1080 25p vs 1080 50i

Data: 2009-09-01 12:06:55
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Witam. Jaki sygnał lepiej wygląda na TV LCD, 1080 25p czy 1080 50i? Obecnie widziałem tylko 1080 60p i jest super. Pytam się bo zastanawiam się czy warto inwestować w kamerę z nagrywaniem progresywnym.

Data: 2009-09-01 14:14:55
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7iro1$9sm$2inews.gazeta.pl...
Witam. Jaki sygnał lepiej wygląda na TV LCD, 1080 25p czy 1080 50i? Obecnie widziałem tylko 1080 60p i jest super. Pytam się bo zastanawiam się czy warto inwestować w kamerę z nagrywaniem progresywnym.

Z tego, co ja widziałem obraz p25 na różnych kamerach, to tylko i50. A najlepiej 720p50 :)

--
     Wiewior
jvrjvbe@fbhaq.j.cy

Data: 2009-09-01 14:25:50
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Z tego, co ja widziałem obraz p25 na różnych kamerach, to tylko i50.

Mógłbyś rozwinąć? Chodzi ci o dzielenie klatki na pół i zapisywanie jako   identyczne dwa półobrazy?

A najlepiej 720p50 :)

Która z amatorskich kamera nagrywa 50 pełnych klatek na sekundę?

Data: 2009-09-01 14:47:23
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7j3si$flr$1inews.gazeta.pl...
Mógłbyś rozwinąć? Chodzi ci o dzielenie klatki na pół i zapisywanie jako identyczne dwa półobrazy?

Obraz p25 jest po prostu mniej płynny - jak dla mnie to wręcz widać przeskoki obrazu. Ale może to zależeć od elektroniki kamery.
Jednak dwa półobrazy przesunięte delikatnie w czasie dają wrażenie płynniejszego ruchu.

A najlepiej 720p50 :)

Która z amatorskich kamera nagrywa 50 pełnych klatek na sekundę?

A tu już gorzej z moją wiedzą...

Data: 2009-09-01 18:30:45
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i
kamery maja 50i badz 60i
amatorskie

Data: 2009-09-01 18:39:19
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Seba_Fan pisze:
kamery maja 50i badz 60i
amatorskie

Widziałem też w ofercie kamery amatorskie które mają 25p

Data: 2009-09-01 18:37:42
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Obraz p25 jest po prostu mniej płynny - jak dla mnie to wręcz widać przeskoki obrazu. Ale może to zależeć od elektroniki kamery.

Na których modelach kamer widziałeś obraz p25? Będę wiedział, których nie brać pod uwagę :)

Jednak dwa półobrazy przesunięte delikatnie w czasie dają wrażenie płynniejszego ruchu.

Zasadę przelotu znam. Prawdę powiedziawszy oglądając film który jest nagrany progresywnie nie zauważam braku płynności obrazu. Niestety oglądałem tylko profesjonalne produkcje z Hollywood. W przypadku amatorskich nagrań sprawa może wyglądać zupełnie inaczej :(

A najlepiej 720p50 :)

A jeszcze lepiej 1080p60 ;) To że żaden z nadawców nie nadaje w tym formacie to wcale nie znaczy, że nie można mieć tego sygnału z innych urządzeń :)

Data: 2009-09-01 20:36:29
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7jiqd$r8o$1inews.gazeta.pl...
Na których modelach kamer widziałeś obraz p25? Będę wiedział, których nie brać pod uwagę :)

Panasonic AG-HMC150 i Canon XH G1

A jeszcze lepiej 1080p60 ;) To że żaden z nadawców nie nadaje w tym formacie to wcale nie znaczy, że nie można mieć tego sygnału z innych urządzeń :)

Akurat ten Panasonic powyżej obsługuje 720p50 :)

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-09-01 20:57:13
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Wiewior pisze:
[...]

Sprzęt niewątpliwie bardzo dobry. Jak dla mnie zbyt profesjonalny zarówno pod względem wyglądu jak i ceny :)

Data: 2009-09-02 00:29:28
Autor: news.onet.pl
1080 25p vs 1080 50i
Najlepiej kup canon hv-20 do 40, jesli nie przeszkadzaja Ci kasetki. Bedziesz mogl nagrywac i50 i p25 w 1440x1080. Klatka wyglada swietnie, poogladaj sobie probki na vimeo z tej kamerki.

Data: 2009-09-02 06:46:24
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
news.onet.pl pisze:
Najlepiej kup canon hv-20 do 40, jesli nie przeszkadzaja Ci kasetki. Bedziesz mogl nagrywac i50 i p25 w 1440x1080. Klatka wyglada swietnie, poogladaj sobie probki na vimeo z tej kamerki.

Wolałbym coś na karty pamięci. Zastanawiam się nad LEGRIA HF200.

Data: 2009-09-02 11:11:04
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i

news.onet.pl pisze:
[...]

Moze byc OK, bo w końcu ma 24 Mb/s (starsze kamery
AVCHD/karciane miały nienajlepszą jakość kompresji w porównaniu
z taśmowym HDV z powodu niskiego bitrate).
Tyle, że w tym trybie na kartę 32 GB wchodzą niecałe 3 godziny filmu.

Krystian

Data: 2009-09-02 11:34:55
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Tyle, że w tym trybie na kartę 32 GB wchodzą niecałe 3 godziny filmu.

To akurat żaden problem bo można przecież zabrać ze sobą trzy lub cztery karty pamięci. Zajmują one znacznie mniej miejsca niż kasety choć są droższe.

Chciałbym się zapytać jakie z obecnie produkowanych kamer amatorskich cena do 3000 zł

Posiada:

1. Optyczny stabilizator obrazu
2. Zoom optyczny
3. Tryb nocny
4. Formaty 1080p, 1080i, 720p
5. Zapis na wymiennych kartach pamięci
6. Menu w języku polskim

Data: 2009-09-02 12:18:16
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
[...]

I to znacznie. ZTCW, w komplecie nie ma karty, więc do ceny
kamery trzeba doliczyć cenę tych 3-4 kart (a więc ponad połowę
ceny którą ponizej wymieniasz).

Data: 2009-09-02 13:45:06
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
I to znacznie. ZTCW, w komplecie nie ma karty, więc do ceny
kamery trzeba doliczyć cenę tych 3-4 kart (a więc ponad połowę
ceny którą ponizej wymieniasz).

Nie jest aż tak źle. Zgodnie z tym co twierdzi Canon to przy maksymalnych parametrach można zapisywać już na kartach Class4

Tu masz kartę Class6 za 232,95zł
http://www.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C4310411
To jest i tak kilkunastokrotnie drożej niż kaseta ale coś za coś.

Ciekawe jak wychodzi porównanie trwałości kasety i karty SDHC? Która wytrzyma większą ilość zapisów?

Data: 2009-09-02 14:24:59
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
[...]

Zawsze to jednak podraża koszt kamery (musisz wyjśc prawie tysiąc
zł ponad założoną cenę lub szukac tańszej kamery). Alternatywą jest
zakup jednej karty i kopiowanie plików np. na notebook.

Ciekawe jak wychodzi porównanie trwałości kasety i karty SDHC? Która
wytrzyma większą ilość zapisów?

Teoretycznie karta. Tylko, że jak taka karta padnie (a zdarza się to
niestety) to tracisz cały zapisany materiał.
Dlatego już nie kupię najtańszych kart (padały dwukrotnie, może to tylko
ja miałem pecha) i mam nadzieję że ta którą mam teraz w aparacie
wytrzyma dłużej. ;-)

Krystian

Data: 2009-09-02 20:52:52
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Czy do kamer HD idą takie same kasety jak do DV i wchodzi na nie taki sam czas nagrania?

Data: 2009-09-02 21:36:44
Autor: Adam Dybkowski
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:

Czy do kamer HD idą takie same kasety jak do DV i wchodzi na nie taki
sam czas nagrania?

Nie.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-09-03 05:45:20
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Adam Dybkowski pisze:

Nie.

A jakie?

Data: 2009-09-03 08:39:41
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7neaf$pig$2inews.gazeta.pl...
Nie.

A jakie?

Oj, ciekaw jestem odpowiedzi :)

Data: 2009-09-03 10:42:36
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Oj, ciekaw jestem odpowiedzi :)

Ja też. :D

Rozglądam się poważnie za kamerą i chciałbym poznać ten temat jak najdokładniej. Również temat wszelkich nośników danych.
Obawiam się, że odpowiedzi nie usłyszymy. Osoba w tym przypadku Pan Adam Dybkowski, która odpowiada bez najmniejszego uzasadnienia zazwyczaj nie ma bladego pojęcia o czym pisze i chodzi jej wyłącznie o SPAM.

Data: 2009-09-03 11:05:13
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7nvi0$inm$1inews.gazeta.pl...
Oj, ciekaw jestem odpowiedzi :)

Ja też. :D

Rozglądam się poważnie za kamerą i chciałbym poznać ten temat jak najdokładniej. Również temat wszelkich nośników danych.

Pewno rzuci jakimś teoretycznym sloganem :)
Ogólnie nie ma problemu z nagrywaniem na zwykłych kasetach, choć ja akurat wolę kupić jakieś porządniejsze niż te najtańsze i najzwyklejsze. Bo z racji nagrywania w MPEG-2 jak na taśmie pojawi się drop, to "sypie" się od razu 12 ramek nagrania.

Data: 2009-09-08 00:54:09
Autor: Adam Dybkowski
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:

Adam Dybkowski pisze:

Nie.

A jakie?

Heh, oczywiście miało być "TAK". Przepraszam za zamieszanie. :)

A potem już serwer newsów nie chciał usunąć tamtej wiadomości. Ktoś zna
taki publicznie dostępny, w którym działa Cancel Message? Ani news.wp.pl
ani news.neostrada.pl nie akceptują tego polecenia (w Thunderbird jest
to w menu Edycja / Wycofaj wiadomość).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-09-08 11:53:22
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
A potem już serwer newsów nie chciał usunąć tamtej wiadomości. Ktoś zna
taki publicznie dostępny, w którym działa Cancel Message?

news.gazeta.pl

Data: 2009-09-08 20:15:30
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Adam Dybkowski pisze:
Gienek pisze:

Adam Dybkowski pisze:

[...]

news.onet.pl - ale musisz założyć konto e-mail bo potrzebna jest autoryzacja do konta

--
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
pl.rec.kino-domowe FAQ - http://clonex.f1.pl/faq.html

Data: 2009-09-09 01:09:33
Autor: Adam Dybkowski
1080 25p vs 1080 50i
Krzysztof Duchnowski pisze:

news.onet.pl - ale musisz założyć konto e-mail bo potrzebna jest
autoryzacja do konta

Dzięki, działa. :)

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-09-06 09:36:02
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> napisał w wiadomości news:h7mhge$kfa$1news.wp.pl...
Gienek pisze:

Czy do kamer HD idą takie same kasety jak do DV i wchodzi na nie taki
sam czas nagrania?
tak ida te same kasy, chodz mozna kupic specjalne
co do czasu zapisu to nie wiem, ale mysle ze 60min powinien byc
z tym ze z kaset juz sie rezygnuje w amatorskich (oczywiscie jest jeden wyjatek)

Data: 2009-09-02 21:55:42
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał:

Czy do kamer HD idą takie same kasety jak do DV i wchodzi na nie taki sam
czas nagrania?

2 x tak (bo taki sam bitrate, jak DV).
Kamery te mogą najczęściej odtwarzać i zapisywać zwykłe DV.
Wadą jest koniecznośc kopiowania z prędkością RT, ale zaletą
łatwiejszy (szybszy) montaż, niż AVCHD.

Krystian

Data: 2009-09-03 11:33:30
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
2 x tak (bo taki sam bitrate, jak DV).

Jak to rozwiązali skoro rozdzielczość w przypadku DV to 720x576 (414 712 pikseli) a w przypadku FullHD to 1920x1080 (2 073 600 pikseli)? Przeliczając na szybkiego otrzymujemy ponad 5 razy mniej danych przeznaczonych na jeden piksel w obrazie FullHD niż DV.

Data: 2009-09-03 11:54:02
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
[...]

Kompresja międzyklatkowa (mpeg-2) w HDV, a tylko wewnątrzklatkowa w DV.
Poza tym HDV jest zapisywane anamorficzne (więc nie 1920, ale 1440 pikseli w
linii). Ale i tak wyszło im to bardzo dobrze, algorytm HDV daje zapis o
jakości porównywalnej z systemami zapisu HD o większym bitrate.

Krystian

Data: 2009-09-03 12:10:59
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Kompresja międzyklatkowa (mpeg-2) w HDV, a tylko wewnątrzklatkowa w DV.
Poza tym HDV jest zapisywane anamorficzne (więc nie 1920, ale 1440 pikseli w
linii).

Czyli napis Full HD na amatorskich kamerach to tylko do celów marketingowych :(

Data: 2009-09-03 12:32:16
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7o4nm$hpb$1inews.gazeta.pl...
Czyli napis Full HD na amatorskich kamerach to tylko do celów marketingowych :(

Tylko HDV :)
W kamerach AVCHD jest już 1920x1080 (w najwyższych trybach).
Swoją drogą jak się ogląda obraz z kamery HDV na rzutniku, to widać artefakty kompresji MPEG-2.

Data: 2009-09-02 17:45:38
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomoœci news:h7lctb$g5r$1news.mm.pl...

news.onet.pl pisze:
[...]

bzdura

Data: 2009-09-02 18:30:31
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> napisał :

[...]

Zapytałbym dlaczego, ale najpierw zapytam co?

Krystian

Data: 2009-09-02 20:48:44
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
bzdura

Mógłbym prosić o rozwinięcie? O co chodzi?

Data: 2009-09-05 11:20:25
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomoœci news:h7mes9$dc$1inews.gazeta.pl...
[...]

te zdanie to bzdura

AVCHD karciane co to kurcze jest, czy to na dysk czy na karte ten sam zapis
nie najlepsza kompresja kolejna bzdura, przeciez to inny kodek niz na tasmach, ktory jest duzo lepszym kodekiem od mpeg-2

wiec pisanie takiego czegos nie majac pojecia to kpina

Data: 2009-09-05 12:09:57
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
[...]

To zdanie (te zdania) to prawda.

AVCHD karciane co to kurcze jest, czy to na dysk czy na karte ten sam
zapis

Karciane - na kartę (przymiotnik od karty), tak jak taśmowy od taśmy.

nie najlepsza kompresja kolejna bzdura, przeciez to inny kodek niz na
tasmach, ktory jest duzo lepszym kodekiem od mpeg-2

W teorii miał być lepszy do 40%. A w praktyce jest tak, że kamery AVCHD
karciane czy dyskowe z mniejszym bitrate dawały znacznie gorszy
zapis, niz HDV. Tu masz porównanie dwóch analogicznych modeli
Canona HV20 i HG10 (z tym samym przetwornikiem).
Róznica jakości zapisu jest b. duża:

http://blogs.zdnet.com/Ou/?p=998

wiec pisanie takiego czegos nie majac pojecia to kpina

Zgadzam się. Szczególnie pisanie "bzdura".

Krystian

Data: 2009-09-06 09:41:21
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomoœci news:h7tdfm$rh4$1news.onet.pl...
kazdy kodek ma swoje plusy i minusy
jezeli kamera ma byc swosowana amtorsko to jak najbardziej AVCHD, ten kto mial na tasmy i na karty bedzie wiedzial co wybrac
ja mialem i wiem.

ale z tego co pamietam temat byl inny

moja nastepna kamera jaka kupie wiem jaka bedzie i jestem w 100% pewny

Data: 2009-09-06 11:35:41
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
[...]

Oczywiście. Jeden będzie kierował sie jakością obrazu, a drugi "nowszym,
lepszym kodekiem", trzeci tym, że karta mniej miejsca zajmuje. Tylko, że
dla wielu uzytkowników jakość uproszczonego ze względu na zdolności
obliczeniowe kamer profilu AVCHD była nie do zaakceptowania.
Mam nadzieję, ze się to zmieni z racji 24 Mb/s i szybszych procesorów
kamer - i o tym własnie pisałem. Przyszłość należy na pewno do zapisu
na kartę, ale na rynku amatorskim pozorna wygoda i slogany reklamowe
często wygrywajš z jakością i oczami. ;-)

ja mialem i wiem.
ale z tego co pamietam temat byl inny
moja nastepna kamera jaka kupie wiem jaka bedzie i jestem w 100% pewny

A ja będe pewny, gdy zobaczę (zapisany) obraz.

Krystian

Data: 2009-09-06 18:26:33
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Krystian Zaczyk" <zaczyk2@spamsiec.etan.pl> napisał w wiadomoœci news:h7vvql$ofn$1news.onet.pl...
[...]
ja nie wiem czy jest duza roznica widoczna miedzy 24 Mb/s a 17Mb/s, mysle ze nie ma
moim skropmnym zdaniem nie jest to wymagane, przeciez stosowane jest zmienne bitrate

Data: 2009-09-06 19:05:22
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
[...]

Jest duża, podałem link do testu. Niestety użytkownicy twierdza na forach,
że nawet przy 24 jest widoczna :-( Wszysko kwestia kompromisów algorytmu
mpeg-4 żeby procesor kamery kompresował w czasie rzeczywistym.

Krystian

Data: 2009-09-05 12:53:31
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Seba_Fan pisze:

[...]

Widzę, że ty masz pojęcie. Testy naoczne to kpina?
Jak to było?
[..]
Praktyka to wtedy gdy nie może działać a działa.
Teoria to wtedy gdy musi działać a nie działa.
[..]

Niestety to, że AVC ma większe możliwości nie znaczy, że każda implementacja je używa.
Można do kodowania użyć profilu używającego zaawansowane funkcje AVC albo profilu słabszego, prostszego w budowaniu procesora do sprzętowego kodowania który wymaga większej przepływności aby uzyskać dobry obraz.

Wiele razy widziałem przekodowania z Blu-ray na którym strumień miał 24Mbps a po przekodowaniu w 1080p 10Mbps nie można go było odróżnić od oryginału nawet przy porównaniu "bok przy boku".

Więc to nie jest takie proste jak "ta kamera ma kodowanie AVC więc obraz musi być dobry" - nie musi.

Data: 2009-09-06 09:44:53
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Krzysztof Duchnowski" <qx75@cbpmgn.barg.cy> napisał w wiadomości news:cis9n6-oe2.ln1Yakumo.Tsukamoto.net...
Wiele razy widziałem przekodowania z Blu-ray na którym strumień miał
24Mbps a po przekodowaniu w 1080p 10Mbps nie można go było odróżnić od oryginału nawet przy porównaniu "bok przy boku".
tez widzialem i jak dla oka to wystarczy (x264)
sam obraz, nie mowiac o dzwieku

z tym ze w zastosowaniach amatorskich jak dla mnie lepszy jest AVCHD bardziej praktyczny

dla innego bedzie to tasma

Data: 2009-09-03 08:41:30
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "news.onet.pl" <wonter@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7k789$scd$1news.onet.pl...
Najlepiej kup canon hv-20 do 40, jesli nie przeszkadzaja Ci kasetki. Bedziesz mogl nagrywac i50 i p25 w 1440x1080. Klatka wyglada swietnie, poogladaj sobie probki na vimeo z tej kamerki.

Tylko z HDV jest ten problem, że jak się będzie chciało zapisać materiał na Blu-rayu, to trzeba i obraz, i dźwięk rekompresować. A w przypadku kamerek na kartę - w zasadzie wypala się na płycie zawartość karty.

Data: 2009-09-03 09:14:16
Autor: irek
1080 25p vs 1080 50i
Wiewior pisze:
[...]

A nie montujesz filmu? Jeśli tak, to cała zaleta bezpośredniego wypalania o której piszesz znika. Ja na wakacjach nagrywam 3-4 kasetki godzinne i z tego wychodzi mi po montażu ok 1-1,5 godz filmu. Gdybym miał wypalać wszystko co nagrałem to sam bym usnął z nudów podczas oglądania już przy pierwszej płycie.
Aha, kasetkę z nagraniami źródłowymi chowam do szuflady - nie kasuję.

Irek

Data: 2009-09-03 10:18:32
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7nqc9$pon$1news.onet.pl...
Aha, kasetkę z nagraniami źródłowymi chowam do szuflady - nie kasuję.

Wypalenie zawartości karty porównałbym właśnie do "schowania kasety do szuflady".

Data: 2009-09-03 10:33:43
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Wypalenie zawartości karty porównałbym właśnie do "schowania kasety do szuflady".

Poza tym kasety narażone są na rozmagnesowanie.

Data: 2009-09-03 12:09:58
Autor: irek
1080 25p vs 1080 50i
Wiewior pisze:
[...]

No tak, ale co z teorią, że zawartość karty (avchd jak rozumiem) jest wypalana bez montażu? Kto tak filmuje, że zawartość karty od razu nadaje się do wypalenia? Nikt lub prawie nikt. Dlatego też trzeba rozważyć opinie użytkowników kamer zapisujących w avchd, że format ten dość ciężko poddaje się montażowi i wymaga solidnego sprzętu. Sam nie miałem okazji sprawdzić może więc ktoś co to już robił wyrazi swoją opinię.
Irek

Data: 2009-09-03 12:46:08
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7o4ln$t9d$1news.onet.pl...
[...]

Ty przeczytałeś mojego poprzedniego posta? Czy tak sobie piszesz, żeby pisać?
Poza tym są telewizory, które odczytują takie karty i wyświetlają zapisany materiał. Do szybkiego podglądu - super rozwiązanie.

[...]

Komp musi być mocniejszy niż do MPEG-2, ale w zasadzie każdy obecnie sprzedawany się nada (nie mówię o netbookach).
Większy problem z softem, który obsługuje AVCHD. Ale jako że co raz więcej kamer obsługuje ten format, można oczekiwać wysypu różnego oprogramowania. A jak się chce zapisać materiał na Blu-rayu, to i tak konieczna jest kompresja z MPEG-2, która nie dość, że trwa, to oznacza pogorszenie jakości.

Data: 2009-09-05 10:37:36
Autor: Latet
1080 25p vs 1080 50i
A jak się chce zapisać materiał na Blu-rayu, to i tak konieczna jest kompresja z MPEG-2

Czy mógłbyś to rozwinąć?

Dziękuję,

latet

Data: 2009-09-05 10:44:44
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Latet" <lat@xxxxx.pl> napisał w wiadomości news:h7t89n$k5p$1inews.gazeta.pl...
A jak się chce zapisać materiał na Blu-rayu, to i tak konieczna jest kompresja z MPEG-2

Czy mógłbyś to rozwinąć?

Blu-ray nie osbługuje MPEG-2 w 1440x1080. W tej rozdzielczości może być użyty jedynie MPEG-4 AVC.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-09-06 09:12:30
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i

Blu-ray nie osbługuje MPEG-2 w 1440x1080. W tej rozdzielczości może być użyty jedynie MPEG-4 AVC.

Wiem o co ci chodzi. Latetowi pewnie chodziło o to, że Blu Ray to nośnik taki sam jak DVD i CD i w jakim formacie chcesz w takim zapiszesz :)

Data: 2009-09-05 11:24:40
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Wiewior pisze:
[...]

nie ma potrzeby jak pisalem wczesniej bo po co wycinasz tylko, materialu nie poddajesz ponownemu kodowaniu strata czasu i jakosci, to inna technika i najpierw sie z nia zapoznaj, kiedys tak ludzie mysleli, ale dzisiaj jest inaczej, karta to swietne rozwiazanie polecam
nie jestes ograniczony pojemnosciowo i nie musisz miec paru kart sa inne rozwiazania ale to inny temat

Data: 2009-09-06 09:13:43
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
nie jestes ograniczony pojemnosciowo i nie musisz miec paru kart sa inne rozwiazania ale to inny temat

Mógłbyś ten temat rozwinąć? Bardzo mnie to interesuje.

Data: 2009-09-06 10:26:41
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7vnlt$21k$2inews.gazeta.pl...
nie jestes ograniczony pojemnosciowo i nie musisz miec paru kart sa inne rozwiazania ale to inny temat

Mógłbyś ten temat rozwinąć? Bardzo mnie to interesuje.

osoby zajmujace sie fotografia beda wiedziec

Data: 2009-09-06 11:41:21
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał :

nie jestes ograniczony pojemnosciowo i nie musisz miec paru kart sa inne rozwiazania ale to inny temat

Mógłbyś ten temat rozwinąć? Bardzo mnie to interesuje.

Już pisałem - choćby notebook czy jakiś media-tank (dysk z czytnikiem
kart lub hostem usb) i zrzucanie zawartości karty.

Krystian

Data: 2009-09-06 12:16:42
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Krystian Zaczyk pisze:

[...]

Media-tank lepszy - z dyskiem 1.8" to maleństwo do wsadzenia w kieszeń.

Data: 2009-09-06 18:28:09
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Krzysztof Duchnowski" <qx75@cbpmgn.barg.cy> napisał w wiadomości news:apecn6-7tr.ln1Yakumo.Tsukamoto.net...
Krystian Zaczyk pisze:

[...]

bez przesady jak ktos nosi kamere i ine rzeczy to 2,5 cala jest OK, przeciez zostawiasz takie cacko w hotelu, co Ty filmujesz i zgrywasz od razu, no chyba ze kamera kreci non-stop za jednm zamachem pare godzin, ja nie krece dziennie wiecej niz 15min

Data: 2009-09-07 08:00:16
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Krystian Zaczyk pisze:
[...]

Czy to wyjdzie taniej i zajmie mniej miejsca niż powiedzmy 3 karty SDHC?

Data: 2009-09-07 17:06:17
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:

[...]

Czy to wyjdzie taniej i zajmie mniej miejsca niĹź powiedzmy 3 karty SDHC?

Policzmy.

1 przypadek:
3x SDHC 32GB ( może być najwolniejszy, najtańszy crap, 15MB odczyt/5MB zapis gdyż 24Mbps to 3MB/s ) - 170PLN - http://tinyurl.com/mzwhex
wysyłka - 12PLN

wynik = 170*3+12=522PLN

2 przypadek:
FotoBank DigiMateIII - 152PLN ( z wysyłką ) - http://tinyurl.com/ncmkpy
dysk 2.5" Samsung 160GB - 192PLN ( z wysyłką ) - http://tinyurl.com/l8wod5
1x karta SDHC 32GB - 182PLN ( z wysyłką ) - http://tinyurl.com/mzwhex

wynik = 152+192+182=526PLN

Różnica w cenie niewielka ale przy 3xSDHC masz zapis tylko 9 godz. a przy FotoBanku masz zapis 16 godz. a za dopłatą 53PLN ( dysk 320GB - http://tinyurl.com/ll2lpd - sumaryczny koszt to 579PLN ) masz zapis na 32 godz.

Data: 2009-09-07 22:45:41
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
[...]

Dzięki za informację. Fotobank bardziej opłaca się kupić :)

Data: 2009-09-07 23:28:29
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:

Dzięki za informację. Fotobank bardziej opłaca się kupić :)

No ale jeśli już masz laptopa na stanie... ;P

Data: 2009-09-08 11:52:10
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:

Dzięki za informację. Fotobank bardziej opłaca się kupić :)

No ale jeśli już masz laptopa na stanie... ;P

Tylko, że laptop jest zbyt nieporęczny żeby ciągać go po świecie

Data: 2009-09-08 13:14:08
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h859g9$7qs$1inews.gazeta.pl...
Tylko, że laptop jest zbyt nieporęczny żeby ciągać go po świecie

Ale netbook juĹź jak najbardziej :)

Data: 2009-09-08 16:50:14
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Wiewior pisze:
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h859g9$7qs$1inews.gazeta.pl...
Tylko, że laptop jest zbyt nieporęczny żeby ciągać go po świecie

Ale netbook juĹź jak najbardziej :)

Zależy gdzie jedziesz i jakiej wielkości jest sejf w pokoju hotelowym.

Data: 2009-09-05 11:22:17
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

[...]

po co to nie te czasy, wystarczy wyciac czy to w programie czy bezposrednio w kamerze, to co ty robisz to strata czasu, material jest tak dobrej jakosci ze nie ma potrzeby ingerowac w niego

Data: 2009-09-06 21:24:41
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> napisał w wiadomości news:h7tak9$kk2$1news.onet.pl...
po co to nie te czasy, wystarczy wyciac czy to w programie czy bezposrednio w kamerze, to co ty robisz to strata czasu, material jest tak dobrej jakosci ze nie ma potrzeby ingerowac w niego

A Ty jak zwykle nic a nic nie kumasz...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-09-07 20:22:35
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości news:h8128i$c2l$1inews.gazeta.pl...
[...]

ciezko Cie zrozumiec

Data: 2009-09-05 11:21:04
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:h7nohf$dcp$1inews.gazeta.pl...
[...]

dokladnie, bez ingerencje w material, swietna sprawa dzisiaj, kiedys byl problem

Data: 2009-09-02 01:00:36
Autor: Adam Dybkowski
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:

[...]

Jeżeli głównym kryterium jest cena to rozsądnym wyborem wydaje się
Toshiba Camileo H20. Tu znajdziesz do niej instrukcję i możesz się
doczytać o trybach nagrywania:
http://dybkowski.net/download/Toshiba_Camileo_H20.pdf

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-09-02 11:40:49
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
Jeżeli głównym kryterium jest cena to rozsądnym wyborem wydaje się
Toshiba Camileo H20.

Jednym z głównych kryteriów. Nie może przekroczyć 3000zł

Tu znajdziesz do niej instrukcję i możesz się
doczytać o trybach nagrywania:
http://dybkowski.net/download/Toshiba_Camileo_H20.pdf

Fajna i tania kamera. Czy posiada ona zoom optyczny bo nie doszukałem się w instrukcji obsługi?

Data: 2009-09-02 11:58:29
Autor: Tomek Głowacki
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:
[...]

No przecież jest jak byk na stronie 40 tejże instrukcji w tabelce...

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-09-02 20:20:01
Autor: Tmek
1080 25p vs 1080 50i
Gienek wrote:
[...]

Tania i gowniana.
Ta kamera to nic innego jak klon chinskiego szajsu z napisem toshiba, ktorego teraz pelno http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=hd+camera&Country=&IndexArea=product_en&ssk=y
Z toshiba ma jedynie wspolny napis.
Obraz z mydlem, moze przymrazac ruch jak za duzo sie dzieje w obrazie, rejestruje w 30 klatkach, ktorym nie podrodze do naszego PALu.
Dzwiek rejestruje jak dyktafon w telefonie, a stabilizacja dziala gorzej wlaczona niz wylaczona.

Jedyny plus to mile dla oka oddanie barw i mala strata w przypadku zniszczenia/zgubienia itd

Ogolnie, warta tyle ile kosztuje.
Cos tam widac i jesli ma chodzic o to zeby cos tam bylo widac to sie nada. Jako HD porazka.
Mimo wszystkiego obrazek po przerobieniu na rozdzielczosc dvd jest calkiem ladny i bogatszy w szczegoly niz to co daje wiekszosc kamer SD.
Jednak kompresje i maly bitrate widac nawet wtedy.

pzdr
Tmek

Data: 2009-09-04 12:15:59
Autor: Jacek Osiecki
1080 25p vs 1080 50i
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:37:42 +0200, Gienek napisał(a):
[...]

Canon HF 100 - ale też ma 1080i50, więc nie widzę powodu by wykluczać.
A jak zechcesz obejrzeć materiał 1080i50 na komputerze, to można się
popłakać patrząc na te poziome pasy - już nie wiem czy nie lepsze p25 :)

A najlepiej 720p50 :)
A jeszcze lepiej 1080p60 ;)

Eee, na co do komu :) Za to 720p50 to by był ideał... ale chyba żadna
amatorska kamera tego nie oferuje :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-05 11:31:35
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnha217v.h4t.joshuatau.ceti.pl...
Canon HF 100 - ale też ma 1080i50, więc nie widzę powodu by wykluczać.
A jak zechcesz obejrzeć materiał 1080i50 na komputerze, to można się
popłakać patrząc na te poziome pasy - już nie wiem czy nie lepsze p25 :)
skad takie informacje masz, nigdy nie widzialem czegos takiego, odpal kmplayer i powiedz mi to

Data: 2009-09-05 12:16:26
Autor: Krystian Zaczyk
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał :

Eee, na co do komu :) Za to 720p50 to by był ideał... ale chyba żadna
amatorska kamera tego nie oferuje :(

Samsung P-HMX10 :-)

Krystian

Data: 2009-09-04 09:16:03
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
W instrukcji obsługi kamery Canona Legria HF200 jest napisane

Filmy nagrywane z szybkością [PF25] klatek na sekundę są konwertowane i zapisywane w pamięci w
formacie 50i

O co w tym wszystkim chodzi? Po co pisać, że kamera ma system nagrywania progresywnego p25 skoro nagranie i tak jest w formacie 50i? O co w tym wszystkim chodzi?

Data: 2009-09-04 09:49:27
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i

Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7qerk$glo$1inews.gazeta.pl...
O co w tym wszystkim chodzi? Po co pisać, że kamera ma system nagrywania progresywnego p25 skoro nagranie i tak jest w formacie 50i? O co w tym wszystkim chodzi?

O to, że żadna norma nie przewiduje formatu p25, więc zapis jest zawsze do i50. Ale oba półobrazy tworzą jedną ramkę i pochodzą dokładnie z tego samemgo momentu.

Data: 2009-09-04 09:57:42
Autor: Gienek
1080 25p vs 1080 50i
O to, że żadna norma nie przewiduje formatu p25, więc zapis jest zawsze do i50. Ale oba półobrazy tworzą jedną ramkę i pochodzą dokładnie z tego samemgo momentu.

Jak to widzi komputer? Jako rozdzielczość o połowę mniejszą ale o fps 50 czy jako normalny film o fps 25?

Da się to jakimś programem przerobić na normalne 25 kl/s bez pogorszenia jakości?

Data: 2009-09-04 17:02:36
Autor: Wiewior
1080 25p vs 1080 50i
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:h7qh9n$168$1inews.gazeta.pl...
Jak to widzi komputer? Jako rozdzielczość o połowę mniejszą ale o fps 50 czy jako normalny film o fps 25?

Komputer, jak to komputer, widzi że jest to 50i, ale zdaje się w strumieniu jest informacja, że oba półpola pochodzą z tej samej ramki i nie należy usuwać przeplotu.

Da się to jakimś programem przerobić na normalne 25 kl/s bez pogorszenia jakości?

Nie wiem czy taka przeróbka ma sens...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-09-05 11:32:33
Autor: Seba_Fan
1080 25p vs 1080 50i

[...]

naprawde 50i wystarczy, nie ma potrzeby stosowania 25p

Data: 2009-09-05 21:48:03
Autor: Padre
1080 25p vs 1080 50i
Gienek pisze:
[...]

Nie wiem skąd ta panika, bezpośrednie wyświetlanie z przeplotem stanowiło problem tylko w monitorach CRT, teraz i tak elektronika komputera czy telewizora przetwarza obraz za progresywny bo innego nie jest w stanie przyjąć sterownik matrycy.

Data: 2009-09-05 22:26:44
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Padre pisze:
Gienek pisze:
[...]

Przydaje się przy rekompresji ale tylko wtedy gdy w i50 jest naprawdę progresywny obraz p25 ( przyspieszony film kinowy z 24fps )

Data: 2009-09-06 13:18:25
Autor: Latet
1080 25p vs 1080 50i
Przydaje się przy rekompresji ale tylko wtedy gdy w i50 jest naprawdę progresywny obraz p25 ( przyspieszony film kinowy z 24fps )

To filmy kinowe na DVD (PAL) są przyśpieszone o 4%?

latet

Data: 2009-09-06 14:20:34
Autor: Krzysztof Duchnowski
1080 25p vs 1080 50i
Latet pisze:
Przydaje się przy rekompresji ale tylko wtedy gdy w i50 jest naprawdę progresywny obraz p25 ( przyspieszony film kinowy z 24fps )

To filmy kinowe na DVD (PAL) są przyśpieszone o 4%?

tak, a w NTSC są zwalniane do 23.96 i następnie jest robiony szacher macher z interlace 2 klatek z pakietu 5 aby zrobić 29.9FPS