1080p czy tylko 1080i?

Data: 2013-01-27 10:46:18
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
Jakie znaczenie ma czy dany model dekodera zapewnia sygnał 1080p czy
tylko 1080i, czy to zauważy się przy ogl±daniu skoro nikt nie nadaje w
FullHD obecnie? Jaka jest perspektywa w przyszło¶ci na nadawanie w
1080p?

Data: 2013-01-27 21:35:47
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-27 19:46, Xian Mi Mao pisze:
[...]

Chyba nia ma żadnego.. Przynajmniej ja nie widzę żadnej różnicy w jako¶ci przy ustawieniu zarówno na "p" czy na "i".
  Jeżeli weĽmiesz pod uwagę przekaz satelitarny, to na Astrze jest sporo kanałów w HD, w wolnym przekazie.

Data: 2013-01-27 12:50:49
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
On Jan 27, 9:35 pm, Trybun <i...@yachuoo.com> wrote:
  Jeżeli weĽmiesz pod uwagę przekaz satelitarny, to na Astrze jest sporo
kanałów w HD, w wolnym przekazie.

Ale to "sporo" to chyba nie w 1080p?

Data: 2013-01-27 22:38:13
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-27 21:50, Xian Mi Mao pisze:
On Jan 27, 9:35 pm, Trybun <i...@yachuoo.com> wrote:
   Jeżeli weĽmiesz pod uwagę przekaz satelitarny, to na Astrze jest sporo
kanałów w HD, w wolnym przekazie.
Ale to "sporo" to chyba nie w 1080p?

Przyznam że nie mam pojęcia na czym ma  polegać różnica miedzy "p" a "i", w tunerze ustawiam standard na 1080p i zmieniam na 1080i a kanał np ARTE HD wy¶wietla się tak samo, kompletnie żadnych różnic w obrazie.

Data: 2013-01-27 22:45:22
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ke46o5$gt$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A on jest nadawany w p czy i?

Bo je¶li w i, to nie musi być różnicy, jako że konwersja z i do p występuje w obu przypadkach, tylko raz na tunerze, a raz na telewizorze.
Je¶li się mocno nie różni± klas±, to różnicy możesz nie zauważyć, albo wręcz lepiej może być je¶li zostawisz to telewizorowi.

Data: 2013-01-29 11:46:10
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-27 22:45, Cavallino pisze:

[...]

Nie mam pojęcia, a gdzie to można sprawdzić w czym jest nadawany?

Data: 2013-01-29 16:52:11
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

[...]

Dobry tuner pokazuje takie informacje.
Ale w necie np. kingofsat na pewno też znajdziesz.

Data: 2013-01-30 18:10:38
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-29 16:52, Cavallino pisze:

[...]

A mój Ariva 250 combo to  "dobry"?

Data: 2013-01-30 18:59:59
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kebk64$h05$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W±tpię.
Taki sobie raczej.

Data: 2013-01-31 11:33:34
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-30 18:59, Cavallino pisze:

A mój Ariva 250 combo to  "dobry"?

W±tpię.
Taki sobie raczej.

Z założenia możliwo¶ci ma spore. Także sporo funkcji. Jednak korzystanie z tego jest utrudnione, a nawet w niektórych funkcjach - niemożliwe. Ze względu na niedopracowany soft. No i jest tam co¶ czego nie powinno być - wewnętrzny wzmacniacz do anteny naziemnej. Po jakiego diabła kto¶ wsadził do tego tunera wzmacniacz który może pracować tylko w sytuacji gdy się używa zewnętrznego wzmacniacza z zasilaczem? Gdy ktos używa anteny bez zewnętrznego wzmacniacza, a ten wewnętrzny jest wł±czony to istnieje ryzyko spalenia tunera!.. I oczywi¶cie w instrukcji obsługi zadnego ostrzeżenia o tym.. Dowiedziałem się o tym z BOKu.,.

Data: 2013-01-31 17:15:34
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kedh9k$e2v$3@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-01-30 18:59, Cavallino pisze:

A mój Ariva 250 combo to  "dobry"?

W±tpię.
Taki sobie raczej.

Z założenia możliwo¶ci ma spore.

Z czym porównujesz?
Bo ja ze sprzętem za 1000-2000.

Data: 2013-02-01 09:25:08
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-31 17:15, Cavallino pisze:

[...]

Z innymi tunerami satelitarnymi. Nie wszystkie maj± dwa gniazda USB, możliwo¶ć nagrywania itd. .. 2000 zł za tuner?? Chyba jest co najmniej pozłacany, albo ma wmontowany dysk twardy który w kupiony oddzielnie kosztuje 200-300 zł. A może najcenniejsze w nim jest logo firmy?

Data: 2013-02-01 17:00:23
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kefu4q$eq$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To tak jakby¶ opinie o ¶wiatowej motoryzacji wyci±gał po przejrzeniu cenników firmy Tata....
Względnie po porównaniu ich z Ład±.

Nie wszystkie maj± dwa gniazda USB, możliwo¶ć nagrywania itd. .. 2000 zł za tuner??

S± i droższe.

Data: 2013-02-13 14:55:07
Autor: Trybun
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-02-01 17:00, Cavallino pisze:

Z innymi tunerami satelitarnymi.

To tak jakby¶ opinie o ¶wiatowej motoryzacji wyci±gał po przejrzeniu cenników firmy Tata....
Względnie po porównaniu ich z Ład±.

No, nie bardzo widzę zwi±zek automobila który po czę¶ci jest kupowany dla kłucia po oczach publiki znakiem Porsche czy Maserati z tunerem który na ogół stawia się gdzie¶ w k±cie, w cieniu.

Data: 2013-02-13 18:49:14
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kfg5vn$udc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No tak, mogłem założyć, że nie pojmiesz tego zwi±zku.

Data: 2013-01-31 08:34:50
Autor: Mirek Ptak
1080p czy tylko 1080i?
Dnia 2013-01-27 22:45,  *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Z ciekawo¶ci - czy jest jakikolwiek (nie testowy) kanał TV nadawany w 1080p - ja do tej pory nie słyszałem.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-01-31 18:36:14
Autor: Arek.
1080p czy tylko 1080i?

- Z ciekawo¶ci - czy jest jakikolwiek (nie testowy) kanał TV nadawany w
- 1080p - ja do tej pory nie słyszałem.

był taki czas że nadawał Eurosport i jeszcze jaki¶ kanał którego nie pamiętam
ukazywał się napis NATIVE ale odeszli od tego nie wiem z jakiego powodu

Arek.

Data: 2013-01-31 18:05:42
Autor: bufi
1080p czy tylko 1080i?
Arek. wrote:

[...]

Native nie oznacza, że to materiał 1080p. Native informuje o tym, że
materiał nadawany jest w takim samym formacie w jakim został
nagrany(bez żadnego skalingu).
Czyli Native równie dobrze może to być np. 720p albo 480p.

A napis Native afair widziałem na FoxLifeHD.

Arek.

P.

Data: 2013-01-31 19:16:21
Autor: [MF] PL
1080p czy tylko 1080i?
2013-01-31 18:36, Arek. napisal (a):

- Z ciekawo¶ci - czy jest jakikolwiek (nie testowy) kanał TV nadawany w
- 1080p - ja do tej pory nie słyszałem.

Nie bardzo byłoby czym odebrać taki kanał

był taki czas że nadawał Eurosport i jeszcze jaki¶ kanał którego nie
pamiętam
ukazywał się napis NATIVE ale odeszli od tego nie wiem z jakiego powodu

nadawali 720p albo 1080i

Data: 2013-02-17 10:06:08
Autor: Jingiel
1080p czy tylko 1080i?
[...]

Owszem, nadaje. LandscapeHD i generalnie sygnał progresywny ma lepsz± jako¶ć.

--
Jingiel

Data: 2013-02-17 09:26:04
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
On Feb 17, 10:06 am, Jingiel <x...@xxxx.xxx> wrote:
> [...]

> 1080p?

Owszem, nadaje. LandscapeHD i generalnie sygnał progresywny ma lepsz±

A ktore modele tunerow oferowane obecnie przez operatorow
satelitarnych (Polsat, n, Cyfra) daja obraz "p" a nie "i"? Szczególnie
te które musz± być "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
tego)...

Data: 2013-02-17 18:43:24
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6c55c583-085e-45b2-9d46-11633aa997de@i15g2000vbv.googlegroups.com...
> [...]

A ktore modele tunerow oferowane obecnie przez operatorow
satelitarnych (Polsat, n, Cyfra) daja obraz "p" a nie "i"?

Sprecyzuj "daj±".

Data: 2013-02-18 07:22:24
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
Cavallino wrote:
> A ktore modele tunerow oferowane obecnie przez operatorow
> satelitarnych (Polsat, n, Cyfra) daja obraz "p" a nie "i"?

Sprecyzuj "daj±˝".

OK, sprobuje: A ktore modele tunerow satelitarnych oferowane obecnie
przez operatorow satelitarnych (Polsat, "n", Cyfra+) wraz ze swoimi
pakietami kanalow tv DOSTARCZAJA do TELEWIZORA sygnal wizyjny w
jakosci 1080p - czyli jako "progressive" a NIE: "interlaced"?

Data: 2013-02-18 16:42:38
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:53f83fed-5c29-4726-a49b-5402d6b7667e@hq4g2000vbb.googlegroups.com...
Cavallino wrote:
> [...]

pakietami kanalow tv DOSTARCZAJA do TELEWIZORA sygnal wizyjny w
jakosci 1080p - czyli jako "progressive" a NIE: "interlaced"?

Ale wiesz, że dostarczać do telewizora 1080p może wiele z nich, o ile nie każdy, tyle że po konwersji z gorszego sygnału odbieranego z satelity?

Data: 2013-02-18 12:08:02
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
On Feb 18, 4:42 pm, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
> [...]
> jakosci 1080p - czyli jako "progressive" a NIE: "interlaced"?

Ale wiesz, że dostarczać do telewizora 1080p może wiele z nich, o ile nie

Tak, niektore modele moze i fabrycznie maja takie mozliwosci lecz o
ile mi wiadomo to oprogramowanie zainstalowane przez operatorow na ich
tunerach-dekoderach nie maja takich opcji, jest tylko "HD lub SD" itd.

tyle że po konwersji z gorszego sygnału odbieranego z satelity?

Tak, niby to prawda lecz moze wkrotce pojawia sie kanaly FTA o jakosci
1080p - wcale nie spodziewam sie ze w pakietach oplaconych?

Data: 2013-02-18 21:26:23
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:d19180ba-d337-40ab-bcca-d6cea2c2b447@k14g2000vbv.googlegroups.com...
> [...]

ile mi wiadomo to oprogramowanie zainstalowane przez operatorow na ich
tunerach-dekoderach nie maja takich opcji

No jak to nie?
Ustawiasz co chcesz mieć na wyj¶ciu i takie co¶ leci.
Niezależnie od tego co było na wej¶ciu, zwłaszcza że każdy kanał przychodzi inaczej.

, jest tylko "HD lub SD" itd.

To może w N.
Jak tam wieki temu na badziewnym Philu HD od Cyfry miałem opcję wyboru sygnału na wyj¶ciu.

Data: 2013-02-18 07:12:38
Autor: pawell32
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-02-17 18:26, Xian Mi Mao pisze:

te które musz± być "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
tego)...

już nie długo...

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-02-18 07:17:00
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
pawell32 wrote:
W dniu 2013-02-17 18:26, Xian Mi Mao pisze:

> te które musz± być "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
> tego)...

już nie długo...

ke? co masz na mysli?

Data: 2013-02-18 16:44:36
Autor: sat_diver
1080p czy tylko 1080i?
Nastał dzień 2013-02-18 16:17, Xian Mi Mao donosi, że:
pawell32 wrote:
W dniu 2013-02-17 18:26, Xian Mi Mao pisze:

te które muszą być "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
tego)...

już nie długo...

ke? co masz na mysli?

Teorie spiskowe głoszą, że nc+ także ma "parować" kartę ze sprzętem

Data: 2013-02-18 17:37:40
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

pawell32 wrote:
[...]

Inna sprawa, czy zrobi to obowiÄ…zkowo dla wszystkich, czy tylko dla tych co to majÄ… connaxa i stare tunery po N.

Data: 2013-02-18 17:52:19
Autor: sat_diver
1080p czy tylko 1080i?
Nastał dzień 2013-02-18 17:37, Cavallino donosi, że:

[...]

Na pewno to na razie będzie symulcrypt, a skoro ma być parowanie, to po co "n" wyprzedaje tunery i rekordery?

Data: 2013-02-18 18:24:10
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "sat_diver" <satdiver@satdiver.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51225c44$0$1313$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No właśnie.
IMO będzie tak jak z Wizją, dopóki nie sprzedadzą wszystkiego starego, kodowanie pójdzie równolegle.
A potem zostanie to, co się bardziej opłaca.
Cyfra będzie miał zagwozdkę, czy lepiej zrezygnować z tych 10-20% klientów, często dobrze płacących, którzy chcą oglądać na własnym sprzęcie, czy lepiej odpuścić sobie walkę z sharingiem.
Jeśli do tej pory nie sparowali, to pewnie się nie opłacało.

Data: 2013-02-19 11:52:07
Autor: MF[PL]
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-02-18 18:24, Cavallino pisze:

[...]

kodowanie pĂłjdzie rĂłwnolegle.
[...]

Pewną informacją jest, że docelowym - wiodącym dostawcą sprzętu dla nc+ będzie ADB (dotychczasowa technologia z n-ki).
PĂłki co oznacza to parowanie i conax. MoĹĽe siÄ™ to zmieni(?)

Data: 2013-02-19 17:17:48
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

To jest info o sprzęcie, a nie oprogramowaniu.
No chyba, że jesteś przekonany, iż sprzętowo toto może obsłużyć tylko parowanego connaxa. ;-)

Ja tam nie mam złudzeń, że obecnie najcięższe prace trwają właśnie nad softem.

Data: 2013-02-19 19:22:59
Autor: [MF] PL
1080p czy tylko 1080i?
2013-02-19 17:17, Cavallino napisal (a):

[...]

Czytanie ze zrozumiem - to jest to. Proponowałbym nad tym się skupić

Data: 2013-02-19 19:32:55
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kg0gcg$is7$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Właśnie.
Bo potem na dyskusje o systemie kodowania odpowiada się informacjami o sprzęcie.....

Data: 2013-02-27 18:36:03
Autor:
1080p czy tylko 1080i?
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Nie mam pojęcia kto i gdzie widział w przekazie satelitarnym 1080p. Jedno
jest pewne 1080p jest zarezerwowane jako standard blueray przez EBU.
 Nigdy nie byĹ‚o i nie bÄ™dzie przekazĂłw satelitarnych lepszych od 1080i na
transponderach sat.
Szerokość pasma zajmowanego przez 1080p nie pozwala na lokowanie takiego
sygnału w pakietach satelitarnych.
Wszystko to co dostajemy przez takie platformy jak n-ka czy inne i tak nie
są w stanie zaoferować przekazu 1080i w pełnym paśmie wytyczonym przez
normy europejskie. Przyczyną jest zbyt mała liczba transponderów
wynajmowana na takie przekazy. Wynikiem tego jest ograniczanie
przeplywnosci strumienia sygnałowego na koderach dosyłowych i celowe
zaniżone jakości samego sygnału SD i HD. Tu chodzi o gigantyczną kasę jaka
zarabia siÄ™ na oszukiwaniu klientĂłw oglÄ…dajÄ…cych pseudo HD na ekranach
swoich szerokich ekranĂłw. Dla zmylenia przeciwnika stosuje siÄ™ dynamiczne
dzielenie szerokości kanałów przesyłowych, co płynnie zmienia strumień
sygnału i nie pozwala na jednoznaczne określenie pomiarowe zmienionego
sygnału. Operatorzy platform czuja się na tyle bezkarni na ile obraz na
ekranie jest akceptowany przez przeciętnego zjadacza. Całe to zamieszanie z
HD to jedna wielka ściema, by uwiarygodnić swoje działania w przekazach
stosuje się celowe zaniżanie jakości oryginalnego sygnału SD w stosunku do
HD który defacto nigdy nie był prawdziwym HD 1080i ze względu na strumień.
Połączenie (fuzja)platform będzie skutkowało docelowym zwolnieniem
transponderĂłw z pracy i obniĹĽeniem kosztĂłw utrzymania systemu z
jednoczesnym działaniem polegających na kompresowaniu przekazów do klienta.
Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą jakość i
wyĹĽszÄ… cenÄ™ .

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2013-02-28 00:31:55
Autor: Marek
1080p czy tylko 1080i?
On 27 Feb 2013 18:36:03 GMT,  <andrzejprv@op.pl> wrote:
Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą
jakość i

To jaka jest rada na to? Dlaczego ludzie nie mając lepszego wyboru, nie mogą po prostu zrezygnować?
Głosowanie nogami, o ile ma odpowiednią skalę, zawsze powinno zdziałać.

--
Marek

Data: 2013-02-28 08:00:24
Autor:
1080p czy tylko 1080i?
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On 27 Feb 2013 18:36:03 GMT,  <andrzejprv@op.pl> wrote:
Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą jakość i

To jaka jest rada na to? Dlaczego ludzie nie majÄ…c lepszego wyboru, nie
mogą po prostu zrezygnować?
Głosowanie nogami, o ile ma odpowiednią skalę, zawsze powinno zdziałać.

To nie tylko jest tak z usługami tego typu jak przekazy satelitarne. Tak
samo źle jest na rynku żywności, używek, telefonii i internetu...można by
wiele pisać. Instytucja praw konsumenta nie widzi problemu. Prawo i umowy
są tak konstruowane by nie można było ich podważyć. Firmy zatrudniają
specjalistów od wymyślania, konstruowania produktów i promocji które
wprowadzają pułapki.
Konstruktorzy zajęci są wymyślaniem i budowaniem produktów które po
określonym zaplanowanym czasie ulegną uszkodzeniu. Dzisiaj nie liczy się
jakość, tylko rachunek ekonomiczny. Ludzie są potrzebni w tym systemie do
bezmyślnego głosowania i płacenia. Politycy kłamią, producenci oszukują, policja prowadzi czynności, szpitale
wykonują procedury...można pisać wiele.
Jak z tym walczyć? Trzeba działać niekonwencjonalnie. Demokracja została stworzona tylko dla
tego, by ludzie myśleli że są wolni.
Trzeba informować, piętnować, protestować, edukować to wprowadzi pewnego
rodzaju rĂłwnowagÄ™.

Data: 2013-02-18 11:26:45
Autor: Mirek Ptak
1080p czy tylko 1080i?
Dnia 2013-02-17 10:06,  *Jingiel* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

O tym piszesz: http://www.landscapehd.com/ ?
Do idei pytania to za bardzo nie pasuje (dekoder sat w domy¶le), bo jakby pój¶ć w Twoj± interpretację pytania to 1080p nadaje wiele kablówek, ale Ľródła nadal maj± w 1080i w najlepszym wypadku.

Pozdrawiam - Mirek