1080p czy tylko 1080i?

Data: 2013-02-17 10:06:08
Autor: Jingiel
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-01-27 19:46, Xian Mi Mao pisze:
Jakie znaczenie ma czy dany model dekodera zapewnia sygna³ 1080p czy
tylko 1080i, czy to zauwa¿y siê przy ogl±daniu skoro nikt nie nadaje w
FullHD obecnie? Jaka jest perspektywa w przysz³o¶ci na nadawanie w
1080p?

Owszem, nadaje. LandscapeHD i generalnie sygna³ progresywny ma lepsz± jako¶æ.

--
Jingiel

Data: 2013-02-17 09:26:04
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
On Feb 17, 10:06 am, Jingiel <x...@xxxx.xxx> wrote:
> [...]

> 1080p?

Owszem, nadaje. LandscapeHD i generalnie sygna³ progresywny ma lepsz±

A ktore modele tunerow oferowane obecnie przez operatorow
satelitarnych (Polsat, n, Cyfra) daja obraz "p" a nie "i"? Szczególnie
te które musz± byæ "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
tego)...

Data: 2013-02-17 18:43:24
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

U¿ytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6c55c583-085e-45b2-9d46-11633aa997de@i15g2000vbv.googlegroups.com...
> [...]

A ktore modele tunerow oferowane obecnie przez operatorow
satelitarnych (Polsat, n, Cyfra) daja obraz "p" a nie "i"?

Sprecyzuj "daj±".

Data: 2013-02-18 07:22:24
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
Cavallino wrote:
> A ktore modele tunerow oferowane obecnie przez operatorow
> satelitarnych (Polsat, n, Cyfra) daja obraz "p" a nie "i"?

Sprecyzuj "daj±½".

OK, sprobuje: A ktore modele tunerow satelitarnych oferowane obecnie
przez operatorow satelitarnych (Polsat, "n", Cyfra+) wraz ze swoimi
pakietami kanalow tv DOSTARCZAJA do TELEWIZORA sygnal wizyjny w
jakosci 1080p - czyli jako "progressive" a NIE: "interlaced"?

Data: 2013-02-18 16:42:38
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

U¿ytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:53f83fed-5c29-4726-a49b-5402d6b7667e@hq4g2000vbb.googlegroups.com...
Cavallino wrote:
> [...]

pakietami kanalow tv DOSTARCZAJA do TELEWIZORA sygnal wizyjny w
jakosci 1080p - czyli jako "progressive" a NIE: "interlaced"?

Ale wiesz, ¿e dostarczaæ do telewizora 1080p mo¿e wiele z nich, o ile nie ka¿dy, tyle ¿e po konwersji z gorszego sygna³u odbieranego z satelity?

Data: 2013-02-18 12:08:02
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
On Feb 18, 4:42 pm, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
> [...]
> jakosci 1080p - czyli jako "progressive" a NIE: "interlaced"?

Ale wiesz, ¿e dostarczaæ do telewizora 1080p mo¿e wiele z nich, o ile nie

Tak, niektore modele moze i fabrycznie maja takie mozliwosci lecz o
ile mi wiadomo to oprogramowanie zainstalowane przez operatorow na ich
tunerach-dekoderach nie maja takich opcji, jest tylko "HD lub SD" itd.

tyle ¿e po konwersji z gorszego sygna³u odbieranego z satelity?

Tak, niby to prawda lecz moze wkrotce pojawia sie kanaly FTA o jakosci
1080p - wcale nie spodziewam sie ze w pakietach oplaconych?

Data: 2013-02-18 21:26:23
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

U¿ytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:d19180ba-d337-40ab-bcca-d6cea2c2b447@k14g2000vbv.googlegroups.com...
> [...]

ile mi wiadomo to oprogramowanie zainstalowane przez operatorow na ich
tunerach-dekoderach nie maja takich opcji

No jak to nie?
Ustawiasz co chcesz mieæ na wyj¶ciu i takie co¶ leci.
Niezale¿nie od tego co by³o na wej¶ciu, zw³aszcza ¿e ka¿dy kana³ przychodzi inaczej.

, jest tylko "HD lub SD" itd.

To mo¿e w N.
Jak tam wieki temu na badziewnym Philu HD od Cyfry mia³em opcjê wyboru sygna³u na wyj¶ciu.

Data: 2013-02-18 07:12:38
Autor: pawell32
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-02-17 18:26, Xian Mi Mao pisze:

te które musz± byæ "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
tego)...

ju¿ nie d³ugo...

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-02-18 07:17:00
Autor: Xian Mi Mao
1080p czy tylko 1080i?
pawell32 wrote:
W dniu 2013-02-17 18:26, Xian Mi Mao pisze:

> te które musz± byæ "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
> tego)...

ju¿ nie d³ugo...

ke? co masz na mysli?

Data: 2013-02-18 16:44:36
Autor: sat_diver
1080p czy tylko 1080i?
Nastał dzień 2013-02-18 16:17, Xian Mi Mao donosi, że:
pawell32 wrote:
W dniu 2013-02-17 18:26, Xian Mi Mao pisze:

te które muszą być "parowane" (chyba tylko Cyfra+ nie zmusza do
tego)...

już nie długo...

ke? co masz na mysli?

Teorie spiskowe głoszą, że nc+ także ma "parować" kartę ze sprzętem

Data: 2013-02-18 17:37:40
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

pawell32 wrote:
[...]

Inna sprawa, czy zrobi to obowiÄ…zkowo dla wszystkich, czy tylko dla tych co to majÄ… connaxa i stare tunery po N.

Data: 2013-02-18 17:52:19
Autor: sat_diver
1080p czy tylko 1080i?
Nastał dzień 2013-02-18 17:37, Cavallino donosi, że:

[...]

Na pewno to na razie będzie symulcrypt, a skoro ma być parowanie, to po co "n" wyprzedaje tunery i rekordery?

Data: 2013-02-18 18:24:10
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "sat_diver" <satdiver@satdiver.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51225c44$0$1313$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No właśnie.
IMO będzie tak jak z Wizją, dopóki nie sprzedadzą wszystkiego starego, kodowanie pójdzie równolegle.
A potem zostanie to, co się bardziej opłaca.
Cyfra będzie miał zagwozdkę, czy lepiej zrezygnować z tych 10-20% klientów, często dobrze płacących, którzy chcą oglądać na własnym sprzęcie, czy lepiej odpuścić sobie walkę z sharingiem.
Jeśli do tej pory nie sparowali, to pewnie się nie opłacało.

Data: 2013-02-19 11:52:07
Autor: MF[PL]
1080p czy tylko 1080i?
W dniu 2013-02-18 18:24, Cavallino pisze:

[...]

Pewną informacją jest, że docelowym - wiodącym dostawcą sprzętu dla nc+ będzie ADB (dotychczasowa technologia z n-ki).
Póki co oznacza to parowanie i conax. Może się to zmieni(?)

Data: 2013-02-19 17:17:48
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

To jest info o sprzęcie, a nie oprogramowaniu.
No chyba, że jesteś przekonany, iż sprzętowo toto może obsłużyć tylko parowanego connaxa. ;-)

Ja tam nie mam złudzeń, że obecnie najcięższe prace trwają właśnie nad softem.

Data: 2013-02-19 19:22:59
Autor: [MF] PL
1080p czy tylko 1080i?
2013-02-19 17:17, Cavallino napisal (a):

[...]

Czytanie ze zrozumiem - to jest to. Proponowałbym nad tym się skupić

Data: 2013-02-19 19:32:55
Autor: Cavallino
1080p czy tylko 1080i?

Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kg0gcg$is7$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Właśnie.
Bo potem na dyskusje o systemie kodowania odpowiada się informacjami o sprzęcie.....

Data: 2013-02-27 18:36:03
Autor:
1080p czy tylko 1080i?
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Nie mam pojęcia kto i gdzie widział w przekazie satelitarnym 1080p. Jedno
jest pewne 1080p jest zarezerwowane jako standard blueray przez EBU.
 Nigdy nie byÅ‚o i nie bÄ™dzie przekazów satelitarnych lepszych od 1080i na
transponderach sat.
Szerokość pasma zajmowanego przez 1080p nie pozwala na lokowanie takiego
sygnału w pakietach satelitarnych.
Wszystko to co dostajemy przez takie platformy jak n-ka czy inne i tak nie
są w stanie zaoferować przekazu 1080i w pełnym paśmie wytyczonym przez
normy europejskie. Przyczyną jest zbyt mała liczba transponderów
wynajmowana na takie przekazy. Wynikiem tego jest ograniczanie
przeplywnosci strumienia sygnałowego na koderach dosyłowych i celowe
zaniżone jakości samego sygnału SD i HD. Tu chodzi o gigantyczną kasę jaka
zarabia się na oszukiwaniu klientów oglądających pseudo HD na ekranach
swoich szerokich ekranów. Dla zmylenia przeciwnika stosuje się dynamiczne
dzielenie szerokości kanałów przesyłowych, co płynnie zmienia strumień
sygnału i nie pozwala na jednoznaczne określenie pomiarowe zmienionego
sygnału. Operatorzy platform czuja się na tyle bezkarni na ile obraz na
ekranie jest akceptowany przez przeciętnego zjadacza. Całe to zamieszanie z
HD to jedna wielka ściema, by uwiarygodnić swoje działania w przekazach
stosuje się celowe zaniżanie jakości oryginalnego sygnału SD w stosunku do
HD który defacto nigdy nie był prawdziwym HD 1080i ze względu na strumień.
Połączenie (fuzja)platform będzie skutkowało docelowym zwolnieniem
transponderów z pracy i obniżeniem kosztów utrzymania systemu z
jednoczesnym działaniem polegających na kompresowaniu przekazów do klienta.
Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą jakość i
wyższą cenę .

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2013-02-28 00:31:55
Autor: Marek
1080p czy tylko 1080i?
On 27 Feb 2013 18:36:03 GMT,  <andrzejprv@op.pl> wrote:
Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą
jakość i

To jaka jest rada na to? Dlaczego ludzie nie mając lepszego wyboru, nie mogą po prostu zrezygnować?
Głosowanie nogami, o ile ma odpowiednią skalę, zawsze powinno zdziałać.

--
Marek

Data: 2013-02-28 08:00:24
Autor:
1080p czy tylko 1080i?
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On 27 Feb 2013 18:36:03 GMT,  <andrzejprv@op.pl> wrote:
Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą jakość i

To jaka jest rada na to? Dlaczego ludzie nie majÄ…c lepszego wyboru, nie
mogą po prostu zrezygnować?
Głosowanie nogami, o ile ma odpowiednią skalę, zawsze powinno zdziałać.

To nie tylko jest tak z usługami tego typu jak przekazy satelitarne. Tak
samo źle jest na rynku żywności, używek, telefonii i internetu...można by
wiele pisać. Instytucja praw konsumenta nie widzi problemu. Prawo i umowy
są tak konstruowane by nie można było ich podważyć. Firmy zatrudniają
specjalistów od wymyślania, konstruowania produktów i promocji które
wprowadzają pułapki.
Konstruktorzy zajęci są wymyślaniem i budowaniem produktów które po
określonym zaplanowanym czasie ulegną uszkodzeniu. Dzisiaj nie liczy się
jakość, tylko rachunek ekonomiczny. Ludzie są potrzebni w tym systemie do
bezmyślnego głosowania i płacenia. Politycy kłamią, producenci oszukują, policja prowadzi czynności, szpitale
wykonują procedury...można pisać wiele.
Jak z tym walczyć? Trzeba działać niekonwencjonalnie. Demokracja została stworzona tylko dla
tego, by ludzie myśleli że są wolni.
Trzeba informować, piętnować, protestować, edukować to wprowadzi pewnego
rodzaju równowagę.

Data: 2013-02-18 11:26:45
Autor: Mirek Ptak
1080p czy tylko 1080i?
Dnia 2013-02-17 10:06,  *Jingiel* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[...]

O tym piszesz: http://www.landscapehd.com/ ?
Do idei pytania to za bardzo nie pasuje (dekoder sat w domy¶le), bo jakby pój¶æ w Twoj± interpretacjê pytania to 1080p nadaje wiele kablówek, ale ¼ród³a nadal maj± w 1080i w najlepszym wypadku.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om