Data: 2017-07-25 19:17:48 | |
Autor: Pszemol | |
100C | |
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory? Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora... Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się? |
|
Data: 2017-07-25 23:09:29 | |
Autor: J.F. | |
100C | |
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P J. |
|
Data: 2017-07-25 22:29:26 | |
Autor: Pszemol | |
100C | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu. |
|
Data: 2017-07-26 00:55:11 | |
Autor: JaNus | |
100C | |
W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik. Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane, i toNo właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym. A druga, a raczej pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do degradacji ogniwa. -- Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek! Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują, głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność! |
|
Data: 2017-07-26 06:27:57 | |
Autor: Pszemol | |
100C | |
"JaNus" <bez@adresu> wrote in message news:5977cc4f$0$650$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze: Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można się pobawić samolocikiem 300 razy, nie? No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującymWytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane, Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest. A druga, a raczej Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej. |
|
Data: 2017-07-26 13:43:09 | |
Autor: elmer radi radisson | |
100C | |
On 2017-07-26 13:27, Pszemol wrote:
Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się Dlatego ma sie wiecej niz jeden pakiet aby moc latac gdy tymczasem obok laduje sie ten rozladowany. A nie da sie ladowac w tym samym tempie, w jakim sa one rozladowywane. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-07-26 07:29:54 | |
Autor: Pszemol | |
100C | |
"elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote in message news:ol9v8j$so6$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-07-26 13:27, Pszemol wrote: Czy jesteś modelarzem? Piszesz z własnego doświadczenia? |
|
Data: 2017-07-26 15:39:56 | |
Autor: elmer radi radisson | |
100C | |
On 2017-07-26 14:29, Pszemol wrote:
Czy jesteś modelarzem? Piszesz z własnego doświadczenia? Tak. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-07-26 15:41:20 | |
Autor: Shrek | |
100C | |
W dniu 26.07.2017 o 14:29, Pszemol pisze:
Dlatego ma sie wiecej niz jeden pakiet aby moc latac gdy "nie da się chodzić po wodzie" "jesteś Jezusem? Piszesz z własnego doświadczenia?" ;) Shrek |
|
Data: 2017-07-26 07:44:02 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
100C | |
Jak sie nie da jak sie da. Po zamarznietej wodzie da sie chodzic. Tam chodzic. Pod Stalingradem szyny na zamarznietej wodzie polozyi i kolej jezdzila.
|
|
Data: 2017-07-26 18:21:49 | |
Autor: Shrek | |
100C | |
W dniu 26.07.2017 o 16:44, Zenek Kapelinder pisze:
Jak sie nie da jak sie da. Po zamarznietej wodzie da sie chodzic. Tam chodzic. Pod Stalingradem szyny na zamarznietej wodzie polozyi i kolej jezdzila. No i tutaj jest podobnie jak z tą zamarźniętą wodą - da się ładować i 100 razy szybciej niż rozładowujesz, pod warunkiem, że bardzo wolno rozładowujesz:P Shrek |
|
Data: 2017-07-26 18:17:40 | |
Autor: re | |
100C | |
Użytkownik "Pszemol" .... Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej. -- - Próbowałeś użyć wyszukiwarki ? |
|
Data: 2017-07-26 16:54:57 | |
Autor: Pszemol | |
100C | |
re <re@re.invalid> wrote:
Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś! |
|
Data: 2017-07-26 19:14:09 | |
Autor: re | |
100C | |
Użytkownik "Pszemol" ... Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś! -- - Ja nie szukam |
|
Data: 2017-07-26 10:41:13 | |
Autor: AL | |
100C | |
W dniu 26.07.2017 o 00:29, Pszemol pisze:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania. |
|
Data: 2017-07-26 11:30:36 | |
Autor: HF5BS | |
100C | |
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości news:ol9kbq$4d5$1dont-email.me... No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu chętnemu sprzedają. To nie taka nowa koncepcja, już dwucyfrowo lat temu o tym czytałem. Chcę to tylko uzupełnić o możliwość podładowania, jak jest się z dala od takiej stacji, tak, żeby uzupełnianie energii mogło się odbywać zamiennie, możliwie bez szkody dla drugiej możliwości (aby podładowanie nie wyłaczyło możliwości przetankowania elektrolitu, a przetankowanie, możliwości podładowania). Albo paliwowe, kupić autku literka spirytu, ostatecznie IPA, który jest tańszy, nalać i jadziem w Polskie :) Tylko, co policjant na pijane auto, ale trzeźwego kierowcę? :) -- Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów, w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią. (C) Zygmunt Freud. |
|
Data: 2017-07-26 11:38:55 | |
Autor: J.F. | |
100C | |
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$1@node1.news.atman.pl...
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze. Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko dzialaja. Ale moze bedzie lepiej. J. |
|
Data: 2017-07-26 12:27:10 | |
Autor: HF5BS | |
100C | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59786332$0$15202$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$1@node1.news.atman.pl... Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze? -- Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów, w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią. (C) Zygmunt Freud. |
|
Data: 2017-07-26 12:37:57 | |
Autor: J.F. | |
100C | |
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol9qpf$ism$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze? Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle ich nie ma. Tzn sa, ale jakies eksperymenty. Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku. Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac. I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil. J. |
|
Data: 2017-07-26 17:49:18 | |
Autor: HF5BS | |
100C | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59787108$0$662$65785112news.neostrada.pl... Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze? Od wielu lat. Już Nowoczesne Zabawki Wojciechowskiego wspominały coś o tym... Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku. Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Szejkom raczej nie na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły. Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac. I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę. I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil. Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to, co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia). Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda. -- Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów, w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią. (C) Zygmunt Freud. |
|
Data: 2017-07-26 17:58:39 | |
Autor: J.F. | |
100C | |
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oladlf$686$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle ich nie ma. Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku. Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Watpie, to byly do komorek, szejkom nie zagrazaja. Szejkom raczej nie na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły. Ale kto ich bedzie sluchal. Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac. I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę. I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil. Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to, co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia). Trzeba bedzie, ale ja o samym materiale elektrody. Jakos trzeba przepchnac przez nia potrzebna ilosc tlenu/powietrza. No, przez filtr powietrza w samochodzie przechodzi kilkukrotnie wiecej. Ale wicher tam jednak musi wiac. J. |
|
Data: 2017-07-27 00:25:39 | |
Autor: JaNus | |
100C | |
W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują iChyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem, jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody: osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni" rozładowanego aku! Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego, że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już wyeksploatowane. -- Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek! Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują, głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność! |
|
Data: 2017-07-27 01:54:47 | |
Autor: Iguan_007 | |
100C | |
On Thursday, July 27, 2017 at 8:25:40 AM UTC+10, JaNus wrote:
Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. (...) Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni" To juz zalezy od rodzaju baterii - wpisz "flow batteries" w Google. http://energystoragesense.com/flow-batteries/ Pozdrawiam, Iguan -- Sezon caly rok: https://goo.gl/photos/p2xMh3s26ewdUGxdA |
|
Data: 2017-07-27 20:55:14 | |
Autor: HF5BS | |
100C | |
Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości news:597916e2$0$15192$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze: Ale jasne jest, że nie chodzi o obecne aku kwasowe, zasadowe, czy jakiebądź! Chodzi o takie, co będą przystosowane do takiego traktowania. Wyczerpie się, to albo doładować, jak możemy, albo nowy elektrolit, jak nie możemy. Czy na odwrót. Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z Nawet chyba były takie pomysły. Ale chyba też nie przeszły. kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego, Dlatego myślałem o wymianie elektrolitu, spuścić rozładowany, rzecz jasna, zebrać to w jakieś naczynie, bo ch.. wie, co tam przybyło, oczyścić, naładować i znów zapodać do wymiany. A akumulator zostawałby ten sam. Bo tak w ogóle, pomysł z wymianą elektrolitu nie jest mój, ma on całkiem sporo lat. Tylko jakoś nikt jeszcze chyba nie wymyślił akumulatora, który by się nadawał do w miarę łatwej obsługi w ten sposób. -- Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów, w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią. (C) Zygmunt Freud. |
|
Data: 2017-07-26 10:41:08 | |
Autor: robot | |
100C | |
W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynkuJa się nie znam. Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari. |
|
Data: 2017-07-27 14:15:56 | |
Autor: robot | |
100C | |
W dniu 2017-07-26 o 10:41, robot pisze:
W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze: https://youtu.be/HQAaOMd4ToI http://www.magnetimarelli.com/company/sustainability/news/hy-kers-system-laferrari-hybrid-vehicle-come-out-maranello |
|
Data: 2017-07-26 10:49:49 | |
Autor: elmer radi radisson | |
100C | |
On 2017-07-25 21:17, Pszemol wrote:
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje Nie pomylilo Ci sie jednak przypadkiem z rozładowywaniem? -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-07-26 10:56:43 | |
Autor: J.F. | |
100C | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol9l3i$j2g$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-07-25 21:17, Pszemol wrote: Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładujeNie pomylilo Ci sie jednak przypadkiem z rozładowywaniem? Te "boostery" do samochodow sa niezle, bateryjka moze z 5Ah, a pradu daje 200A. Ale ... jesli tyle daje, to i tyle powinna przyjac przez pewien czas, zanim nie wybuchnie :-) J. |
|
Data: 2017-07-26 12:57:54 | |
Autor: elmer radi radisson | |
100C | |
On 2017-07-26 10:56, J.F. wrote:
Te "boostery" do samochodow sa niezle, bateryjka moze z 5Ah, a pradu daje 200A. Ale mowa byla o sprzecie RC, tam jak najbardziej zdarzaja sie prady rozladowania tego rzedu, ale za to lipole raczej laduje sie grzecznie, prądami rzędu 1 do kilku C. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-07-26 12:41:11 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
100C | |
W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynkuA nie lepiej wozić ze ze sobą ładowarkę? http://www.laserpowersystems.com/ct-menu-item-3 https://www.youtube.com/watch?v=_l55Dp233x8 8 gram THORu i wystarczy :) -- LordBluzg(R) |
|
Data: 2017-07-26 22:12:27 | |
Autor: Marek | |
100C | |
On Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się? Nanotech, 10C. Trwałość 1 rok. -- Marek |
|
Data: 2017-07-27 01:28:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
100C | |
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw. superkondensatory? One owszem - bardzo szybko się ładują, bardzo szybko rozładowują, ale jednak są znacznie cięższe i większe niż klasyczne akumulatory. Do tego sądzę że liniowo im się zmienia potencjał wraz z rozładowaniem, co też nie jest wygodne. |
|
Data: 2017-07-27 04:48:50 | |
Autor: JaNus | |
100C | |
W dniu 2017-07-27 o 01:28, Tomasz Pyra pisze:
A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw.No, nie każdy elektrolityczny jest superkondensatorem, tylko nieliczne ;-) Sądzę, że Pszemol faktycznie mógł usłyszeć właśnie o nich. Użycie takiego do modelu, który miałby dość długo latać - najlepszym pomysłem chyba nie jest, ale mają szereg innych zastosowań, z których na największą uwagę zasługuje chyba KERS (patrz Wikipedia) -- Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek! Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują, głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność! |
|