1000mA a 1000mAh

Data: 2013-03-19 13:58:52
Autor: Budzik
1000mA a 1000mAh
http://allegro.pl/hopcell-premium-banan-micro-usb-samsung-1000ma-
i3090554243.html

http://allegro.pl/i3090554243.html

Czy ta ładowarka ładuje 1000mAh czy moze 1000mA oznacza coś innego?

Pytam, czy to niedopatrzenie sprzedawcy czy raczej próba manipulowania opisem tak, aby sugerował on coś innego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2013-03-19 14:49:49
Autor: Michal Tyrala
1000mA a 1000mAh
On Tue, 19 Mar 2013 13:58:52 +0000 (UTC), Budzik wrote:
 http://allegro.pl/i3090554243.html

 Czy ta ładowarka ładuje 1000mAh czy moze 1000mA oznacza coś innego?

Maksymalny prąd 1A. A ile faktycznie da, to diabli wiedzą ;-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-19 15:12:53
Autor: news.atman.pl
1000mA a 1000mAh
Poczytaj co to jest mA i mAh. Po prost podaje 1000 mA (1A) teoretycznie prąd pewnie o napięciu 5V

Data: 2013-03-19 19:16:41
Autor: ToMasz
1000mA a 1000mAh
W dniu 19.03.2013 14:58, Budzik pisze:
[...]

teoretycznie powinna "dać" 1000mA przy napięciu 5V, ale te zapewnienia możesz między bajki włożyć. poza tym, ładowanie baterii takim dużym prądem nie jest dla niej zdrowe. JEśli myślisz że bateria dostanei 500mA a telefon (naiwgacja, odtwarzacz filmów ) drugie 500mA to możesz się zdziwić. ja kiedyś testowałem zasilacz do psp za 9.99zł i zamiast 2500mA dawal 330....

Data: 2013-03-19 23:58:48
Autor: Budzik
1000mA a 1000mAh
Osobnik posiadający mail news.neostrada.pl@news.neostrada.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh wystarczy na to aby telefon działał w samochodzie z włączoną navi i nie rozładowywał baterii a wrećz ja doładowywał?
(pisałem o tym w innym wątku)

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2013-03-20 01:15:38
Autor: JoteR
1000mA a 1000mAh
"Budzik" napisał:

czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh

Ja tam się na elektryce nie znam i może dlatego pierwsze słyszę, aby ładowarka "dawała" 500 mAh. 500 mA i owszem. Ale to raczej słaba ładowarka (jak na dzisiejsze standardy), tyle to daje w porywach port USB.

wystarczy na to aby  telefon działał w samochodzie z włączoną navi
i nie rozładowywał baterii a  wrećz ja doładowywał?
(pisałem o tym w innym wątku)

Telefon tak, smartfon niekoniecznie
(pisano o tym w innym wątku)

JoteR

Data: 2013-03-20 07:12:02
Autor: J.F.
1000mA a 1000mAh
Dnia Wed, 20 Mar 2013 01:15:38 +0100, JoteR napisał(a):
"Budzik" napisał:
czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh
Ja tam się na elektryce nie znam i może dlatego pierwsze słyszę, aby ładowarka "dawała" 500 mAh.

Bo to taka teraz u Chinczykow moda - ladunek, ktory ladowarka dostarczy
przed zepsuciem :-)

J.

Data: 2013-03-20 05:48:43
Autor: Michal Tyrala
1000mA a 1000mAh
On Tue, 19 Mar 2013 23:58:48 +0000 (UTC), Budzik wrote:
 czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh

mA! ampery to prąd, amperogodziny to ładunek.

 wystarczy na to aby  telefon działał w samochodzie z włączoną navi i nie rozładowywał baterii a  wrećz ja doładowywał?

Jesli to jakis cięższy sprzet pod androidem, to 0.5A bedzie malo w
aucie, IMO.

Data: 2013-03-20 08:58:51
Autor: Budzik
1000mA a 1000mAh
Osobnik posiadający mail wiesiu@bdm.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Samsung galaxy s plus.

Jakiej ładowarki szukać? 1A?
A moze taka 2,1A: http://allegro.pl/i3038842341.html
?

Data: 2013-03-20 10:59:22
Autor: Chris
1000mA a 1000mAh
Budzik nabazgrał(a):

[...]

Oryginalnej ??

Data: 2013-03-20 18:58:47
Autor: Budzik
1000mA a 1000mAh
Osobnik posiadający mail chris@spam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Nie dali w zestawie! ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2013-03-20 21:53:40
Autor: Michal Tyrala
1000mA a 1000mAh
On Wed, 20 Mar 2013 18:58:47 +0000 (UTC), Budzik wrote:
> Oryginalnej ??
>  Nie dali w zestawie! ;-P

Bardziej IMO chodzi o cos markowego, w okolicach 40zl (limit cenowy
zebys się nie ubral w ,,nokie'' za 6.50 ;-))

Data: 2013-03-20 12:11:39
Autor: Michal Tyrala
1000mA a 1000mAh
On Wed, 20 Mar 2013 08:58:51 +0000 (UTC), Budzik wrote:
 Jakiej ładowarki szukać? 1A?

Mysle, ze porada Chrisa jest calkiem dobra. Ja mam operacyjną taką:
http://allegro.pl/oryginalna-ladowarka-samochodowa-htc-hero-magic-i3072640561.html

I moge spokojnie polecic. (no ok, okropnie swieci w pysk niebieskim, ale
kawalek tasmy rozwiazuje problem).

Mam tez po autach się błąkać jakies wynalazki w ramach ,,bonus do
uchwytu'' etc, ale one marne prądwo są, ergo nie polecam :-)

Data: 2013-03-20 10:19:54
Autor: Leszek
1000mA a 1000mAh
W dniu 2013-03-19 19:16, ToMasz pisze:
[...]

Ciekawe kiedy ludzie nauczą się, że wydajność prądowa ładowarki nie ma wpływu na prąd ładowania baterii (o ile oczywiście wystarcza
tego prądu). Może podłączyć do telefonu ładowarkę 20A i będzie tak samo działała jak dedykowana np. 1A.

Budzik : powinieneś zobaczyć jaką wydajność miała oryginalna ładowarka, jednak spodziewam się, że 1000mA wystarczy,
natomiast 500mA może być za mało chociaż można pokusić się o małe obliczenia.

Jeżeli bateria w telefonie ma około 1400 mAh a pełne ładowanie trwa np. 2h to prąd ładowania wynosi około 700mA,
i tyle powinien mieć minimum zasilacz, jeżeli doliczysz większe zużycie przez telefon to 1000mA powinien wystarczyć.
W najgorszym przypadku nie będziesz ładował baterii tylko zasilał telefon do działania nawigacji.

Wracając do ładowania baterii to kilka prawd jest następujących : wolniejsze ładowanie zwiększa żywotność baterii ale producentom
bardziej zależy na zadowoleniu klienta, który nie musi czekać całą noc na naładowanie telefonu tylko po godzinie ma pełna baterię.
i tak jest to dla nich ok. po do dwóch latach co niektórzy będą musieli kupić nową baterię (gwarancji już nie będzie).
Druga sprawa to ładowanie : baterie Li-Ion nie lubią zarówno pełnego ładowania do 100% jak i głębokiego rozładowania,
o wszystkim decyduje wbudowana ładowarka ale tutaj również producenci idą na max-a bo nie chcą być gorsi od innych.
Gdyby bateria była ładowana do 90% jej nominalnej pojemności żywotność zwiększa się od kilkudziesięciu do kilkuset procent.
Sami dbajcie o niedobijanie baterii przez pracę telefonu do ostatniej sekundy ale z drugiej strony ilość cykli ładowania też jest określona.
Widać nie ma lekko. ;)

Data: 2013-03-20 10:58:59
Autor: Budzik
1000mA a 1000mAh
Osobnik posiadający mail leszbox@wupe.peel napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Widać nie ma lekko. ;)

Dzięki Leszku za odpowiedz.
Tak bardziej ogólnie nasuwa się jedna konkluzja - to tylko telefon, nie ma się co za bardzo takimi rzeczami przejmować i po prostu używać tak żeby było wygodnie, a jak bateria padnie po dwóch latach to i tak albo zmienia się telefon albo po prostu kupuje nową baterię.
:)

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2013-03-20 12:01:59
Autor: Michal Tyrala
1000mA a 1000mAh
On Wed, 20 Mar 2013 10:19:54 +0100, Leszek wrote:
 Ciekawe kiedy ludzie nauczą się, że wydajność prądowa ładowarki nie
 ma wpływu na prąd ładowania baterii (o ile oczywiście wystarcza tego
 prądu).

Wtrętem w nawiasie zaprzeczyłeś zdaniu przed :-)

 Jeżeli bateria w telefonie ma około 1400 mAh a pełne ładowanie trwa np.  2h to prąd ładowania wynosi około 700mA,
 i tyle powinien mieć minimum zasilacz,

Hm, nie. Bylaby to prawda, gdyby bateria ładowała się stalym pradem.
(Wyliczyles sobie *sredni* prad ładowania. Chwilowy moze spokojnie byc
wyzszy).
Litowki w telefonach itp klamotach raczej łąduja się wg exp(-t) i
zyciowo: 1.5Ah, ładowarka wydolna 1A (i tyle idzie na starcie) a telefon
się ładuje pod 3h.

 Wracając do ładowania baterii to kilka prawd jest następujących :  wolniejsze ładowanie zwiększa żywotność baterii

Jakis link dotyczacy *wspolczesnych* akumulatorow?

Data: 2013-03-20 19:58:34
Autor: ToMasz
1000mA a 1000mAh
[...]

jeszcze raz do wszystkich. ładowarka "daje" mA a nie mAh, przepraszam za to h, ale z kontekstu można było wywnioskować ze to literówka a nie brak wiedzy
JEśli pod tą ładowarkę podłączysz żarówkę 5Volt o mocy 5Wat, popłynie przez nią proąd 1Amper. Zgadza się panowie elektrycy? Dupa a nie popłynie. "siądzie" do 3 V i telefon stwierdzi ze niema ładowarki.
Swego czasu dużo jeździłem. bardzo wiele telefonów ethen (chyba m500) qtek s200 nie dawały rady obsługiwac nawigacji i ładować się jednocześnie. JAk jest teraz? Jak masz telefon z androidem, to zobacz ile prądu bierze podczas nawigacji, albo zadania które ma dla Ciebie robić. załóź że taka ładowarka no name kończy prace na 500mA. BAterie naładuje na 100% coś więcej - wątpliwe.
ToMasz

Data: 2013-03-20 22:45:14
Autor: Michal Tyrala
1000mA a 1000mAh
On Wed, 20 Mar 2013 19:58:34 +0100, ToMasz wrote:
> [...]
 JEśli pod tą ładowarkę podłączysz żarówkę 5Volt o mocy 5Wat, popłynie  przez nią proąd 1Amper. Zgadza się panowie elektrycy? Dupa a nie  popłynie. "siądzie" do 3 V i telefon stwierdzi ze niema ładowarki.

Jesli piszesz o tej ladowarce za 10zl, to pewnie prawda. Ogolnie --
niekoniecznie :-)