1000+

Data: 2019-06-27 11:03:51
Autor: z
1000+
Jak już się umówiliśmy że ma być zarejestrowane to chyba trzeba ponaglić łajzy i kombinatorów żeby był porzadek. Normalne europejskie organy przymusu ;-)

Data: 2019-06-27 19:55:05
Autor: kk
1000+
On 2019-06-27 11:03, z wrote:
Jak już się umówiliśmy że ma być zarejestrowane to chyba trzeba ponaglić łajzy i kombinatorów żeby był porzadek. Normalne europejskie organy przymusu ;-)

No ale kto z kim się umówił? Czy jak ja kupuję od kogoś innego samochód chcę się umawiać co do jego rejestracji?

Data: 2019-06-27 20:53:13
Autor: ToMasz
1000+
do wszystkich:

kolega poinformował o tym, że będą kary dla "gapiów" którzy zwlekają z rejestracja samochodu. No i.....? Czy w śród nas są takie gapiszony? Bo oprócz tego trzeba jeszcze OC załatwić. Co prawda w większości przypadków jakiś ubezpieczyciel zadzwoni z ofertą... ale nie ma takiej pewności. A za brak OC kary są surooooowsze. Więc czy ten news, nie jest tak samo mało interesujący jak ceny jachtów w Australii?
Kaman, te przepisy nie są przeciwko mnie, Tobie, tylko przeciw kombinatorom, którzy kupują - sprzedają auta bez podatków, korzystają ze zniżek na oc, wprowadzają zamieszanie w cepiku. Co Was boli kara która Was nigdy nie spotka? Jeśli przestaniemy wymierzać kary, to MY będziemy się czuli lepiej, pozwolimy sobie na troszkę więcej, jakieś 10-20km/h więcej. Ale czy każdy obywatel tak się będzie zachowywał? Na 100% nie. Pozabijają nas debile których teraz trzeba trzymać krótko za mordę, bo umysłem i kulturą nie dorośli do poziomu w którym można żyć bezproblemowo w społeczeństwie.
ToMasz

Data: 2019-06-27 20:30:23
Autor: ddddddddddddd
1000+
W dniu 27.06.2019 o 19:53, ToMasz pisze:
do wszystkich:

kolega poinformował o tym, że będą kary dla "gapiów" którzy zwlekają z rejestracja samochodu. No i.....? Czy w śród nas są takie gapiszony?

ja jestem / byłem
z 5 samochodów nie przerejestrowałem nigdy i nie zgłaszałem ich kupna / sprzedaży. Jeden z nich (tych nie przerejestrowanych na mnie) nawet zarejestrowałem za granicą a teraz jest prawdopodobnie kilka granic dalej...

  Bo
oprócz tego trzeba jeszcze OC załatwić.

ale co to za problem?

[...]

mi szkoda było stu-kilkudziesięciu zł, a najbardziej zmarnowanego dnia w urzędzie
Raz nawet zarejestrowałem dwa auta - w jednym musiałem wbić hak, więc od razu wziąłem drugie papiery żeby jeden czas zmarnować na dwa auta

p.s.
w UK masz coś jakby dowód rejestracyjny który zawsze (jeżdżąc po kraju) trzymasz w domu, jak sprzedajesz auto to wypełniasz u siebie danymi kupującego, oddzierasz mu kawałek świstka i jako sprzedający zgłaszasz kto kupił. Po ok. 2 tygodniach przychodzi mu do domu nowy świstek na jego dane( za te świstki nie płacisz). Tablice rejestracyjne zostają te same, ale jak chcesz zrobić nowe (bo ci się zniszczyła, bo potrzebujesz do przyczepy itp.) to idziesz do sklepu motoryzacyjnego czy warsztatu i wyrabiasz. Cena różna od 0 do 20 funtów za sztukę, w zależności od sklepu, standard to ok. 10.

Lukasz

Data: 2019-06-27 19:53:56
Autor: Mateusz Viste
1000+
On Thu, 27 Jun 2019 20:30:23 +0100, ddddddddddddd wrote:
[...]

We Francji identycznie. Do tego jak zmienia się adres zamieszkania, to nie trzeba wyrabiać nowego dowodu rejestracyjnego - wystarczy zgłosić przez internet i po dwóch dniach przychodzi malutka naklejka z nowym adresem, którą trzeba wkleić w dowód.

Mateusz

Data: 2019-06-27 23:19:49
Autor: przemek.jedrzejczak
1000+
jest jakies *urzednicze* uzasadnienie na wymiane tablic przy sprzedazy ? w Niemczech w 2015r zrobiono maly krok i przy przeprowadzce do innego landu nie trzeba przerejestrowywac auta :-) ale jak sprzedam sasiadowi to ma zap.... do kleczkach do urzedu nie ma zmiluj sie :-)

Data: 2019-06-28 07:59:58
Autor: Budzik
1000+
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]
Jest tylko jedno: bezmyslnosc.
IMO juz w całej uni powinien obowiazywac ujednolicony system rejestracji samochodów razem z ujednoliconym systemem ubezpieczen etc.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-06-28 02:59:43
Autor: przemek.jedrzejczak
1000+
-- Jest tylko jedno: bezmyslnosc. IMO juz w całej uni powinien obowiazywac ujednolicony system rejestracji samochodów razem z ujednoliconym systemem ubezpieczen etc.

urzednicy preferuja 2 odpowiedzi:
- niedasie
- do dla waszego dobra

jesli moznaby glosowac na najbardziej bezproduktywnego komisarza w UE to Ela ma moj glos :-)

Data: 2019-06-27 21:26:08
Autor: kk
1000+
On 2019-06-27 20:53, ToMasz wrote:
do wszystkich:

[...]

Weź gościu nie pieprz. To jest potrzebne tylko obibokom, którzy chcą żyć kosztem społeczeństwa.

Data: 2019-06-28 06:59:58
Autor: Budzik
1000+
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

W tej chwili mam 3 auta nieprzerejestrowane.
Oczywiście wszystkie ubezpieczone. O ubezpieceniu trzeba pamietac tylko na poczatku, potem juz ubezpieczyciel praktycznie sam zgłasza sie do mnie.

W czym widzisz problem?
I czy jestes w stanie wytłumaczyc mi koniecznosc wymiany tablic rejestracyjnych w XXIw? W całej uni juz powinny byc jeden niewymagajace wymiany tablice...

O probnych dowodach rejestracyjnych nie wspominajac...

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2019-06-28 17:10:56
Autor: ToMasz
1000+
[...]

nie szanowni Panowie. temat to 1000+, a nie: jakie to głupie że musimy przerejestrowywać auta. Mnie dziwi lament nad wysokością kary, za czyn, który przy minimalnej dozie dobrej woli nigdy nie nastąpi.
Piszecie o tym że w innych krajach jest lepiej. Fajnie, ale to nie na temat.  napiszcie jakie są kary za nie zgłoszenie zakupu/sprzedaży
ToMasz

Data: 2019-06-28 17:59:57
Autor: Budzik
1000+
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

[...]

No to przeciez ci pisze.
Wymyslanie wysokich kar za rzecz która nie niesie za soba praktycznie zadnych negatywnych skutków, gdzie dodatkowo panstwo niepotrzebnie utrudnia zycie obywatelom to bezsens. IMO.
Jezeli wymaga sie czegos od ludzi, to najpierw trzeba wymagac od siebie.

Mozemy oczywiście powiedziec, ze robimy przepis na obowiazek noszenia zoltych czapek, a jak ktos załozy inny kolor to 5kpln kary bo przeciez co to za problem nosic zolta czapke i ze była jasnosc konsekwencji noszenia czerwonych ale czy to o to chodzi ze panstwo karało ludzi za cos co nikomu nie przeszkadza?
Mało jest spraw które sa naprawde wazne?

--
Pozdrawia... Budzik
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

Data: 2019-06-29 13:19:20
Autor: J.F.
1000+
Dnia 28 Jun 2019 17:59:57 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Ale przepis bez kary, to brak przepisu.

A rejestracja ... no gdzie te FR maja wysylac mandaty :-)

Czy chocby kto cie stuknal na ulicy i pojechal w sina dal ...

J.

Data: 2019-06-29 12:59:55
Autor: Budzik
1000+

[...]

To troche tak jak z internetem - nie chciałbym widziec jak bedzie wygladał ruch na drodze, jak kierowcy beda sie czuli anonimowi a swoich autach.

Natomiast absurdy procesu rejestracji zrobiły swoje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2019-06-28 18:29:33
Autor: kk
1000+
On 2019-06-28 17:10, ToMasz wrote:
W czym widzisz problem?
[...]

Po ...j mamy dyskutować nad wysokością niepotrzebnych kar?

1000+