP.
Zostawmy na boku fakt, ¿e ka¿dy ju¿ ma dobry router w domu, wiêc taki "upgrade" do 5GHz to nie jest "niewiele wiêcej", tylko cena ca³ego nowego routera, niewiele dro¿szego od tego, który ju¿ jest w domu i nie ma co z nim zrobiæ po wywaleniu kasy na nowy z 5 GHz. Zostawmy z boku fakt, ¿e po kupieni tego nowego "niewiele dro¿szego" routera z 5GHz oka¿e siê, ¿e ¿adne, albo prawie ¿adne urz±dzenie w domu nie komunikuje siê z tym nowym "niewiele dro¿szym" routerem na czêstotliwo¶ci 5GHz, tylko wci±¿ komunikuje siê na 2,4 GHz. Oraz to, ¿e po uruchomieniu nowego, "niewiele dro¿szego" routera oka¿e siê, ¿e co prawda by³ tylko niewiele dro¿szy i posiada w zwi±zku z tym bezu¿yteczne pasmo 5 GHz, to trzeba by³o przyoszczêdziæ na czym¶ innym, aby router z 5GHz móg³ kosztowaæ "niewiele wiêcej" ni¿ przyzwoity router 2,4 GHz, wiêc nasz nowy nabytek nie posiada takiej, czy innej funkcji, któr± posiada³ dobry router na 2,4 GHz. Wiêc kasa posz³a, zasiêg na 5 GHz jest tylko w pokoju, w którym stoi router, ale to akurat na nic, bo w tym samym pokoju to mo¿na przecie¿ po³±czyæ siê wygodnie kablem...

byæ kretynem, aby u¿ywaæ zapchanego 2,4 GHz i mieæ czelno¶æ narzekaæ.

Epitety, to sobie zostaw dla swojej starej.

Data: 2014-02-12 19:12:37
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ldfhbj$nog$1@node2.news.atman.pl...
Szczególnie karty WiFi do tabletów, smartfonów kosztuj± grosze, tylko ¿e nie da siê ich wymieniaæ.

Chyba masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem...

Zostawmy na boku fakt, ¿e dla ¶rednio zaawansowanego u¿ytkownika office i facebooka wymiana karty WiFi w laptopie to abstrakcja.

Odkrêciæ kilka ¶rubek?

Zostawmy na boku fakt, ¿e zasiêg na 5 GHz ogranicza siê do jednego pomieszczenia, w którym stoi router/AP.

Masz na to jaki¶ dowód, czy tylko pieprzysz g³upoty? Akurat jestem po³±czony z routerem przez 2 ¶ciany no¶ne po przek±tnej (a wiêc grubo¶æ ¶ciany jest wiêksza).,

[...]

To nie móg³ kupiæ od razu z 5 GHz? Przecie¿ swoim syfem na androidzie mo¿e sprawdziæ jaki jest eter.

[...]

Rozumiesz, ¿e notebooki ³±cz± siê na 5 GHz, bo wymagaj± przepustowo¶ci, a dla telefony ³±cz± siê z 2,4 GHz, bo nie osi±gaj± 802.11n?

[...]

Kolejne pierdy z octem...
Czego nie ma router z 5 GHz, które maj± routery tylko na 2,4 GHz? Znowu piszesz bzdury o zasiêgu...

Data: 2014-02-18 12:45:56
Autor: Poldek
qwerty wrote:
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Szczególnie karty WiFi do tabletów, smartfonów kosztuj± grosze, tylko
¿e nie da siê ich wymieniaæ.

Chyba masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem...

Czyli mo¿na wymieniaæ kary WiFi w tabletach, smartfonach?

Zostawmy na boku fakt, ¿e dla ¶rednio zaawansowanego u¿ytkownika
office i facebooka wymiana karty WiFi w laptopie to abstrakcja.

Odkrêciæ kilka ¶rubek?

Ch³opie, wiêkszo¶æ posiadaczy laptopów nie ma pojêcia, ¿e w tych laptopach w ogóle jest co¶ takiego jak karta WiFi. Nie interesuje ich to. Maj± inne sprawy na g³owie.

[...]

W³±cz swoj± ulubion± wyszukiwarkê i wpisz has³o w rodzaju "WiFi 5GHz zasiêg", poczytaj to, co wyskoczy.

[...]

Zamiast obra¿aæ siê na fakty, przyjmij rzeczywisto¶æ tak±, jak± ona jest. Syfa zachowaj dla swojej starej.

[...]

Notebooki nie ³±cz± siê na 5GHz, poniewa¿ nie maj± radia 5GHz. Poza tymi nielicznymi w ogólnej masie u¿ywanych w Polsce notebooków, które maj± radio 5GHz. Zdecydowana wiêkszo¶æ notebooków nie ma radia 5GHz. Koniec kropka - 5GHz im zwisa i nie wiedz± o jego istnieniu, bo go nie maj±. 5GHz maj± tylko nowsze laptopy z lepszej pó³ki, a to jest mniejszo¶æ laptopów w u¿ytku.

[...]

O zasiêgu na 5GHz poczytaj sobie sam. Np. tu:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/29409-43-wireless-range

Data: 2014-02-18 13:01:07
Autor: mwwilk
W dniu 2014-02-18 12:45, Poldek pisze:
[...]

Mo¿e nie tyle co wymieniæ co pod³±czyæ kartê WiFi, a nawet LAN pod gniazdo micro USB (np. tablety z Androidem w du¿ej mierze dobrze wspó³pracuj± z kartami LAN USB. Z wymienianiem kart WiFi nie mam do¶wiadczenia, bo nie by³o jeszcze sensu tym siê zajmowaæ). Pomijaj±c fakt, ¿e wiêkszo¶æ u¿yszkodników sieci WiFi nie ma nawet pojêcia na jakiej czêstotliwo¶ci faktycznie pracuj±. Przeciêtny u¿ytkownik nawet je¶li wie, ¿e WiFi to 2,4GHz to raczej w±tpliwe aby zdawa³ sobie sprawê z istnienia czego¶ takiego jak sieæ WiFi 5GHz. Kowalski idzie do sklepu, kupuje router 150Mbps, pod³±cza i tyle., a pó¼niej cokolwiek by siê nie dzia³o to jest to wina "producenta routera". ;)

mwwilk

Data: 2014-02-18 22:20:06
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ldvgu8$llq$1@node2.news.atman.pl...
O zasiêgu na 5GHz poczytaj sobie sam. Np. tu:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/29409-43-wireless-range

Co mam przeczytaæ, bo mogê podes³aæ linki do artyku³ów.
Zreszt± co mo¿na wymagaæ od ludzi, którzy my¶l±, ¿e Europa to pañstwo.

Data: 2014-02-07 12:14:39
Autor: Poldek
qwerty wrote:
[...]

U mnie w bloku w centrum Warszawy pokazuje się dziś 31 sieci WiFi z tego prawie połowa ma bardzo przyzwoity poziom sygnału, a 10 z nich sieje z szerokością kanału 40 MHz.

Sieć na 5 GHz - super teoria, tylko że w praktyce okazuje się, że urządzenia klienckie rzadko obsługują tą częstotliwość. Więc dodatkowe koszta związane z upgrade sprzętu (wymiana kart sieciowych WiFi lub dokupienie kart na USB), albo w ogóle się nie da, ponieważ w tablecie/smartfonie nie ma możliwości wymiany karty sieciowej WiFi.

Data: 2014-02-07 12:40:33
Autor: Chris
[...]

Dokładnie tak mam z tabletem, tel i laptop ready na 5 GHz ale tablet spowalnia.
Myślałem nad podłączeniem drugiego routera obok starego tylko dla 2.4 GHz ale ciągle mi się nie chce :)

Data: 2014-02-08 20:41:56
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Użytkownik "Poldek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ld2evp$7s2$1@node2.news.atman.pl...
Sieć na 5 GHz - super teoria, tylko że w praktyce okazuje się, że urządzenia klienckie rzadko obsługują tą częstotliwość.

Jakie klienckie?

Więc dodatkowe koszta związane z upgrade sprzętu (wymiana kart sieciowych WiFi lub dokupienie kart na USB), albo w ogóle się nie da, ponieważ w tablecie/smartfonie nie ma możliwości wymiany karty sieciowej WiFi.

Routery są dwuzakresowe. Laptopy pracują na 5 GHz, a telefon łączy się z siecią 2,4 GHz (które nie potrzebują tyle przepustowości).

Data: 2014-02-12 11:19:31
Autor: Poldek
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
qwerty wrote:

Routery sÄ… dwuzakresowe. Laptopy pracujÄ… na 5 GHz,

Tak oczywiście, pod warunkiem że wiedzą, co to 5GHz i posiadają odbiornik-nadajnik na tej częstotliwości oraz stoją w tym samym pomieszczeniu do routery/AP. No, ale jeżeli już stoją w tym samym pokoju, to prościej, lepiej, bardziej wydajnie, stabilniej, mniej problemowo jest połączyć się gigabitowym kablem LAN.

> a telefon Å‚Ä…czy siÄ™ z
siecią 2,4 GHz (które nie potrzebują tyle przepustowości).

No tośmy sobie poużywali na 5GHz.

Data: 2014-02-12 19:17:47
Autor: qwerty
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Użytkownik "Poldek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ldfhkd$nvm$1@node2.news.atman.pl...
[...]

http://oi60.tinypic.com/2wg9l5v.jpg

Jak wspomniałem router stoi po drugiej stronie mieszkania (po przekątnej). Faktycznie 5 GHz nie dochodzi...

Data: 2014-02-07 22:32:23
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <noczelny@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ld09k2$up6$1node2.news.atman.pl...
maX wrote:

[...]

Z reguły szukając danego sprzętu "odhacza" się najbardziej intersujące pozycje, a nie tą jedną jedyną. Więc jak już "grono wybrańców" liczy te 3 czy 5 modeli to napewno któryś z nich ma sieciówkę 1 Gbit.

2. 100 Mbit starcza większości użytkowników lapów.

Ale dlaczego ma być wolniej, jeżeli może być szybciej?
Może zacznijmy montować USB 1.1 w laptopach, bo to wystarcza większości?

USB 1.1 nie wystarcza większości. USB używa się często, natomiast niejeden użytkownik lapa (prawie) nigdy nie użył połączenia przewodowego. Ba, w niejednym desktopie nigdy nie zostanie użyta przewodowa karta sieciowa.

[...]

Tyle że kablem często podłącza się w ramach jednego pomieszczenia. A w obrębie tego samego pomieszczenia i bezprzewodowo uzyskasz maksymalny transfer.

[...]

Tak jak w desktopach są karty sieciowe za 15 jak i za 150 zł, tak i w lapach są karty lepsze i gorsze. W lapie za 3000 zł wypadałoby dać tą lepszą i producent mając do wyboru wstawić do niego markową kartę 100 Mbit czy "budżetową" 1 Gbit wybierze tą pierwszą.
Ale nawet jeśli to byłoby te 25 zł różnicy to choć stanowi to tylko 1% ceny lapa, to z punktu widzenia zysku jaki producent ma na tym lapie byłoby to już np. 10%.

[...]

To nie ja, to rzeczywstość. Zawsze w razie problemów z poÅ‚Ä…czeniem przewodowym zamiast dociekać czy przyczynÄ… jest kabel, gryzienie siÄ™ kart sieciowych czy jeszcze coÅ› innego to - jeÅ›li że nie zależy nam na szybkoÅ›ci poÅ‚Ä…czenia, a jak już ustaliliÅ›my czÄ™sto nie zależy -  najproÅ›ciej przeÅ‚Ä…czyć sieć w wolniejszy tryb. Niemal zawsze problemy ustÄ™pujÄ… jak rÄ™kÄ… odjÄ…Å‚.

Data: 2014-02-09 10:42:46
Autor: Poldek
maX wrote:

Ale nawet jeśli to byłoby te 25 zł różnicy to choć stanowi to tylko 1%
ceny lapa, to z punktu widzenia zysku jaki producent ma na tym lapie
byłoby to już np. 10%.

Albo strata producenta, bo naprodukuje tony złomu i owszem - część się sprzeda, bo kupią to ludzie, którzy albo nie zwrócili uwagi, nie przyszło im do głowy, że w przypadku laptopa za 3 tys. w ogóle wchodzi w grę LAN 100 Mbit, albo ludzie którym jest wszystko jedno, nie potrzebują LAN, nie rozumieją różnicy między gigabitem a fast ethernetem. Ale część tej sterty złomu się nie sprzeda, ponieważ potencjalny klient, który by kupił tego laptopa ze względu na ogólne parametry, to jednak go nie kupi, kiedy zauważy, że w laptopie za 3 tys. tkwi karta LAN 100 Mbit uzna to za próbę robienia w balona i część tej kupy złomu zostanie na półce. A laptopy szybko się starzeją "moralnie" i jeśli nie uda się sprzedać produkcji modelu w określonym czasie, to po 2 miesiącach są już szybsze nowsze w tej cenie i klient nie chce w ogóle patrzeć na model sprzed 2 miesięcy...

Data: 2014-02-14 23:57:44
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Fri, 7 Feb 2014 22:32:23 +0100, maX napisał(a):

[...]

Szukając sprzętu - czy to dla siebie, czy dla znajomych - im w wymaganiach
bardziej wypasiona opcja, tym wymagania rosną. Nie tylko odnośnie wydajności
procesora, dostępnej pamięci operacyjnej, ale również wydolności interfejsów
sieciowych.

[...]

Bardzo odważna teza. Dlaczego? Dlatego choćby, że w kilku znanych mi
firmowych lokalizacjach owszem - z wifi można skorzystać. Jest to osobna
podsieć wyznaczona dla gości. Wyłącznie. Nie masz podłączenia kabelkiem?
Ups. No to masz problem. I tak - to jest Twój problem, że przychodzisz z
wykastrowanym sprzętem. :)

Zresztą - prywatnie w domu zrobiłem to samo. Wifi w sytuacji imprezy dla
znajomych - proszÄ™ uprzejmie. Tu jest SSID, tu sÄ… dane do logowania. Chcecie
się tędy dostać do internetu - proszę uprzejmie. Do mojej sieci? Proszę
uprzejmie. Kabelkiem. :D

[...]

I ile bezprzewodowo jesteś w stanie wycisnąć? Tak realnie przy dwóch /
trzech komputerach i sprzęcie typu router z access pointem za normalne
pieniÄ…dze (powiedzmy do 300 PLN).

[...]

Na ogół jednak - przynajmniej z tego co patrzę - im bardziej wypasiona płyta
do desktopa, tym więcej daje. Choćby obsługa RAID. Najtańsze płyty nie mają,
potem jest 0, 1, JBOD, a w bardziej wypasionych sÄ… 0, 1, 5, 10, JBOD. Tak
samo ilość obsługiwanej pamięci. Generalnie sprawdza się zasada, że im
lepszy model bierze się pod uwagę, tym lepszy kodek audio, więcej portów
USB, więcej portów SATA itd. A tu kupujesz lapciaka biznesowego niby i
100Mbit Ethernet…

(ciach…)
[...]

W sieciach, w których administrację załatwia się skończoną liczbą studentów
- tak.

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Serce jest zakÅ‚adnikiem, powiada stara mÄ…drość. Lepiej go nie oddawać.   ]

Data: 2014-03-09 19:23:06
Autor: maX

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:107ou0egdh75r.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Np. w tabletach wogóle nie ma RJ45.

[...]

Polemizowałem tylko z tezą że w warunkach domowych nie da się wycisnąć maksymalnej przepustowości po wifi N.

[...]

Bo RAID, zwlaszcza wyższy niż 0 lub 1, mało kto używa w warunkach domowych.

Tak
samo ilość obsługiwanej pamięci. Generalnie sprawdza się zasada, że im
lepszy model bierze siÄ™ pod uwagÄ™, tym lepszy kodek audio

Odnośnie integry audio to niekoniecznie. Nieraz w testach płyt głównych można przeczytać tekst typu "Ta płyta mimo że jedna z tańszych w teście to oferuje jakość dźwięku wyższą niż większość droższych od niej modeli".

Data: 2014-03-12 13:57:26
Autor: 666
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
Znaczy ma obróbkę 24-bitową?

-- -- -
"Ta płyta mimo że jedna z tańszych w teście to oferuje jakość dźwięku wyższą niż większość droższych od niej modeli".

Data: 2014-03-20 15:08:47
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Sun, 9 Mar 2014 19:23:06 +0100, maX napisał(a):

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:107ou0egdh75r.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Szukając sprzętu - czy to dla siebie, czy dla znajomych - im w
wymaganiach bardziej wypasiona opcja, tym wymagania rosnÄ…. Nie tylko
odnośnie wydajności procesora, dostępnej pamięci operacyjnej, ale
również wydolności interfejsów sieciowych.

Kto koniecznie chce mieć lapa z 1 Gbit to takiego znajdzie bez problemów.

Oczywiście, że znajdzie. Niemniej jednak trochę można się wkurzyć, że
patrzysz po laptopach z wyższej półki, a tam pierdut - 100 Mbit karta.

[...]

ProszÄ™ uprzejmie. Kabelkiem. :D

Np. w tabletach wogóle nie ma RJ45.

I co wobec tego?

[...]

I jaki będziesz miał wtedy rzeczywisty transfer? I jak się to ma do
osiÄ…galnych na 1 Gbit?

Na ogół jednak - przynajmniej z tego co patrzę - im bardziej wypasiona
płyta do desktopa, tym więcej daje. Choćby obsługa RAID. Najtańsze płyty
nie majÄ…, potem jest 0, 1, JBOD, a w bardziej wypasionych sÄ… 0, 1, 5,
10, JBOD.

Bo RAID, zwlaszcza wyższy niż 0 lub 1, mało kto używa w warunkach domowych.

Nie o to chodzi. Chodzi o to, że raczej wraz ze wzrostem kwoty przeznaczonej
na płytę jednak jej możliwości często rosną. A tu wydajesz więcej na
laptopa, a dostajesz sieciówkę o niższej przepustowości…

Tak samo ilość obsługiwanej pamięci. Generalnie sprawdza się zasada, że
im lepszy model bierze siÄ™ pod uwagÄ™, tym lepszy kodek audio

[...]

Tendencja się od jakiegoś czasu zmienia i na płytach (nie tylko
najdroższych) można w końcu dostać przyzwoitą dźwiękówkę.

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Szczęśliwy mężczyzna, to taki, który wiÄ™cej zarabia, niż jego żona jest  ]

Data: 2014-02-01 03:31:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
100 Mbit karty LAN w nowych laptopach

"Poldek" lcbab6$3s7$1@node1.news.atman.pl

widzê: karta sieciowa LAN 100 Mbit.

W po³owie sierpnia AD 2008 (ponad 5 lat i 5 miesiêcy
temu) kupi³em za niespe³na 2 kpln notebook -- ma
i modem telefoniczny (ciekawe, czy jeszcze gdzie¶ s±
zwyczajne sieci telefoniczne) i kartê ethernetow± 1 Gb/s...

100 Mbit karty LAN w nowych laptopach