100% PiSu w PiSie w "Kawie na ławę"

Data: 2020-02-02 14:43:03
Autor: u2
100% PiSu w PiSie w "Kawie na ławę"
Piasecki- "no to co Unia narzucała Brytyjczykom, że odeszli???"
Dera-"... no narzucała...no ja panu tu nie będę mówił co narzucała...no ale przecież narzucała...no bo przecież odeszli"

Kurtyna.

https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/1016771,wyjscie-w-brytanii-z-ue-to-gospodarczo-tak-jakby-opuscilo-ja-19-krajow

4. Nie ulega wątpliwości ,że do wyjścia W. Brytanii z UE przyczyniły się zarówno zawirowania polityczne w tym kraju ale także coraz większa ingerencja ( i to często poza traktatowa) instytucji unijnych w funkcjonowanie państw członkowskich.

Do referendum w sprawie dalszego członkostwa W. Brytanii doprowadził blisko 4 lata temu ówczesny premier David Cameron, który w ten sposób chciał wyjść spod presji Nigela Farage lidera partii Niepodległości Zjednoczonego Królestwa.

Cameron negocjował z ówczesnym przewodniczącym Rady Europejskiej Donaldem Tuskiem i przewodniczącym Komisji Jean Claude Junckerem porozumienie decentralizacyjne, chcąc pokazać Brytyjczykom, że możliwa jest większa samodzielność krajów członkowskich

Niestety w tych negocjacjach niewiele uzyskał i w konsekwencji przegrał referendum wprawdzie niewielką większością (51,1% do 48,9% ), on z polityki odszedł, liderzy instytucji UE swojej winy nie zauważyli i funkcjonowali do końca swoich kadencji.

Data: 2020-02-02 07:04:33
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 2 lutego 2020 14:43:05 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Niestety w tych negocjacjach niewiele uzyskał i w konsekwencji przegrał referendum wprawdzie niewielką większością (51,1% do 48,9% ), on z polityki odszedł, liderzy instytucji UE swojej winy nie zauważyli i funkcjonowali do końca swoich kadencji.

Drobna uwaga: Cameron nie negocjował z Tuskiem, tylko z Unią Europejską i w zasadzie wynegocjował to co chciał, po czym przerżnął referendum.
"Premier David Cameron zadowolony z propozycji Unii Europejskiej. Podkreślił, że spełnia ona większość oczekiwań Wielkiej Brytanii."
https://tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/brexit-cameron-propozycja-ue-spelnia-wiekszosc-naszych-oczekiwan,615842.html

--
Bruno

100% PiSu w PiSie w "Kawie na ławę"